Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Nästa köp kommer med största sannolikhet bli en Windowsphone och först då kommer Samsungen få en hedersplats i byrån. iphonen räknar jag med ska ha exploderat vid det laget :)

Du var en snål fan, ska du inte köpa ny innan iPhonen lägger av då kommer du att få vänta länge då det verkligen är en kvalitetsprodukt som kommer att bara fungera, länge ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Du var en snål fan, ska du inte köpa ny innan iPhonen lägger av då kommer du att få vänta länge då det verkligen är en kvalitetsprodukt som kommer att bara fungera, länge ;)

 

iphonen började ju krångla och lagga redan efter ett år, vilken jävla skit produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

iphonen började ju krångla och lagga redan efter ett år, vilken jävla skit produkt.

Då var det inte den riktiga iPhone, du måste ha varit snål och köpt kopian som använder sig av android varvid jag förstår att du hade problem redan efter ett år. Hade det varit en äkta iPhone så hade den knappt varit inkörd efter ett år och du hade haft tusentals timmar med njutning framför dig tillsammans med iPhonen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Då var det inte den riktiga iPhone, du måste ha varit snål och köpt kopian som använder sig av android varvid jag förstår att du hade problem redan efter ett år. Hade det varit en äkta iPhone så hade den knappt varit inkörd efter ett år och du hade haft tusentals timmar med njutning framför dig tillsammans med iPhonen ;)

 

Har du lånat HC´s skygglappar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lånat HC´s skygglappar?

Skygglappar? Jag bara försöker skingra dimman som ligger framför din trötta ögon så att du kan skåda verkligheten ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nästa köp kommer med största sannolikhet bli en Windowsphone och först då kommer Samsungen få en hedersplats i byrån. iphonen räknar jag med ska ha exploderat vid det laget :)

 

Duger inte Android?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung Galaxy S4 är en snigel jämfört med iPhone 5s:

post-3080-0-15370400-1383022055.png

Herr Chang har talat.

Var samsungs fuskläge för processorn avslaget vid de här testerna eller kan man vänta sig att den är ännu långsammare i verkliga livet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Duger inte Android?

 

Duger alldeles utmärkt, men jag vill prova på WP ordentligt och eftersom jag inte är någon insnöad fundamentalist så ser jag inga problem med att byta ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Duger alldeles utmärkt, men jag vill prova på WP ordentligt och eftersom jag inte är någon insnöad fundamentalist så ser jag inga problem med att byta ;)

 

Tror att windows-lurarna kan vara ganska bra så länge windows kör något slags eko-system och på något sätt integrerar deras mobil-OS och dator-OS utan att för den delen försöker att göra det till ett OS.

Rent, rakt och enkelt. Inga paljetter och volanger.

 

Nokia har stort kunnande inom telefoni och sedan får man hoppas att Sony börjar med windows i lurarna (utan att kladda dit något eget OS ovanpå).

Då kanske det börjar likna något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Lumia 520 med Windows igår till frun.

 

En billig version, men är riktigt imponerad av både prestanda och känsla.

Alltså för det hon använder den till.

 

Facebook, Line, lite spel osv...

Inget lagg alls, skärmen är helt OK, känns gedigen.

Har absolut inget att klaga på. Skulle kunna köpa en sån själv istället för iPhone 5S. Hmm... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tror att windows-lurarna kan vara ganska bra så länge windows kör något slags eko-system och på något sätt integrerar deras mobil-OS och dator-OS utan att för den delen försöker att göra det till ett OS.

Rent, rakt och enkelt. Inga paljetter och volanger.

 

Nokia har stort kunnande inom telefoni och sedan får man hoppas att Sony börjar med windows i lurarna (utan att kladda dit något eget OS ovanpå).

Då kanske det börjar likna något.

 

Bara det inte blir för mkt av eko-system så det börjar likna ett visst annat system :giggle: 

 

Har väldigt begränsade kunskaper om WP men har satt igång 3 st billiga Lumia 520 och då lekt lite för att göra alla inställningar, kändes väldigt stelt och ovant :rotfl: Jag tror att Windows kommer ta ganska stora marknadsandelar i framtiden och jag har alltid gillat Nokia så jag tänkte att jag måste väl testa WP när det blir dags att pensionera Samsungen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Köpte en Lumia 520 med Windows igår till frun.

 

En billig version, men är riktigt imponerad av både prestanda och känsla.

Alltså för det hon använder den till.

 

Facebook, Line, lite spel osv...

Inget lagg alls, skärmen är helt OK, känns gedigen.

Har absolut inget att klaga på. Skulle kunna köpa en sån själv istället för iPhone 5S. Hmm... :)

 

Fick samma känsla av den, grymt prisvärd telefon för de som inte ställer så stora krav. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bara det inte blir för mkt av eko-system så det börjar likna ett visst annat system :giggle:

 

Har väldigt begränsade kunskaper om WP men har satt igång 3 st billiga Lumia 520 och då lekt lite för att göra alla inställningar, kändes väldigt stelt och ovant :rotfl: Jag tror att Windows kommer ta ganska stora marknadsandelar i framtiden och jag har alltid gillat Nokia så jag tänkte att jag måste väl testa WP när det blir dags att pensionera Samsungen.

 

"Stelt" är något som passar mig, speciellt när det gäller telefoner.

Att syssla med 3D-cad, stresskalkyler på rör eller några avancerade saker på en telefon känns bara plottrigt.

 

Sedan är det förstås "nyhetens behag" att fippla i timmar när man har någon ny funktion med ett antal häftiga effekter, kul till en början. Men det faller i glömska när man har sett hur den fungerar och vad den kan göra.

 

Till enkel surf och mail fungerar dock de flesta telefoner. Sedan finns det vissa telefoner som har special app'ar som övriga telefoner saknar.

 

Men att ens mäta "prestanda" på en telefon känns som att mäta vems igelkott som springer snabbast.

 

Från Apple's sida så skulle jag önska en större display, mindre ram runt displayen och ergonomin som en gammal iPhone 3:a.

Sedan så är touchkänslan bättre på iPhone (enligt mig, då) men det kanske är en vanesak. Kanske Nokias lurar har bra touch känsla. Men den infinner sig inte på Samsungs lurar.

 

Skulle jag bli påtvingad en Androidlur så skulle jag helt klart ta en Sony. Mest p.g.a estetiska skäl. Vet inte vad för slags "påläggs OS" dom har klafsat dit, men tidigare har dom inte varit bra på sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu släpper HTC, HTC ONE med dubbla simkort.

Kan ju vara bra för Thailandsresenärer.

 

http://www.mobil.se/nyheter/ny-htc-one-far-plats-for-tva-simkort-1.527668.html

 

Synd bara att det verkar som att det ena kortet är till surf och det andra till ren telefoni.

 

Kör man 3g i Sverige så kan man bara ha vanligt GSM-kort i Thailand.

Annars blir det att göra som vanligt och byta kort.

 

Vet att några av polackerna här i Norge har Sony med dubbla SIM. Hur det är med 3g på bägge av korten vet jag inte. Skulle tro att dom kör vanlig GSM på bägge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att det verkar som att det ena kortet är till surf och det andra till ren telefoni.

 

Kör man 3g i Sverige så kan man bara ha vanligt GSM-kort i Thailand.

Annars blir det att göra som vanligt och byta kort.

 

Vet att några av polackerna här i Norge har Sony med dubbla SIM. Hur det är med 3g på bägge av korten vet jag inte. Skulle tro att dom kör vanlig GSM på bägge.

Det är ju bara att byta. Då man knappast använder mobilsurf på det svenska kortet i Thailand ändå.

Samt att man löser problemet att hålla reda på svenska simmet om man stoppar i Thai sim.

Min fru brukar glömma det svenska simmet i lådan i Bangkok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är ju bara att byta. Då man knappast använder mobilsurf på det svenska kortet i Thailand ändå.

Samt att man löser problemet att hålla reda på svenska simmet om man stoppar i Thai sim.

Min fru brukar glömma det svenska simmet i lådan i Bangkok.

 

Ja, om man har lätt för att slarva bort korten så är det en bra SIM-kortshållare.

 

Kanske går att med mjukvara kunna styra vilket kort som ska ha möjlighet till 3g om inte begränsningen på något sätt sitter i hårdvaran.

 

Annars känns det mer som en SIM-kortshållare. Vilket det för så vitt är om man tar sitt thailändska kort till Sverige. 

 

För företag som inte har lust att betala privata samtal för arbetstagaren så kan ju detta vara bra.

Det kan det även för min del iofs. Nu kör jag med två telefoner och det har jag gjort sedan -99 och i Norge kör jag inte med 3g och om sanningen ska fram så har jag inte det i Sverige heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått provat provat min Sony QX10 kamera.sony_qx10_leak-580x332.jpg

 

Det fina med denna är att den gör om vilken mobil somhelst Android/Iphone till en riktig kamera.

Denna bild är tagen med vanliga mobilkameran.

 

post-3145-0-53802800-1383131711_thumb.jp

 

Denna bild är tagen med QX10

 

post-3145-0-68971900-1383131881_thumb.jp

 

Ganska kul att kunna ta bra foton med mobilen.

Och 10x Zoomen är suverän

 

Här har jag lagt enheten på golvet. Och står 2 meter därifrån och fotar och zoomar med mobilen som styr kameraenheten via wifi

post-3145-0-48588600-1383132320_thumb.jp

 

post-3145-0-29597100-1383132338_thumb.jp

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag har också en av varje men den ena ligger i byrålådan och samlar damm eftersom den inte duger till annat ;)

 

Är du så oförsiktig att du lägger den i en byrålåda?

Är inte rätt förvaring i en sprängkista??

 

 

När fallfrukten har börjat jäsa så sväller den för att tillslut sprängas, inget att leka med!!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Samsung Galaxy S4 är en snigel jämfört med iPhone 5s:

 

attachicon.gif 131029_basemark_x_iphone-5s.png

 

Herr Chang har talat.

 

Du som är så prestandainriktad och jämför en gammal S4 mot en 5S, du måste ju ha en BMW M eller MB AMG bil så bråttom som du verkar ha och dina otroliga framgångar med dina äppelaktier ?

Vad kör du för bil ?

 

Jag la in en beställning på en LG G2 igår  :)

Se hur löjligt liten barnas värsting är, lika liten som min 2 år gamla mobil var  :)

 

Apple-iPhone-5s-vs-LG-G2-aa-13-645x362.j

 

Enligt sektledaren så får vi snart höra att 4" är det optimala  :iloveyou:

Min fråga till sektledaren är, när kommer vi få se en ifån med ~5"skärm ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som är så prestandainriktad och jämför en gammal S4 mot en 5S, du måste ju ha en BMW M eller MB AMG bil så bråttom som du verkar ha och dina otroliga framgångar med dina äppelaktier ?

Vad kör du för bil ?

Jag la in en beställning på en igår LG G2 :)

Se hur löjligt liten barnas värsting är, lika liten som min 2 år gamla mobil var :)

Enligt sektledaren så får vi snart höra att 4" är det optimala :iloveyou:

Min fråga till sektledaren är, när kommer vi få se en ifån med ~5"skärm ?

Den till vänster såg ruggigt fin ut, det andra schabraket såg klumpig och ful ut ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den till vänster såg ruggigt fin ut, det andra schabraket såg klumpig och ful ut ;)

Siv, fortsätt med dina mediciner! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...