Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Guest wUThai

Börjar farbror att se dåligt? Får jag rekommendera farbror läsglasögon så kanske farbror kan uppnå sin dröm att kunna sitta med en iphone i sin hand ;)

Tanke på att du är så gaggig och enkelspårig så är det ju ingen slump att du har en iphone. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tanke på att du är så gaggig och enkelspårig så är det ju ingen slump att du har en iphone. :)

 

Du menar att den trots sitt avancerade inre och allt du kan göra med den så bara fungerar den och är väldigt lätt att handha, dvs. du kan väldigt enkelt göra allt med den?

 

Jag förstår att du också vill ha en, köp en nu så kan du också komma in i vardagsrummet och slippa sitta som ett fån och tjoa i hallen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grabben är tolv år och tycker iphone är för barn och gamla människor då den är så tråkig och simpel. Han är så nöjd med sin Nexus 4 som han fick häromdagen. :)

attachicon.gifuploadfromtaptalk1380971721573.jpg

 

Men min dotter, 7 år, tycker att iPhone 3g är jättesnygg med den silvriga ramen runt. Andra telefoner är väl si så där designmässigt :thumbsup:  

Yngsta dottern däremot (6 år) tycker att Samsung är hur "cool" som helst.

 

Detta har givit många spännande diskussioner ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du menar att den trots sitt avancerade inre och allt du kan göra med den så bara fungerar den och är väldigt lätt att handha, dvs. du kan väldigt enkelt göra allt med den?

 

Jag förstår att du också vill ha en, köp en nu så kan du också komma in i vardagsrummet och slippa sitta som ett fån och tjoa i hallen.

iphone har ett snyggt yttre.. har alltid sagt att iphone är en snygg telefon. Men när du säger ett avancerat inre och kan göra allt med den? Då förstår jag inte alls vad du menar. Kan du konfigurerar din telefon så att du får den att se helt unik och personlig ut? Eller ser den ut som alla andra miljontals iphones? Klara du svara på den frågan Siv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att ha en seriös debatt med Hc!? Det låter ju märkligt att du inte har en iphone tanke på att du pratar så gott om den? Jag har sett, läst, provat tillräckligt för att kunna föra en debatt med nån som är det minsta lilla objektiv. Och hade du läst i telefontrådarna så hade du insett det. Nu är ju dessa trådar rena underhållningen. Och vad hade ipone varit utan LG Prada då? Tycker du verkligen att ios med iphone är mer innovativt än en HTC One t.ex? Senaste LG G2 har fått riktigt bra kritik. LG har ju även gjort kritikerrosade Nexus 4 och verkar fått förtroendet att göra Nexus 5. Så visst har LG fortfarande en roll i smartphone branschen. Och hur mycket tycker du iphone har utvecklats genom åren? Är det möjligtvis en slump att Android har 80% av marknaden?

 

Varför är det märkligt att jag pratar gott om iPhone fast jag har en Samsung?

Kanske för att jag insett att Samsung inte hade varit där dom är utan Apple.

Troligtvis hade marknaden kommit dit vi är nu men det hade tagit avsevärt längre.

 

Ja vad hade iPhone varit utan LG Prada. Om du verkligen tagit dig tid att läsa den länk jag postade hade du haft svaret.

iPhone och Prada utvecklades samtidigt så att Apple har kopierat dom är otänkbart.

Hade Prada däremot funnits ute något år då kan man ha misstänkt det.

 

Eftersom jag har en Samsung så tycker jag att Android är det bättre OS:et men inte utan sina brister.

Jag tycker om storleken på den jag har nu så det blir en HTC One Mini snart.

 

Att en telefon får bra kritik innebär inte att företaget kommer sälja utan det är vi kunder som bestämmer det.

Och många kunder läser inte vad kritikerna säger utan går enbart på vad säljarna säger eller hur den ser ut.

 

Nej det är ingen slump att Android har 80% av marknaden men det beror inte på att det är det bästa OS:et

Utan det beror på att man kan köpa en telefon med Android för så lite som 490:- i bara Sverige.

Så jag tycker inte det är något att klappa sig på bröstet över.

 

 

Börjar förstå vilken dynamik det är just i denna tråd mellan medlemmarna så jag lämnar er till ert öde :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Varför är det märkligt att jag pratar gott om iPhone fast jag har en Samsung?

Kanske för att jag insett att Samsung inte hade varit där dom är utan Apple.

Troligtvis hade marknaden kommit dit vi är nu men det hade tagit avsevärt längre.

 

Ja vad hade iPhone varit utan LG Prada. Om du verkligen tagit dig tid att läsa den länk jag postade hade du haft svaret.

iPhone och Prada utvecklades samtidigt så att Apple har kopierat dom är otänkbart.

Hade Prada däremot funnits ute något år då kan man ha misstänkt det.

 

Eftersom jag har en Samsung så tycker jag att Android är det bättre OS:et men inte utan sina brister.

Jag tycker om storleken på den jag har nu så det blir en HTC One Mini snart.

 

Att en telefon får bra kritik innebär inte att företaget kommer sälja utan det är vi kunder som bestämmer det.

Och många kunder läser inte vad kritikerna säger utan går enbart på vad säljarna säger eller hur den ser ut.

 

Nej det är ingen slump att Android har 80% av marknaden men det beror inte på att det är det bästa OS:et

Utan det beror på att man kan köpa en telefon med Android för så lite som 490:- i bara Sverige.

Så jag tycker inte det är något att klappa sig på bröstet över.

 

 

Börjar förstå vilken dynamik det är just i denna tråd mellan medlemmarna så jag lämnar er till ert öde :)

Visst finns det telefoner att köpa för 500 :- men inte är det väl dom telefonerna som dominerar topplistorna på antal sålda telefoner? Nej, utan det är HTC, Samsung, SE, LG:s flaggskepp som säljer bäst och inte deras billiga telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det telefoner att köpa för 500 :- men inte är det väl dom telefonerna som dominerar topplistorna på antal sålda telefoner? Nej, utan det är HTC, Samsung, SE, LG:s flaggskepp som säljer bäst och inte deras billiga telefoner.

 

I dom länder som folk har råd att köpa ja men många låglöneländer drar upp statistiken.

Det är valmöjligheten som gör dom världsledande.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Visst finns det telefoner att köpa för 500 :- men inte är det väl dom telefonerna som dominerar topplistorna på antal sålda telefoner? Nej, utan det är HTC, Samsung, SE, LG:s flaggskepp som säljer bäst och inte deras billiga telefoner.

Detta är ju ett Thailandsforum så då tycker jag nog att man skall se lite på Thailand. 

 

Jag brukar ibland sitta på Market Village i Hua Hin och äta glass och då sitta och titta på en av dom största mobilsäljarna på våning 3. 

 

Och man kan lugnt säga att i Thailand till thai så är  nog storsäljarna inte flaggskeppen några storsäljare. 

Utan när man ser dessa inköp så är det oftast en dam i sällskap med en dubbelt så gammal farang som köper. Men dom andra handlar så är det budgetmodellerna som går åt.  Där finns det inga Curlingungar som får allt dom pekar på. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

iphone har ett snyggt yttre.. har alltid sagt att iphone är en snygg telefon. Men när du säger ett avancerat inre och kan göra allt med den? Då förstår jag inte alls vad du menar. Kan du konfigurerar din telefon så att du får den att se helt unik och personlig ut? Eller ser den ut som alla andra miljontals iphones? Klara du svara på den frågan Siv?

Jupp, jag lovar att du inte har varken samma bakgrundsbild eller samma appar som mig i din telefon. Du har dem garanterat inte sorterat samma som mig heller.

Du hörs fortfarande dåligt när du sitter och tjoar. Du kan få komma in i vardagsrummet och titta på våra telefoner ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jupp, jag lovar att du inte har varken samma bakgrundsbild eller samma appar som mig i din telefon. Du har dem garanterat inte sorterat samma som mig heller.

Du hörs fortfarande dåligt när du sitter och tjoar. Du kan få komma in i vardagsrummet och titta på våra telefoner ;)

Nej, det har jag garanterat inte. Men om du visar mig din hemskärm så kan jag garanterat göra en likadan på min telefon. Men du kan inte göra en likadan hemskärm som min. Du kan försöka göra en likadan på din iphone. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har jag garanterat inte. Men om du visar mig din hemskärm så kan jag garanterat göra en likadan på min telefon. Men du kan inte göra en likadan hemskärm som min. Du kan försöka göra en likadan på din iphone. :)

Näe, du blir bara så avvis om du får titta på min iPhone. Har du inte tröttnat på att sitta i din koja ute hallen ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Geometri var inte din starka sida i skolan?

 

Ja, konkav är väl en bättre beskrivning.

 

Fast jag fattar inte Samsungs motivering för att detta skulle vara bättre än en helt flat bildskärm?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, konkav är väl en bättre beskrivning.

Fast jag fattar inte Samsungs motivering för att detta skulle vara bättre än en helt flat bildskärm?

Herr Chang har talat.

Vad annars ska de hitta på då de har blivit hjälplöst efter iPhone ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad annars ska de hitta på då de har blivit hjälplöst efter iPhone ;)

Nu skriver du nog allt i fel tråd.. Testa i denna tråd istället ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skulle vara kul att se statistik på vilka mobila OS som används på MPR igen. Med Cobran som förstärkning för Android måste det ju nästan vara tal om utskåpning :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

LG G2 verkar för grym, det borde väl vara den bästa mobilen nu till ett löjligt lågt pris :)

http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/tester-lg/lg-g2-en-riktigt-fulltraff-1.526991.html

 

Nu väntar jag bara på vad Google Nexus 5 har att erbjuda innan jag vågar beställer den.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det telefoner att köpa för 500 :- men inte är det väl dom telefonerna som dominerar topplistorna på antal sålda telefoner? Nej, utan det är HTC, Samsung, SE, LG:s flaggskepp som säljer bäst och inte deras billiga telefoner.

 

Som jag misstänkte är det inte flaggskeppen som Samsung tjänar sina pengar på utan billighets telefonerna.

 

http://www.engadget.com/2013/10/24/samsungs-q3-operating-profit-of-9-6-billion-is-a-record-thank/

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag misstänkte är det inte flaggskeppen som Samsung tjänar sina pengar på utan billighets telefonerna.

 

http://www.engadget.com/2013/10/24/samsungs-q3-operating-profit-of-9-6-billion-is-a-record-thank/

Jobbigt, dom tjänade bara  61 miljarder ( 61 000 000 000 kronor) tredje kvartalet  :14: 

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt, dom tjänade bara  61 miljarder ( 61 000 000 000 kronor) tredje kvartalet  :14: 

 

Vi vet ju hur Samsung tjänar sina pengar. Bland annat betalar man folk för att skriva skit om konkurrenten HTC, något man nu fått böter för. Och så försöker man få kunder i Kina att betala för reparationer av mobiler som var undermåliga vid försäljning.

 

http://www.bbc.co.uk/news/business-24634589

 

Det är för mig obegripligt att någon köper produkter av ett sådant härmande, ljugande och korrupt skitföretag.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet ju hur Samsung tjänar sina pengar. Bland annat betalar man folk för att skriva skit om konkurrenten HTC, något man nu fått böter för. Och så försöker man få kunder i Kina att betala för reparationer av mobiler som var undermåliga vid försäljning.

 

http://www.bbc.co.uk/news/business-24634589

 

Det är för mig obegripligt att någon köper produkter av ett sådant härmande, ljugande och korrupt skitföretag.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Man måste i alla fall ge en eloge till Samsunganvändarna som kräver pengar innan de tar sig tid att smutskasta konkurenterna.

I alla fall om man jämfört med dig som gör samma sak fast utan att få ersättning för jobbet du gör.

Antar att du har tittat till dina aktier igen och insett hur mycket pengar du förlorat det senast året :)

Och trenden håller i sig med Samsungs öka vinst ifrån tidigare år.

Hur kommer det gå för Apple?

Antar att trenden håller i sig där med och att vinsten forstätter attt minskas och värdet på aktierna på har samma trend :)

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...