Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Efter jag sett i denna tråd så borde jag inte kasta fotogen på en glöd men vem gillar inte en brasa :)

Av http://www.brianshall.com

Så börja pajkastingen nu så går jag och tar skydd :)

He he den bloggnissen är inte värd att kommentera ens.

Han har ju säkert Appel tatuerat på ... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

80% av marknaden. Säger väl allt. Inte för inte att ios kopiera och snyltar av det största och bästa os:et. Dock står ios kvar på perrongen och undrar om sista tåget gått. :mdr:

Snuttis, vi hör dig inte riktigt in till vardagsrummet där vi sitter eftersom du sitter i hallen och tjoar ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Grabben är tolv år och tycker iphone är för barn och gamla människor då den är så tråkig och simpel. Han är så nöjd med sin Nexus 4 som han fick häromdagen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Snuttis, vi hör dig inte riktigt in till vardagsrummet där vi sitter eftersom du sitter i hallen och tjoar ;)

Har Siv med syjuntan smitit från hallen till vardagsrummet när vi andra är på slottet och festar?!

När katten är borta dansar råttorna på bordet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Siv med syjuntan smitit från hallen till vardagsrummet när vi andra är på slottet och festar?!

När katten är borta dansar råttorna på bordet. :)

Fest på slottet? Kul benämning på att du sitter och snaskar på kakor i din av filtar byggda koja i hallen. Du och min dotter har precis samma vilda fantasi :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du kanske förklara varför Samsung alltid säger "shipped" istället för "sold" i alla sina pressreleaser?

 

Eller är du så naiv att du tror Samsung säljer exakt lika många mobiler man tillverkat?

 

Herr Chang har talat.

Alla vet att Samsung har sålt alt man tillverkat,därför  redovisar man bara vad man har kunnat leverera (shipped) :_russian:  :crazy:  

Link to comment
Dela på andra sajter

80% av marknaden. Säger väl allt. Inte för inte att ios kopiera och snyltar av det största och bästa os:et. Dock står ios kvar på perrongen och undrar om sista tåget gått. :mdr:

 

80% av marknaden betyder väldigt lite när Google inte tjänar några pengar på Android.

Vad händer den dagen då Google tar sina händer från Android och låter tillverkarna ta eget ansvar för utvecklingen.

Jag har själv en Samsung Galaxy S3 Mini men är orolig över utvecklingen kring Android.

Många köper nya telefoner men står där utan uppdateringar för att tillverkaren inte anser det värt det.

Utan man måste köpa en ny för att få vara med i utvecklingen.

 

Det är lätt att säga att iOS har kopierat Android men då ska man inte glömma vem som kopierade vem först.

Smärtar att säga det men Apple VAR först med den moderna smartphonen som vi känner till.

Nu har vi kommit till det läget att det går inte att komma på så mycket mer utan att kopiera av varandra och det är något man får leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du kanske förklara varför Samsung alltid säger "shipped" istället för "sold" i alla sina pressreleaser?

 

Eller är du så naiv att du tror Samsung säljer exakt lika många mobiler man tillverkat?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Det är nog bäst om du först kollar upp vad "Shipped" betyder, för det betyder inte tillverkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag varför Apple älskarna är så fanatiska och sekt benägna

när allt härstammar från I-RAN och I-RAK.

 

:ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet att Samsung har sålt alt man tillverkat,därför  redovisar man bara vad man har kunnat leverera (shipped) :_russian:  :crazy:  

 

Jaha... varför säger Samsung då inte att man sålt dessa mobiler?

 

 

Shiipped betyder levererat från fabrik, vilket torde vara ungefär samma som antalet tillverkade mobiler. Om man nu inte har kasserat ett antal undermåliga mobiler.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... varför säger Samsung då inte att man sålt dessa mobiler?

 

 

Shiipped betyder levererat från fabrik, vilket torde vara ungefär samma som antalet tillverkade mobiler. Om man nu inte har kasserat ett antal undermåliga mobiler.

 

Herr Chang har talat.

Även du förstår  att Samsung inte tillverkar för lagerhyllor,naturligt vis är dom sålda  :_russian:  :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Även du förstår  att Samsung inte tillverkar för lagerhyllor,naturligt vis är dom sålda  :_russian:  :13:

 

Nej telefonerna tillverkas efter kvalificerade gissningar (prognos) hur många som kan tänkas säljas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

80% av marknaden betyder väldigt lite när Google inte tjänar några pengar på Android.

Vad händer den dagen då Google tar sina händer från Android och låter tillverkarna ta eget ansvar för utvecklingen.

Jag har själv en Samsung Galaxy S3 Mini men är orolig över utvecklingen kring Android.

Många köper nya telefoner men står där utan uppdateringar för att tillverkaren inte anser det värt det.

Utan man måste köpa en ny för att få vara med i utvecklingen.

 

Det är lätt att säga att iOS har kopierat Android men då ska man inte glömma vem som kopierade vem först.

Smärtar att säga det men Apple VAR först med den moderna smartphonen som vi känner till.

Nu har vi kommit till det läget att det går inte att komma på så mycket mer utan att kopiera av varandra och det är något man får leva med.

Jösses.. betyder ingenting. LOL

Link to comment
Dela på andra sajter

80% av marknaden betyder väldigt lite när Google inte tjänar några pengar på Android.

Vad händer den dagen då Google tar sina händer från Android och låter tillverkarna ta eget ansvar för utvecklingen.

Jag har själv en Samsung Galaxy S3 Mini men är orolig över utvecklingen kring Android.

Många köper nya telefoner men står där utan uppdateringar för att tillverkaren inte anser det värt det.

Utan man måste köpa en ny för att få vara med i utvecklingen.

 

Det är lätt att säga att iOS har kopierat Android men då ska man inte glömma vem som kopierade vem först.

Smärtar att säga det men Apple VAR först med den moderna smartphonen som vi känner till.

Nu har vi kommit till det läget att det går inte att komma på så mycket mer utan att kopiera av varandra och det är något man får leva med.

 

Du har uppenbart glömt bl.a LG:s telefon som fanns innan iPhone !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du har uppenbart glömt bl.a LG:s telefon som fanns innan iPhone !

Spelar ingen roll vad du säger... uppenbarligen har han inte tagit till sig vad vi skrivit i tråden, vilket inte är helt ovanligt när man är förlorad till sekten. Men det är ju dock underhållande och läsa dessa fantasier och lögner som sektmedlemmarna spottar ur sig. Och kul att HC har fått två nyfrälsta sektkompisar, fröken Siv och Ashrock! Välkomna och underhåll oss! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... varför säger Samsung då inte att man sålt dessa mobiler?

 

 

Shiipped betyder levererat från fabrik, vilket torde vara ungefär samma som antalet tillverkade mobiler. Om man nu inte har kasserat ett antal undermåliga mobiler.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Va bra, nu har vi överens om att det handlar om levererade telefoner och inte tillverkade :)

Då kan vi komma till nästa steg.

Innan man kan leverera något, så måste man först ha en beställning.

Alltså telefonerna är sålda.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra, nu har vi överens om att det handlar om levererade telefoner och inte tillverkade :)

Då kan vi komma till nästa steg.

Innan man kan leverera något, så måste man först ha en beställning.

Alltså telefonerna är sålda.

 

 

Inte om affärerna har returrätt på ej sålda telefoner...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll vad du säger... uppenbarligen har han inte tagit till sig vad vi skrivit i tråden, vilket inte är helt ovanligt när man är förlorad till sekten. Men det är ju dock underhållande och läsa dessa fantasier och lögner som sektmedlemmarna spottar ur sig. Och kul att HC har fått två nyfrälsta sektkompisar, fröken Siv och Ashrock! Välkomna och underhåll oss! :)

Tala högre Snuttis, vi hör dig inte där du sitter och tjoar i hallen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har uppenbart glömt bl.a LG:s telefon som fanns innan iPhone !

 

Och var finns den nu? Är det den som har förändrat mobilbranchen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses.. betyder ingenting. LOL

 

 

Efter att ha ögnat igenom denna tråd har jag insett att du aldrig varit intresserad att ha en sansad och seriös debatt.

Utan den som kommer med dom värsta och otrevligaste påhoppen är du.

 

 

Nu äger jag inte ens en iPhone utan en Samsung men bara därför behöver jag inte vara förblindad och enkelspårig.

Att ens försöka ta dig på allvar med din utbrott om lögner och fantasier är att glömma.

Roliga i kråksången är att du har blivit den du avskyr...en fanboy.

 

Du borde ta dig tid att läsa detta och hela boken när den kommer ut.

http://www.nytimes.com/2013/10/06/magazine/and-then-steve-said-let-there-be-an-iphone.html?pagewanted=1&_r=2&

Så inser du ett och annat men det är väl för mycket att begära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Efter att ha ögnat igenom denna tråd har jag insett att du aldrig varit intresserad att ha en sansad och seriös debatt. Utan den som kommer med dom värsta och otrevligaste påhoppen är du. Nu äger jag inte ens en iPhone utan en Samsung men bara därför behöver jag inte vara förblindad och enkelspårig. Att ens försöka ta dig på allvar med din utbrott om lögner och fantasier är att glömma. Roliga i kråksången är att du har blivit den du avskyr...en fanboy. Du borde ta dig tid att läsa detta och hela boken när den kommer ut. http://www.nytimes.com/2013/10/06/magazine/and-then-steve-said-let-there-be-an-iphone.html?pagewanted=1&_r=2& Så inser du ett och annat men det är väl för mycket att begära.
Försök att ha en seriös debatt med Hc!? Det låter ju märkligt att du inte har en iphone tanke på att du pratar så gott om den? Jag har sett, läst, provat tillräckligt för att kunna föra en debatt med nån som är det minsta lilla objektiv. Och hade du läst i telefontrådarna så hade du insett det. Nu är ju dessa trådar rena underhållningen. Och vad hade ipone varit utan LG Prada då? Tycker du verkligen att ios med iphone är mer innovativt än en HTC One t.ex? Senaste LG G2 har fått riktigt bra kritik. LG har ju även gjort kritikerrosade Nexus 4 och verkar fått förtroendet att göra Nexus 5. Så visst har LG fortfarande en roll i smartphone branschen. Och hur mycket tycker du iphone har utvecklats genom åren? Är det möjligtvis en slump att Android har 80% av marknaden? Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att ha en seriös debatt med Hc!? Det låter ju märkligt att du inte har en iphone tanke på att du pratar så gott om den?

Jag har sett, läst, provat tillräckligt för att kunna föra en debatt med nån som är det minsta lilla objektiv. Och hade du läst i telefontrådarna så hade du insett det. Nu är ju dessa trådar rena underhållningen.

Och vad hade ipone varit utan LG Prada då? Tycker du verkligen att ios med iphone är mer innovativt än en HTC One t.ex? Senaste LG G2 har fått riktigt bra kritik. LG har ju även gjort kritikerrosade Nexus 4 och verkar fått förtroendet att göra Nexus 5. Så visst har LG fortfarande en roll i smartphone branschen. Och hur mycket tycker du iphone har utvecklats genom åren? Är det möjligtvis en slump att Android har 80% av marknaden?

Bara erkänn Snuttis, i smyg så önskar du att du också hade en iPhone *helt säker på detta*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Bara erkänn Snuttis, i smyg så önskar du att du också hade en iPhone *helt säker på detta*

Lilla Sivan, hade jag velat ha en iphone så hade jag väl bara köpt en. Men nu vill jag inte ha en då jag anser att dom är för tråkiga och begränsade och framförallt alldeles för små! Har man vant sig vid större telefoner än 4,5" så går man aldrig tillbaks i storlek!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla Sivan, hade jag velat ha en iphone så hade jag väl bara köpt en. Men nu vill jag inte ha en då jag anser att dom är för tråkiga och begränsade och framförallt alldeles för små! Har man vant sig vid större telefoner än 4,5" så går man aldrig tillbaks i storlek!

Börjar farbror att se dåligt? Får jag rekommendera farbror läsglasögon så kanske farbror kan uppnå sin dröm att kunna sitta med en iphone i sin hand ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...