Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Problemet med dig är oavsett vilken fakta man presenterar för dig så är det ju en lögn. Men jag accepterar det.. då vi alla vet hur fanatiker resonerar. Om du bemödade dig att ta av dig skygglapparna ibland så kanske du få lite perspektiv. Men det lär ju aldrig hända...så lev du kvar i din lögnaktiga fantasivärld.

 

Problemet med dig är att du skriver skit om Apple utan någon som helst bevisning. Apple säger sig ha sålt nio miljoner iPhone de tre första dagarna, och du påstår att de ljuger. Utan något som helst stöd för det. Vilka fakta har du presenterat?

 

Applehatarfjant.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är klart att Apple vet,men vet du?  ???

 

Jag vet vad Apple presenterat via pressmeddelanden och vid olika tillställningar. Vad är din poäng? Om du nu skulle ha någon...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Problemet med dig är att du skriver skit om Apple utan någon som helst bevisning. Apple säger sig ha sålt nio miljoner iPhone de tre första dagarna, och du påstår att de ljuger. Utan något som helst stöd för det. Vilka fakta har du presenterat?

Applehatarfjant.

Herr Chang har talat.

I beg to differ. Fortsätt du och lev i din fantasivärld.

http://www.teknokraze.com/2013/09/apple-lies-iphone-5s-and-5c-shipment.html?m=1

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... vilket svarslöst svammel! Var finns bevisen om att Apple skulle ljugit om försäljningssiffror? Det är snarare du som har svårt att smälta att Apple sålde så många iPhone.

 

Samsungs fusk är bevisat, och det vore ju klädsamt om du undvek att göra dig löjlig med obevisade anklagelser mot Apple.

 

Kanske inte så lätt för en Applehatare att förstå...

 

Herr Chang har talat.

Det finns ju visst bevis för Appels "fusk" vad gäller försäljningssiffrorna. Prova din favorit.. google.com..

Jag förstår inte varför du påstår annat, det är ju inte sant.

 

Men vad spelar det för roll? Alla företag gör väl vad dom kan för att sälja mer, är ju liksom grundtanken med sådana företag.

 

Jag har svårt att se att varesig Appel eller Samsung eller nåt liknande företag skulle tillverka och sälja sina prylar mest för att vara lite hyggliga så dom får en stjärna i kanten.

 

Finns väl inga företag av den sorten som bär på någon större gloria.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vad Apple presenterat via pressmeddelanden och vid olika tillställningar. Vad är din poäng? Om du nu skulle ha någon...

 

Herr Chang har talat.

Ok, nu är det helt ok att lita på pressmeddelanden från tillverkarna  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Minnet är selektivt. Det triggas framförallt av känslor, goda eller onda. Dessa kommer man ihåg. 

HC kommer bara ihåg allt som är bra för apple och ont för samsung, allt annat försvinner som ett (b)rus för honom.

 

Lite mer om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=2jBh0YVFWl8

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med dig är att du skriver skit om Apple utan någon som helst bevisning. Apple säger sig ha sålt nio miljoner iPhone de tre första dagarna, och du påstår att de ljuger. Utan något som helst stöd för det. Vilka fakta har du presenterat?

 

Applehatarfjant.

 

Herr Chang har talat.

9 miljoner till kunder eller till återförsäljare ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

9 miljoner till kunder eller till återförsäljare ?

Hmm iaf 9 miljoner på två modeller denna gång samt lansering i några fler länder, "lilla" Kina också t.ex...

 

Men synd att man inte jämför med Android, jag menar om man lade ihop hur många som såldes av alla Androidtelefoner om dom lanserats på samma tre dagar. Vore kul med en sådan jämförelse.

 

Sedan är det ju som du säger, fast inte om man frågar Appels största fiende, Mr. Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Minnet är selektivt. Det triggas framförallt av känslor, goda eller onda. Dessa kommer man ihåg. 

HC kommer bara ihåg allt som är bra för apple och ont för samsung, allt annat försvinner som ett (b)rus för honom.

 

Lite mer om det här:

http://www.youtube.com/watch?v=2jBh0YVFWl8

 

Företaget jag jobbar på hyrde in Kjell Enhager vid ett jubileum. Han var riktigt rolig. Han fick hela lisebergshallen att garva.

Link to comment
Dela på andra sajter

I beg to differ. Fortsätt du och lev i din fantasivärld.

http://www.teknokraze.com/2013/09/apple-lies-iphone-5s-and-5c-shipment.html?m=1

 

Jaså, du väljer att citera en analytiker klickhora... vad vet han om vad Apple sålt? Endast Apple vet.

 

 

Ja, det verkar som Samsung inte är ensamma om att fuska. Alla Androidleverantörer utom Motorola fuskar mer eller mindre. Dock ej Apple, tänka sig!

 

 

Till kunder. Till skillnad från Samsung som redovisar hur många mobiler man tillverkat...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, du väljer att citera en analytiker klickhora... vad vet han om vad Apple sålt? Endast Apple vet.

Du hävdar att Apple skulle fuskat med försäljningssiffror. Ge en länk till det då istället för att larva dig med att jag ska googla...

Herr Chang har talat.

Endast appel vet vad dom har sålt...

Och hur mycket dom säljer påverkar aktiekurs och hur bra det går för det amerikanska företaget.ja just det ja..

Nej jag ger inte länkar. Jag vet och om du själv mot alla odds skulle vilja veta så går det bra att kolla upp själv.

Försäljningen gällde till återförsäljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det verkar som Samsung inte är ensamma om att fuska. Alla Androidleverantörer utom Motorola fuskar mer eller mindre. Dock ej Apple, tänka sig!

 

Hur kan du veta det?

Var finns den undersökningen som bevisar att Apple inte har fuskat?

Tänka sig Google fuskar inte, men gör Apple det???

 

 

 

Okey då var det dax för den lögnen igen...

Nej, Samsung redovisar inte tillverkade telefoner som sålda telefoner.

 

Samsung och Apple räknar ut sin statistik över sålda telefoner på precis samma sätt.

Sedan kan du fantisera hur mycket du vill.

 

Hade Apple viljat visa hur många iPhone 5S och iPhone 5C som faktiskt används, så hade presenterat aktiveringsstatistiken, men de gör de inte.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet ju redan att Samsung är härmapor och lögnare, nu visar det sig att de även är fuskare:

 

http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/galaxy-note-3s-benchmarking-adjustments-inflate-scores-by-up-to-20/

 

Samsung detekterar i sin version av Android när det kör prestandatester och kör då alla sina fyra kärnor samtidigt för bästa resultat. Något man inte gör med andra appar, för det är nämligen lite ansträngande för batteriet.

 

Patetiska sydkorruptianer. Är det någon som inbillar sig att Samsung skäms? Med deras mentalitet är det snarare så att de tycker de varit riktigt smarta och kreativa!

 

Herr Chang har talat.

 

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.526342/samsung-inte-ensamt-om-att-fuska

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du veta det?

Var finns den undersökningen som bevisar att Apple inte har fuskat?

Tänka sig Google fuskar inte, men gör Apple det???

 

 

 

Okey då var det dax för den lögnen igen...

Nej, Samsung redovisar inte tillverkade telefoner som sålda telefoner.

 

Samsung och Apple räknar ut sin statistik över sålda telefoner på precis samma sätt.

Sedan kan du fantisera hur mycket du vill.

 

Hade Apple viljat visa hur många iPhone 5S och iPhone 5C som faktiskt används, så hade presenterat aktiveringsstatistiken, men de gör de inte.

 

Jaså?

 

Förklara då varför Samsung meddelar sitt antal som "shipped", medan Apple redovisar sitt antal som "sold"?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså?

 

Förklara då varför Samsung meddelar sitt antal som "shipped", medan Apple redovisar sitt antal som "sold"?

 

Herr Chang har talat.

Tror inte att Samsung hade "shipped" sina mobiler om ingen hade beställt dom heller, så se alla dom som "sold" också.

Och eftersom Samsung är dom som säljer mest just nu så är dom ju redan både shipped och sold på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att Samsung hade "shipped" sina mobiler om ingen hade beställt dom heller, så se alla dom som "sold" också.

Och eftersom Samsung är dom som säljer mest just nu så är dom ju redan både shipped och sold på samma gång.

 

Det finns väl ingen leverantör som vet exakt hur många mobiler man kommer att sälja. Både Apple och Samsung gissar i viss mån när man bestämmer sig för hur många man ska tillverka. Skillnaden är som sagt att endast Apple redovisar hur många man verkligen sålt. Å andra sidan talar man inte likt Samsung om hur många man tillverkat.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj jag trodde detta var ett thai forum och inte ett smartphone hatar forum!!!

 

Det är många som kommer med påståenden som fakta utan att kunna visa att det verkligen är sant.

Vissa saker är verkligen svåra att bevisa eftersom alla företag håller hårt i statistiken för att inte rubba aktiekursen.

 

Sanningen angående Apple´s försäljningssiffror är att det är till kund och inte till återförsäljare.

Anledningen är att Apple har strikta avtal med operatörerna som redovisar sålda enheter OCH Apple vet när en iOS enhet registreras i systemet.

 

Finns det inga moderatorer på detta forum?

Har aldrig varit med om maken till personliga påhopp som haglar fram och tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ingen leverantör som vet exakt hur många mobiler man kommer att sälja. Både Apple och Samsung gissar i viss mån när man bestämmer sig för hur många man ska tillverka. Skillnaden är som sagt att endast Apple redovisar hur många man verkligen sålt. Å andra sidan talar man inte likt Samsung om hur många man tillverkat.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Nej Nej Nej och åter nej,

Snälla sluta ljug nu.

 

Apple redovisar hur många de har sålt (detta inkl. sålt till konsument och sålt till återförsäljare).

Precis på samma sätt som Samsung gör.

 

Om du inte tror mig läs den informationen som Apple ger sina aktieägare.

Där står det klar och tydligt hur de räknar ut sålda produkter.

 

Gör det så kanske vi slipper höra den här lögnen nått mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj jag trodde detta var ett thai forum och inte ett smartphone hatar forum!!!

 

Det är många som kommer med påståenden som fakta utan att kunna visa att det verkligen är sant.

Vissa saker är verkligen svåra att bevisa eftersom alla företag håller hårt i statistiken för att inte rubba aktiekursen.

 

Sanningen angående Apple´s försäljningssiffror är att det är till kund och inte till återförsäljare.

Anledningen är att Apple har strikta avtal med operatörerna som redovisar sålda enheter OCH Apple vet när en iOS enhet registreras i systemet.

 

Finns det inga moderatorer på detta forum?

Har aldrig varit med om maken till personliga påhopp som haglar fram och tillbaka.

 

He-he-he.

Jo det är sant. Detta är ett thai-forum.

Det finns dock en avdelning som heter "Off topic". D.v.s inte kanske thai-relaterade inlägg.

Där ibland finns det 4 st. (tror jag) "telefon-trådar. 

Alla Telefon-trådar har utvecklats till "HC (herr Chang) mot en handfull (4-5 st) "hatar Apple"-folk".

Dom menar inget ont i sina anklagelser mot varandra. Bara på skoj,

Tycker du det är obehagligt tryck på knappen "Ignorera tråd" så slipper du se spektaklet.

Men fortsätt gärna läsa läsa. Det är ganska kul emellanåt. 

Trevlig helg.

Och välkommen till MPR.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Nej Nej och åter nej,

Snälla sluta ljug nu.

 

Apple redovisar hur många de har sålt (detta inkl. sålt till konsument och sålt till återförsäljare).

Precis på samma sätt som Samsung gör.

 

Om du inte tror mig läs den informationen som Apple ger sina aktieägare.

Där står det klar och tydligt hur de räknar ut sålda produkter.

 

Gör det så kanske vi slipper höra den här lögnen nått mer.

 

Då kan du kanske förklara varför Samsung alltid säger "shipped" istället för "sold" i alla sina pressreleaser?

 

Eller är du så naiv att du tror Samsung säljer exakt lika många mobiler man tillverkat?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj jag trodde detta var ett thai forum och inte ett smartphone hatar forum!!!

 

Det är många som kommer med påståenden som fakta utan att kunna visa att det verkligen är sant.

Vissa saker är verkligen svåra att bevisa eftersom alla företag håller hårt i statistiken för att inte rubba aktiekursen.

 

Sanningen angående Apple´s försäljningssiffror är att det är till kund och inte till återförsäljare.

Anledningen är att Apple har strikta avtal med operatörerna som redovisar sålda enheter OCH Apple vet när en iOS enhet registreras i systemet.

 

Finns det inga moderatorer på detta forum?

Har aldrig varit med om maken till personliga påhopp som haglar fram och tillbaka.

 

Hej Ashrock, och välkommen till forumet!

 

Det finns moderatorer på forumet, och jag är en av sex. Grälandet i mobiltrådarna ser värre ut än det i själva verket är. Jag ser det snarare som en intellektuell övning att bemöta det obefogade skit som skrivs om Apple.

 

Vad jag vet har det aldrig raderats ett inlägg från mobiltrådarna, i vart fall inte av mig.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter jag sett i denna tråd så borde jag inte kasta fotogen på en glöd men vem gillar inte en brasa :)

 

 

 

Android is broken.

No one is making any money from Android. Samsung makes a bit, that’s it. 

Google has drained billions on Android. Most mobile searches to Google come via iPhone. The Android tablet market is absolute shite. Android developers continue to struggle, independently and as a group. 

The “free” model that Google preaches requires a trade off of giving up your location at all times *and* and damn-near dead battery.

There remain a slew of patent issues. It’s kept Google from being fulliy focused on limiting the threat from Twitter and Facebook. And even Bing. For real. 

There is no Android phone in iPhone’s league. 

The only viable Android “ecosystem” to date has been the non-Google one by Amazon.

Av http://www.brianshall.com

 

 

Så börja pajkastingen nu så går jag och tar skydd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Efter jag sett i denna tråd så borde jag inte kasta fotogen på en glöd men vem gillar inte en brasa :)

Av http://www.brianshall.com

Så börja pajkastingen nu så går jag och tar skydd :)

80% av marknaden. Säger väl allt. Inte för inte att ios kopiera och snyltar av det största och bästa os:et. Dock står ios kvar på perrongen och undrar om sista tåget gått. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

80% av marknaden. Säger väl allt. Inte för inte att ios kopiera och snyltar av det största och bästa os:et. Dock står ios kvar på perrongen och undrar om sista tåget gått. :mdr:

Eller som min dotter sa om nya IOS 7. Då hon älskar sin iPhone.

"Jag ångrar att jag uppgraderade då IOS nu ser ut som det är designat av en 7 åring".

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...