Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Nej, Google förskönar inte sin statistik.

De leverera statistik till de utvecklare som distribuerar sina appar via Google och de utvecklarna behöver veta vilka versioner som används på Google Play.

Alltså precis den information som Google ger dem.

Hur tar Apple fram sin statistik för iOS?

Jag har frågat dig innan, men du har inte kunnat svara.

Det hade varit bra om du tog reda på det först innan du börjar klaga på hur Google gör.

 

Är du go eller?

 

Apple vet exakt hur många som installerar en viss version av iOS eller OS X eftersom Apple är enda källan för nedladdning.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är du go eller?

 

Apple vet exakt hur många som installerar en viss version av iOS eller OS X eftersom Apple är enda källan för nedladdning.

 

Herr Chang har talat.

Du är en förvirrad sektmedlem som ingen tar på allvar... t.o.m. dom som huserar här med apple produkter tycker du är pinsam, utom han den andra som är minst lika förvirrad.. sjöhästen eller vad fan han heter. Du är så arrogant och så okunnig så du klara inte ens av att låsa upp din sunkiga undermåliga iphone 4. Och sen när jag presenterar genom film och text om att apple har kopierat Android så säger du att det är tvärtom. Då kan du väl göra som jag ta fram bevis. Ska vi säga... började ios med widgets, notifikationsfönster före Android... var snäll och visa vilken version av ios som tog fram det före Android... jag vet att du inte kan det för du är en desperat lögnpåse som lever i en fantasivärld och som inte kan nåt om varken ios eller Android. Du är helt enkelt hjärntvättad... och det tråkiga i det hela är att majoriteten som är emot dina fantasier och lögner skiter fullständigt om andra använder en Android-telefon eller en iphone. Du är en människa som ingen vill bli ihopkopplad med... du är en patetisk och desperat människa.

 

Så.. nu din apple-fjant... visa upp bevisen nu som jag förklarade för dig eller håll käft och gå och lägg dig hallen där du hör hemma med din undermåliga telefon.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du go eller?

 

Apple vet exakt hur många som installerar en viss version av iOS eller OS X eftersom Apple är enda källan för nedladdning.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Du har alltså ingen aning.

 

Det borde vara en enkel fråga.

Vad baserar Apple sin statistik på och hur specificerar de en aktiv användare?

 

Google är helt öppna med hur de räknar ut sina de siffrorna de presenterar, men tydligen så vågar inte Apple tala om hur de räknar ut sina.

 

Kom inte med att Apple tar med alla enheter som sålts, för de gör de inte.

De har nått sätt att filtrera aktiva enheter ifrån stulna, trasiga och sådana som aldrig har startas osv.

 

Google gör detta genom att bara ta med de enheter som

 

* uppdaterat nån app

* tittat på en informationen om en app men inte uppdaterat

* letat efter en ny app

* installerat en ny app

* haft Google Play Widget igång och startat din telefon

* helt enkelt bara klickat på Google Play av misstag

 

Om du gjort något av ovanstående de senast månaderna så kommer man med i Googles statistik över aktiva användare.

Hur kommer man med i Apples???

 

Sedan att både Apple och Google vet hur många enheter som har sålts är en helt annan sak.

Tror t.o.m. att Google rätt lätt kan få fram statistik över hur många nya iOS enheter som säljs utan att behöva fråga Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad baserar Apple sin statistik på och hur specificerar de en aktiv användare?

 

I hans fantasi.. det räcker för HC. Det han inbillar sig, är sant. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en förvirrad sektmedlem som ingen tar på allvar... t.o.m. dom som huserar här med apple produkter tycker du är pinsam, utom han den andra som är minst lika förvirrad.. sjöhästen eller vad fan han heter. Du är så arrogant och så okunnig så du klara inte ens av att låsa upp din sunkiga undermåliga iphone 4. Och sen när jag presenterar genom film och text om att apple har kopierat Android så säger du att det är tvärtom. Då kan du väl göra som jag ta fram bevis. Ska vi säga... började ios med widgets, notifikationsfönster före Android... var snäll och visa vilken version av ios som tog fram det före Android... jag vet att du inte kan det för du är en desperat lögnpåse som lever i en fantasivärld och som inte kan nåt om varken ios eller Android. Du är helt enkelt hjärntvättad... och det tråkiga i det hela är att majoriteten som är emot dina fantasier och lögner skiter fullständigt om andra använder en Android-telefon eller en iphone. Du är en människa som ingen vill bli ihopkopplad med... du är en patetisk och desperat människa.

 

Så.. nu din apple-fjant... visa upp bevisen nu som jag förklarade för dig eller håll käft och gå och lägg dig hallen där du hör hemma med din undermåliga telefon.

 

Jaha... ynkligt att behöva ta till personangrepp när du är svarslös...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alltså ingen aning.

 

Det borde vara en enkel fråga.

Vad baserar Apple sin statistik på och hur specificerar de en aktiv användare?

 

Google är helt öppna med hur de räknar ut sina de siffrorna de presenterar, men tydligen så vågar inte Apple tala om hur de räknar ut sina.

 

Kom inte med att Apple tar med alla enheter som sålts, för de gör de inte.

De har nått sätt att filtrera aktiva enheter ifrån stulna, trasiga och sådana som aldrig har startas osv.

 

Google gör detta genom att bara ta med de enheter som

 

* uppdaterat nån app

* tittat på en informationen om en app men inte uppdaterat

* letat efter en ny app

* installerat en ny app

* haft Google Play Widget igång och startat din telefon

* helt enkelt bara klickat på Google Play av misstag

 

Om du gjort något av ovanstående de senast månaderna så kommer man med i Googles statistik över aktiva användare.

Hur kommer man med i Apples???

 

Sedan att både Apple och Google vet hur många enheter som har sålts är en helt annan sak.

Tror t.o.m. att Google rätt lätt kan få fram statistik över hur många nya iOS enheter som säljs utan att behöva fråga Apple.

 

Varför tror du att jag vet exakt hur Apple gör? Det får du fråga Apple om...

 

Som jag skrev, Google räknar inte användare med Gingerbread som aldrig intresserar sig för appar. Alltså är Googles statistik skev.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... ynkligt att behöva ta till personangrepp när du är svarslös...

 

Herr Chang har talat.

Svarslös? Personangrepp? Du menar att du inte klara av sanningen.. det ser inte jag som personangrepp. Motbevisa det jag skriver istället. Visa nu vilken version av ios som hade notifikationsfönster eller widgets före Android, så ska jag be om ursäkt och erkänna att jag har ljugit angående att ios ligger i stenåldern jämfört med Android. Och kom inte med dina lama och arroganta kommentarer om ditten och datten..  utan och kom med konkreta bevis hur det verkligen ligger till... för det är nåt du aldrig lyckats med. Sluta var så patetisk och visa mig var jag har fel... så kanske jag bjuder dig på en Chang i vinter om du är i Pattaya runt den 26:e December? Men räkna med att din undermåliga telefon får ta sig ett dopp! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Berätta då gärna vad du tycker om patent? Är det rimligt att ett företag som lag mycket tid och pengar på något patenterar det, eller ska dom bara acceptera att andra kopierar det utan påföljd? Allt för utvecklingens skull!

 

I så fall kan vi lika gärna avskaffa patentlagstiftningen...

 

Herr Chang har talat.

 

Man kan ju undra vad Carlsberg tycker om hur receptet och loggan på din favoritdryck kom till? Men jag antar att du väl inte har råd att dricka originalet :rolleyes:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tror du att jag vet exakt hur Apple gör? Det får du fråga Apple om...

 

Som jag skrev, Google räknar inte användare med Gingerbread som aldrig intresserar sig för appar. Alltså är Googles statistik skev.

 

Herr Chang har talat.

 

Nej och nej.

Jag gav dig en jätte enkel fråga men tydligen så kan du inte svara på den.

Jag kan göra en undersökning där Vänsterpartiet eller Moderaterna eller SD får 100% av rösterna, men om jag inte talar om hur jag gjort undersökningen så är den helt ointressant. Tydligen så vill Apple hemlighålla hur de får fram sina siffror. Varför vet jag inte, men man kan ju gissa...

Och vad för struntprat om Gingerbread. Självklart är användare som varken har nått som helst intresse av att uppdatera några av sina befintliga eller installera nån ny app, intressanta för en apputvecklare. Tala om för mig varför utvecklare skulle vara intresserade av personer de aldrig kommer få som kunder?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej och nej.

Jag gav dig en jätte enkel fråga men tydligen så kan du inte svara på den.

Jag kan göra en undersökning där Vänsterpartiet eller Moderaterna eller SD får 100% av rösterna, men om jag inte talar om hur jag gjort undersökningen så är den helt ointressant. Tydligen så vill Apple hemlighålla hur de får fram sina siffror. Varför vet jag inte, men man kan ju gissa...

Och vad för struntprat om Gingerbread. Självklart är användare som varken har nått som helst intresse av att uppdatera några av sina befintliga eller installera nån ny app, intressanta för en apputvecklare. Tala om för mig varför utvecklare skulle vara intresserade av personer de aldrig kommer få som kunder?

 

 

Nu blandar du ihop två saker. Utvecklare är givetvis inte intresserade av användare som aldrig köper appar, men ska då Google försöka få det att framstå att det är hög uppgraderingsfrekvens till senaste Android? Vilket inte är sant...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.macrumors.com/2013/09/21/iphone-5-touch-screen-twice-as-fast-as-android-touch-screen/

Jaha, så iPhone 5 touchskärm är snabbare än Androider skärmar.

He he cool.

Vet du vilket företag som står för tekniken till skärmen? Alltså instruktionerna på SOC som levererar det som ska visas på skärmen. Börjar på Sa..

Sedan står det i slutet på artikeln på macrumors...att mer ingående tester behövs då det finns andra faktorer som kan påverka.

Men jag hoppas att appel har kommit på någon bra teknik som snabbar upp även slöa appar. Det vore guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet ju redan att Samsung är härmapor och lögnare, nu visar det sig att de även är fuskare:

 

http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/galaxy-note-3s-benchmarking-adjustments-inflate-scores-by-up-to-20/

 

Samsung detekterar i sin version av Android när det kör prestandatester och kör då alla sina fyra kärnor samtidigt för bästa resultat. Något man inte gör med andra appar, för det är nämligen lite ansträngande för batteriet.

 

Patetiska sydkorruptianer. Är det någon som inbillar sig att Samsung skäms? Med deras mentalitet är det snarare så att de tycker de varit riktigt smarta och kreativa!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har väl inte detta endast med Android att göra, utan bara med Samsung.

 

http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/galaxy-note-3s-benchmarking-adjustments-inflate-scores-by-up-to-20/

 

Ja, det är riktigt. Det är troligen endast Samsung som har mage att fuska på detta sätt med det fragmenterade Android.

 

LG har en mobil med exakt samma CPU och klockfrekvens, Samsung försöker nu framstå som 20% snabbare.

 

Fuskare!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, det är riktigt. Det är troligen endast Samsung som har mage att fuska på detta sätt med det fragmenterade Android.

 

LG har en mobil med exakt samma CPU och klockfrekvens, Samsung försöker nu framstå som 20% snabbare.

 

Fuskare!

 

Herr Chang har talat.

Hahaha... vad säger du om att apple fuskade angående hur många iphones dom sålde första helgen då? :)

 

Jag skulle nog inte skrika mig så hes angående Samsung myglande och skarvande med testerna... läser man lite på nätet så är det ju en del som tror att apple också fuskar med sina tester... men det kommer väl snart en rapport om det också om hur väl det stämmer.. jag skulle absolut inte bli förvånad om apple är ännu värre i sina lögner, apple är ju synonymt med att fuska och dupera. Tanke på så många saker dom uppfunnit som redan funnits... dock så köper ju användarna det år efter år. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... vad säger du om att apple fuskade angående hur många iphones dom sålde första helgen då? :)

 

Jag skulle nog inte skrika mig så hes angående Samsung myglande och skarvande med testerna... läser man lite på nätet så är det ju en del som tror att apple också fuskar med sina tester... men det kommer väl snart en rapport om det också om hur väl det stämmer.. jag skulle absolut inte bli förvånad om apple är ännu värre i sina lögner, apple är ju synonymt med att fuska och dupera. Tanke på så många saker dom uppfunnit som redan funnits... dock så köper ju användarna det år efter år. :)

 

Haha... vilket svarslöst svammel! Var finns bevisen om att Apple skulle ljugit om försäljningssiffror? Det är snarare du som har svårt att smälta att Apple sålde så många iPhone.

 

Samsungs fusk är bevisat, och det vore ju klädsamt om du undvek att göra dig löjlig med obevisade anklagelser mot Apple.

 

Kanske inte så lätt för en Applehatare att förstå...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Haha... vilket svarslöst svammel! Var finns bevisen om att Apple skulle ljugit om försäljningssiffror? Det är snarare du som har svårt att smälta att Apple sålde så många iPhone.

 

Samsungs fusk är bevisat, och det vore ju klädsamt om du undvek att göra dig löjlig med obevisade anklagelser mot Apple.

 

Kanske inte så lätt för en Applehatare att förstå...

 

Herr Chang har talat.

 

Det spelar ingen roll hur mkt du spottar och fräser, Samsung dominerar smartphone markanden och ditt skitapple är numera bara en parentes ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Haha... vilket svarslöst svammel! Var finns bevisen om att Apple skulle ljugit om försäljningssiffror? Det är snarare du som har svårt att smälta att Apple sålde så många iPhone.

Samsungs fusk är bevisat, och det vore ju klädsamt om du undvek att göra dig löjlig med obevisade anklagelser mot Apple.

Kanske inte så lätt för en Applehatare att förstå...

Herr Chang har talat.

Problemet med dig är oavsett vilken fakta man presenterar för dig så är det ju en lögn. Men jag accepterar det.. då vi alla vet hur fanatiker resonerar. Om du bemödade dig att ta av dig skygglapparna ibland så kanske du få lite perspektiv. Men det lär ju aldrig hända...så lev du kvar i din lögnaktiga fantasivärld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så.. nu din apple-fjant... visa upp bevisen nu som jag förklarade för dig eller håll käft och gå och lägg dig hallen där du hör hemma med din undermåliga telefon.

Helt klart undertryckt upphetsning ifrån hans barndomstid då någon dominant person förpassade honom till skamvrån i hallen. Nu försöker han återuppleva dessa tillfällen genom våra oskyldiga forumsmedlemmar ;)

Wuttis, du kan erkänna att du verkligen önskar dig en iPhone, vi kommer att ha förståelse för detta och inte skratta åt dig *lovar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Helt klart undertryckt upphetsning ifrån hans barndomstid då någon dominant person förpassade honom till skamvrån i hallen. Nu försöker han återuppleva dessa tillfällen genom våra oskyldiga forumsmedlemmar ;)

Wuttis, du kan erkänna att du verkligen önskar dig en iPhone, vi kommer att ha förståelse för detta och inte skratta åt dig *lovar*

Gå o lägg dig igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå o lägg dig igen.

Vänd inte din undertryckta upphetsning mot mig nu, vi ska inte ha några mysstunder i hallen *lovar*

Bara kom ut ur garderoben och erkänn att du älskar iPhone, Chang är dig säkert behjälplig att välja ut färg och storlek på den. Efter att du har köpt den så är du en fanboy i gemenskapen du med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vänd inte din undertryckta upphetsning mot mig nu, vi ska inte ha några mysstunder i hallen *lovar*

Bara kom ut ur garderoben och erkänn att du älskar iPhone, Chang är dig säkert behjälplig att välja ut färg och storlek på den. Efter att du har köpt den så är du en fanboy i gemenskapen du med :)

Vilka storlekar finns det att välja på? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du go eller?

 

Apple vet exakt hur många som installerar en viss version av iOS eller OS X eftersom Apple är enda källan för nedladdning.

 

Herr Chang har talat.

Det är klart att Apple vet,men vet du?  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...