Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

hasseigöteborg

Med andra ord är många beredda att acceptera Android 2.3 om det är billigare. Det säger ju en del om dessa användare.

 

 

Herr Chang har talat.

Ja dit hör väl 98% av Thailands invånare (detta är ju ett Thai forum) som köper mobil.  Vet många i det landet som aldrig skulle kunna spara till i iPhone med den lön dom har. Och i det fallet så har man inte så mycket att välja på. 

 

Brukar ibland sitta utanför telefonaffärerna i Hua Hin och käka glass. 

 

Och ser då vad dom köper. Storsäljarna är dom Android modeller som kostar 4-6000 thb. 

 

Och så ser man ibland någon komma och handla en IPhone men det är oftast damer som kommer dragandes med en ATM i form av en dubbelt så gammal farang. 

 

Jag tycker faktiskt du är bra på att nervärdera din fd. hustrus landsmän. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej just det... du vet inte hur det fungerar i iOS. Hur kan du då sitta och skriva en massa löjliga påståenden?

 

Herr Chang har talat.

LOL!

 

Fy fan vad du är patetisk! Som sagt... svara nu istället. Tycker du att ios har kopierat Android. Det jag inte vet är hur man växlar mellan programmen i ios.. om det är genom en knapptryckning som det är i Android eller om man måste trycka 200 ggr i ios. Funktionen är ju densamma och kopierad från Android... eller du tycker det jag postade inte stämmer och att i själva verket är Android som kopierat ios? Är du månne svarslös nu igen? Löjliga påstående.. förstår att det är jobbigt för dig när du inte kan komma med nåt vettigt argument utan att förlöjliga eller ljuga. pwnd!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ja, för människor som kanske inte har råd med en dyr telefon får skylla sig själv! Ibland är du så jävla arrogant att jag börja undra om du nånsin tänker innan du säger nåt? Men det är ju ganska patetiskt att en telefon för 2000 kr är mer innovativ än en undermålig iphone, det måste ju kännas ganska ruttet! Nu är det dock snart hälften av alla Androidenheter som kör Jelly Bean. Och Android har fortfarande över 80% av marknaden. Mao... 40% av marknaden kör Jelly bean.. sug på den. :mdr:

Och eftersom 80% av marknaden kör Android och 16% IOS så är det fortfarande 3-4 gånger så många som kör Jelly bean än IOS 6 och 7. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej just det... du vet inte hur det fungerar i iOS.

 

Hade jag ägt en iphone... så hade jag garanterat klarat att låsa upp den, utan att skylla på Telia eller om det nu var vädret du skyllde på?! Förresten, hur gick det när du skulle låsa upp den? Nej, just det, du klarade inte av att låsa upp den! Där ser man ju dina enorma kunskaper om hur iphone funkar! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Up to you.

Du kan ju börja med att lära dig hur man stavar Apple. Man börjar liksom med stort A följt av pple. Inte appel...

Jag vidhåller att du uppenbarligen inte kan redogöra för vad Apple kopierat från Android. Snyftare om vad du själv tycker du är kapabel att göra duger inte.

Med andra ord är många beredda att acceptera Android 2.3 om det är billigare. Det säger ju en del om dessa användare.

Alla nya OS har lite barnsjukdomar. Detta obetydliga problem kommer säkert att fixas av Apple inom kort.

Herr Chang har talat.

Som jag trodde. Du är totalt handlingsförlamad.

Jag kan redogöra vad jag vill men det finns inte en chans i världen att jag skulle göra det åt en med din attityd.

Men det är tur att det finns sådana för då lyser de normala mer med sin godhet.

Jag känner för dig, stackars dig.

Som en rätt smart buddakille en gång sa: om du mår bra av att försöka få mig att må dåligt så ska jag må så dåligt jag kan för dig så vi båda kan må bra...

Appel låter snyggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev ju att Android användare inte köper appar. Och det motbevisade jag. 

 

hf

 

De köper om de måste. Annars inte.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för människor som kanske inte har råd med en dyr telefon får skylla sig själv! Ibland är du så jävla arrogant att jag börja undra om du nånsin tänker innan du säger nåt? Men det är ju ganska patetiskt att en telefon för 2000 kr är mer innovativ än en undermålig iphone, det måste ju kännas ganska ruttet! Nu är det dock snart hälften av alla Androidenheter som kör Jelly Bean. Och Android har fortfarande över 80% av marknaden. Mao... 40% av marknaden kör Jelly bean.. sug på den. :mdr:

 

Haha, du kallar mig arrogant... snacka om att kasta sten i glashus!

 

40% av marknaden kör Jelly Bean... in your wet dreams.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

De köper om de måste. Annars inte

 

Jaha, så appelanvändare köper om de inte måste. Intressant...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

LOL!

 

Fy fan vad du är patetisk! Som sagt... svara nu istället. Tycker du att ios har kopierat Android. Det jag inte vet är hur man växlar mellan programmen i ios.. om det är genom en knapptryckning som det är i Android eller om man måste trycka 200 ggr i ios. Funktionen är ju densamma och kopierad från Android... eller du tycker det jag postade inte stämmer och att i själva verket är Android som kopierat ios? Är du månne svarslös nu igen? Löjliga påstående.. förstår att det är jobbigt för dig när du inte kan komma med nåt vettigt argument utan att förlöjliga eller ljuga. pwnd!

 

Nej, jag tycker inte iOS har kopierat Android. Det enda du har att komma med är att du tror Apple kopierat Android vad gäller programväxling.

 

Du tror det... gud sig förbarme!

 

Du tror säkert du vunnit diskussionen också...

 

 

Det var Teliabutiken som inte kunde låsa upp den. Är det svårt att förstå?

 

 

Som sagt, ännu en patetisk fandroid som saknar svar på tal. Personangrepp duger liksom inte.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så appelanvändare köper om de inte måste. Intressant...

 

Ja, tänka sig. Människor som är villiga att betala för en produkt. Jag inser att det är svårt för dig att förstå.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tänka sig. Människor som är villiga att betala för en produkt. Jag inser att det är svårt för dig att förstå.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Jaha.

 

1. Du, jag vill ha betalt 99 USD för denna osedda och tveksamt bra tv-serie.

 

2. Hey, här får du testa vår nya tv-serier gratis, OK?

 

 

2a. Gillar du detta så får du gärna bidraga.

 

 

 

Gå och lägg dig!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, du kallar mig arrogant... snacka om att kasta sten i glashus!

 

40% av marknaden kör Jelly Bean... in your wet dreams.

 

Herr Chang har talat.

 

Det är faktiskt väldigt nära sanningen.

Sanningen att det är minst dubbel så många som använder Jelly Bean än vad som använder iOS. Sedan att du inte har fattat detta efter alla år med huvudet i sanden är en annan sak, men det är nog bäst om du har kvar huvudet där för jag tror inte du vill uppleva den chocken som du skulle få om du insåg hur långt efter Apple verkligen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.

 

1. Du, jag vill ha betalt 99 USD för denna osedda och tveksamt bra tv-serie.

 

2. Hey, här får du testa vår nya tv-serier gratis, OK?

 

 

2a. Gillar du detta så får du gärna bidraga.

 

 

 

Gå och lägg dig!!

 

Vem är det som erbjuder TV-serier gratis?

 

Precis som om du skulle betala något efter att ha sett TV-serien... är nog du som borde gå och lägga dig.

 

 

Visst, Jelly Bean används för att ringa med. iOS används betydligt mer för att använda internet, vilket många undersökningar visar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag tycker inte iOS har kopierat Android. Det enda du har att komma med är att du tror Apple kopierat Android vad gäller programväxling.

Du tror det... gud sig förbarme!

Du tror säkert du vunnit diskussionen också...

De må köra Android, men de använder det inte. Många undersökningar visar på att iOS är överlägset störst på att använda internet.

Det var Teliabutiken som inte kunde låsa upp den. Är det svårt att förstå?

Som sagt, ännu en patetisk fandroid som saknar svar på tal. Personangrepp duger liksom inte.

Herr Chang har talat.

Personangrepp var det du som började med, selektivt minne där. Men inte chockerande.

Bara så du vet så kommer appels kopia på programväxling från Palm och deras webOS.

Kopierat. Hepp. Men i din värld är det väl inte så.

Link to comment
Dela på andra sajter

De köper om de måste. Annars inte.

Herr Chang har talat.

He he

Du låter som en telefonsäljare..du vill att folk ska köpa sånt dom inte måste köpa..det låter ju rätt annorlunda.

Man kanske skulle köpa sig nåt idag jag inte måste Ha..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för dig HC. Bilder med en länk som förklara vad snyltföretaget har kopierat. Tveksamt om du fattar... men jag ger det en chans till. :)

 

Börja med en bild om hur apple fungerar i verkligheten.

 

attachicon.gif2m58kpI.png

 

 

 

Nästa gång går de över till Android på en gång så de slipper arbeta så mycket med att efterlikna något bra.

På köpet slipper de barnsjukdomarna också.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

De må köra Android, men de använder det inte. Många undersökningar visar på att iOS är överlägset störst på att använda internet.

Detta har du nog fått om bakfoten. För vad man mäter är vad webbläsare presenterar sig som . 

 

Och eftersom många webbsidor försöker styra sina användare till en sida av webbsidan beroende av OS/Webbläsare.

Ex aftonbladet. Där vill dom att man skall hamna på m.aftonbladet.se om det kommer en Android burk. Oberoende om det är en Platta, telefon eller Google TV.

 

Så därför kan man i alla webbläsare i Android definiera hur den skall presenteras. Och dom felsta jag vet brukar sätta den att presenteras som en linux/windows dator med  Firefox eller annan webbläsare. 

Ja man kan t.o.m sätta den att det är en Ipad då många sidor hanterar Ipaden på det man vill skall göras om man läser från Android. 

 

Så i princip alla dessa mätningar haltar. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Haha, du kallar mig arrogant... snacka om att kasta sten i glashus!

 

40% av marknaden kör Jelly Bean... in your wet dreams.

 

Herr Chang har talat.

Jo Jelly Bean (4.1 och 4.2 )har idag idag faktiskt över 50% av Android.

 

Sedan du som gnäller så på fragmentering. Gör en sökning på OSX fragmentering. Det är ju nästa värre än Android. Trots att det bara är en leverantör som levererar HW.

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

He he

Du låter som en telefonsäljare..du vill att folk ska köpa sånt dom inte måste köpa..det låter ju rätt annorlunda.

Man kanske skulle köpa sig nåt idag jag inte måste Ha..

 

Vad jag menar är att om de kan piratkopiera så gör de det. Annars blir de tvungna att köpa appen om de absolut ska ha den.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Jelly Bean (4.1 och 4.2 )har idag idag faktiskt över 50% av Android.

 

Sedan du som gnäller så på fragmentering. Gör en sökning på OSX fragmentering. Det är ju nästa värre än Android. Trots att det bara är en leverantör som levererar HW.

 

hf 

 

Är det Googles siffror du stödjer dig på angående 50%? Du är väl i så fall medveten om att Google förskönar siffrorna genom att bara räkna de som besöker Google Play?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Googles siffror du stödjer dig på angående 50%? Du är väl i så fall medveten om att Google förskönar siffrorna genom att bara räkna de som besöker Google Play?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Nej, Google förskönar inte sin statistik.

De leverera statistik till de utvecklare som distribuerar sina appar via Google och de utvecklarna behöver veta vilka versioner som används på Google Play.

Alltså precis den information som Google ger dem.

Hur tar Apple fram sin statistik för iOS?

Jag har frågat dig innan, men du har inte kunnat svara.

Det hade varit bra om du tog reda på det först innan du börjar klaga på hur Google gör.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att om de kan piratkopiera så gör de det. Annars blir de tvungna att köpa appen om de absolut ska ha den.

Herr Chang har talat.

Äsch den lilla skara som gillar piratprogram till android finns även till appel. Att påstå annat vore tokigt.

Majoriteten av folk som vill ha appar som kostar pengar köper dom.

Det är ren fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt ointresserad av teknikprylar, bara det faktum att jag har en BlackBerry diskvalificerar mig givetvis från att yttra mig i en tråd som denna, men mitt inlägg har inte med teknik att göra så jag kör ändå.

 

Jag har alltid sett Apple som ett teknikvärldens Bajen; ett litet harmlöst företag som alla gillar just därför att de är den ständiga underdoggen. Helt plötsligt, som när Bajen från ingenstanns tog SM-guld 2001, blev de störst och bäst och precis som för Bajenfansen så var det dödsstöten. När hela företagsmodellen bygger på att vara en underdog, närmast en loser, så funkar det inte när man helt plötsligt är Stora Stygga Vargen. Alla "coola människor" vänder dem helt plötsligt ryggen och kvar är bara de som investerat sina pengar samt de totala nördarna.

 

Jag reser runt i Asien nästan varje vecka och när första iPoden och första iPhonen kom så köpte alla som var något även om de egentligen inte hade råd. De senaste två åren har jag inte sett en endaste "cool" japan, korean, kines eller thai som skyltar med en iPhone. En smartphone 2013 är en me-too produkt, precis som den vanliga mobilen blev i början på 00-talet, och det är som vilken annan konsumentprodukt som helst. Vem som uppfann vilken funktion är lika relevant i smartphonebranschen som vem som uppfann symaskinen i jeansbranschen. Apple är inte slut men de bara en i mängden, inom 5 år kanske inte ens en av världens 20 största. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt ointresserad av teknikprylar, bara det faktum att jag har en BlackBerry diskvalificerar mig givetvis från att yttra mig i en tråd som denna, men mitt inlägg har inte med teknik att göra så jag kör ändå.

 

Jag har alltid sett Apple som ett teknikvärldens Bajen; ett litet harmlöst företag som alla gillar just därför att de är den ständiga underdoggen. Helt plötsligt, som när Bajen från ingenstanns tog SM-guld 2001, blev de störst och bäst och precis som för Bajenfansen så var det dödsstöten. När hela företagsmodellen bygger på att vara en underdog, närmast en loser, så funkar det inte när man helt plötsligt är Stora Stygga Vargen. Alla "coola människor" vänder dem helt plötsligt ryggen och kvar är bara de som investerat sina pengar samt de totala nördarna.

 

Jag reser runt i Asien nästan varje vecka och när första iPoden och första iPhonen kom så köpte alla som var något även om de egentligen inte hade råd. De senaste två åren har jag inte sett en endaste "cool" japan, korean, kines eller thai som skyltar med en iPhone. En smartphone 2013 är en me-too produkt, precis som den vanliga mobilen blev i början på 00-talet, och det är som vilken annan konsumentprodukt som helst. Vem som uppfann vilken funktion är lika relevant i smartphonebranschen som vem som uppfann symaskinen i jeansbranschen. Apple är inte slut men de bara en i mängden, inom 5 år kanske inte ens en av världens 20 största. 

Det inlägget får 5 Carlsberg av 5 möjliga , utdelas i bkk jan-feb 2014 eller på annan ort

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Är det Googles siffror du stödjer dig på angående 50%? Du är väl i så fall medveten om att Google förskönar siffrorna genom att bara räkna de som besöker Google Play?

 

Herr Chang har talat.

För 2 år sedan så sålde IOS fler enheter än Android. Men på senare tid så har Android expoderat. Idag säljer Android 80% av marknaden och IOS 12% (Hela världen). 

 

Med denna mattematik så ser man också att Android säljer 6,6 telefoner för varje IOS (iPhone). Så på ett halvt år säljer man mer än det finns iPhones på marknaden. Och på under ett år fördubblar man antalet Android telefoner. 

 

Om vi då ser på dagens och i princip senaste halvårets utbud så är nu alla 2.3 och 4.0 mobiler nästan borta. Ex Samsung har nu ett helt nytt produktutbud med bara JB mobiler.  Samtidigt har många modeller uppdaterats till en JB modell. Ex S2 och S Advance. Och sedan börjar många äldre 2.3 och 2.3 mobiler kastas. (på samma sätt som dom flesta iPhone 2-3-3GS på grund av att dom är slöa, Inte får uppgraderingar och har trasiga skärmar )

 

Med detta i tankarna så är det ganska lätt att förstå att man nu börjar få någon JB version i så många telefoner. JB är ju alla versioner från 4.1 till 4.3. 

 

Och som jag nämde tidigare. Android är ju inte ensamma om att vara fragmenterade vad gäller installed base.  Ex OS X är ju fortfarande rejält fragmenterad.

 

hf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...