Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

He he klart som sjutton att folk springer benen av sig för att uppdatera vissa telefoner i förhoppningen att buggar och annat strul ska vara borta.

Och sedan är suget efter något NYTT från appel så stort att folk uppdaterar i ren panik.

Synd att folk ska bli besvikna sen.

Sedan kan mam ju fundera på det där med% mot antal..all statistik går att vrida tiöl sin fördel.

 

Exakt. Apple kommer med något NYTT till skillnad från Google. Och man uppdaterar till iOS 7. Det är tydligen ointressant att uppdatera från Android 2.2 till Android 4.3. Eller så går det bara inte.

 

Vad är din poäng?

 

Eller vänta lite nu, man kan ju trösta sig med en Androidapp som ger iOS7 utseende...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Även en blind kan se influenserna från Android.

Inget fel av appel utan helt rätt av dom att kolla på vad som fungerar och säljer och där efter erbjuda det till sina kunder.

 

Ännu en fandroid som inte klarar av att formulera exakt vad Apple skulle kopierat från Android.

 

Är det så svårt att beskriva? Bespara mig era löjliga videos... jag föreställer mig en frustrerad Androidfjant i morsans källare som knyter näven i fickan över sin oförmåga att formulera något med substans.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en fandroid som inte klarar av att formulera exakt vad Apple skulle kopierat från Android.

Är det så svårt att beskriva? Bespara mig era löjliga videos... jag föreställer mig en frustrerad Androidfjant i morsans källare som knyter näven i fickan över oförmågan att formulera något med substans.

Herr Chang har talat.

Inget kul att ens försöka beskriva för någon som inte ens själv klarar att kolla på film...

Inte en värt mödan att försöka förklara för någon som inte är ute efter något konstruktivt eller ens sanningen.

Det får du nog försöka lösa på egen hand. Eller kanske appel löser det åt dig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Apple kommer med något NYTT till skillnad från Google. Och man uppdaterar till iOS 7. Det är tydligen ointressant att uppdatera från Android 2.2 till Android 4.3. Eller så går det bara inte.

Vad är din poäng?

Eller vänta lite nu, man kan ju trösta sig med en Androidapp som ger iOS7 utseende...

Herr Chang har talat.

Ha ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget kul att ens försöka beskriva för någon som inte ens själv klarar att kolla på film...

Inte en värt mödan att försöka förklara för någon som inte är ute efter något konstruktivt eller ens sanningen.

Det får du nog försöka lösa på egen hand. Eller kanske appel löser det åt dig..

 

Inte mödan värt... vilken bullshit! Medge nu att du helt enkelt inte förmår beskriva vad Apple skulle ha kopierat.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Som om det skulle finnas några Androidanvändare som betalar för appar...

 

Jag har mina tvivel.

 

Herr Chang har talat.

Nu är det för det första 3 sätt att betala appar. 

 

Antingen kontant.   (SVT vägen med skatt)

Eller så med att se reklam (TV4 vägen)

Eller så är appen en del av en tjänst. 

 

Och alla 3 fungerar. Och jag har nog köpt appar för sådär 500 och jag tror inte jag är så ovanlig. 

Och så betalar jag intenettbanken på min bank så jag får appen den vägen. 

Och sedan står jag ut med reklamen på dom som jag fått gratis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mödan värt... vilken bullshit! Medge nu att du helt enkelt inte förmår beskriva vad Apple skulle ha kopierat.

Herr Chang har talat.

Det där är inte snällt att påstå. Du vet inte alls vad jag förmår och inte.

Som sagt lös det själv. Jag har inte alls lust att hjälpa npgon som du som inte tar emot hjälp. Det jag inte vet och kan det lär jag mig.

Testa själv. Men jag gissar att appel gjort dig handlingsförlamad och så att det blivit svårt att tänka självständigt...

Ändrades av ztrindberg
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Exakt. Apple kommer med något NYTT till skillnad från Google. Och man uppdaterar till iOS 7. Det är tydligen ointressant att uppdatera från Android 2.2 till Android 4.3. Eller så går det bara inte.

 

Vad är din poäng?

 

Eller vänta lite nu, man kan ju trösta sig med en Androidapp som ger iOS7 utseende...

 

Herr Chang har talat.

Nu är det väl så att dom mobiler för 4000+ (vilket ju är mycket billigare än en IPhone) som levererades med Android 2.2 klarar nog lika mycket Android 4,3 som dom telefoner som samtidigt levererades med IOS 3 klarar IOS 7.  Då pratar vi ju IPhone 3 och kanske GS.

 

Sedan har det ju levererats en hel del 2.3 mobiler som kostat runt 1000-2000 kr som är nyare. Men dessa är ju billigare av en anledning. Och följsamheten med OS kanske blir sämre då.

Och skall jag köpa en ny IPhone för 1500:- idag så lär det väl få bli en IPhone 3 och då klarar den inte IOS7 ens direkt.

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Apple kommer med något NYTT till skillnad från Google. Och man uppdaterar till iOS 7. Det är tydligen ointressant att uppdatera från Android 2.2 till Android 4.3. Eller så går det bara inte.

Vad är din poäng?

Eller vänta lite nu, man kan ju trösta sig med en Androidapp som ger iOS7 utseende...

Herr Chang har talat.

Det är synd att du inte vill eller rent av kan fatta. Det som är nytt på ios sju är cirka två år gammalt på Android. Så det som är nytt hos ios är gammalt på Android vilken utveckling...hahaha! Så patetiskt...ja inte riktigt lika patetisk som dig då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan har det hittat problem i IOS7

 

Säkerhetsbugg i Apples nya IOS 7
20 september 2013 kl 1:01 |

Med nya versioner av operativsystem kommer ofta buggar. Och en del användare väntar tills nästa uppdatering just för att undvika det. På torsdagen kom rapporter, först på Forbes, om att det går att ta sig förbi skärmlåset i Apples nya version av operativsystemet IOS 7. Det genom kontrollcentret som går att använda när skärmen är låst.

 

http://blog.svd.se/siliconvalley/2013/09/20/sakerhetsbugg-i-apples-nya-ios-7/

 

 

Det är inte en bugg utan bara något klickhororna har hittat på ... ;)

Eller har för första gången skett ett problem med en iphone Herr Chang ????

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej som jag antar Apple kopierat från Android är att man ser visuellt de aktiva sessioner man har öppna (dvs man ser miniatyrbilder av t.ex. webbläsare och andra tjänster)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag kan inte undanhålla er denna roande artikel:

 

http://www.businessinsider.com/ios-7-adoption-rate-greater-than-android-2013-9

 

iOS 7 släpptes i onsdags, och på mindre än 24 timmar har 26% uppdaterat till denna nya version. Vad gäller Android 4.3 har endast 0,1% uppdaterat. Som vanligt...

 

Det mest skrattretande är den förklaring av detta fenomen från fandroids. Jo, det är ju så att det är just inte mycket nytt i nya versioner av Android, så det är inte värt besväret att uppdatera för de flesta användarna. Äntligen lite sanning från fandroids!

 

Herr Chang har talat.

 

Detta kan bero på att Android ägarna är nöjda med den versionen de har och känner ingen anledning att byta....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hähä detta är en status från en Lifeinvader kompis, tredje personen blan vännerna som överger Crapple efter IOS7 intåg:

Hello Samsung Galaxy S4!
Burn in hell iphone5!!
Lägger inom kort ut en filmsnutt där jag kör över en iphone med en ganska stor bil ca:8 gånger.
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kan bero på att Android ägarna är nöjda med den versionen de har och känner ingen anledning att byta.

Eller för att iphone ägarna är så besvikna på sin lur att de uppdaterar för att kanske kunna få en lur som är värd prislappen, hört många som är besvikna på ios7 på jobbet.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, jag är inte avundsjuk. Jag blev bara nyfiken på vad wUThai inbillade sig var cool med videon.

 

Men det är ju bara att konstatera att han inte kan svara på det.

 

Inte du heller uppenbarligen.

 

Herr Chang har talat.

 

Om du inte förstår en film, en bok eller en tube kan den aldrig bli "cool" för dig.

Jag tror wuThai utgick från att du hade förstått och för det bör han klandras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller för att iphone ägarna är så besvikna på sin lur att de uppdaterar för att kanske kunna få en lur som är värd prislappen, hört många som är besvikna på ios7 på jobbet.

Har hört dom som är nöjda också!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört dom som är nöjda också!

 

Jag är nöjd, tar väl en vecka för att vänja sig med det nya kanske.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nöjd, tar väl en vecka för att vänja sig med det nya kanske.

Japp.Jag är nöjd också. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för dig HC. Bilder med en länk som förklara vad snyltföretaget har kopierat. Tveksamt om du fattar... men jag ger det en chans till. :)

 

Börja med en bild om hur apple fungerar i verkligheten.

 

 

ICS låsskärm som kom till för två år sen ungefär. Android till höger och ios sju till vänster. Du kan skilja på höger och vänster HC? :)

 

 

Förhandsgranskning i multitasking där du kan se alla program som är igång och som du kan växla mellan med en knapptryckning i Android.. vet inte hur det funkar i ios.

 

 

I Android har det funnits länge... där du genom att dra ner notifikationsfönstret kan sätta på wifi, bluetooth, flygplansläge, ljud, inställningar, etc. Vilket även lilla apple kopierat.

 

 

Sen har vi notifikationsfönstret som blivit mer avancerat i Android senaste året som även nu apple kopierat till ios sju.

 

 

Här är länken till ovanstående samt att där finns fler saker som ditt lilla kära snyltföretag har kopierat. Om du nu inte fattar så kan inte ens mästertjuven Steve Jobs komma ner från äppelträdet och förklara så du förstår. :mdr:

 

http://www.businessinsider.com/apple-copied-android-in-ios-7-2013-6?op=1

 

Ähh... vafan... vi tar en video till så kanske polletten trillar ner... som om det skulle hända! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Men nu har ju applesekten verkligen närmat sig android.

Det har blir nog det sista IOS som tillverkas skulle jag tro.

När alla appleanvändare kör sitt nästan android men inte kan göra som dom vill.

Då är det lätt att kliva över till riktiga android.

 

Jag tror Apple bet sig själv i foten nu av ren panik.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det för det första 3 sätt att betala appar. 

 

Antingen kontant.   (SVT vägen med skatt)

Eller så med att se reklam (TV4 vägen)

Eller så är appen en del av en tjänst. 

 

Och alla 3 fungerar. Och jag har nog köpt appar för sådär 500 och jag tror inte jag är så ovanlig. 

Och så betalar jag intenettbanken på min bank så jag får appen den vägen. 

Och sedan står jag ut med reklamen på dom som jag fått gratis. 

 

OK. Up to you.

 

 

Med andra ord är många beredda att acceptera Android 2.3 om det är billigare. Det säger ju en del om dessa användare.

 

 

Alla nya OS har lite barnsjukdomar. Detta obetydliga problem kommer säkert att fixas av Apple inom kort.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för dig HC. Bilder med en länk som förklara vad snyltföretaget har kopierat. Tveksamt om du fattar... men jag ger det en chans till. :)

 

Börja med en bild om hur apple fungerar i verkligheten.

 

attachicon.gif2m58kpI.png

 

ICS låsskärm som kom till för två år sen ungefär. Android till höger och ios sju till vänster. Du kan skilja på höger och vänster HC? :)

 

attachicon.gifapple-reduced-the-ios-lock-screen-to-a-large-digital-clock-the-date-and-a-slide-to-unlock-area-at-the-bottom-just-like-androids.jpg

 

Förhandsgranskning i multitasking där du kan se alla program som är igång och som du kan växla mellan med en knapptryckning i Android.. vet inte hur det funkar i ios.

 

attachicon.giflike-on-android-multitasking-on-ios-now-shows-a-preview-of-each-running-application.jpg

 

I Android har det funnits länge... där du genom att dra ner notifikationsfönstret kan sätta på wifi, bluetooth, flygplansläge, ljud, inställningar, etc. Vilket även lilla apple kopierat.

 

attachicon.gifios-now-lets-you-quickly-access-settings-like-wi-fi-and-bluetooth-with-a-control-panel-a-feature-android-has-had-for-a-while.jpg

 

Sen har vi notifikationsfönstret som blivit mer avancerat i Android senaste året som även nu apple kopierat till ios sju.

 

attachicon.gifa-feature-from-android-that-many-ios-users-will-appreciate-is-the-more-advanced-handling-of-notifications-on-the-lock-screen.jpg

 

Här är länken till ovanstående samt att där finns fler saker som ditt lilla kära snyltföretag har kopierat. Om du nu inte fattar så kan inte ens mästertjuven Steve Jobs komma ner från äppelträdet och förklara så du förstår. :mdr:

 

http://www.businessinsider.com/apple-copied-android-in-ios-7-2013-6?op=1

 

Ähh... vafan... vi tar en video till så kanske polletten trillar ner... som om det skulle hända! :)

 

 

Nej just det... du vet inte hur det fungerar i iOS. Hur kan du då sitta och skriva en massa löjliga påståenden?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

OK. Up to you.

 

Herr Chang har talat.

Du skrev ju att Android användare inte köper appar. Och det motbevisade jag. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord är många beredda att acceptera Android 2.3 om det är billigare. Det säger ju en del om dessa användare.

 

Ja, för människor som kanske inte har råd med en dyr telefon får skylla sig själv! Ibland är du så jävla arrogant att jag börja undra om du nånsin tänker innan du säger nåt? Men det är ju ganska patetiskt att en telefon för 2000 kr är mer innovativ än en undermålig iphone, det måste ju kännas ganska ruttet! Nu är det dock snart hälften av alla Androidenheter som kör Jelly Bean. Och Android har fortfarande över 80% av marknaden. Mao... 40% av marknaden kör Jelly bean.. sug på den. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...