Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Berätta då gärna vad du tycker om patent? Är det rimligt att ett företag som lag mycket tid och pengar på något patenterar det, eller ska dom bara acceptera att andra kopierar det utan påföljd? Allt för utvecklingens skull!

 

I så fall kan vi lika gärna avskaffa patentlagstiftningen...

 

Herr Chang har talat.

Men är det inte det ni har gjort ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Android är klart dominerande

 

post-4721-0-08493000-1379605715.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när iOS 7 är släppt är det riktigt skrattretande att se alla appar på Google Play som får ens taffliga Androidmobil att se ut som en iPhone. Skäms folk för att de kör Android? Det borde dom i och för sig...

 

https://play.google.com/store/search?q=ios+7&c=apps

 

Patetiskt. Köp en iPhone istället.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när iOS 7 är släppt är det riktigt skrattretande att se alla appar på Google Play som får ens taffliga Androidmobil att se ut som en iPhone. Skäms folk för att de kör Android? Det borde dom i och för sig...

 

https://play.google.com/store/search?q=ios+7&c=apps

 

Patetiskt. Köp en iPhone istället.

 

Herr Chang har talat.

Hur kan en app ändra hur en mobil ser ut, fattar inget ?

Låter för bra för att vara sant.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när iOS 7 är släppt är det riktigt skrattretande att se alla appar på Google Play som får ens taffliga Androidmobil att se ut som en iPhone

 

Begriper inte att nån frivilligt skulle vilja köpa en iphone, än mindre afterapa den i sin android.

MEN det går dock att göra i en andoid, det är inget som man kan göra i en iphone, ändra utseende, ringsignal, bakgrund eller nåt annat, finns bara en deafult inställning bestämt av apple. DET är skrattretande!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när iOS 7 är släppt är det riktigt skrattretande att se alla appar på Google Play som får ens taffliga Androidmobil att se ut som en iPhone. Skäms folk för att de kör Android? Det borde dom i och för sig...

 

https://play.google.com/store/search?q=ios+7&c=apps

 

Patetiskt. Köp en iPhone istället.

 

Herr Chang har talat.

Ehm... vänta lite här nu? För det första Herr förnekelse, så är det det patetiska tjuvföretaget apple som har härmat Android, men det vill du inte svara på för att du är en patetisk sektmedlem som lever i en sluten värld.

 

Apparna i google play är endast i avskräckande syfte och för att kunna testa på det patetiska inlåsta lågbudget os:et ios. :mdr:

 

Titta på videon nu så ska du se vilka som är patetiska.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan en app ändra hur en mobil ser ut, fattar inget ?

Låter för bra för att vara sant.

 

För fandroidfjantar som i hemlighet längtar efter en iPhone räcker det med att ikonerna blir som i iOS 7...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Begriper inte att nån frivilligt skulle vilja köpa en iphone, än mindre afterapa den i sin android.

MEN det går dock att göra i en andoid, det är inget som man kan göra i en iphone, ändra utseende, ringsignal, bakgrund eller nåt annat, finns bara en deafult inställning bestämt av apple. DET är skrattretande!!!

 

Vilket trams... det går att ändra på mycket i en iPhone.

 

 

Ja just det, vänta lite nu! Om nu Apple skulle ha härmat Android, varför finns det då appar som härmar iOS 7? Finns det någon anledning att betala pengar för iOS 7 utseende?

 

Ja, antagligen för att man inte har råd att köpa en iPhone...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru som fortfarande är kvar i iPhoneträsket är mäkta imponerad av nya iOS 7, hon påstår att de försöker efterapa Android?

Jag hade svårt att ta steget över till Android, men fattade ganska snart att Apple faktiskt är passé 2013, men det var bra för typ 4-5 år sedan, gämnförtt med sina konkurrenter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte undanhålla er denna roande artikel:

 

http://www.businessinsider.com/ios-7-adoption-rate-greater-than-android-2013-9

 

iOS 7 släpptes i onsdags, och på mindre än 24 timmar har 26% uppdaterat till denna nya version. Vad gäller Android 4.3 har endast 0,1% uppdaterat. Som vanligt...

 

Det mest skrattretande är den förklaring av detta fenomen från fandroids. Jo, det är ju så att det är just inte mycket nytt i nya versioner av Android, så det är inte värt besväret att uppdatera för de flesta användarna. Äntligen lite sanning från fandroids!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru som fortfarande är kvar i iPhoneträsket är mäkta imponerad av nya iOS 7, hon påstår att de försöker efterapa Android?

Jag hade svårt att ta steget över till Android, men fattade ganska snart att Apple faktiskt är passé 2013, men det var bra för typ 4-5 år sedan, gämnförtt med sina konkurrenter.

 

Hur skulle det vara om fandroids talar om exakt vad det är Apple ska ha härmat? Istället för bara axiomliknande påståenden om att Apple kopierat?

 

Apple redovisar i sina stämningar exakt vad det är Samsung snott från dom, klarar ni av att göra motsvarande?

 

Det enklaste vore förstås att köpa en efterapning från Google Play och påstå att det utgör bevis... bara ett tips!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle det vara om fandroids talar om exakt vad det är Apple ska ha härmat? Istället för bara axiomliknande påståenden om att Apple kopierat?

Apple redovisar i sina stämningar exakt vad det är Samsung snott från dom, klarar ni av att göra motsvarande?

Det enklaste vore förstås att köpa en efterapning från Google Play och påstå att det utgör bevis... bara ett tips!

Herr Chang har talat.

Inte en aning om vad det är för liknelser, har inte uppdaterat min padda ännu.. . . .får väl se då vad hon menar, men inte alls säkert vi tycker lika.

Ps. Varken jag eller min fru är någon " fandroid" jag har bara konstaterat att Apple har tappat taktpinnen både vad det gäller teknik och innovation.

Vad det gäller kvalité så känns tex en HTC minst lika gedigen och solid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle det vara om fandroids talar om exakt vad det är Apple ska ha härmat? Istället för bara axiomliknande påståenden om att Apple kopierat?

Apple redovisar i sina stämningar exakt vad det är Samsung snott från dom, klarar ni av att göra motsvarande?

Det enklaste vore förstås att köpa en efterapning från Google Play ochbte påstå att det utgör bevis... bara ett tips!

Herr Chang har talat.

När inte ens en video får dig att fatta vad dom kopierat hur ska man då få dig att fatta? Man tar sig för pannan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket trams... det går att ändra på mycket i en iPhone.

 

Ja just det, glömde ju bort de nya 5C där du kan välja mellan fem olika färger. D.v.s. inte då nån plastdel som man själv kan byta utan man måste köpa FEM telefoner för att få lite olika färger. Jo, det är ju verkligen valfrihet á la apple.

 

I övrigt så måste man jailbreaka telefonen för att ens kunna byta till en egen ringsignal, några teman finns inte och bakgrunden går ej heller att byta till något eget. Smidigt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När inte ens en video får dig att fatta vad dom kopierat hur ska man då få dig att fatta? Man tar sig för pannan!

 

Du är med andra ord oförmögen att själv beskriva vad Apple skulle ha kopierat... det förvånar mig inte.

 

Akta pannan så du inte slår in den ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det, glömde ju bort de nya 5C där du kan välja mellan fem olika färger. D.v.s. inte då nån plastdel som man själv kan byta utan man måste köpa FEM telefoner för att få lite olika färger. Jo, det är ju verkligen valfrihet á la apple.

 

I övrigt så måste man jailbreaka telefonen för att ens kunna byta till en egen ringsignal, några teman finns inte och bakgrunden går ej heller att byta till något eget. Smidigt.

 

Du har inte förstått att plastdelen på iPhone 5c avsiktligt är mycket integrerad med resten av mobilen. Alltid lika roligt att se minen på en fandroid som tappat sin mobil i marken och fågelholken förstår bara inte varför det undermåliga utbytbara plastskalet lossnat från den fantastiska apparaten.

 

Jag kan inte låta bli att undra varför du anser det viktigt att kunna byta färg på skalet. Väljer du skalfärg efter de kläder du har på dig? Efter den typ av skor du tänker ta på dig? Erkänn nu...

 

Det krävs inte jailbreak för att få in egen ringsignal. Bakgrunden kan bytas till vad man vill. Läs på lite, stolle!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte förstått att plastdelen på iPhone 5c avsiktligt är mycket integrerad med resten av mobilen. Alltid lika roligt att se minen på en fandroid som tappat sin mobil i marken och fågelholken förstår bara inte varför det undermåliga utbytbara plastskalet lossnat från den fantastiska apparaten.

 

Det krävs inte jailbreak för att få in egen ringsignal. Bakgrunden kan bytas till vad man vill. Läs på lite, stolle!

 

Herr Chang har talat.

 

Just det faktum att bakstycket går att ta loss innebär en annan sak som inte går att göra på iphone, nämligen att byta batteri. Smidigt.

 

Jag läser inget om den undermåliga telefonen utan detta har jag hört av folk som faktiskt i en tillfällig sinnesförvirring råkat köpa skräpet, vilket de givetvis ångrade men senare åtgärdat. Så de så... Hört från hästens mun som het heter (fast låter bättre på engelska). Hästar gillar ju äpplen, eller hur.

 

Gå och lägg dig HC.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är med andra ord oförmögen att själv beskriva vad Apple skulle ha kopierat... det förvånar mig inte.

 

Akta pannan så du inte slår in den ;)

 

Herr Chang har talat.

 

En kollega uppdaterade sin privata iPhone5 igår till IOS7 och hans största reaktion var:

 

Va f.n. Nu ser den ju precis ut som min tjänstetelefon med Windows Phone !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ja just det, vänta lite nu! Om nu Apple skulle ha härmat Android, varför finns det då appar som härmar iOS 7? Finns det någon anledning att betala pengar för iOS 7 utseende?

 

Ja, antagligen för att man inte har råd att köpa en iPhone...

 

Herr Chang har talat.

Nu visade ju denna videio en jämförelse mellan ett 1 år gammalt OS (Android 4.2) och "nyheterna" i det nya IOS 7. Och det syns ju vad en hel del kommer från i detta nya IOS 7.   

 

Sedan att det finns utseenden i Android för att härma IOS är ju ganska enkelt.

När ett OS har 80% av marknadsandelarna få kommer det alltid att finnas någon som vill tänka tillbaks på gamla tider. Och med e så stor kundbas så finns det alltså kunder så det räcker för att ge ekonomi i ett sådant program. Men det är nog inte mer än 0,0001 % som är intresserad. 

Är väl lite som dessa retrobilar som finns. Man drömmer tillbaks till den tid som var. Kanske för det var en sådan man hade när man träffade sin fru.

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan har det hittat problem i IOS7

 

Säkerhetsbugg i Apples nya IOS 7
20 september 2013 kl 1:01 |

Med nya versioner av operativsystem kommer ofta buggar. Och en del användare väntar tills nästa uppdatering just för att undvika det. På torsdagen kom rapporter, först på Forbes, om att det går att ta sig förbi skärmlåset i Apples nya version av operativsystemet IOS 7. Det genom kontrollcentret som går att använda när skärmen är låst.

 

http://blog.svd.se/siliconvalley/2013/09/20/sakerhetsbugg-i-apples-nya-ios-7/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte undanhålla er denna roande artikel:

http://www.businessinsider.com/ios-7-adoption-rate-greater-than-android-2013-9

iOS 7 släpptes i onsdags, och på mindre än 24 timmar har 26% uppdaterat till denna nya version. Vad gäller Android 4.3 har endast 0,1% uppdaterat. Som vanligt...

Det mest skrattretande är den förklaring av detta fenomen från fandroids. Jo, det är ju så att det är just inte mycket nytt i nya versioner av Android, så det är inte värt besväret att uppdatera för de flesta användarna. Äntligen lite sanning från fandroids!

Herr Chang har talat.

He he klart som sjutton att folk springer benen av sig för att uppdatera vissa telefoner i förhoppningen att buggar och annat strul ska vara borta.

Och sedan är suget efter något NYTT från appel så stort att folk uppdaterar i ren panik.

Synd att folk ska bli besvikna sen.

Sedan kan mam ju fundera på det där med% mot antal..all statistik går att vrida tiöl sin fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle det vara om fandroids talar om exakt vad det är Apple ska ha härmat? Istället för bara axiomliknande påståenden om att Apple kopierat?

Apple redovisar i sina stämningar exakt vad det är Samsung snott från dom, klarar ni av att göra motsvarande?

Det enklaste vore förstås att köpa en efterapning från Google Play och påstå att det utgör bevis... bara ett tips!

Herr Chang har talat.

Även en blind kan se influenserna från Android.

Inget fel av appel utan helt rätt av dom att kolla på vad som fungerar och säljer och där efter erbjuda det till sina kunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket trams... det går att ändra på mycket i en iPhone.

Ja just det, vänta lite nu! Om nu Apple skulle ha härmat Android, varför finns det då appar som härmar iOS 7? Finns det någon anledning att betala pengar för iOS 7 utseende?

Ja, antagligen för att man inte har råd att köpa en iPhone...

Herr Chang har talat.

Inte råd att köpa en iphone...

Jag trodde du var en seriös person men där sket det sig.

Jag har iphone, har råd att köpa så många jag vill.

Men jag har väldigt svårt att hitta appar och teman till iphonen som gör att jag kan få den att se ut som jag vill. Det tar jag som mindre valuta för pengarna. Så det hjälper inte att jag har råd att köpa/ hyra iphone. ..

Kanske du skulle försöka spara ihop till en helt egen telefon. En htc eller kanske note3 som är stor skärm på så att man ser även vad andra skriver. ;) för det verkar missas ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu visade ju denna videio en jämförelse mellan ett 1 år gammalt OS (Android 4.2) och "nyheterna" i det nya IOS 7. Och det syns ju vad en hel del kommer från i detta nya IOS 7.   

 

Sedan att det finns utseenden i Android för att härma IOS är ju ganska enkelt.

När ett OS har 80% av marknadsandelarna få kommer det alltid att finnas någon som vill tänka tillbaks på gamla tider. Och med e så stor kundbas så finns det alltså kunder så det räcker för att ge ekonomi i ett sådant program. Men det är nog inte mer än 0,0001 % som är intresserad. 

Är väl lite som dessa retrobilar som finns. Man drömmer tillbaks till den tid som var. Kanske för det var en sådan man hade när man träffade sin fru.

 

hf

 

Som om det skulle finnas några Androidanvändare som betalar för appar...

 

Jag har mina tvivel.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...