Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg

Mer fragmentering...

 

Herr Chang har talat.

När man läser ditt inlägg så får man uppfattningen att du försöker att få detta som något negativt för Android. 

Men detta nya OS har ju inget med Google och Android att göra. Det är ett OS som är framtaget av ett helt oberoende företag. 

Så fragmenteringen av Android ändras ju inte för det. 

 

Att detta OS sedan klarar att köra Android appar. Det är ju något som Sailfish OS framtagare gjort för att deras OS skall ha någon chans att slå sig in på marknaden. Och då väljer man ju det bästa OS för att "härma". 

 

Och så är det i ett värld där det gäller fri konkurrens. Så kan man göra. OK kanske inte i Nordkorea och i Apples värld men som tur var är ju inte dessa som dikterar världen. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer fragmentering...

Herr Chang har talat.

Jösses vad i hela friden har det med Android att göra?

Är ju linux.

Är du medveten om vad appels operativ är gjort på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad i hela friden har det med Android att göra?

Är ju linux.

Är du medveten om vad appels operativ är gjort på?

Om det är gjort på Linux,  så måste det vara ett special-ultra-plus-Linux framtaget speciellt för Apple, sen fick de övriga B-Linux "Fattar ju alla".

Ungefär som HC påstått att det är med Intelkretsar i Apple Vs Pc (fast de har samma Intel-beteckning.)...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jösses vad i hela friden har det med Android att göra?

Är ju linux.

Är du medveten om vad appels operativ är gjort på?

 

Unix

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det jag misstänkte..HC, kör dubbelnick! :)

 

No. It is I, Leclerc

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser ditt inlägg så får man uppfattningen att du försöker att få detta som något negativt för Android. 

Men detta nya OS har ju inget med Google och Android att göra. Det är ett OS som är framtaget av ett helt oberoende företag. 

Så fragmenteringen av Android ändras ju inte för det. 

 

Att detta OS sedan klarar att köra Android appar. Det är ju något som Sailfish OS framtagare gjort för att deras OS skall ha någon chans att slå sig in på marknaden. Och då väljer man ju det bästa OS för att "härma". 

 

Och så är det i ett värld där det gäller fri konkurrens. Så kan man göra. OK kanske inte i Nordkorea och i Apples värld men som tur var är ju inte dessa som dikterar världen. 

 

hf

 

Utan tvivel skulle Sailfish också vilja emulera iOS. Men det varken får eller törs man.

 

Bespara mig dina tårögda utläggningar om fri konkurrens. Det är lätt att vara generös med produkter andra utvecklat... om vi tänker oss att du själv lagt mycket tid och pengar på en egen produkt, skulle du då acceptera att andra företag kopierar och åker snålskjuts på din produkt? Skulle inte tro det...

 

 

Det är inte Linux.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte Linux.

 

??

Android är väl visst baserat på Linux!

 

Apples olika OS har väl ursprung från någon gammal Unix, om jag inte tar fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvivel skulle Sailfish också vilja emulera iOS. Men det varken får eller törs man.

Bespara mig dina tårögda utläggningar om fri konkurrens. Det är lätt att vara generös med produkter andra utvecklat... om vi tänker oss att du själv lagt mycket tid och pengar på en egen produkt, skulle du då acceptera att andra företag kopierar och åker snålskjuts på din produkt? Skulle inte tro det...

Det är inte Linux.

Herr Chang har talat.

Du menar som apple gjort med ios sju? Där man kopierat Android och win?

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvivel skulle Sailfish också vilja emulera iOS. Men det varken får eller törs man.

Bespara mig dina tårögda utläggningar om fri konkurrens. Det är lätt att vara generös med produkter andra utvecklat... om vi tänker oss att du själv lagt mycket tid och pengar på en egen produkt, skulle du då acceptera att andra företag kopierar och åker snålskjuts på din produkt? Skulle inte tro det...

Det är inte Linux.

Herr Chang har talat.

Äsch det där är ju konstigt när det kommer från nån som gillar appel.

Dom har väl " lånat" hur mycket som helst från unix? Det är inte att åka snålskjuts utan heter att utveckla.

Om ingen tog bra idéer och gjorde dom bättre skulle vi fortfarande sitta i grottor och frysa och fundera på hur blixten gjorde eld...

Kolla på före detta chefen för det företag du gillar, han var stolt över att ta andras idéer och produkter och utveckla dom. Det är så det ska vara.

Det som är ledsamt är när sådana som bl.a. du förvrider sanningen. Det blir bara sämre.

Ta osx..utvecklat från en mängd bra och gratis idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

??

Android är väl visst baserat på Linux!

 

Apples olika OS har väl ursprung från någon gammal Unix, om jag inte tar fel

 

Java. 

 

En bortsupen Android på Irland kallas en Irish Coffee ;)

 

Det är därför HC gillar den drycken så mycket ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Java.

En bortsupen Android på Irland kallas en Irish Coffee ;)

Det är därför HC gillar den drycken så mycket ;)

Nja android bygger på linuxkärna från grunden med lite java ovanpå det ;) Det är ju inte bara java heller så man ska nog inte säga att android är java.

Dock är applikationerna i java

Link to comment
Dela på andra sajter

??

Android är väl visst baserat på Linux!

 

Apples olika OS har väl ursprung från någon gammal Unix, om jag inte tar fel

 

Läs nu vad jag svarade på, ztrindberg antyder att Apple har använt Linux, vilket är fel. Apples OS X och iOS är baserat på Unix, men inte på Linux. Förstår du inte skillnaden vet jag inte vad jag ska skriva.

 

http://apple.wikia.com/wiki/Unix

 

Apples OS baseras på BSD Unix och Mach.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch det där är ju konstigt när det kommer från nån som gillar appel.

Dom har väl " lånat" hur mycket som helst från unix? Det är inte att åka snålskjuts utan heter att utveckla.

Om ingen tog bra idéer och gjorde dom bättre skulle vi fortfarande sitta i grottor och frysa och fundera på hur blixten gjorde eld...

Kolla på före detta chefen för det företag du gillar, han var stolt över att ta andras idéer och produkter och utveckla dom. Det är så det ska vara.

Det som är ledsamt är när sådana som bl.a. du förvrider sanningen. Det blir bara sämre.

Ta osx..utvecklat från en mängd bra och gratis idéer.

 

Vadå jag förvrider sanningen? Apple använder sig av en Unix som uttryckligen är fri att använda.

 

Till skillnad från Samsung som inte fattat att det inte är OK att kopiera vad som helst.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs nu vad jag svarade på, ztrindberg antyder att Apple har använt Linux, vilket är fel. Apples OS X och iOS är baserat på Unix, men inte på Linux. Förstår du inte skillnaden vet jag inte vad jag ska skriva.

http://apple.wikia.com/wiki/Unix

Apples OS baseras på BSD Unix och Mach.

Herr Chang har talat.

Nja det har jag inte antytt. Utan min antydan var att Android bygger på linux och appel unix vilka ju är rätt närbesläktade så att säga ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå jag förvrider sanningen? Apple använder sig av en Unix som uttryckligen är fri att använda.

Till skillnad från Samsung som inte fattat att det inte är OK att kopiera vad som helst.

Herr Chang har talat.

Äsch du är alldeles för insnöad på något korståg mot ju samsung för att ens vilja förstå.

Du har fel när du påstår det du gör.

Resten av världen vet att appel tar idéer precis som alla andra företag som vill utvecklas och just utvecklar.och det är ju ett bra och sunt beteende

Jag hyllade appel i förra inlägget för att de är med i utvecklingen. Men du är lite som han med väderkvarnarna. ;) slåss mot saker som inte riktigt är sanna och finns på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch du är alldeles för insnöad på något korståg mot ju samsung för att ens vilja förstå.

Du har fel när du påstår det du gör.

Resten av världen vet att appel tar idéer precis som alla andra företag som vill utvecklas och just utvecklar.och det är ju ett bra och sunt beteende

Jag hyllade appel i förra inlägget för att de är med i utvecklingen. Men du är lite som han med väderkvarnarna. ;) slåss mot saker som inte riktigt är sanna och finns på riktigt.

 

Berätta då gärna vad du tycker om patent? Är det rimligt att ett företag som lag mycket tid och pengar på något patenterar det, eller ska dom bara acceptera att andra kopierar det utan påföljd? Allt för utvecklingens skull!

 

I så fall kan vi lika gärna avskaffa patentlagstiftningen...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta då gärna vad du tycker om patent? Är det rimligt att ett företag som lag mycket tid och pengar på något patenterar det, eller ska dom bara acceptera att andra kopierar det utan påföljd? Allt för utvecklingens skull!

I så fall kan vi lika gärna avskaffa patentlagstiftningen...

Herr Chang har talat.

Men ger man sig in i leken får man leken tåla.

Det " stjäls" ju från alla håll. Ingen är någon snövit ängel.

Patent är bra. I alla fall så länge man inte missbrukar det.

Som du säkert sätt så har ju t.ex. både Samsung och Appel blivit stämda fram och tillbaka och dömda hit och dit.

Vem som började eller vem som är styggast är en sådan fjantigt nivå att det bryr jag mig inte om.

" om du kastar snöboll på mig så kastar jag en större på dig"..

Ingen ska behöva acceptera att bli kopierade på något man har patent på. Men när man själv gör samma fel så får man stå sitt kast.

Appel är mycket bra på att hitta saker andra gjort och sedan göra dom bättre och till sina egna då förstås.

Inget fel i det. Utan felet kommer när vissa ska säga att Appel är ett oskyldigt lamm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...