Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

För aktien faller kraftigt efter att dom presenterade dom nya mobilerna, ingen gillar väl förlora pengar.

https://www.google.com/finance?cid=22144

473.65 
+5.94 (1.27%)
Real-time:   12:56PM EDT
NASDAQ real-time data - Disclaimer
Currency in USD
Range 466.01 - 475.40 52 week 385.10 - 705.07 Open 468.50 Vol / Avg. 9.02M/13.85M Mkt cap 430.37B P/E 11.83 Div/yield 3.05/2.58 EPS 40.04 Shares 908.44M Beta 0.98 Inst. own 62%

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

473.65 
+5.94 (1.27%)
Real-time:   12:56PM EDT
NASDAQ real-time data - Disclaimer
Currency in USD
Range 466.01 - 475.40 52 week 385.10 - 705.07 Open 468.50 Vol / Avg. 9.02M/13.85M Mkt cap 430.37B P/E 11.83 Div/yield 3.05/2.58 EPS 40.04 Shares 908.44M Beta 0.98 Inst. own 62%

 

 

 

 

Det lilla hacket i kurvan den 11 september där det står "Z", ska man förstås bortse från om man är en riktig Applebög.

 

post-10507-0-22541500-1379006511_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det lilla hacket i kurvan den 11 september där det står "Z", ska man förstås bortse från om man är en riktig Applebög.

 

attachicon.gif_Apple.jpg

 

Stiger förfarande

 

 

474.11 

+6.40 (1.37%)
Real-time:   1:22PM EDT
NASDAQ real-time data - Disclaimer
Currency in USD
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nån sammanfatta vad Apple presenterat?

En fingertrycksavläsare, det är väl så där 10 år gammalt, minst?

En plasttelefon, "Patetiskt" enligt Herr Chang (fast kanske bara när de kopierade gjorde såna), hur gammalt... Räknas bakelit till Plast??...

 

Kan man köra Android gratisappar på mac nu, som man kan på PC, med ett par olika emulatorer?

Kan Apple appar för  iOS köras på PC, eller Mac?

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nån sammanfatta vad Apple presenterat?

En fingertrycksavläsare, det är väl så där 10 år gammalt, minst?

En plasttelefon, "Patetiskt" enligt Herr Chang (fast kanske bara när de kopierade gjorde såna), hur gammalt... Räknas bakelit till Plast??...

 

Kan man köra Android gratisappar på mac nu, som man kan på PC, med ett par olika emulatorer?

Kan Apple appar för  iOS köras på PC, eller Mac?

 

MVH Tommy

Jag kör både Windows 7 och iOS parallellt på min dator, en HP funkar hur bra som helst. 

Det går att köra Windows på iMac. Vet ej hur det fungerar men det finns några som har sådana konfigurationer.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör både Windows 7 och iOS parallellt på min dator, en HP funkar hur bra som helst. 

Det går att köra Windows på iMac. Vet ej hur det fungerar men det finns några som har sådana konfigurationer.

Många förkortningar blir det...

Så allt väl då? Med Apple eller Microsoft eller Android?

 

Apple suger! Enligt mej och några miljoner till.

Kommer nog inte att testa igen, om de inte blir det enda operativsystemet, jag ogillar Apple och deras policy.

 

Tacka vet jag det gamla hatade Microsoft!

Deras program funkar ju i alla fall med konkurrenters software, åt båda hållen, för det mesta.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle någon vilja dra en stor fin husvagn efter en Trabant?

 

Tja, det har jag inte frågat om.

 

Men du tycks vara bekant med frågeställningen, så det är väl bäst att du svarar dig själv.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nån sammanfatta vad Apple presenterat?

En fingertrycksavläsare, det är väl så där 10 år gammalt, minst?

En plasttelefon, "Patetiskt" enligt Herr Chang (fast kanske bara när de kopierade gjorde såna), hur gammalt... Räknas bakelit till Plast??...

 

Kan man köra Android gratisappar på mac nu, som man kan på PC, med ett par olika emulatorer?

Kan Apple appar för  iOS köras på PC, eller Mac?

 

MVH Tommy

 

Plast är plast, metall är metall. Du vet vad som är bäst.

 

Ja, man kan köra patetiska Androidappar på OS X. Men det skulle aldrig falla mig in.

 

http://www.blogsdna.com/10400/android-2-2-froyo-emulator-for-pc-and-mac-os-x.htm

 

Att köra iOSappar på Android verkar inte vara möjligt,

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Lekt lite med denna nya Launchern. Rätt cool måste jag säga.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.buzzpia.aqua.launcher

 

Men om man vill köra den har launchern så måste man väl ha ett öppet system?

Ios lär väl knappast funka.

Men dom får ju sitt nya Ios7 nu som liknar android så dom kan kolla på youtube

hur alla använde det förra året.

 

Åhå.

Sorry, jag satt just och pratade med en kamrat som har Iphone och jag 

missade att byta grupp.

Ni får ta det för vad det är.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många förkortningar blir det...

Så allt väl då? Med Apple eller Microsoft eller Android?

 

Apple suger! Enligt mej och några miljoner till.

Kommer nog inte att testa igen, om de inte blir det enda operativsystemet, jag ogillar Apple och deras policy.

 

Tacka vet jag det gamla hatade Microsoft!

Deras program funkar ju i alla fall med konkurrenters software, åt båda hållen, för det mesta.

 

MVH Tommy

Ingen tvingar dig att KÖPA eller ANVÄNDA Apples produkter.

Ingen tvingar dig att köpa Audi om du gillar Volvo. 

Gillar man inte de så ger man fan i det. 

JAG tycker att jag får ut mera av Windows om jag stödjer den med iOS.

Alla system har sina fördelar och nackdelar. Jag försöker att lera mig och suga ut det bästa ur alla system. 

 

I mitt jobb tex. Favoriserar vi iPhone och iPad för att de funktioner och den användningsområde som vi utnyttjar  

Stöds mycket dåligt av Androidlurs tillverkare. De är inte intresserade att utveckla telefoner i visa professionella riktningar. 

Experia från Sony som är vatten skyddad inte vatten tätt skulle passa mycket bra hos oss men Sony vill inte ens diskutera 

att gå i den riktningen.

Liknande problem som vi har Volvo de också har en mycket bra samarbete med Apple.

Som privat person använder jag  Note II men gärna tar fram iPhone för att ringa med facetime t. ex.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt jobb tex. Favoriserar vi iPhone och iPad för att de funktioner och den användningsområde som vi utnyttjar Stöds mycket dåligt av Androidlurs tillverkare. De är inte intresserade att utveckla telefoner i visa professionella riktningar. Experia från Sony som är vatten skyddad inte vatten tätt skulle passa mycket bra hos oss men Sony vill inte ens diskutera att gå i den riktningen.

Det skulle vara intressant att få veta inom vilka områden iphone och iPad passar bättre. OBS! Det är en seriös fråga och inte underlag för revirpinkeri.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara intressant att få veta inom vilka områden iphone och iPad passar bättre. OBS! Det är en seriös fråga och inte underlag för revirpinkeri.

Att styra elektronik och motorer på avstånd hos våra kunder samt kunder kan få totalt översikt t. ex att vi vill att kunden gör service på motor.

Och jag skrev inte att den passar bättre utan /Stöds mycket dåligt av Androidlurs tillverkare./ Jag menar att att Äpple samarbetar på den fronten.

Vi får lov att installera vår app på kundernas iPhone och iPad utan att den finns på iTunes för allmänt nedladdning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att styra elektronik och motorer på avstånd hos våra kunder samt kunder kan få totalt översikt t. ex att vi vill att kunden gör service på motor.

Och jag skrev inte att den passar bättre utan /Stöds mycket dåligt av Androidlurs tillverkare./ Jag menar att att Äpple samarbetar på den fronten.

Vi får lov att installera vår app på kundernas iPhone och iPad utan att den finns på iTunes för allmänt nedladdning. 

Ok då förstår jag.

Men en app för Android kan du ju sprida på det sätt du finner bäst. Behövs inga "tillstånd" från någon för att distribuera den.

Skillnaden är väl, om jag förstått dig rätt, att med Android så kan du göra som du vill men man måste ha "tillstånd" från Apple för att kunna lägga in en app utan att gå via iTunes.

Fattar jag korrekt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vill inte att vår app sprids. Det har med säkerheten att göra. Dessutom har du ingen användning av den om du inte äger vår produkt.

Men crackers kan ställa till besvär därför vill vi inte att sprida appen. 

Kunden köper vår produkt får en iPhone eller iPad med installerade funktioner och allt är bra. De får använda ipaden till annat också om de vill.

Har kunden egen ipad eller phone så installerar vi appen på hans egen telefon. Vill kunden inte ha det så är det också bra, men då får han ha koll 

på allt själv. Eftersom vi lämnar långa garantier så gäller det att ha koll på sina prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt är det som är cool med den?

 

Herr Chang har talat.

Förstod du inte det genom att titta på tuben? Eller du tyckte så bara för att... ja, just det! Du har en ju iphone och det man inte kan göra på en iphone är inte coolt... så dumt av mig!! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstod du inte det genom att titta på tuben? Eller du tyckte så bara för att... ja, just det! Du har en ju iphone och det man inte kan göra på en iphone är inte coolt... så dumt av mig!! :)

 

Du är svarslös som vanligt... berätta nu vad som är så coolt!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...