Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Förstår gör jag.

 

Men vad hjälper det om du har micro USB på din telefon när alla andra har USB 3 laddkabel. Eller vad hjälper det att man har USB 3.0 kabel när telefonen har micro USB.

Vad är det du inte förstår?

 

Eftersom dom vill byta standard så tycker jag att dom kan göra det rejält.

 

Vad är poängen med att Samsung ska envisas att man kan ladda deras prylar med micro USB när dom ändå skickar med en ny kabel med varenda telefon.

Dom borde våga ta smällen och satsa på någon vettigare standard för passformen för kabeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Där ser man, Ifån kopierar och börjar använda plasthölje i nya Iphone 5c  :nono:

Men Herr Chang kommer ju börja älska plast nu ;)

 

Se här vad som händer på Äpple event här http://live.slashat.se/mobil

 

Värstingen Ifån 5s får nya färger :)

 

Stackars Äppel aktieägare  :cry:

 

Där misstar du dig. Jag kommer aldrig att köpa en plastmobil i Sverige, möjligen i Thailand.

 

Varför är det synd om Apples aktieägare?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där misstar du dig. Jag kommer aldrig att köpa en plastmobil i Sverige, möjligen i Thailand.

 

Varför är det synd om Apples aktieägare?

 

Herr Chang har talat.

Jaha, du ska köpa dig en plast-iphone i Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha vilket crap de släppte, var tog inovationen vägen som en gång gjorde de ledande?

Kvalitén kunde de sen leva på en stund, men där har ju sen något år även tillverkare som tex HTC passerat!

 

Känns så ohjälpligt passé nu med iPhone tyvärr, men på datorsidan känns de fortfarande som ledande, men får se vad de nya W8 ger, det nuvarande är ju ett riktigt skämt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, du ska köpa dig en plast-iphone i Thailand. :)

 

Viss risk att supa bort sin iPhone i Thailand, då super jag hellre bort en billig plastig Nokia ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är det synd om Apples aktieägare?

 

Herr Chang har talat.

För aktien faller kraftigt efter att dom presenterade dom nya mobilerna, ingen gillar väl förlora pengar.

https://www.google.com/finance?cid=22144

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Viss risk att supa bort sin iPhone i Thailand, då super jag hellre bort en billig plastig Nokia ;)

 

Herr Chang har talat.

Absolut. Skall man ränna runt och supa och vet att man inte kan hålla koll på sina saker. Så är det ju att föredra en Nokia 520 för 1200:- istället för en IPhone för 6000:-. Nu föredrar jag ju att inte supa alls. Men jag vill nog inte ha en telefon för 6000:- i det läget heller. Utan jag håller mig till 2000:- varianter. 

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag börjar tröttna på all google bloat-ware som dom tvingar på mig hela tiden med ständiga uppdateringar som knaprar i sig mitt minne.

Hjälper ju inte att köpa nexus för att slippa all samsung bloat-ware man sitter ju ändå med google kvar.

 

 

Dags för ubuntu för telefoner då jäklar är man av med imperialist-maffian från Kalifornien,

 

http://www.ubuntu.com/phone

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag börjar tröttna på all google bloat-ware som dom tvingar på mig hela tiden med ständiga uppdateringar som knaprar i sig mitt minne.

Hjälper ju inte att köpa nexus för att slippa all samsung bloat-ware man sitter ju ändå med google kvar.

 

 

Dags för ubuntu för telefoner då jäklar är man av med imperialist-maffian från Kalifornien,

 

http://www.ubuntu.com/phone

 

 

Japp, ubuntu är definitivt intressant.

Har inte testat det än, men fundera på att installera det på en av mina gamla telefoner.

 

Eftersom ubuntu inte har några egna telefoner, så har de konserterat sig på att utveckla OS:et för Nexusenheterna.

Det lättaste sättet om du vill testa är att köpa en Nexustelefon/platta och sedan installera en av de officiella ROM:erna.

 

Du hittar instruktioner om hur man gör här:

https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install

Link to comment
Dela på andra sajter

För aktien faller kraftigt efter att dom presenterade dom nya mobilerna, ingen gillar väl förlora pengar.

https://www.google.com/finance?cid=22144

 

Man förlorar inga pengar förrän man säljer...

 

Vad gäller mig så har jag köpt Appleaktier för $4 styck, så det ska nog mycket till innan jag säljer med förlust.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, ubuntu är definitivt intressant.

Har inte testat det än, men fundera på att installera det på en av mina gamla telefoner.

 

Eftersom ubuntu inte har några egna telefoner, så har de konserterat sig på att utveckla OS:et för Nexusenheterna.

Det lättaste sättet om du vill testa är att köpa en Nexustelefon/platta och sedan installera en av de officiella ROM:erna.

 

Du hittar instruktioner om hur man gör här:

https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install

 

Nexus 7 (2013) har jag en.

 

Dom nämner Nexus 7 men jag vet inte vilken dom syftar på, förmodligen den gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. Skall man ränna runt och supa och vet att man inte kan hålla koll på sina saker. Så är det ju att föredra en Nokia 520 för 1200:- istället för en IPhone för 6000:-. Nu föredrar jag ju att inte supa alls. Men jag vill nog inte ha en telefon för 6000:- i det läget heller. Utan jag håller mig till 2000:- varianter. 

 

hf 

 

Jag föredrar en Nokia 3112 eller vad det nu var för modellnummer, Endast THB 699 ;)

 

Surfar gör jag på min MacBook i hotellrummet.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus 7 (2013) har jag en.

 

Dom nämner Nexus 7 men jag vet inte vilken dom syftar på, förmodligen den gamla.

 

 

Det stämmer, de verkar inte ha något för 2013 modellen (Razor) ännu.

Nakasi och Nakasig är förra årets modell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viss risk att supa bort sin iPhone i Thailand, då super jag hellre bort en billig plastig Nokia ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Om man köper sig en plastig iPhone har man troligen redan supit bort sitt förstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köper sig en plastig iPhone har man troligen redan supit bort sitt förstånd.

 

Jaså... om man köper en plastig Samsung då?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så enkelt

Att kör du Windows på din dator så ge fan i Apples grejor.

Dom passar illa ned varandra.

Kör du Apples datorer så håll dig till dem.

Jag äger två skrap telefoner.

En Nokia L800 och

En samsung G Nexus.

Nokian är bäst.

Sedan har jag en iPhone 4 och en iPad 2 i jobbet.

Det är halv bra grejor.

Som dom aldrig skulle köpt in.

Funkar dåligt med serverdata systemet som bygger på Windows.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så enkelt

Att kör du Windows på din dator så ge fan i Apples grejor.

Dom passar illa ned varandra.

Kör du Apples datorer så håll dig till dem.

Jag äger två skrap telefoner.

En Nokia L800 och

En samsung G Nexus.

Nokian är bäst.

Sedan har jag en iPhone 4 och en iPad 2 i jobbet.

Det är halv bra grejor.

Som dom aldrig skulle köpt in.

Funkar dåligt med serverdata systemet som bygger på Windows.

Hälsar pigge01

Problemet ligger snarare hos din IT-avdelning än hos Apple eller MS.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så enkelt

Att kör du Windows på din dator så ge fan i Apples grejor.

Dom passar illa ned varandra.

Kör du Apples datorer så håll dig till dem.

Jag äger två skrap telefoner.

En Nokia L800 och

En samsung G Nexus.

Nokian är bäst.

Sedan har jag en iPhone 4 och en iPad 2 i jobbet.

Det är halv bra grejor.

Som dom aldrig skulle köpt in.

Funkar dåligt med serverdata systemet som bygger på Windows.

Hälsar pigge01

 

Struntprat. Om man känner sig tvungen att köra Windows går det alldeles utmärkt på Apples datorer. Använd Apple Boot Camp för att boota en Appledator med Windows, eller använd Parallells alternativt VMWare för att köra Windows tillsammans med OS X.

 

Hur gör du om du vill köra OS X på en PC?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat. Om man känner sig tvungen att köra Windows går det alldeles utmärkt på Apples datorer. Använd Apple Boot Camp för att boota en Appledator med Windows, eller använd Parallells alternativt VMWare för att köra Windows tillsammans med OS X.

 

Hur gör du om du vill köra OS X på en PC?

 

Herr Chang har talat.

Jag har ingen Apple dator

Bara en iPad.

Och den är inte bra.

För att om men ska få den vettig så får man köpa appar till den.

Rattstavnings program som medföljer är kasst.

Går inte att lägga till orden som saknas, på ett enkelt knapptryck.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat. Om man känner sig tvungen att köra Windows går det alldeles utmärkt på Apples datorer. Använd Apple Boot Camp för att boota en Appledator med Windows, eller använd Parallells alternativt VMWare för att köra Windows tillsammans med OS X.

 

Hur gör du om du vill köra OS X på en PC?

 

Herr Chang har talat.

Enligt Apples regler får man inte köra IOS på icke Apple datorer, Microsoft är inte lika låsta i sitt tänkande...

Spelar ingen roll om man köpt operativsystemet, Apple vill inte se det på din vanliga, kanske billigare Laptop, DOM tycker sej ha rätt att bestämma vad du skall göra med ett program du betalt för...

Men visst går det, om man tvärt vill ha IOS och tycker att de där Appleburkarna inte är prisvärda

Hur man gör står bland annat här: http://www.hackintosh.com/

 

Det finns folk som vill och kan.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Apples regler får man inte köra IOS på icke Apple datorer, Microsoft är inte lika låsta i sitt tänkande...

Spelar ingen roll om man köpt operativsystemet, Apple vill inte se det på din vanliga, kanske billigare Laptop, DOM tycker sej ha rätt att bestämma vad du skall göra med ett program du betalt för...

Men visst går det, om man tvärt vill ha IOS och tycker att de där Appleburkarna inte är prisvärda

Hur man gör står bland annat här: http://www.hackintosh.com/

 

Det finns folk som vill och kan.

 

 

MVH Tommy

 

Går att köra en virtuell MAC i en PC också utan större problem om man vill....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Apples regler får man inte köra IOS på icke Apple datorer, Microsoft är inte lika låsta i sitt tänkande...

Spelar ingen roll om man köpt operativsystemet, Apple vill inte se det på din vanliga, kanske billigare Laptop, DOM tycker sej ha rätt att bestämma vad du skall göra med ett program du betalt för...

Men visst går det, om man tvärt vill ha IOS och tycker att de där Appleburkarna inte är prisvärda

Hur man gör står bland annat här: http://www.hackintosh.com/

 

Det finns folk som vill och kan.

 

 

MVH Tommy

 

Jaha, och varför skulle Apple inte ha rätt att sätta reglerna för hur OS X får användas? Dessa regler framgår väl innan köp?

 

Det är nog inte särskilt praktiskt att försöka installera iOS om man inte kör på Apples processorer.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, och varför skulle Apple inte ha rätt att sätta reglerna för hur OS X får användas? Dessa regler framgår väl innan köp?

 

Det är nog inte särskilt praktiskt att försöka installera iOS om man inte kör på Apples processorer.

 

Herr Chang har talat.

Intels menar du, eller är de Apples så fort de köpt dem?

 

Men du ville ju veta hur man gör, i det förra inlägget jag citerade, läs länken jag la in i mitt svar så kanske du lär dej.

JAG skiter fullständigt i hur man lägger in nåt Apple program i någonting.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen Apple dator

Bara en iPad.

Och den är inte bra.

För att om men ska få den vettig så får man köpa appar till den.

Rattstavnings program som medföljer är kasst.

Går inte att lägga till orden som saknas, på ett enkelt knapptryck.

Du kan inte lägga till orden med ett knapptryck för det gör din iPad själv. Man kan även gå in och radera egenhändigt stavade ord.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat. Om man känner sig tvungen att köra Windows går det alldeles utmärkt på Apples datorer. Använd Apple Boot Camp för att boota en Appledator med Windows, eller använd Parallells alternativt VMWare för att köra Windows tillsammans med OS X.

 

Herr Chang har talat.

 

Varför skulle någon vilja dra en stor fin husvagn efter en Trabant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...