Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Obegränsat har det aldrig varit även om dom kallar det så.

Tycker att Skype till Skype blivit sämre, men det finns givetvis andra faktorer som spelar in.

Du har rätt, men dom kallar det obegränsat så länge du inte "missbrukar"

Och min andra hälft pratar mer i skype på en vecka än jag pratar på ett helt år i telefon i sverige, och än

funkar det som det ska.

Så jag kallar det oxo obegränsat.

Dessutom är dom mesta samtalen till mobiltelefoner i Thailand, och sällan kortare än 1 timme.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du har rätt, men dom kallar det obegränsat så länge du inte "missbrukar"

Och min andra hälft pratar mer i skype på en vecka än jag pratar på ett helt år i telefon i sverige, och än

funkar det som det ska.

Så jag kallar det oxo obegränsat.

Dessutom är dom mesta samtalen till mobiltelefoner i Thailand, och sällan kortare än 1 timme.

Vad menar du obegränsat så länge du inte "missbrukar"?

Jag har fri internet i mon mobi inga 2 Gb eller 5 Gb jag kan köra 100 GB utan att min operator ska strypa min internet.

Jag kan surfa för mycket jag vill och tycker att skype har blivit sämre spelar ingen roll om det är android eller iPhone eller på dator.

Video hackar sig ljudet är sämre.

tycker att Voipdiscount och Viber har betydlig bättre ljud kvalitet. Dessutom Voipdicount är billigare än skype och Viber gratis.

Äpples  Face time melan två äpple produkter är gratis och ljud och videokvalitet överlägset Skype.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du obegränsat så länge du inte "missbrukar"?

Jag har fri internet i mon mobi inga 2 Gb eller 5 Gb jag kan köra 100 GB utan att min operator ska strypa min internet.

Jag kan surfa för mycket jag vill och tycker att skype har blivit sämre spelar ingen roll om det är android eller iPhone eller på dator.

Video hackar sig ljudet är sämre.

tycker att Voipdiscount och Viber har betydlig bättre ljud kvalitet. Dessutom Voipdicount är billigare än skype och Viber gratis.

Äpples  Face time melan två äpple produkter är gratis och ljud och videokvalitet överlägset Skype.

Hmmm.

Läsförståelsen är väl kanske inte det bästa så här på fredagskvällen, jag vet, jag brukar drabbas utav samma.

Läs "dom kallar det för".

Skillnader mellan olika nät skiter jag i då det funkar utan minsta problem med skype för drygt 100kr i månaden.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har slutat med Skype till Skype. Det verkar som att det kräver mycket mer bandbredd än tidigare.

 

Av rent intresse när hände detta.

Är personigen inget jätte fan av skype efter sammanslagningen med msn.

Hände det nångång runt april så kan de berot på den ökan trafiken som msn användarna gav.

Är det vid ett annat tillfälle så kan det vara nått annat.

 

 

Av rent personligt intresse när hände detta?

Är personligen inget jätte fan av skype efter sammanslagningen med msn.

Hände det nån gång runt april så kan de berot på den ökade trafiken som msn användarna gav, annars kan de bero på nått annat.

Är det vid ett annat tillfälle så kan det vara nått annat.

Inget FUD a la HC utan bara en seriös fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla öppna operativsystem går att knäcka och avlyssna.

Därför finns det antivirusprogram att installera.

Eller så finns IOS.

 

Jämförelsen är som att ha en brevlåda vid vägen.

Den ena är öppen och tar emot allt som skickas, den andra tar bara emot vad apple godkänt.

 

Sedan så har då den som hämtar posten ett val, vad vill jag ta med in och vad vill jag slänga.

Sedan kommer nästa fråga, det jag har tagit in till mig, är det säkert?

Låt virusprogrammet kolla det så fortsätter vi.

 

Även om du inte vet vad som skickas till dig, vill du verkligen att apple ska bestämma över vad du ska ta emot?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt.

Jag betalar för skype world och ringer obegränsat för (€12,06 inkl. moms) precis som förut.

 

Ja, det fungerar kanske så länge ditt kreditkort är giltigt. Om du får ett nytt och missar anmäla det till Skype är dom snabba att påtvinga dig nytt sämre avtal.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Av rent intresse när hände detta.

Är personigen inget jätte fan av skype efter sammanslagningen med msn.

Hände det nångång runt april så kan de berot på den ökan trafiken som msn användarna gav.

Är det vid ett annat tillfälle så kan det vara nått annat.

 

 

Av rent personligt intresse när hände detta?

Är personligen inget jätte fan av skype efter sammanslagningen med msn.

Hände det nån gång runt april så kan de berot på den ökade trafiken som msn användarna gav, annars kan de bero på nått annat.

Är det vid ett annat tillfälle så kan det vara nått annat.

Inget FUD a la HC utan bara en seriös fråga.

 

 

Nja, det är nog typ ett år sedan eller nåt.

Tidigare var jag och även frun flitiga användare av skype, men eftersom det fanns smidigare sätt och "lättare" sätt så har vi inte använt oss av skype på väldigt länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Android är totalt dominerande nu! 8 av 10 smarta mobiler kör Android! How do you like them apples!? :mdr:

  • 1. Android: 79,3 procent (69,1)
  • 2. iOS: 13,2 procent (16,6)
  • 3. Windows Phone: 3,7 procent (3,1)
  • 4. Blackberry OS: 2,9 procent (4,9)
  • 5. Linux: 0,8 procent (1,8)
  • 6. Symbian: 0,2 procent (4,2)

 

http://www.idg.se/2.1085/1.517161/8-av-10-smarta-mobiler-kor-nu-android

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad än man tycker så är det förfarande imponerande att ett enda tillverkare har över 16 % andelar av marknaden.

Kommer ihåg Nokia som hade över 30 % andelar av marknaden. Idag har de svårt att överleva.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad än man tycker så är det förfarande imponerande att ett enda tillverkare har över 16 % andelar av marknaden.

Kommer ihåg Nokia som hade över 30 % andelar av marknaden. Idag har de svårt att överleva.

 

Det finns visst en annan telefontillverkare som har drygt 26% av den totala mobiltelefonmarknaden och över 30% av smarttelefonerna. Samsung är namnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl se vad som händer när Google tröttnar på att utveckla fragmenterade Android som de inte tjänar något på.

 

Samsung överväger ju att använda sitt eget OS i högre grad.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Vi får väl se vad som händer när Google tröttnar på att utveckla fragmenterade Android som de inte tjänar något på.

 

Samsung överväger ju att använda sitt eget OS i högre grad.

 

Herr Chang har talat.

Ja, jag tror inom detta året så har Google lagt ner Android... för vem fan vill hålla på och utveckla ett OS som är överlägset störst  och där dom inte tjänar en krona! ROFLA!!!

 

Undra om inte detta är bland det dummaste jag läst? Den är i klass med "Internet är bara en fluga". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens "klickhora-rapport":

 

Samsung går om Apple i antalet nöjda kunder

Enligt en ny undersökning är användare av flera Samsung-telefoner mer nöjda med sina telefoner än Iphone-användarna.

 

attachicon.gif400532496.jpg

 

http://www.idg.se/2.1085/1.516917/samsung-gar-om-apple-i-antalet-nojda-kunder

Och den undersökningen var visst gjord i USA. Dessutom var inte S4 med i undersökningen.

I andra delar av världen kan jag tänka mig att Apple ligger risigare till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tror inom detta året så har Google lagt ner Android... för vem fan vill hålla på och utveckla ett OS som är överlägset störst  och där dom inte tjänar en krona! ROFLA!!!

 

Undra om inte detta är bland det dummaste jag läst? Den är i klass med "Internet är bara en fluga". :)

 

Menar du att Google tjänar vad dom förväntat sig från Android? Läs på lite...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att Google tjänar vad dom förväntat sig från Android? Läs på lite...

 

Herr Chang har talat.

 

Ja,berätta, vad hade de förväntat sig? Källa?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Menar du att Google tjänar vad dom förväntat sig från Android? Läs på lite...

 

Herr Chang har talat.

Herr Åsna, lägg ner nu! Du är lika desperat som en guldfisk i Sahara! Med andra ord, inget vatten och förvirrad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,berätta, vad hade de förväntat sig? Källa?

 

Google hade förväntat sig stora intäkter från annonser på mobiler. Så blev det inte.

 

Källa kan du nog googla fram själv... helst på din jämrans Android ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Åsna, lägg ner nu! Du är lika desperat som en guldfisk i Sahara! Med andra ord, inget vatten och förvirrad!

 

 - och Världen behöver Apple lika mycket som en fisk behöver en cykel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsungs fabrik i Brasilien utnyttjar den lokala arbetskraften enligt BBC:

 

http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-23689836

 

Var finns de indignerade artiklarna från svenska klickhoror? Jaså, det gick inte att få med Apple i rubriken... eller vänta lite nu! "Apples konkurrent utnyttjar arbetare i Brasilien!"

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...