Herr Chang Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 Vi som är mera rädda om kinesiska barnarbetares hälsa än om aktieägarnas banksaldon har inget emot att utvecklare får en större del av förtjänsten på deras produkter än Apple erbjuder. Om det dessutom resulterar i flera, bättre och billigare appar och valmöjligheter för oss vinner alla utom sektledarna på det. Vadå utvecklarna får större del av intäkterna? Google Play har väl som vanligt imiterat Apples 30% ? Att sen fandroider egentligen inte vill betala något alls är en annan sak, men det gynnar knappast utvecklarna. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 (ändrad) Vadå utvecklarna får större del av intäkterna? Google Play har väl som vanligt imiterat Apples 30% ? Att sen fandroider egentligen inte vill betala något alls är en annan sak, men det gynnar knappast utvecklarna. Herr Chang har talat. Har du inga gratis appar i din telefon? Kanske du tom använder dig av Skype för att ringa gratis och blåsa teleoperatörerna på pengar? Ändrades Juli 31, 2013 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Juli 31, 2013 Dela Inlagd Juli 31, 2013 Android mer splittrat än någonsin Operativsystemet Android splittras i allt fler versioner och varianter för tusentals mobiltelefonmodeller. Det innebär huvudvärk för app-utvecklare, konstaterar författarna till en ny rapport. http://www.nyteknik.se/tidningen/article3736533.ece Lycka till med att få senaste version av Android och diverse appar på era mobiler! Herr Chang har talat. Och ändå så utvecklas det fler Appar till Android än det görs till iOS. Det måste vara ett extremt helvete att utveckla till iOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Har du inga gratis appar i din telefon? Kanske du tom använder dig av Skype för att ringa gratis och blåsa teleoperatörerna på pengar? Visst har jag en del gratisappar, men också en hel del som jag betalat för. Apple har hittills betalat ut 10 miljarder dollar till de som sålt sina appar via App Store. Hur mycket har Google Play betalat till utvecklarna? Vad är det för trams om att Skype är gratis? Man betalar väl åtminstone för sitt bredband? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Och ändå så utvecklas det fler Appar till Android än det görs till iOS. Det måste vara ett extremt helvete att utveckla till iOS. Vad är det för kvalitet på apparna då? Kvantitet är inte samma som kvalitet. Själv skulle jag föredra att ha i stort sett 4 modeller att utveckla för, snarare än de tusen som finns för Android. Men du kanske aldrig utvecklat program som ska gå att köra på 1000 olika sorters mobiler med åtta olika versioner av Android? Det är vad jag skulle kalla för helvete... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Vad är det för kvalitet på apparna då? Kvantitet är inte samma som kvalitet. Själv skulle jag föredra att ha i stort sett 4 modeller att utveckla för, snarare än de tusen som finns för Android. Men du kanske aldrig utvecklat program som ska gå att köra på 1000 olika sorters mobiler med åtta olika versioner av Android? Det är vad jag skulle kalla för helvete... Herr Chang har talat. Ett väntat svar ifrån dig. Försöker du på nått sätt påstå att Androidutvecklare skulle vara sämre än iOSutvecklare? Faktum är att det skapas betydligt fler Androidappar per dag än det skapas iOSappar och skillnaden mellan dem ökar för varje dag som går. Alltså tvärt emot hur det varit, om det varit sant att det är ett helvete att utveckla till Android. Ja, till skillnad från dig så har utvecklat appar för Android, så jag vet hur det fungerar. Är också dagligen inblandad i utvecklingsprojekt både till Android och till iOS. Bara för att du inte vet hur man gör, så betyder det inte att det är ett helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 (ändrad) Ett väntat svar ifrån dig. Försöker du på nått sätt påstå att Androidutvecklare skulle vara sämre än iOSutvecklare? Faktum är att det skapas betydligt fler Androidappar per dag än det skapas iOSappar och skillnaden mellan dem ökar för varje dag som går. Alltså tvärt emot hur det varit, om det varit sant att det är ett helvete att utveckla till Android. Ja, till skillnad från dig så har utvecklat appar för Android, så jag vet hur det fungerar. Är också dagligen inblandad i utvecklingsprojekt både till Android och till iOS. Bara för att du inte vet hur man gör, så betyder det inte att det är ett helvete. Är väl samma folk som utvecklar appar till båda systemen. Om Iphone ska hänga med i utvecklingen så måste dom uppdatera IOS ordentligt och komma med en ny lur med högre upplösning och då får app utvecklarna att göra... Ändrades Augusti 1, 2013 av Benjamas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 (ändrad) Ett väntat svar ifrån dig. Försöker du på nått sätt påstå att Androidutvecklare skulle vara sämre än iOSutvecklare? Faktum är att det skapas betydligt fler Androidappar per dag än det skapas iOSappar och skillnaden mellan dem ökar för varje dag som går. Alltså tvärt emot hur det varit, om det varit sant att det är ett helvete att utveckla till Android. Ja, till skillnad från dig så har utvecklat appar för Android, så jag vet hur det fungerar. Är också dagligen inblandad i utvecklingsprojekt både till Android och till iOS. Bara för att du inte vet hur man gör, så betyder det inte att det är ett helvete. Du kan ju studera denna blogg från BBC: http://www.bbc.co.uk/blogs/internet/posts/Video-on-Android-Devices-Update Här sägs det rent ut att det krävs tre gånger så många utvecklare för att få till alla Androidversioner jämfört med vad som krävs för iOS. Vad tror du det innebär för kostnader, eller tror du Androidutvecklare jobbar för en tredjedels lön? Kolla också gärna denna rapport, Android är förskräckligt fragmenterat. http://opensignal.com/reports/fragmentation-2013/ En bild säger mer än tusen ord. Herr Chang har talat. Ändrades Augusti 1, 2013 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Vad är det för kvalitet på apparna då? Kvantitet är inte samma som kvalitet. Själv skulle jag föredra att ha i stort sett 4 modeller att utveckla för, snarare än de tusen som finns för Android. Men du kanske aldrig utvecklat program som ska gå att köra på 1000 olika sorters mobiler med åtta olika versioner av Android? Det är vad jag skulle kalla för helvete... Herr Chang har talat. Här måste jag hålla med Hr. C. För mig kraschar apparna oftare under Android än iOS (aldrig hänt). Avanza Bank är hopplös under Android. Om det beror på buggiga program eller rappligt OS vet jag inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Visst har jag en del gratisappar, men också en hel del som jag betalat för. Apple har hittills betalat ut 10 miljarder dollar till de som sålt sina appar via App Store. Hur mycket har Google Play betalat till utvecklarna? Vad är det för trams om att Skype är gratis? Man betalar väl åtminstone för sitt bredband? Herr Chang har talat. Undrar hur alla "Fandroids" som vill ha allt gratis gör i så fall, fixar dom alla appar utan bredband tro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Undrar hur alla "Fandroids" som vill ha allt gratis gör i så fall, fixar dom alla appar utan bredband tro Jätteviktigt att poängtera att en app inte är gratis för användaren måste betala för bredbandet själv. Lika viktigt som att få fram i offentlighetens sökljus att appanvändare måste bekosta laddningsström till sina telefoner och att tillhörande utrustning tar upp plats i deras bostäder vilket borde belasta appkostnaderna med en viss del av hyran. Snacka om att plocka fram de sista desperata krafterna i en hopplös spurt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 (ändrad) Ännu en Apple-bomb http://www.expressen.se/nyheter/arnes-gamla-telefon-exploderade-i-skapet/ Det borde vara lag på att batterierna i telefoner och surfplattor är enkelt utbytbara, som i kameror och laptoppar.. Batterierna håller full kapacitet i 1-2 år sen blir de snabbt sämre för att snart bli helt värdelösa. De blir också en brandfara och om det inte gå så illa så sväller de och kan förstöra en dyr produkt. Ett nytt batteri till min Samsung Xcover kostade 140 kr inkl frakt och nu håller telefonen laddning i ett par dygn igen, tog under 10 sekunder att byta. EDIT: testade att ta ur och sätta i batteriet igen, det tar visst inte ens 10 sekunder (skrev 20 sekunder först) MVH Tommy. Ändrades Augusti 1, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 (ändrad) Ännu en Apple-bomb http://www.expressen.se/nyheter/arnes-gamla-telefon-exploderade-i-skapet/ Jag har hört att vissa länder överväger att konfiskera alla iPhones i säkerhetskontrollerna på flygplatserna. De kommer dock att tillåtas på Boeings Dreamliner där flygets egna batterier tros utgöra en större risk. Ändrades Augusti 1, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Har du inga gratis appar i din telefon? Kanske du tom använder dig av Skype för att ringa gratis och blåsa teleoperatörerna på pengar? Skype är inte gratis. Den är reklamfinansierad vad jag förstår plus att man köper samtal. Alla operatorer tillåter inte samtal via internet utan man får köpa abonnemang som tillåter det. det finns inget här i världen som är gratis. Det finns alltid en hake bakom det. Någon betalar alltid eller vill ha betald oavsett system du har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 (ändrad) Skype är inte gratis. Den är reklamfinansierad vad jag förstår plus att man köper samtal. Alla operatorer tillåter inte samtal via internet utan man får köpa abonnemang som tillåter det. det finns inget här i världen som är gratis. Det finns alltid en hake bakom det. Någon betalar alltid eller vill ha betald oavsett system du har. Jag betalar inget extra för mitt mobil abonnemang hos telia för att jag nyttjar Skype. Inte heller betalar jag extra för mitt internetabonnemang hemma där jag också nyttjar Skype. Betalar visserligen för ett abonnemang hos Skype för att kunna ringa billigt till telefoner i Thailand, men att ringa Skype till Skype är gratis. Någon reklam har jag inte märkt av men det är möjligt att jag slipper det för att jag har abonnemang hos Skype.. Så nog tycker jag att man besitter lite av snyltarmentalitet om man nyttjar Skype och på så vis slipper betala dyra pengar till operatörer. Inget jag skäms över, men jag misstänker att en viss "snyltare" här slår sig ordenligt när han ramlar ner från sina höga hästar Ändrades Augusti 1, 2013 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Skype har blivit mycket sämre sen Microsoft köpte det. Jag förstår i och för sig att Microsoft vill ha avkastning på de 6,5 miljarder dollar man betalade. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Skype har blivit mycket sämre sen Microsoft köpte det. Jag förstår i och för sig att Microsoft vill ha avkastning på de 6,5 miljarder dollar man betalade. Herr Chang har talat. Fast det är en jäkla tur att apple inte köpte Skype för då hade det väl blivit obrukbart för alla som inte har mac och iphone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Jag betalar inget extra för mitt mobil abonnemang hos telia för att jag nyttjar Skype. Inte heller betalar jag extra för mitt internetabonnemang hemma där jag också nyttjar Skype. Betalar visserligen för ett abonnemang hos Skype för att kunna ringa billigt till telefoner i Thailand, men att ringa Skype till Skype är gratis. Någon reklam har jag inte märkt av men det är möjligt att jag slipper det för att jag har abonnemang hos Skype.. Så nog tycker jag att man besitter lite av snyltarmentalitet om man nyttjar Skype och på så vis slipper betala dyra pengar till operatörer. Inget jag skäms över, men jag misstänker att en viss "snyltare" här slår sig ordenligt när han ramlar ner från sina höga hästar Tyvärr så finns det abonnemangsformer som blockerar internet samtal även hos Felia.. Vi som inte har abonnemang bara ett konto hos Skype får se reklam. Så jag vill säga att helt gratis är det inte. Jag ser ingen fel i det att man utnyttjar laglig möjligheter till att få saker "Gratis" men i slut ända är det annan som betalar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Tyvärr så finns det abonnemangsformer som blockerar internet samtal även hos Felia.. Vi som inte har abonnemang bara ett konto hos Skype får se reklam. Så jag vill säga att helt gratis är det inte. Jag ser ingen fel i det att man utnyttjar laglig möjligheter till att få saker "Gratis" men i slut ända är det annan som betalar. Du kan ju testa om det här funkar om du vill slippa reklamen.. Ta bort reklamen i Skype Tycker du att reklamen som visas i Skypes kontaktlista är irriterande, går den faktiskt att ta bort. Det enda som behövs är en ändring av en rad i en textfil. Börja med att se till att Skype är helt avstängt. Filen som behöver ändras är Skypes egna config.xml som har följande sökväg:C:\Users\[användarnamn i Windows]\AppData\Roaming\Skype\[användarnamn i Skype]\config.xml Öppna filen i en textredigerare, och leta upp en rad som lyder; <AdvertPolicy>contacts</AdvertPolicy> Sudda nu bara ut "contacts" så att raden istället lyder: <AdvertPolicy></AdvertPolicy> Spara filen, och öppna ditt annonsfria Skype! http://vunse.blogspot.se/2013/02/ta-bort-reklamen-i-skype.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Du kan ju testa om det här funkar om du vill slippa reklamen.. Ta bort reklamen i Skype Tycker du att reklamen som visas i Skypes kontaktlista är irriterande, går den faktiskt att ta bort. Det enda som behövs är en ändring av en rad i en textfil. Börja med att se till att Skype är helt avstängt. Filen som behöver ändras är Skypes egna config.xml som har följande sökväg: C:\Users\[användarnamn i Windows]\AppData\Roaming\Skype\[användarnamn i Skype]\config.xml Öppna filen i en textredigerare, och leta upp en rad som lyder; <AdvertPolicy>contacts</AdvertPolicy> Sudda nu bara ut "contacts" så att raden istället lyder: <AdvertPolicy></AdvertPolicy> Spara filen, och öppna ditt annonsfria Skype! http://vunse.blogspot.se/2013/02/ta-bort-reklamen-i-skype.html Det var en bra information. Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Skype har blivit mycket sämre sen Microsoft köpte det. Jag förstår i och för sig att Microsoft vill ha avkastning på de 6,5 miljarder dollar man betalade. Herr Chang har talat. Vad har blivit sämre? Jag och majsan märker då ingen skillnad på kvalitet. Hon satt i och snackade med en mobiltelefon i Thailand i 2 timmar igår. Iofs så betalar vi för skype world. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Vad har blivit sämre? Jag och majsan märker då ingen skillnad på kvalitet. Hon satt i och snackade med en mobiltelefon i Thailand i 2 timmar igår. Iofs så betalar vi för skype world. Vad som blivit sämre är kostnaden. Tidigare var det 10000 minuter per månad, nu 400 minuter per månad. Jag har inget att anmärka på vad gäller ljudkvaliten. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Vad som blivit sämre är kostnaden. Tidigare var det 10000 minuter per månad, nu 400 minuter per månad. Jag har inget att anmärka på vad gäller ljudkvaliten. Herr Chang har talat. Konstigt. Jag betalar för skype world och ringer obegränsat för (€12,06 inkl. moms) precis som förut. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Konstigt. Jag betalar för skype world och ringer obegränsat för (€12,06 inkl. moms) precis som förut. Obegränsat har det aldrig varit även om dom kallar det så. Tycker att Skype till Skype blivit sämre, men det finns givetvis andra faktorer som spelar in. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Obegränsat har det aldrig varit även om dom kallar det så. Tycker att Skype till Skype blivit sämre, men det finns givetvis andra faktorer som spelar in. Har slutat med Skype till Skype. Det verkar som att det kräver mycket mer bandbredd än tidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu