Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Varför skulle jag delta i någon expert grupp? Har tillräckligt bra jobb för att vara nöjd ändå. Dock så har jag nog tillräckligt med elkunskaper genom just det fina jobb jag har. För att omkullkasta galna teorier vad gäller brända kablar.

Om du nödvändigtvis vill vara säker på att inte råka ut för något liknande med din telefon. Håll inte i något med andra handen. Ha tofflor med gummisula på dig. Så lever du ganska säkert, om du avser att prata i telefonen med laddaren i.

Och jag är heller inte stöddigare än att jag kan erkänna att det kunde likväl ha varit en Android. Men då många av dessa har plastskal vilket kraftigt kritiserats från bland annat sektledaren på forumet. Så är därmed risken lägre att det händer med en sådan telefon.

Jag tror att hela Sverige vet om att feta gummisulor är bra att ha på sig och att man inte ska trycka fingrarna i uttaget och samtidigt hålla andra handen på den rostfria diskbänken.

Vad får dig att tro att inte kabeln eller andra delar av telefonen kan vara bränd? Har hon fastnat i telefonen och kabeln är en 0,25mm2 så nog fan kan du svida av lite plast.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tror att hela Sverige vet om att feta gummisulor är bra att ha på sig och att man inte ska trycka fingrarna i uttaget och samtidigt hålla andra handen på den rostfria diskbänken.

Vad får dig att tro att inte kabeln eller andra delar av telefonen kan vara bränd? Har hon fastnat i telefonen och kabeln är en 0,25mm2 så nog fan kan du svida av lite plast.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Därför att sannolikheten är liten då en 10 ampere smältsäkring är smalare.

Men man kan aldrig vara säker. Varför tror du så mycket på det omvända?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nått i den stilen.

 

 

 

Topic då.

 

Finns det ingen bra forumläsare app till android som är gratis, tapatalk kostar ju pengar...vägrar att stödja google, eller ge google mitt visanr.

Bara ladda ner från piraten om du kör Android, har du Ifån så tillåter inte Äpplet dig göra vad du vill med mobilen ;)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte tiden med transformatorer och primär-/sekundärsidor i nätdelar slut sedan länge?

Numera är det väl switching power supplies som gäller?

 

En transformator som levererar mera än 1 ampere är tung och får inte plats i de små lätta nätdelar

som levereras med numera.

Eller fick, för det var ett tag sedan man höll på med sånt.

Även switchade nädelar isoleras från nätet med transformatorer. Man använder då primärswitchad teknik för att kunna öka frekvensen till transformatorn och på så sätt få denna mindre. Alla sådana har skilda primär och sekundärsidor lika väl som gamla konventionella nätdelar. Annars skulle de vara livsfarliga om 230V i hela apparaten inte dubbelisoleras bort så att inte någon kan komma i kontakt med denna.

 

 

 

Det behövs inte mycket ström genom kroppen innan man dör. Jordfelsbrytare bryter vid 30mA för att man anser att det är en ström som inte dödar. Fast har man t.ex hjärtfel kan man tänkas dö vid en ström lägre än 30mA. 100mA dödar de flesta om man inte kommer loss snabbt från den strömmen. Det är inte så lätt när man vid den strömmen krampar och inte kan släppa taget själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även switchade nädelar isoleras från nätet med transformatorer. Man använder då primärswitchad teknik för att kunna öka frekvensen till transformatorn och på så sätt få denna mindre. Alla sådana har skilda primär och sekundärsidor lika väl som gamla konventionella nätdelar. Annars skulle de vara livsfarliga om 230V i hela apparaten inte dubbelisoleras bort så att inte någon kan komma i kontakt med denna.

 

 

 

Det behövs inte mycket ström genom kroppen innan man dör. Jordfelsbrytare bryter vid 30mA för att man anser att det är en ström som inte dödar. Fast har man t.ex hjärtfel kan man tänkas dö vid en ström lägre än 30mA. 100mA dödar de flesta om man inte kommer loss snabbt från den strömmen. Det är inte så lätt när man vid den strömmen krampar och inte kan släppa taget själv.

2-4 mA i genom hjärtat och du dör,

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Därför att sannolikheten är liten då en 10 ampere smältsäkring är smalare.

Men man kan aldrig vara säker. Varför tror du så mycket på det omvända?

Nu tycker jag att herrn ska ta och koppla in en 10A säkring mellan batteripolerna på ett bilbatteri och se vad som händer.

Visst,, man kan säkert anse flickan vara en förbrukare, men ändå.

En dålig liknelse och inte helt jämförbar, men ändå.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

2-4 mA i genom hjärtat och du dör,

Är det så lyckat då att isolera hjärtat från övriga kroppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så lyckat då att isolera hjärtat från övriga kroppen?

Frågar du mig? har inte en jävla aning och jag skiter i vilket :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kan inte redas ut förrns vi sett kort på stickpropp OCH uttag samt bekräftat enfas eller trefas.

 

Hörde dock rykten om att i Kina använder man endast något sne 35hz 80volt tvåfas med jordrättstillslagare på landsbygden, i stan är det nästan tvärt om, oftast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att herrn ska ta och koppla in en 10A säkring mellan batteripolerna på ett bilbatteri och se vad som händer.

Visst,, man kan säkert anse flickan vara en förbrukare, men ändå.

En dålig liknelse och inte helt jämförbar, men ändå.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Har du läst nånting av det jag skrivit?

I din iver att experimentera? Då kan du även lägga en kött bit mellan kablarna så får du se hur snabbt dina kablar blir brända? Eller köttet steks?

Nu lägger jag ner diskussionen om brända kablar då den nu börjar bli något larvig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har du läst nånting av det jag skrivit?

I din iver att experimentera? Då kan du även lägga en kött bit mellan kablarna så får du se hur snabbt dina kablar blir brända? Eller köttet steks?

Nu lägger jag ner diskussionen om brända kablar då den nu börjar bli något larvig.

Nej, jag har faktiskt inte läst så mycket av vad du skriver. Som oftast finner jag det värdelöst, det är förklaringen varför.

Du däremot, verkar läsa allt jag skriver. Jag tycker att det är ganska roande.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har faktiskt inte läst så mycket av vad du skriver. Som oftast finner jag det värdelöst, det är förklaringen varför.

Du däremot, verkar läsa allt jag skriver. Jag tycker att det är ganska roande.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

 

Nej du verkar inte vara typen som läser så mycket, eller något alls.

Dagens samhälle behöver dock fortfarande folk som kan jobba med annat än huvudet så det är helt OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pissa på din Samsung för att ladda den!

 

http://www.news.com.au/technology/sci-tech/power-of-urine-can-charge-mobile-phones-says-dr-ioannis-ieropoulos/story-fn5fsgyc-1226680466299

 

Uppenbarligen var Samsung ett naturligt val när detta skulle testas...

 

Herr Chang har talat.

Självklart, varför inte bevisa att tekniken funkar på det populäraste märket först?

 

Intressant länk, tack för den!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Pissa på din Samsung för att ladda den!

 

http://www.news.com.au/technology/sci-tech/power-of-urine-can-charge-mobile-phones-says-dr-ioannis-ieropoulos/story-fn5fsgyc-1226680466299

 

Uppenbarligen var Samsung ett naturligt val när detta skulle testas...

 

Herr Chang har talat.

 

Ska man utveckla ny teknik så gäller det ju att prova på märken som leder utvecklingen och inte bakåtsträvare som iphone :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pissa på Apple har väl funkat länge

 

post-3404-0-21708900-1374144865.jpg

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Pissa på Apple har väl funkar länge

 

Ska man hitta något som funkar bra på Apples produkter så är det väl det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man hitta något som funkar bra på Apples produkter så är det väl det.

 

Fungerar tyvärr inte på Apples produkter. Men nu ska väl fandroider vara glada över att dom får en funktion som för en gångs skull inte är kopierad från Apple. Jag kan riktigt se framför mig krogens urinoar där alla står på rad och pinkar på sina Samsung ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar tyvärr inte på Apples produkter. Men nu ska väl fandroider vara glada över att dom får en funktion som för en gångs skull inte är kopierad från Apple. Jag kan riktigt se framför mig krogens urinoar där alla står på rad och pinkar på sina Samsung ;)

 

Herr Chang har talat.

Och alla Apple-ägare springer omkring och frågar om någon kan låna ut en laddare och alla skakar på huvudet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och alla Apple-ägare springer omkring och frågar om någon kan låna ut en laddare och alla skakar på huvudet.

Ja krogarna har tröttnat på tjatet från apfånarna att låna eluttag ,så dom har satt upp laddningsstationer åt dom Postade en bild
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Och alla Apple-ägare springer omkring och frågar om någon kan låna ut en laddare och alla skakar på huvudet.

Vad menar du? Frågar du Åsa-Nisse (Swift 4X4) så är det ju samma laddare?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja krogarna har tröttnat på tjatet från apfånarna att låna eluttag ,så dom har satt upp laddningsstationer åt dom se5yza2u.jpg

Nu måste dom installera converter, annars blir det ett dåligt hotell.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du? Frågar du Åsa-Nisse (Swift 4X4) så är det ju samma laddare?!?!

Enda du kan är att hitta förolämpningar? Du skulle ju bevisa din intelligens.

Verkar som den sjunker mer och mer. Finns det mer eller tog det helt slut nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...