Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från Aftonbladet, artikeln som wUThai länkade till:

 

"Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler."

 

Jävla sanningssägare!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Åppleskruttarna har samma standard men det har inte pirattillverkarna.

 

Vad har pirattillverkarna med detta att göra?

 

 

Snåla leverantörer orsaken

Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler. På den svenska myndigheten Elsäkerhetsverket, som varje år utfärdar varningar för farliga elektriska produkter, spekulerar man i att olyckorna kan ha orsakats av snåla underleverantörer.

– Företag som Apple testar sönder sina produkter innan de når marknaden. Men vi vet sedan tidigare att en del underleverantörer byter ut delar i produkterna utan beställarens vetskap. Det skulle kunna vara en förklaring, säger Fredrik Kagerud, inspektör på Elsäkerhetsverket.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har pirattillverkarna med detta att göra?

 

 

Snåla leverantörer orsaken

Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler. På den svenska myndigheten Elsäkerhetsverket, som varje år utfärdar varningar för farliga elektriska produkter, spekulerar man i att olyckorna kan ha orsakats av snåla underleverantörer.

– Företag som Apple testar sönder sina produkter innan de når marknaden. Men vi vet sedan tidigare att en del underleverantörer byter ut delar i produkterna utan beställarens vetskap. Det skulle kunna vara en förklaring, säger Fredrik Kagerud, inspektör på Elsäkerhetsverket.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

kolla uppgifter i Kinesisk press och polis de är inte riktig samma som Blaskans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
kolla uppgifter i Kinesisk press och polis de är inte riktig samma som Blaskans.

 

Min Kinesiska är lite risig så jag kollar svensk media...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har pirattillverkarna med detta att göra?

 

 

Snåla leverantörer orsaken

Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler. På den svenska myndigheten Elsäkerhetsverket, som varje år utfärdar varningar för farliga elektriska produkter, spekulerar man i att olyckorna kan ha orsakats av snåla underleverantörer.

– Företag som Apple testar sönder sina produkter innan de når marknaden. Men vi vet sedan tidigare att en del underleverantörer byter ut delar i produkterna utan beställarens vetskap. Det skulle kunna vara en förklaring, säger Fredrik Kagerud, inspektör på Elsäkerhetsverket.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

Detta med dålig frukt börjar likna det om hände med kött,

man köper kalv och får häst :crazy:  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte en laddare när man köper telefonen?? 

 

 

Hon har väl glömt aktivera den på aplestore eller aktiverat den för 230V.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har pirattillverkarna med detta att göra?

 

 

Snåla leverantörer orsaken

Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler. På den svenska myndigheten Elsäkerhetsverket, som varje år utfärdar varningar för farliga elektriska produkter, spekulerar man i att olyckorna kan ha orsakats av snåla underleverantörer.

– Företag som Apple testar sönder sina produkter innan de når marknaden. Men vi vet sedan tidigare att en del underleverantörer byter ut delar i produkterna utan beställarens vetskap. Det skulle kunna vara en förklaring, säger Fredrik Kagerud, inspektör på Elsäkerhetsverket.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

Omöjligt att leverantörerna kan göra något fel tyckte jag någon från sekten sa tidigare. Det här har inte hänt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Aftonbladet, artikeln som wUThai länkade till:

 

"Apple sa under gårdagen att de ska utreda dödsolyckan på Ma Ailun. Både hon och den finske pojken använde originalladdare från Apple till sina mobiler."

 

Jävla sanningssägare!

 

MVH Tommy

Har det varit i Thailand har de kunnat hitta på någon dålig lögn istället. Men det vet ju alla att AB är en jäkla skittidning som ingen läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Omöjligt att leverantörerna kan göra något fel tyckte jag någon från sekten sa tidigare. Det här har inte hänt!
Här är alla stoppade laddare inte bara iPhone
  • Fabrikat: Flextronics
  • Modell: A1265
  • Problem: Risk för elchock eller brand.

 

  • Fabrikat: Designtorget
  • Modell: A1265
  • Problem: Saknar CE-märkning, fara för elchock.

 

  • Fabrikat: Media Tech
  • Modell: MPOWER / MT6210
  • Problem: Klarar inte tryckprov, risk för elchock.

 

  • Fabrikat: Puro
  • Modell: TPAPPLE
  • Problem: Risk för överslag, saknar rätt märkning

 

  • Fabrikat: Okänd (har sålts av av 24.se)
  • Modell: A1244/A1172
  • Problem: Klarar inte kraven på isolation. Datorn kan bli strömförande.

 

  • Fabrikat: Okänd (har sålts av av Fyndiq AB)
  • Modell: Okänd
  • Problem: Flera brister, höljet klarar inte flamprov och laddaren klarar inte spänningsprov.

 

  • Fabrikat: Okänd (har sålts av av merskal.se)
  • Modell: Okänd
  • Problem: Kan ge upphov till brand. Klarar inte kraven för spänningstest.

 

  • Fabrikat: Goobay (har sålts av av Kjell & Co)
  • Modell: 43095
  • Problem: För klent isolationsavstånd. Produkten som är ansluten kan bli strömförande

 

  • Fabrikat: Champion
  • Modell: 94518ch
  • Problem: Felkonstruerat. Ledare kan lossna och göra produkten strömförande.

 

  • Fabrikat: Trik
  • Modell: AU2002A
  • Problem: Avger störningar på stickproppen.

 

  • Fabrikat: Okänd (har sålts av NIK Telecom & Livs)
  • Modell: Okänd (Kartong märkt: For iPhone 4/3G/3GS)
  • Problem: Alldeles för korta isolationsavstånd. Risk för att produkten kan bli strömförande. Saknar rätt märkning.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bara för att den matas med 220 volt betyder det inte att den matade ut 220 volt i telefonen. Även en lägre strömstyrka kan vara dödande om den passerar kroppen på fel ställe. sen är det upp till tjockleken på kablarna vad dom klarar.

Om du tittar på tråden i en smältsäkring 10A så förstår du att det behövs inte så tjocka kablar för att mata fram hushållström utan att smälta.

Nja. Vid eventuell kortslutning så blir det annat.

Enkelt att få kablar att smälta med 12V

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Vid eventuell kortslutning så blir det annat.

Enkelt att få kablar att smälta med 12V

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

 

:y2:  Du kan ju alltid ringa till china och erbjuda dina tjänster.

 

Det beror naturligtvis på var det blir kortis?

Om det är kortis i själva laddaren så kan det vara så att strömmen aldrig leds fram förens hon tar i telefonen och jordar förbindelsen. Varav strömmen går genom kroppen.

Tänk om hon t.ex stog med ena foten i vattnen. Då är det inte helt otroligt att strömmen passerar rakt genom hjärtat. Och kontakten mellan henne och telefonen fungerar som en strömbrytare.

Var lärde du dig ellära nånstans? Du vet väl om att det krävs en positiv och negativ sida som sammankopplas innan ström börjar passera ledningen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp Android rules skit laddare sucks.  :52:

Någon som kan förklara kopplingen mellan en strömförande Iphone och Android Rules?

Bara en stilla undran.

Annars är det chockerande /spännande läsning som det bjuds på! 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

:y2:  Du kan ju alltid ringa till china och erbjuda dina tjänster.

 

Det beror naturligtvis på var det blir kortis?

Om det är kortis i själva laddaren så kan det vara så att strömmen aldrig leds fram förens hon tar i telefonen och jordar förbindelsen. Varav strömmen går genom kroppen.

Tänk om hon t.ex stog med ena foten i vattnen. Då är det inte helt otroligt att strömmen passerar rakt genom hjärtat. Och kontakten mellan henne och telefonen fungerar som en strömbrytare.

Var lärde du dig ellära nånstans? Du vet väl om att det krävs en positiv och negativ sida som sammankopplas innan ström börjar passera ledningen.

Det som oftast brukar brista i dom små laddarna med dålig kvalitet är att isoleringen mellan 230V sidan och 5V sidan är för dålig. Eftersom det är så lite utrymme inne i kapslingen ligger dessa sidor väldigt nära varandra. Enligt standard ska det vara visst många millimeter mellan de två spänningarna. För att förbilliga använder man dålig isolering eller också ingen isolering alls. Kombinerat med tunna plastkapslingar gör att om man bryter lite i laddaren deformeras den med överledning från primär- till sekundär- sida i värsta fall som följd.  

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som oftast brukar brista i dom små laddarna med dålig kvalitet är att isoleringen mellan 230V sidan och 5V sidan är för dålig. Eftersom det är så lite utrymme inne i kapslingen ligger dessa sidor väldigt nära varandra. Enligt standard ska det vara visst många millimeter mellan de två spänningarna. För att förbilliga använder man dålig isolering eller också ingen isolering alls. Kombinerat med tunna plastkapslingar gör att om man bryter lite i laddaren deformeras den med överledning från primär- till sekundär- sida i värsta fall som följd.  

 

Precis. Och då leds inte 220 volt fram förens någon tar i telefonen och jordar den varav strömmen leds genom kroppen till jordpunkten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

:y2: Du kan ju alltid ringa till china och erbjuda dina tjänster.

Det beror naturligtvis på var det blir kortis?

Om det är kortis i själva laddaren så kan det vara så att strömmen aldrig leds fram förens hon tar i telefonen och jordar förbindelsen. Varav strömmen går genom kroppen.

Tänk om hon t.ex stog med ena foten i vattnen. Då är det inte helt otroligt att strömmen passerar rakt genom hjärtat. Och kontakten mellan henne och telefonen fungerar som en strömbrytare.

Var lärde du dig ellära nånstans? Du vet väl om att det krävs en positiv och negativ sida som sammankopplas innan ström börjar passera ledningen.

Sitter med telefonen och orkar inte författa några längre meningar.

Men jag tippar fortfarande på att kabeln bör vara ganska brännskadad.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter med telefonen och orkar inte författa några längre meningar.

Men jag tippar fortfarande på att kabeln bör vara ganska brännskadad.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

 

Om du kan nånting om el vilket bevisligen inte verkar vara fallet. Men du kompenserar väl för att du inte fick den lilla elektrikern när du var liten? så skulle du förstått att brända kablar och strömförande telefon är helt olika saker.

Hade kablarna brunnit så skulle det med största sannolikhet vara så att brännskadan skulle bränt av kabeln och telefenen skulle därav vara strömlös innan hon tog i den den. Nu uppstod förmodligen spänningen då att hon tog i själva telefonen var som att slå på en strömbrytare varav hon dog.

Men huruvida så är brännskadade kablar en ickefråga i detta fall. Då förutsättningen att hon ö.h.t ska få ström i kroppen och dö kräver att hon jordar på något sätt.

Exempel: Om en hushållsapparat blir strömförande och du med andra handen tar i diskbänken. Så är risken stor att strömmen passerar hjärtat som sitter mitt emellan dina arma varav du dör.

Det är därför en elektriker kan få lära sig att ha handen i bakfickan när han skruvar med saker där han kan få en stöt genom kroppen.

Andra exempel är bristfälligt installerade duschvärmare i Thailand där det varit ett antal olyckor. Och vad jag vet så har man aldrig sett brännskador på själva utrustningen. 

 

Om du har nån som helst elkunskap så kan du tala om vad respektive brun blå och gulgrön kabel har för funktion i ett svenskt hus.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte tiden med transformatorer och primär-/sekundärsidor i nätdelar slut sedan länge?

Numera är det väl switching power supplies som gäller?

 

En transformator som levererar mera än 1 ampere är tung och får inte plats i de små lätta nätdelar

som levereras med numera.

Eller fick, för det var ett tag sedan man höll på med sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om du kan nånting om el vilket bevisligen inte verkar vara fallet. Men du kompenserar väl för att du inte fick den lilla elektrikern när du var liten? så skulle du förstått att brända kablar och strömförande telefon är helt olika saker.

Hade kablarna brunnit så skulle det med största sannolikhet vara så att brännskadan skulle bränt av kabeln och telefenen skulle därav vara strömlös innan hon tog i den den. Nu uppstod förmodligen spänningen då att hon tog i själva telefonen var som att slå på en strömbrytare varav hon dog.

Men huruvida så är brännskadade kablar en ickefråga i detta fall. Då förutsättningen att hon ö.h.t ska få ström i kroppen och dö kräver att hon jordar på något sätt.

Exempel: Om en hushållsapparat blir strömförande och du med andra handen tar i diskbänken. Så är risken stor att strömmen passerar hjärtat som sitter mitt emellan dina arma varav du dör.

Det är därför en elektriker kan få lära sig att ha handen i bakfickan när han skruvar med saker där han kan få en stöt genom kroppen.

Andra exempel är bristfälligt installerade duschvärmare i Thailand där det varit ett antal olyckor. Och vad jag vet så har man aldrig sett brännskador på själva utrustningen.

Om du har nån som helst elkunskap så kan du tala om vad respektive brun blå och gulgrön kabel har för funktion i ett svenskt hus.

En del kunskap har jag om el, dock vet jag inte hur själva laddaren ser ut invändigt.

Och givetvis fungerar tjejen som en strömbrytare efter som det är hon som "sluter" cirkeln.

Nu har jag inte följt varken tråd eller läst tidningarna men jag tippar på att även telefon och laddkabeln bör ha fått sig en ordentlig kyss.

Blå=janne_h, brun=fas gulgrön är jord som är oanvänd när man laddar sin iPhone

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

En del kunskap har jag om el, dock vet jag inte hur själva laddaren ser ut invändigt.

Och givetvis fungerar tjejen som en strömbrytare efter som det är hon som "sluter" cirkeln.

Nu har jag inte följt varken tråd eller läst tidningarna men jag tippar på att även telefon och laddkabeln bör ha fått sig en ordentlig kyss.

Blå=janne_h, brun=fas gulgrön är jord som är oanvänd när man laddar sin iPhone

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Nu var det funktionen på respektive kabel jag efterfrågade och inte benämningen som du dessutom misslyckades med. :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu var det funktionen på respektive kabel jag efterfrågade och inte benämningen som du dessutom misslyckades med. :D

Nåja, gamla termer säkert och ingenting som jag jobbar med eller har rört på säkert..sedan skolan. Och dessutom ingenting jag kommer att fördjupa mig i för att behaga dig.

Tippar på att både din kunskap och utbildning inte räcker till för att deltaga i någon expertgrupp som utreder det som har hänt, även om du säkert önskar att du var så duktig.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kan nånting om el vilket bevisligen inte verkar vara fallet. Men du kompenserar väl för att du inte fick den lilla elektrikern när du var liten? så skulle du förstått att brända kablar och strömförande telefon är helt olika saker.

Hade kablarna brunnit så skulle det med största sannolikhet vara så att brännskadan skulle bränt av kabeln och telefenen skulle därav vara strömlös innan hon tog i den den. Nu uppstod förmodligen spänningen då att hon tog i själva telefonen var som att slå på en strömbrytare varav hon dog.

Men huruvida så är brännskadade kablar en ickefråga i detta fall. Då förutsättningen att hon ö.h.t ska få ström i kroppen och dö kräver att hon jordar på något sätt.

Exempel: Om en hushållsapparat blir strömförande och du med andra handen tar i diskbänken. Så är risken stor att strömmen passerar hjärtat som sitter mitt emellan dina arma varav du dör.

Det är därför en elektriker kan få lära sig att ha handen i bakfickan när han skruvar med saker där han kan få en stöt genom kroppen.

Andra exempel är bristfälligt installerade duschvärmare i Thailand där det varit ett antal olyckor. Och vad jag vet så har man aldrig sett brännskador på själva utrustningen. 

 

Om du har nån som helst elkunskap så kan du tala om vad respektive brun blå och gulgrön kabel har för funktion i ett svenskt hus.

Blå  brun svart gulgrön röd vit,det beror på när och vem som har kopplat  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja, gamla termer säkert och ingenting som jag jobbar med eller har rört på säkert..sedan skolan. Och dessutom ingenting jag kommer att fördjupa mig i för att behaga dig.

Tippar på att både din kunskap och utbildning inte räcker till för att deltaga i någon expertgrupp som utreder det som har hänt, även om du säkert önskar att du var så duktig.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Varför skulle jag delta i någon expert grupp? Har tillräckligt bra jobb för att vara nöjd ändå. Dock så har jag nog tillräckligt med elkunskaper genom just det fina jobb jag har. För att omkullkasta galna teorier vad gäller brända kablar.

Om du nödvändigtvis vill vara säker på att inte råka ut för något liknande med din telefon. Håll inte i något med andra handen. Ha tofflor med gummisula på dig. Så lever du ganska säkert, om du avser att prata i telefonen med laddaren i.

Och jag är heller inte stöddigare än att jag kan erkänna att det kunde likväl ha varit en Android. Men då många av dessa har plastskal vilket kraftigt kritiserats från bland annat sektledaren på forumet. Så är därmed risken lägre att det händer med en sådan telefon.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rykten och fakta från kinesisk media. 

 

- Tjejen är redan kremerad utan att det gjordes nån obduktion (fakta). Detta leder till att familjen inte kan stämma apple då "beviset" inte finns längre

- Det finns brännmärke på telefonen men inte på kabel eller laddare

- Hon använde en iphone 4 sägs det nu. Det ryktas att att apple betalat dem för att påstå det då de inte vill ha dåligt rykte för I5

- Ett rykte är att hon mördats då det finns brännmärken på flera ställen på kroppen. En annan påstår att det inte fanns några brännmärken alls.

 

Utredningen fortsätter, så även ryktena.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...