Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Belyser menar jag. jag skrev fel.

Artikel från Aftonblaskan då? De har rätt alltså enligt dig? 

Apple är skyldiga till dödsfall?

Hej då

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har inte över huvud taget uttalat mig om AB men det verkar vara mycket påståenden från din sida för att vänta in utredningen på svar. Det är dessa som jag bemöter. Du skriver bland annat att tjejens familj vill sko sig?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte en laddare när man köper telefonen?? 

 

Visst får man det, men en del vill ha flera laddare som placeras på olika ställen man ofta besöker. Köper man då en piratladdare...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst får man det, men en del vill ha flera laddare som placeras på olika ställen man ofta besöker. Köper man då en piratladdare...

 

Herr Chang har talat.

De var riktigt långsökt :nono:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Belyser menar jag. jag skrev fel.

Artikel från Aftonblaskan då? De har rätt alltså enligt dig? 

Apple är skyldiga till dödsfall?

Hej då

Gör dig själv en tjänst din okunniga, diffusa människa, och framförallt för din egna skull... håll käft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns tvivel så tycker jag man ska låta den komma kinesiskan tillgodo.

Hon har redan förlorat allt.

 

Apple, och dess sektmedlemmar, har allt att vinna på att sprida falsk information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns tvivel så tycker jag man ska låta den komma kinesiskan tillgodo.

Hon har redan förlorat allt.

 

Apple, och dess sektmedlemmar, har allt att vinna på att sprida falsk information.

 

Det är snarare Applehatarna som gillar att sprida falsk information...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör dig själv en tjänst din okunniga, diffusa människa, och framförallt för din egna skull... håll käft!

Okunnig? Pratar du om dig själv som kan stoltsera med Youtube examen, 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Med tanke på den kortslutning som borde ha ägt rum så tycker man att den klena kabeln mellar telefon och uttag skulle ha varit riktigt bränd och om komponenterna inne i själva laddaren var trasiga så borde inte strömmen gått vidare fram till telefonen.

 

Jag är skeptisk till detta fallet.

Väntar nog på en utredning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
"Hong Kong, Taiwan och Japan alla använder en elektrisk spänning på 110 volt," Xiang sade. "Kina använder 220 volt. Om laddaren gjordes för att rymma endast 110 volt, då är det möjligt att det kan ha brutit ned och överbelastas."

 

http://www.scmp.com/news/china/article/1283818/woman-electrocuted-while-answering-iphone-may-have-been-using-fake

 

För de som inte orkar att söka information utan förlitar sig till 100 % på Youtube och MPR :crazy:

 

Jag har framför mej 3 st laddare, en Sony-Ericsson, en Nokia och en Samsung SAMTLIGA 3 är märkta med 100-240 volt.

Menar du att det inte är samma standard hos Äppelskruttarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har framför mej 3 st laddare, en Sony-Ericsson, en Nokia och en Samsung SAMTLIGA 3 är märkta med 100-240 volt.

Menar du att det inte är samma standard hos Äppelskruttarna?

Åppleskruttarna har samma standard men det har inte pirattillverkarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag har framför mej 3 st laddare, en Sony-Ericsson, en Nokia och en Samsung SAMTLIGA 3 är märkta med 100-240 volt.

Menar du att det inte är samma standard hos Äppelskruttarna?

Gör dig själv en tjänst. Diskutera inte med Åsa-Nisse. Han vet ju för fan inte ens vad han har för telefon... och än mindre.. så vet han inte ens vad för typ av laddare han har. Allt Åsa-Nisse skriver blir bara fel.. det fattas inte ett fel i hans skriverier... tro vi avverkade 7 sidor angående hans laddare och vilken telefon han hade?!?! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hong Kong, Taiwan och Japan alla använder en elektrisk spänning på 110 volt," Xiang sade. "Kina använder 220 volt. Om laddaren gjordes för att rymma endast 110 volt, då är det möjligt att det kan ha brutit ned och överbelastas."

 

http://www.scmp.com/news/china/article/1283818/woman-electrocuted-while-answering-iphone-may-have-been-using-fake

 

För de som inte orkar att söka information utan förlitar sig till 100 % på Youtube och MPR :crazy:

 

 

 

Vad har då din första text jag citerar för relevans i sammanhanget innan man fastslagit vad som hänt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Åppleskruttarna har samma standard men det har inte pirattillverkarna.

Jag har flera piratladdare och det står 100-240v på alla.

Det är ju inte så att det är någon raketforskning som ligger bakom en laddare.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Okunnig? Pratar du om dig själv som kan stoltsera med Youtube examen, 

Youtube, är för dig som inte klara av att läsa... för du att du ska förstå.. men inte ens med film eller bilder.. så begriper du iaf inte. Som jag sa innan.. håll tyst nu så du inte gör bort dig mer.. bara ett råd i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Vad har då din första text jag citerar för relevans i sammanhanget innan man fastslagit vad som hänt?

Är du överraskad? Man börja ju undra om han blundar och stå på huvudet samtidigt som fingrarna dansar på tangentbordet?!?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har då din första text jag citerar för relevans i sammanhanget innan man fastslagit vad som hänt?

Att kvinna använde sig av en piratladdare och hade inte iPhone 5 utan 4 som troligen var dålig lagad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på den kortslutning som borde ha ägt rum så tycker man att den klena kabeln mellar telefon och uttag skulle ha varit riktigt bränd och om komponenterna inne i själva laddaren var trasiga så borde inte strömmen gått vidare fram till telefonen.

 

Jag är skeptisk till detta fallet.

Väntar nog på en utredning.

 

Bara för att den matas med 220 volt betyder det inte att den matade ut 220 volt i telefonen. Även en lägre strömstyrka kan vara dödande om den passerar kroppen på fel ställe. sen är det upp till tjockleken på kablarna vad dom klarar.

Om du tittar på tråden i en smältsäkring 10A så förstår du att det behövs inte så tjocka kablar för att mata fram hushållström utan att smälta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kvinna använde sig av en piratladdare och hade inte iPhone 5 utan 4 som troligen var dålig lagad.

Så du menar att detta är ett faktum? Var i texten som du länkade till framgår detta?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Youtube, är för dig som inte klara av att läsa... för du att du ska förstå.. men inte ens med film eller bilder.. så begriper du iaf inte. Som jag sa innan.. håll tyst nu så du inte gör bort dig mer.. bara ett råd i all välmening.

Du kan tysta dig själv för att jag bryr mig inte att snack om din tjatter. Gå och kolla på Youtube istället.

Först och främst ta bort skygglappar. Det är bara åsnor som använder det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att detta är ett faktum? Var i texten som du länkade till framgår detta?

Jag menar inte det är faktum utan vill avvakta utredning då uppgifter är väldig spridda bland olika medier.

I Sverige skriver man en sak i Hongkong något annat och Kina annat samt polisen har gått ut med uppgifter.

Familjen skriver på privata bloggar en egen historia som citeras av Blaskan.

Vänta på utredning

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Men ojdå! Verkar vara ett flera som stötar av Iphone 5. Men dom kör väl med pirat-laddare allihop?!?! :mdr:

 

"Ma Ailun dog av en stöt när hon svarade i sin Iphone 5.

Men hon är inte den enda som har drabbats.

En 13-årig pojke i Finland har också fått kraftig elstöt från sin mobiltelefon – som var av samma märke."

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ojdå! Verkar vara ett flera som stötar av Iphone 5. Men dom kör väl med pirat-laddare allihop?!?! :mdr:

 

"Ma Ailun dog av en stöt när hon svarade i sin Iphone 5.

Men hon är inte den enda som har drabbats.

En 13-årig pojke i Finland har också fått kraftig elstöt från sin mobiltelefon – som var av samma märke."

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144954.ab

Kolla fakta ruta bredvid och kolla vilka laddare som stoppades.

Är det verkligen bara iPhone allihopa?? Visa din intelligens, nu har du chans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Kolla fakta ruta bredvid och kolla vilka laddare som stoppades.

Är det verkligen bara iPhone allihopa?? Visa din intelligens, nu har du chans.

Åsa-Nisse, tyst nu och låt dom vuxna diskutera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åsa-Nisse, tyst nu och låt dom vuxna diskutera.

Visa din intelligens  :crazy: eller har du inget att visa :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...