Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Tja, om du riskerar dö av 5 volt bör du nog undvika alla apparater med batteri...

 

Herr Chang har talat.

 

Det förutsätter att Apple kan hålla isär hög- och lågspänning

och om dom tjänar dollars på att låta bli så kan man vara ganska säker på

att "intjäning per lur" prioriteras högst.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
Tja, om du riskerar dö av 5 volt bör du nog undvika alla apparater med batteri...

 

Herr Chang har talat.

Ingen risk... då jag aldrig kommer köpa en undermålig flintalur! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om du riskerar dö av 5 volt bör du nog undvika alla apparater med batteri...

 

Herr Chang har talat.

 

Det lär hon inte ha gjort utan jag misstänker att apple kört 220 V rakt ut i telefonen.

 

Synd på en så synnerligen söt tjej :(

 

post-4721-0-65208500-1373976310.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär hon inte ha gjort utan jag misstänker att apple kört 220 V rakt ut i telefonen.

 

Synd på en så synnerligen söt tjej :(

 

attachicon.gifma.jpg

 

Jag misstänker att denna dam köpt en undermålig billig kinesisk kopia av laddaren...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag misstänker att denna dam köpt en undermålig billig kinesisk kopia av laddaren...

Herr Chang har talat.

Du har fel. Hon har köpt en undermålig äkta iphone. För alla vet ju hur undermålig apple och hur omoderna flintaluren är. Ja, förutom du då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att denna dam köpt en undermålig billig kinesisk kopia av laddaren...

 

Herr Chang har talat.

Får man inte en laddare när man köper telefonen?? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att denna dam köpt en undermålig billig kinesisk kopia av laddaren...

 

Herr Chang har talat.

 

Nej. Läs artikeln igen, allt var original från en apple store.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär hon inte ha gjort utan jag misstänker att apple kört 220 V rakt ut i telefonen.

 

Synd på en så synnerligen söt tjej :(

 

attachicon.gifma.jpg

Tydligen hade hon en dåligt genomförd reparation av sin telefon, Pirat tillverkad laddare och och en tredje parts batteri i sin telefon.

Polis utredning pågår med hjälp av Department of Electronic and Information Engineering i Hong Kong.

Familjen vi sko sig på tjejens olycka. Mycket tragisk. 

 

Vänta med att döma tills man vet resultat av Polisutredning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt i Apple-butik

Ma Ailun hade, enligt systern, köpt sin mobil i en officiell Applebutik. Hon använde en originalladdare som var inkopplad i mobilen när hon dog.

Apple har officiellt uttalat sig om tragedin och säger nu att de ska undersöka vad som har hänt.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17138496.ab

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Tydligen hade hon en dåligt genomförd reparation av sin telefon, Pirat tillverkad laddare och och en tredje parts batteri i sin telefon. Polis utredning pågår med hjälp av Department of Electronic and Information Engineering i Hong Kong. Familjen vi sko sig på tjejens olycka. Mycket tragisk.    Vänta med att döma tills man vet resultat av Polisutredning.
Jaså det ska väntas med att döma apple medan du springer till omgående försvar av detta vidriga företag och svamlar om piratladdare mm., har du någon källa på det?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jaså det ska väntas med att döma apple medan du springer till omgående försvar av detta vidriga företag och svamlar om piratladdare mm., har du någon källa på det?

Men han är väl från ett u-land i Europa, så vad väntar du dig? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt i Apple-butik

Ma Ailun hade, enligt systern, köpt sin mobil i en officiell Applebutik. Hon använde en originalladdare som var inkopplad i mobilen när hon dog.

Apple har officiellt uttalat sig om tragedin och säger nu att de ska undersöka vad som har hänt.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17138496.ab

Vänta med utredning i alla fall. 

Jag försvarar ingen utan är objektiv. Jag läste i en annan källa än AFTONBLASKAN  att Uppgifter som familjen uppger stämmer inte.

Till skillnad från youtube experter så vill jag vänta med det till domen från en domstol kommer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta med utredning i alla fall. 

Jag försvarar ingen utan är objektiv. Jag läste i en annan källa än AFTONBLASKAN  att Uppgifter som familjen uppger stämmer inte.

Till skillnad från youtube experter så vill jag vänta med det till domen från en domstol kommer. 

 

 

Om du vill vänta, så vänta på utredningen istället för att försöka smutskasta familjen.

Det skulle vara trevligt att få veta din källa, eftersom att den enligt dig vet mer om flickan än hennes familj :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen hade hon en dåligt genomförd reparation av sin telefon, Pirat tillverkad laddare och och en tredje parts batteri i sin telefon.

Polis utredning pågår med hjälp av Department of Electronic and Information Engineering i Hong Kong.

Familjen vi sko sig på tjejens olycka. Mycket tragisk. 

 

Vänta med att döma tills man vet resultat av Polisutredning.

 

 

Kolla inlägg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Om du vill vänta, så vänta på utredningen istället för att försöka smutskasta familjen.

Det skulle vara trevligt att få veta din källa, eftersom att den enligt dig vet mer om flickan än hennes familj :)

Har han nånsin presenterat nåt som är sant? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hong Kong, Taiwan och Japan alla använder en elektrisk spänning på 110 volt," Xiang sade. "Kina använder 220 volt. Om laddaren gjordes för att rymma endast 110 volt, då är det möjligt att det kan ha brutit ned och överbelastas."

 

http://www.scmp.com/news/china/article/1283818/woman-electrocuted-while-answering-iphone-may-have-been-using-fake

 

För de som inte orkar att söka information utan förlitar sig till 100 % på Youtube och MPR :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
"Hong Kong, Taiwan och Japan alla använder en elektrisk spänning på 110 volt," Xiang sade. "Kina använder 220 volt. Om laddaren gjordes för att rymma endast 110 volt, då är det möjligt att det kan ha brutit ned och överbelastas."

 

http://www.scmp.com/news/china/article/1283818/woman-electrocuted-while-answering-iphone-may-have-been-using-fake

 

För de som inte orkar att söka information utan förlitar sig till 100 % på Youtube och MPR :crazy:

Om detta stämmer så. Och att det är en Apple laddare så tycker jag att den skall sluta säljas pronto och alla laddare skall kallas tillbaks. Och då kan man ju undra vad som händer med Apple aktien. 

 

Idag så skall en laddare klara detta utan att skicka ut 220 till telefonen.  Normalt idag är faktiskt att laddaren helt enkelt känner av spänningen och själv anpassar sig. Detta sker ex med den Samsung laddare jag har. 

 

Men vi får väl som sagt avvakta utredningen. Men är det uteslutande Apple utrustning involverad så borde nog Apple vidta åtgärden mycket snabbt. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hong Kong, Taiwan och Japan alla använder en elektrisk spänning på 110 volt," Xiang sade. "Kina använder 220 volt. Om laddaren gjordes för att rymma endast 110 volt, då är det möjligt att det kan ha brutit ned och överbelastas."

http://www.scmp.com/news/china/article/1283818/woman-electrocuted-while-answering-iphone-may-have-been-using-fake

För de som inte orkar att söka information utan förlitar sig till 100 % på Youtube och MPR :crazy:

Ja sen kan man läsa vad det verkligen står innan man blir för stursk och anklagar offret.

" Xiang's comments are not entirely accurate - Hong Kong has a standard electrical voltage of 220, although 120 voltage outlets are found in some hotels. Japan has a standard voltage of 100 volts. "

Men är man klickhora wannabee så är man. :D

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om detta stämmer så. Och att det är en Apple laddare så tycker jag att den skall sluta säljas pronto och alla laddare skall kallas tillbaks. Och då kan man ju undra vad som händer med Apple aktien. 

 

Idag så skall en laddare klara detta utan att skicka ut 220 till telefonen.  Normalt idag är faktiskt att laddaren helt enkelt känner av spänningen och själv anpassar sig. Detta sker ex med den Samsung laddare jag har. 

 

Men vi får väl som sagt avvakta utredningen. Men är det uteslutande Apple utrustning involverad så borde nog Apple vidta åtgärden mycket snabbt. 

 

hf

I artikel står det

"En kvinna dödades av en elektrisk stöt när du använder hennes iPhone kan ha använt en icke-Apple-tillverkad batteriladdare vid tidpunkten för hennes död, rapporterade kinesiska statliga medier"

 

Kolla på bilden i artikel som de visar. det ser inte alls som en iPhone laddare.

Dessutom hade hon iPhone 4 inte 5 som det står i Aftonblaskan 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sen kan man läsa vad det verkligen står innan man blir för stursk och anklagar offret.

" Xiang's comments are not entirely accurate - Hong Kong has a standard electrical voltage of 220, although 120 voltage outlets are found in some hotels. Japan has a standard voltage of 100 volts. "

Men är man klickhora wannabee så är man. :D

Det är bättre att lita till 100% på aftonblasakan och YouTube

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre att lita till 100% på aftonblasakan och YouTube

Inte alls. Men man kanske borde korrekturläsa texten man länkar till för att inte framstå som mer pinsam än man redan är.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Men man kanske borde korrekturläsa texten man länkar till för att inte framstå som mer pinsam än man redan är.

Så som alla gör med Aftonbladet och ändå förlitar de sig på allt vad blaskan skriver.

Om du hade läst så skrev jag att man får vänta på utredning. Uppgifter från olika hål skiljer sig från varandra. 

Att en kinesisk tidning skriver fel i en mening är inte hela världen då resten av artikel är OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som alla gör med Aftonbladet och ändå förlitar de sig på allt vad blaskan skriver.

Om du hade läst så skrev jag att man får vänta på utredning. Uppgifter från olika hål skiljer sig från varandra.

Att en kinesisk tidning skriver fel i en mening är inte hela världen då resten av artikel är OK.

Jag belyser bara att du bevisligen inte ens verkar lita på det du länkar till. Eller så förstår du inte vad som står i artikeln?

Du länkar in ett påstående från en så kallad kommunikationsexpert som dessutom bara spekulerar och dessutom kommer med felaktigt fakta som lite längre ner i artikeln. Ändras av skribenten själv.

Var kommer aftonbladet in i detta mumbojumbo?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag belyser bara att du bevisligen inte ens verkar lita på det du länkar till. Eller så förstår du inte vad som står i artikeln?

Du länkar in ett påstående från en så kallad kommunikationsexpert som dessutom bara spekulerar och dessutom kommer med felaktigt fakta som lite längre ner i artikeln. Ändras av skribenten själv.

Var kommer aftonbladet in i detta mumbojumbo?

Du bevisar ingenting. Kan du inte läsa vad jag skrev? Det kommer olika uppgifter från olika hål och jag dömer ingen innan utredning är klart.

Familjen skyller på Apple, Polisen hänvisar till upphittade saker som inte stämmer med det som beskrivs på olika sajter och i tidningar.

Aftonblaskan har länkats till ofta och redan dömts Äpple bara på rykten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bevisar ingenting. Kan du inte läsa vad jag skrev? Det kommer olika uppgifter från olika hål och jag dömer ingen innan utredning är klart.

Familjen skyller på Apple, Polisen hänvisar till upphittade saker som inte stämmer med det som beskrivs på olika sajter och i tidningar.

Aftonblaskan har länkats till ofta och redan dömts Äpple bara på rykten.

Vem har pratat om bevis?

Det räcker väl att läsa artikeln du länkade till innantill.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...