Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen
Jag undrar varför man köper en Iphone som ska vara så snygg och bra och "super kvalité"

sen köper man ett skydd för 69 kr "fult som fan" och täcker den med. 90% av alla skydd passar till

Iphone. Är det inte samma sak som att köpa en dyr tröja och sen gå till JULA och köpa en regnrock

för 39 kr och täcka den med så den inte blir smutsig?

Om man har något fint så Vill man väl visa upp det? ???? ???? ???

Eller ni skäms över er telefon..

 

Om jag ska vara helt ärlig så önskar jag att jag använt något skydd till min Samsung också, den har tyvärr åkt på ena riktiga kyssar men fungerar fortfarande nästan felfritt och har iaf inte spräckt skärm som en iphone garanterat hade haft vid samma omilda behandling :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förstår att det var riktat mot mig som ju även har en iphone och det är väl när jag använder den som jag är en fattiglapp :)

 

Jag förstår att du har vissa problem att kopiera hubsnyltade Androidappar till iPhone ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att du har vissa problem att kopiera hubsnyltade Androidappar till iPhone ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Är det inte just därför 90% väljer Android.

Det går inte att konvertera bra programvara till iPhone, man måste köpa nytt och dyrt

och snällt finna sig i att det är crap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag förstår att du har vissa problem att kopiera hubsnyltade Androidappar till iPhone ;)   Herr Chang har talat.
Vad får dig att tro att jag har hubsnyltade appar?
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.di.se/artiklar/2013/7/10/fejden-hardnar-mellan-samsung-och-apple/

 

I denna artikel står det att mång av de viktigaste delarna kommer från

Samsung, hur kan då Samsung vara dålig och Apple vara bra enligt

vissa.

Fakta är ju att Apple klarar sig inte utan Samsung.

Utan Samsung kan inte Apple leverera några telefoner,

Så Samsungs teknik måste vara överlägsen och det borde vara

svar på allas frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.di.se/artiklar/2013/7/10/fejden-hardnar-mellan-samsung-och-apple/

 

I denna artikel står det att mång av de viktigaste delarna kommer från

Samsung, hur kan då Samsung vara dålig och Apple vara bra enligt

vissa.

Fakta är ju att Apple klarar sig inte utan Samsung.

Utan Samsung kan inte Apple leverera några telefoner,

Så Samsungs teknik måste vara överlägsen och det borde vara

svar på allas frågor.

 

Att det sitter Samsungdelar i en iPhone är ju enligt sekten det ultimata beviset på att de kopierar Apples produkter.

Att det är Apple själv (eller snarare de arbetare som fortfarande är vid liv i de kinesiska fabrikerna) som monterar in dom,

är bara en dålig ursäkt 

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det sitter Samsungdelar i en iPhone är ju enligt sekten det ultimata beviset på att de kopierar Apples produkter.

Att det är Apple själv (eller snarare de arbetare som fortfarande är vid liv i de kinesiska fabrikerna) som monterar in dom,

är bara en dålig ursäkt 

 

Andelen komponenter från Samsung i iPhone minskar stadigt. Apples ambition på lång sikt är att helt bli av med Samsung som leverantör, och då kan ju Samsung stå där med lång näsa...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andelen komponenter från Samsung i iPhone minskar stadigt. Apples ambition på lång sikt är att helt bli av med Samsung som leverantör, och då kan ju Samsung stå där med lång näsa...

 

Herr Chang har talat.

 

Ska bli roligt att se när Apple köper in delar med dålig kvalité, som det stod i artikeln

så har de svårt att få tillräcklig kvalité på delarna som är mycket viktiga.

Skulle vara roligare om Samsung sa nu får ni inte fler delar och se vad Apple gjorde då,

för några telefoner kunde de inte tillverka.

Hörde ett rykte som sa att kontraktet som Apple har med Samsung snart går ut

och att det är därför de letar ny leverantör, för Samsung behöver dessa delar till sina egna telefoner

eftersom de leverera ut fler nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andelen komponenter från Samsung i iPhone minskar stadigt. Apples ambition på lång sikt är att helt bli av med Samsung som leverantör, och då kan ju Samsung stå där med lång näsa...

 

Herr Chang har talat.

Det är nog så att samsung helst inte vill hjälpa Fallfrukten från backen,en sniken tjuv dessutom en  dålig betalare vill nog ingen ha,så Samsung är nog 

den stora vinnaren i detta fall,

Link to comment
Dela på andra sajter

Andelen komponenter från Samsung i iPhone minskar stadigt. Apples ambition på lång sikt är att helt bli av med Samsung som leverantör, och då kan ju Samsung stå där med lång näsa...

 

Herr Chang har talat.

 

Andelen iPhones, med eller utan Samsungkomponenter minskar stadigt.

 

Det är antagligen Samsungs ambition på kort sikt att helt bli av med Apple som konkurrent,

och att döma efter lutningskoefficienterna på Apples aktiekurs, försäljningskurvor, och sektmedlemmars mungipor

så lär de nå det målet snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki nu ska jag säga sanningen.Iphone suger hårt! Sant! Jag ljuger inte. Varför? Jo därför att Android är ett öppet system. 

Nu tar jag på mig hjälmen och kryper ned under täcket. 

PS Ibook använder Samsung diskar (shhh säg inget till någon om det)

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki nu ska jag säga sanningen.Iphone suger hårt! Sant! Jag ljuger inte. Varför? Jo därför att Android är ett öppet system. 

Nu tar jag på mig hjälmen och kryper ned under täcket. 

PS Ibook använder Samsung diskar (shhh säg inget till någon om det)

//G

Jag måste ha köpt värdens kompromiss,den ser ut fone nr 5 men är en Android, dubbla sim,kostar 230 kr ny,och fungerar helt ok

vad säger padre  om den :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Andelen komponenter från Samsung i iPhone minskar stadigt. Apples ambition på lång sikt är att helt bli av med Samsung som leverantör, och då kan ju Samsung stå där med lång näsa...

 

Herr Chang har talat.

 

Rykte: Apple investerar i chiptillverkning

Att sprida tillverkningen av processorer till fler företag verkar inte räcka för Apple, som enligt nya uppgifter har köpt in sig i en icke-namngiven tillverkare.

 

http://www.idg.se/2.1085/1.516076/rykte--apple-investerar-i-chiptillverkning?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+idg%2FJYvw+%28IDG.se%3A+IDG.se+-+Senaste+nytt%29

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli roligt att se när Apple köper in delar med dålig kvalité, som det stod i artikeln

så har de svårt att få tillräcklig kvalité på delarna som är mycket viktiga.

Skulle vara roligare om Samsung sa nu får ni inte fler delar och se vad Apple gjorde då,

för några telefoner kunde de inte tillverka.

Hörde ett rykte som sa att kontraktet som Apple har med Samsung snart går ut

och att det är därför de letar ny leverantör, för Samsung behöver dessa delar till sina egna telefoner

eftersom de leverera ut fler nu.

 

Det där har du fått om bakfoten. Jag vet inte hur det är nu, men under en längre period var Apple Samsungs största kund vad gäller komponenter. Samsung är utan tvivel bekymrade över att Apple minskar sina beställningar.

 

Endast i dina våta drömmar nekar Samsung Apple att beställa...

 

 

Apples aktiekurs har inget med det att göra, det är hur många produkter man säljer. Även om klantarna på Wall Street inte fattar det.

 

 

Kompromiss är nog det snällaste man kan säga...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompromiss är nog det snällaste man kan säga...  

 

Aluminium och glas,fungerar med ett års garanti, 230 kr

dubbla sim-kort :thumbsup:  :crazy:

 

 

post-5090-0-24717100-1373701972.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har du fått om bakfoten. Jag vet inte hur det är nu, men under en längre period var Apple Samsungs största kund vad gäller komponenter. Samsung är utan tvivel bekymrade över att Apple minskar sina beställningar.

 

Endast i dina våta drömmar nekar Samsung Apple att beställa...

 

 

Gud sig förbarme... vadå dålig betalare? Apple betalar många gånger i förväg när man lägger stora beställningar.

 

 

Apples aktiekurs har inget med det att göra, det är hur många produkter man säljer. Även om klantarna på Wall Street inte fattar det.

 

 

Kompromiss är nog det snällaste man kan säga...

 

Herr Chang har talat.

 

Du ber om "kompromiss"?

Eller nåd?

 

Lite sent när man själv kör med "snyltare", "härmapor", "tjuvar"

och det största självmålet av dom alla: att "Apple tjänar mest per telefon".  

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har du fått om bakfoten. Jag vet inte hur det är nu, men under en längre period var Apple Samsungs största kund vad gäller komponenter. Samsung är utan tvivel bekymrade över att Apple minskar sina beställningar. Endast i dina våta drömmar nekar Samsung Apple att beställa...

 

Som både du och jag vet så brukar sådana kontrakt löpa på 1-5 år och när det skrevs så såg ju

Mobilkartan annorlunda ut . Idag så vill nog Samsung ha bättre betalt för grejerna och Apple

vill fortsätta att betala så lite som möjligt. Så här är det nog så att vi båda har rätt och fel.

 

När man har varit en sådan stor inköpare som Apple har varit så har man pressat priserna ganska

hårt, så det är inte ens säkert att Samsung har gått med vinst det senaste året om

råvarupriset har gått upp. Därför tror jag inte de kommer att sakna Apple som kund

om de inte betalar bättre. Men om de kan höja priset så vill de säkert leverera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aluminium och glas,fungerar med ett års garanti, 230 kr

dubbla sim-kort :thumbsup:  :crazy:

 

 

attachicon.gifi fon.PNG

 

230 kronor... är det med bundet abonnemang två år?

 

Annars har jag mycket svårt att se att det går att bygga något som är likvärdigt iPhone 5 för denna summa. Materialkostnaden för en iPhone 5 ligger runt 200 dollar, och jag tvivlar på att någon liten leverantör kan köpa in komponenter så mycket billigare än Apple.

 

Kort sagt, du svamlar som vanligt.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

230 kronor... är det med bundet abonnemang två år?

 

Annars har jag mycket svårt att se att det går att bygga något som är likvärdigt iPhone 5 för denna summa. Materialkostnaden för en iPhone 5 ligger runt 200 dollar, och jag tvivlar på att någon liten leverantör kan köpa in komponenter så mycket billigare än Apple.

 

Kort sagt, du svamlar som vanligt.

 

Herr Chang har talat.

post-5090-0-59250100-1373727756_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

"Time left"... 5 dagar och 18 timmar.

 

Ser mest ut som en auktion.

I så fall riskerar man ju för det första att den blir mycket dyrare än nuvarande budet
och att det är något helt annat man får om man har "turen" att vinna auktionen.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

"Time left"... 5 dagar och 18 timmar.

 

Ser mest ut som en auktion.

I så fall riskerar man ju för det första att den blir mycket dyrare än nuvarande budet

och att det är något helt annat man får om man har "turen" att vinna auktionen.

det är inte en auktion.jag har köp en för en vecka sedan från samma firma,

Link to comment
Dela på andra sajter

det är inte en auktion.jag har köp en för en vecka sedan från samma firma,

post-5090-0-27508000-1373737983.png Här är en auktions sida

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har du fått om bakfoten. Jag vet inte hur det är nu, men under en längre period var Apple Samsungs största kund vad gäller komponenter. Samsung är utan tvivel bekymrade över att Apple minskar sina beställningar.

Svamlar du bara som vanligt eller finns det någon källa till svamlet ?

 

Typisk svensson som spekulerar som inte förstår varför aktiekursen faller :)

Äpples aktiekurs sjunker för att framtiden inte ser speciellt ljus ut, svårare är det inte.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Svamlar du bara som vanligt eller finns det någon källa till svamlet ?

 

Typisk svensson som spekulerar som inte förstår varför aktiekursen faller :)

Äpples aktiekurs sjunker för att framtiden inte ser speciellt ljus ut, svårare är det inte.

Tim Cook och Phil Schiller sålde stora poster frukt aktier och håvade in 110 mille var

kanske inte det bästa indikationer om ett företag i uppgång :not_i:  :_russian:  :nono:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...