Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen
Fallet började väl när Ifån5 introducerades.  Stackars aktieägare som förlorat massor, hoppas ingen sitter på skiten här. 
Aktieägare till fallfrukten skiter jag högaktningsfullt i, däremot tycker jag synd om de stackars användarna som tror dom köpt en premiumprodukt för dyra slantar..
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Det mest patetiska med ios är ju att det sett likadant ut i 5 år!! Ja, förutom att dom snott lite saker från Android. Och ios sju ser ju att bli en ren kopia på den ett par år gamla Android versionen Ice Cream Sandwich.. konstigt att äpplet som svävat i en gren men nu har äpplet blivit en rotfrukt. Kanske skulle byta äpple loggan till nåt mer passande?

 

 

:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nåja.

Nu är ju Apple och deras appar en företeelse i marginalen för ett obetydligt antal frälsta.

Varför ska vi bry oss om vad ett fåtal nördar håller på med?

Det handlar ju inte om seriös konkurrens.

 

Det började i ett garage och kommer säkert att sluta där, fast i nån annans, eftersom ägaren till det ursprungliga är död.

 

 

Visst, Apples App Store är en marginell företeelse... endast 50 miljarder appar nedladdade (uppgraderingar ej inräknade) och totalt 10 miljarder dollar utbetalat till utvecklarna.

 

Blända oss nu med siffror för Android som överträffar det!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, Apples App Store är en marginell företeelse... endast 50 miljarder appar nedladdade (uppgraderingar ej inräknade) och totalt 10 miljarder dollar utbetalat till utvecklarna.

 

Blända oss nu med siffror för Android som överträffar det!

 

Herr Chang har talat.

 

 

hmm vet inte hur det är nu, men för nån månad sedan så var det bara nån procents skillnad mellan App Store och Google Play.

Håller trenden i sig så lär Google komma till 100 miljarder långt innan Apple.

Sedan ser jag att du som vanligt försöker smutskasta Googles statistik. Precis på samma sätt som du i flera år gjort med Samsungs försäljningssiffror.

Detta fast att Apple och Samsung räknar sin statistik på precis samma sätt. För du vet väl att Apple räknar med sin försäljning till återförsäljare i sin statistik.

Telefonerna räknas så fort de lämnar Apples fabriker, så det är inte äns säkert att de nått återförsäljarnas lager.

Den lilla del av försäljningen som sker via hemsidan räknas annorlunda, men allt annat räknas när det skickas ifrån Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

hmm vet inte hur det är nu, men för nån månad sedan så var det bara nån procents skillnad mellan App Store och Google Play.

Håller trenden i sig så lär Google komma till 100 miljarder långt innan Apple.

 

Det intressanta är ju vad utvecklarna tjänar på det. Utan tvivel finns det mängder av undermåliga Androidappar som kan laddas ner gratis.

 

 

Vad vet du om det? Faktum kvarstår att Apple redovisar antal iPhones "sold", och Samsung redovisar antal mobiler "shipped".

 

För övrigt var det väl någon som ursäktade förekomsten av Gingerbread i det som säljs nu med att återförsäljarna har stora lager av dessa mobiler. Utan tvivel har Samsung redovisat dessa mobiler endast som "shipped". Det är ointressant om Samsung fått betalt direkt eller inte, i all försäljningsstatistik hävdar man implicit att dessa mobiler nått slutkunden. Vilket endast är sant vad gäller iPhone.

 

Hur vet jag att det är sant? Det vet jag inte, men jag tror inte Apple ljuger. Varför meddelar inte Samsung antalet sålda mobiler?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Samsung skänker generöst nog möjligheten att lyssna på ett nytt album 5 dagar innan släpp för en miljon användare.

 

http://www.nytimes.com/2013/07/05/arts/music/jay-z-is-watching-and-he-knows-your-friends.html?_r=0

 

Haken är bara att Samsung vill ha diverse uppgifter från mobilen, exempelvis plats och kontakter. Något som ju inte behövs för att spela upp musik via nätet.

 

Men det finns säkert en miljon Androidmähän som nappar på detta... gratis är gott!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det finns säkert en miljon Androidmähän som nappar på detta... gratis är gott!

 

Märker att bitterheten ökar dag för dag - känns det tungt att bli omsprungen o varvad? :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
För övrigt var det väl någon som ursäktade förekomsten av Gingerbread i det som säljs nu med att återförsäljarna har stora lager av dessa mobiler. Utan tvivel har Samsung redovisat dessa mobiler endast som "shipped". Det är ointressant om Samsung fått betalt direkt eller inte, i all försäljningsstatistik hävdar man implicit att dessa mobiler nått slutkunden. Vilket endast är sant vad gäller iPhone.

 

 

Herr Chang har talat.

Om dom nu räknade som shipped när dom tillverkades. Då är det ju kul att dom sedan är borta från statestiken. Så när dom nu säljs räknas dom ju inte.  Så då är det ju ännu mer intressant att Samsung just nu är så dominanata på marknaden. Eftersom det inte byggs så stora lager på nya mobiler och dom gamla som säljs inte räknas nu. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Det intressanta är ju vad utvecklarna tjänar på det. Utan tvivel finns det mängder av undermåliga Androidappar som kan laddas ner gratis.

 

 

Vad vet du om det? Faktum kvarstår att Apple redovisar antal iPhones "sold", och Samsung redovisar antal mobiler "shipped".

 

För övrigt var det väl någon som ursäktade förekomsten av Gingerbread i det som säljs nu med att återförsäljarna har stora lager av dessa mobiler. Utan tvivel har Samsung redovisat dessa mobiler endast som "shipped". Det är ointressant om Samsung fått betalt direkt eller inte, i all försäljningsstatistik hävdar man implicit att dessa mobiler nått slutkunden. Vilket endast är sant vad gäller iPhone.

 

Hur vet jag att det är sant? Det vet jag inte, men jag tror inte Apple ljuger. Varför meddelar inte Samsung antalet sålda mobiler?

 

Herr Chang har talat.

Enligt dom källor som jag har (jag har ju jobbat i IT industrin och har en del kontakter kvar så jag tror på dessa källor)  så räknas mobilen som såld hos Apple resp hos Samsung på samma sätt. Och det är när mobilen lämnar den egna företagssvären. 

 

Den stora skillnaden är ju dock att Apple har en stor egen butiksuppbyggnad så för dom räknas det när dom säljs till slutkund där. Men det som säljs på PhoneHouse - elgiganten osv räknas som såld när det går till distrubutören. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Enligt dom källor som jag har (jag har ju jobbat i IT industrin och har en del kontakter kvar så jag tror på dessa källor)  så räknas mobilen som såld hos Apple resp hos Samsung på samma sätt. Och det är när mobilen lämnar den egna företagssvären. 

 

Den stora skillnaden är ju dock att Apple har en stor egen butiksuppbyggnad så för dom räknas det när dom säljs till slutkund där. Men det som säljs på PhoneHouse - elgiganten osv räknas som såld när det går till distrubutören. 

 

hf

 

Apple skiljer i sin kvartalsrapport på det som är sålt och vad som finns i lager. Man kan exempelvis såga att man sålt 20 miljoner iPhones plus att det finns cirka tre till fyra veckors försäljning i lager här och där.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta är ju vad utvecklarna tjänar på det. Utan tvivel finns det mängder av undermåliga Androidappar som kan laddas ner gratis.

 

Vad vet du om det? Faktum kvarstår att Apple redovisar antal iPhones "sold", och Samsung redovisar antal mobiler "shipped".

 

För övrigt var det väl någon som ursäktade förekomsten av Gingerbread i det som säljs nu med att återförsäljarna har stora lager av dessa mobiler. Utan tvivel har Samsung redovisat dessa mobiler endast som "shipped". Det är ointressant om Samsung fått betalt direkt eller inte, i all försäljningsstatistik hävdar man implicit att dessa mobiler nått slutkunden. Vilket endast är sant vad gäller iPhone.

 

Hur vet jag att det är sant? Det vet jag inte, men jag tror inte Apple ljuger. Varför meddelar inte Samsung antalet sålda mobiler?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Apples definition av "sold" är när ansvaret för produkten går över till köparen.

Detta inträffar vid försäljning till återförsäljare när produkten lämnar fabriken.

Alltså "shipped"

Om du inte tror mig så får du läsa den informationen som Apple ger sina aktieägare.

Där står klart och tydligt vad de menar med "sold"

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Apple skiljer i sin kvartalsrapport på det som är sålt och vad som finns i lager. Man kan exempelvis såga att man sålt 20 miljoner iPhones plus att det finns cirka tre till fyra veckors försäljning i lager här och där.

 

Herr Chang har talat.

Eftersom varken dom svenska (Nordiska) distibutörerna eller Återförsäljare (typ Phone House) har någon rapportering till Apple när dom skickas vidare alt säljs till slutkund kan det inte vara något annat än "Sold" när dom kommer till distributören. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung skänker generöst nog möjligheten att lyssna på ett nytt album 5 dagar innan släpp för en miljon användare.

 

http://www.nytimes.com/2013/07/05/arts/music/jay-z-is-watching-and-he-knows-your-friends.html?_r=0

 

Haken är bara att Samsung vill ha diverse uppgifter från mobilen, exempelvis plats och kontakter. Något som ju inte behövs för att spela upp musik via nätet.

 

Men det finns säkert en miljon Androidmähän som nappar på detta... gratis är gott!

 

Herr Chang har talat.

Och ifån ger inte den valmöjligheten utan dom tänker åt alla användare ;(

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Samsung skänker generöst nog möjligheten att lyssna på ett nytt album 5 dagar innan släpp för en miljon användare.

 

http://www.nytimes.com/2013/07/05/arts/music/jay-z-is-watching-and-he-knows-your-friends.html?_r=0

 

Haken är bara att Samsung vill ha diverse uppgifter från mobilen, exempelvis plats och kontakter. Något som ju inte behövs för att spela upp musik via nätet.

 

Men det finns säkert en miljon Androidmähän som nappar på detta... gratis är gott!

 

Herr Chang har talat.

Jaså du har blivit så desperat nu att du tom börjat länka till dessa klickhoror, håhå jaja :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och ifån ger inte den valmöjligheten utan dom tänker åt alla användare ;(

Ja det är ju tacksamt för apple att ha en skara apatiska mähän som användare som inte ställer några jobbiga krav på innovationer och annat tjafs. Det som inte går att göra med iphone finns det ju helt enkelt inget behov av att kunna göra. Till den dagen något ljushuvud på apple får en snilleblixt och återuppfinner någon funktion som konkurrenterna redan har, då blir den funktionen plötsligt praktiskt taget livsavgörande för de hänförda användarna :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Eftersom varken dom svenska (Nordiska) distibutörerna eller Återförsäljare (typ Phone House) har någon rapportering till Apple när dom skickas vidare alt säljs till slutkund kan det inte vara något annat än "Sold" när dom kommer till distributören. 

 

hf

 

Det behövs ingen rapportering från återförsäljarna. Apple noterar när en iPhone aktiveras av en slutkund, och det är det man räknar. Inte vad som står och samlar damm i hyllorna...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Det behövs ingen rapportering från återförsäljarna. Apple noterar när en iPhone aktiveras av en slutkund, och det är det man räknar. Inte vad som står och samlar damm i hyllorna...   Herr Chang har talat.
Jag är nog benägen att hålla med HC här litegrann då jag är övertygad om att apple har full kontroll på sina användare och vad dom gör med sina telefoner...
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Jag är nog benägen att hålla med HC här litegrann då jag är övertygad om att apple har full kontroll på sina användare och vad dom gör med sina telefoner...

 

Apple har full kontroll på när en iPhone börjar användas, man övervakar dock inte likt Google vad man gör med sin mobil.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Apple har full kontroll på när en iPhone börjar användas, man övervakar dock inte likt Google vad man gör med sin mobil.   Herr Chang har talat.
Och det tror du? :rotfl:
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple har full kontroll på när en iPhone börjar användas, man övervakar dock inte likt Google vad man gör med sin mobil.

 

Herr Chang har talat.

Svamlar du som vanligt eller har du någon källa ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Apple har full kontroll på när en iPhone börjar användas, man övervakar dock inte likt Google vad man gör med sin mobil.

 

Herr Chang har talat.

Ja, det var nog fan det dummaste jag läst på länge!! Din övertro och din beundran för apple är ta mig fan det värsta jag stött på! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...