Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Inte så oväntat, i och med att de lett utvecklingen och är själva grunden för smarta telefoner, så blev de antagligen bekväma, inget har egentligen förändrats sen smartphonernas smartphone Apple 3GS.

Sen har liksom Apples innovationer tagit slut, och de har både blivit omkörda och ifrånåkta av konkurrenterna, sorgligt men sant!

Ja jag kan ju bara jämföra med min Samsung S3 å det är skräp jämfört med de iPhone jag har haft. Men de är ju så hajpade så de säljer väl bra i alla fall, speciellt när de är billigare än iPhone.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kan bara konstatera att diverse undersökningar är väldigt generösa när man räknar billigt skräp med ej uppgraderbart Gingerbread som en såld smart phone...

 

Apple säljer inte iPhone som inte lätt kan uppgraderas till senaste version av iOS.

 

Herr Chang har talat.

 

 

Behovet av uppgraderingar sjunker ju i takt med krympande marknadsandelar och livslängd på lurarna.

Inte konstigt att de frälsta hänger på låset när en ny modell presenteras sisådär vartannat år.

De behöver ju nåt att ringa med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag kan ju bara jämföra med min Samsung S3 å det är skräp jämfört med de iPhone jag har haft. Men de är ju så hajpade så de säljer väl bra i alla fall, speciellt när de är billigare än iPhone.

 

Jag har inte haft någon av Samsungs bättre modeller, så jag kan inte uttala mig..men Samsungs kvalitet känns ju lite som en leksak om man jämför med iPhone.

Men däremot prestandamässigt så är väl plastskräpet bättre, ingen tvekan om det.

Och som tur är finns det andra fabrikat än Samsung, tex HTC känns minst lika gedigen som en iPhone, men så mycket bättre, skärmstorlek etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid postrodden från Finland fick min dotter med sin HTC Desire kontakt med Telias nät, 10 km innan jag kunde använda min iPhone 4 ute på havet . Två timmar i roddfart.

Vad ledsen jag blev.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har inte haft någon av Samsungs bättre modeller, så jag kan inte uttala mig..men Samsungs kvalitet känns ju lite som en leksak om man jämför med iPhone.

Men däremot prestandamässigt så är väl plastskräpet bättre, ingen tvekan om det.

Och som tur är finns det andra fabrikat än Samsung, tex HTC känns minst lika gedigen som en iPhone, men så mycket bättre, skärmstorlek etc etc.

Ja HTC spelar ju i en högre division he he Postade en bild
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Jag kan bara konstatera att diverse undersökningar är väldigt generösa när man räknar billigt skräp med ej uppgraderbart Gingerbread som en såld smart phone...

 

Apple säljer inte iPhone som inte lätt kan uppgraderas till senaste version av iOS.

 

Herr Chang har talat.

Vi skall nog vara glada att det finns företag som Samsung som till skillnad gör Smartphones som inte kostar som Apples produkter. För på detta sätt så kan en mycket större del av världens befolkning få möjlighet att ha en smartphone i hela taget. 

 

Sedan att man säljer dom gamla Gingerbread telefonerna i Sverige ännu beror nog mer på att vissa återförsäljare dragit på sig för stora lager.  Samsung tillverkar absolut inte dessa modeller längre. Utan har numer släppt en helt ny serie (Young , Fame,  Core och SIII mini) . Som alla har 4.1 Jelly Bean installerade. 

 

Om vi går till Thailand ex som ju kan vara intressant då detta är ett Thailandsforum.

Så har min fru en kusindotter som ville köpa en ny telefon. Hon hade sparat i något år och hade nu så hon kunde köpa en för 4000 thb.  Ja det var vad hon kunde spara även om hon har ett jobb. Om hon skulle köpa en IPhone så hade hon nog fått spara till IPhone 9 släpps elller något. Ja Ja. Nu var jag och frugan snälla så vi gav 1500 thb till. Så nu kunde hon köpa en Galaxy Fame. En helt OK telefon med 3,5 tums skärm. Med lite extra minne  (för den stöder ju micro SD) så fick hon det hela för 5500 thb.

 

Ja så ser världen ut utanför dom Svenska väggarna. Där det inte bara finns en massa curling bortskämda ungar.

 

Och sedan. Du snacka om u-länder. Såg senast idag. Försäljningen av Smartphones första halvåret i Europa. IOS  hade 17,8 %.Android var runt 70,4%  och WP var nu knappt hälften (ca 6,8%) av IOS. Och Samsung var över häften av Android.  Så även här är det en skillnad till Samsung och Androids fördel. I Vissa länder börjag Sony nu ta en del marknad igen. Många har väl ledsnat på vattenskadade telefoner man får när det regnar (Vilket ju inkuderar IPhone). Och eftersom Sony har släppt ett antal modeller som är IP 69 men ändå är ganska snygga. Samsung är ju även dom på gång med sin nya S4 Active. Och dessa företag jobbar dessutom på nästa steg. En lur man kan tappa i golvet också utan att dom går i många delar. Här tror jag är framtiden. En snygg telefon som klarar både vatten och tappet. Det kommer att bli alla curligfäräldrars favorit för dom är ganska trötta innerst inne på alla dessa telefoner som skall köpas till deras curlingungar.   

 

Sedan tillbaks till bilmarknaden. Hela värdens befolkning kör inte runt i BMW bara för att dom är OK, dyra och ger status. Nej dom flesta väljer skit som Renault, Fiat, Toyota, Suzuki.

 

hf  

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid postrodden från Finland fick min dotter med sin HTC Desire kontakt med Telias nät, 10 km innan jag kunde använda min iPhone 4 ute på havet . Två timmar i roddfart.

Vad ledsen jag blev.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag kan bara konstatera att diverse undersökningar är väldigt generösa när man räknar billigt skräp med ej uppgraderbart Gingerbread som en såld smart phone...

 

Apple säljer inte iPhone som inte lätt kan uppgraderas till senaste version av iOS.

 

Herr Chang har talat.

 

Så du menar att iphone 3gs kommer försvinna helt från marknaden när ios 7 kommer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att diskutera Apple aktiens fall och skadeglatt påstå att Herr Chang missat att sälja vid toppen av Apples värde är väl inte fel?

Minns ett inlägg där HC gjorde sig lustig över sitt ex, för att hon tyckte att han skulle sälja när aktien var värd mer än 700...

Andemeningen var att ex fru Chang inte fattade att Apple bara skulle fortsätta att stiga i värde, nåt som motbevisats av verkligheten.

 

Gjorde ett snabbt försök att hitta HC´s inlägg som jag skriver om, men hittade det inte, så antingen söker jag på fel sätt, eller så har nån raderat inlägget...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att diskutera Apple aktiens fall och skadeglatt påstå att Herr Chang missat att sälja vid toppen av Apples värde är väl inte fel?

Minns ett inlägg där HC gjorde sig lustig över sitt ex, för att hon tyckte att han skulle sälja när aktien var värd mer än 700...

Andemeningen var att ex fru Chang inte fattade att Apple bara skulle fortsätta att stiga i värde, nåt som motbevisats av verkligheten.

 

Gjorde ett snabbt försök att hitta HC´s inlägg som jag skriver om, men hittade det inte, så antingen söker jag på fel sätt, eller så har nån raderat inlägget...

 

 

MVH Tommy

Det kanske ligger i arkivet och då kanske sökningen hittar det. Kanske kan P3 reda ut mina kansken ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Att diskutera Apple aktiens fall och skadeglatt påstå att Herr Chang missat att sälja vid toppen av Apples värde är väl inte fel?

Minns ett inlägg där HC gjorde sig lustig över sitt ex, för att hon tyckte att han skulle sälja när aktien var värd mer än 700...

Andemeningen var att ex fru Chang inte fattade att Apple bara skulle fortsätta att stiga i värde, nåt som motbevisats av verkligheten.

Gjorde ett snabbt försök att hitta HC´s inlägg som jag skriver om, men hittade det inte, så antingen söker jag på fel sätt, eller så har nån raderat inlägget...

MVH Tommy

Jo jag minns det
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Behovet av uppgraderingar sjunker ju i takt med krympande marknadsandelar och livslängd på lurarna.

Inte konstigt att de frälsta hänger på låset när en ny modell presenteras sisådär vartannat år.

De behöver ju nåt att ringa med.

 

Det där har du fått om bakfoten. Det är Androidanvändare som måste köpa ny mobil om de vill ha senaste versionen av Android. iPhoneanvändare kan uppgradera en tre år gammal iPhone till senaste version av iOS.

 

 

 

inte försvinna från marknaden, man säljer väl slut på de man har i lager. Däremot tillverkas troligen inga fler, fast vad vet jag.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Att diskutera Apple aktiens fall och skadeglatt påstå att Herr Chang missat att sälja vid toppen av Apples värde är väl inte fel?

Minns ett inlägg där HC gjorde sig lustig över sitt ex, för att hon tyckte att han skulle sälja när aktien var värd mer än 700...

Andemeningen var att ex fru Chang inte fattade att Apple bara skulle fortsätta att stiga i värde, nåt som motbevisats av verkligheten.

 

Gjorde ett snabbt försök att hitta HC´s inlägg som jag skriver om, men hittade det inte, så antingen söker jag på fel sätt, eller så har nån raderat inlägget...

 

 

MVH Tommy

 

Är det något som är unikt med Appleaktien menar du? Alla andra aktier vet man minsann om de kommer att stiga eller falla?

 

Du torde vara rejält förmögen nu i så fall...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Det där har du fått om bakfoten. Det är Androidanvändare som måste köpa ny mobil om de vill ha senaste versionen av Android. iPhoneanvändare kan uppgradera en tre år gammal iPhone till senaste version av iOS.

 

 

 

inte försvinna från marknaden, man säljer väl slut på de man har i lager. Däremot tillverkas troligen inga fler, fast vad vet jag.

 

Herr Chang har talat.

 

Ja det får väl tiden utvisa men visar det sig att att 3gs fortfarande finns till försäljning när ios7 släpps så faller ju allt ditt dravel i uppgraderingsfrågan rätt så platt :D

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det något som är unikt med Appleaktien menar du? Alla andra aktier vet man minsann om de kommer att stiga eller falla?

 

Du torde vara rejält förmögen nu i så fall...

 

Herr Chang har talat.

 

 

Oj vilket roligt ljud när Herr Chang missade poängen där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Ja det får väl tiden utvisa men visar det sig att att 3gs fortfarande finns till försäljning när ios7 släpps så faller ju allt ditt dravel i uppgraderingsfrågan rätt så platt :D

Ja det var ju intressant att IOS7 inte kommer att gå att installera på 3s och äldre modeller.  Så då börjar vi närma oss ungefär samma som Samsung gör med sina high end. Ex SII har ju fått uppdateringar tills nu.  Sedan förstår jag så väl varför Apple (och Samsung) bryter någonstans. För gör man inte det så blir nya OS och produkter bara lidande pga all bakåtkompbilitet, 

 

Att sedan budget-telefonerna inte får uppdateringarna (eller ev 1) . Ja så är det på samma sätt som det inte kommer uppdateringar till alla andra telefoner (ej smartphones) i den prisklassen.  Men ex min hustrus kusinbarn bryr sig nog inte så mycket.  Men exempelvis så har jag ju en 1 1/2 år gammal Galaxy S Advance och rullade just in den officiella 4.1.1 och den telefonen köpte jag för 2300:- 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Ja det får väl tiden utvisa men visar det sig att att 3gs fortfarande finns till försäljning när ios7 släpps så faller ju allt ditt dravel i uppgraderingsfrågan rätt så platt :D

3GS har väl inte funnits på marknaden det senaste året?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tror du man tjänar mest pengar?

 

Herr Chang har talat.

Sen Ifån5 introducerades så har ju aktiägarna bara förlorat 40-50% så jag förstår inte ditt svammel, är aktieägarna nöjda ?

Tror dom flesta aktieägarna har gjort sin sämsta aktieaffär om dom köpte apple när ifån 5 introducerades.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
3GS har väl inte funnits på marknaden det senaste året?
Jodå, såg en reklamskylt om 3gs förra veckan när jag gick förbi en affär samt att den finns ju även om man söker efter den på prisjakt ;)
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt många analytiker så är apples "bäst före datum" redan passerat och snart är det en rutten frukt som ingen vill ha, typ.

 

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/apples-fall-fran-tekniktronen_8317270.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra för Samsung nu.

 

 

Den sydkoreanska elektronikjätten Samsung fortsatte att tjäna pengar och sina ägare och ökade sin vinst med 47 procent under årets första kvartal jämfört med samma tid i fjol. Rekordresultatet landade på motsvarande drygt 55 miljarder kronor.

Samsung är störst i världen på smarta mobiler, minneschips och platt-tv och särskilt mobilförsäljningen eldar på resultatet.

Omsättningen under kvartalet var motsvarande 334 miljarder kronor.

 

 

http://www.gp.se/ekonomi/1.1806060-samsung-satter-vinstrekord

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt många analytiker så är apples "bäst före datum" redan passerat och snart är det en rutten frukt som ingen vill ha, typ.

 

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/apples-fall-fran-tekniktronen_8317270.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

 

Många är tvungna för att ha nytta av sina dyrt inköpta tillbehör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...