Jump to content
IGNORERAD

Gnaget i Uppdrag Granskning


mrco

Recommended Posts

Ska bli intressant att se Uppdrag Granskning i kväll och deras avslöjanden om Gnaget fotboll, sveriges i särklass sjukaste idrottsförening!!

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Trident

    50

  • Soengsang

    22

  • stefan5300

    16

  • Rogigoal

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

har dom också köpt en trottoar ??? verkar ju vara tv programmets enda uppgift att kolla :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så går det när maffian får rulla omkring fritt!

Undrar hur det ser ut hos dom andra apfirmorna? Säker vita som lam! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

AIK = allmänna idi*t klubben<br /><br />Fast som Djurgårdare är det ju inte bättre med päronkastningen mot den något mörkhyade gentlemannen. Tur det inte var en banan/Peolito

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se en i vanlig ordning övertänd Janne Josefsson försöka göra en höna av en fjäder. Det är väl dags nu igen efter att Insider med Aschberg i spetsen gjorde ett program om Firman, där man hängde ut personer med namn och bild. Av det jag läst mig till så ska programmet ikväll handla om hur Firman försöker "ta över A.I.K." och att Firman styr A.I.K. Visst, Firman har ett inflytande över klubben, men det har även andra supporterförenningar som Black Army, Sol invictus, Ultras Nord, Smokinglirarna, liksom alla andra som innehar ett medlemskap i klubben.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se en i vanlig ordning övertänd Janne Josefsson försöka göra en höna av en fjäder. Det är väl dags nu igen efter att Insider med Aschberg i spetsen gjorde ett program om Firman, där man hängde ut personer med namn och bild. Av det jag läst mig till så ska programmet ikväll handla om hur Firman försöker "ta över A.I.K." och att Firman styr A.I.K. Visst, Firman har ett inflytande över klubben, men det har även andra supporterförenningar som Black Army, Sol invictus, Ultras Nord, Smokinglirarna, liksom alla andra som innehar ett medlemskap i klubben.

 

Tycker du fortfarande att det var att göra en höna av en fjäder? Fy fan, jag mår illa av att se hur det fungerar i AIK.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Segui ägde Josefsson. Något jag undrar är om Josefsson tycker man skall ha demokrati eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Johan Segui före detta Black Army ordförande , Hells Angels medlem och nuvarande styrelseordförande i AIK inte hade en aning om att "Johan Höglund" var medlem i Firman Boys är oerhört skrattretande, han om någon borde känna till dessa olika personer...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Johan Segui före detta Black Army ordförande , Hells Angels medlem och nuvarande styrelseordförande i AIK inte hade en aning om att "Johan Höglund" var medlem i Firman Boys är oerhört skrattretande, han om någon borde känna till dessa olika personer...

Är han det då?

 

Att han har varit det rådde det inga oklarheter om

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Segui ägde Josefsson. Något jag undrar är om Josefsson tycker man skall ha demokrati eller inte?

 

Tycker du att det är demokrati att med hot om våld få inflytande i en förening? Även Segui erkände ju att det inte var demokrati.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Då lyssnade du inte ordentligt. Han sa att det är deras version.

 

I en demokrati har dom likväl som jag rösträtt. Deras jargong som finns att läsa på SS är att det skall låta värre än vad det är.

 

Jag har gått på alla årsmöten/infomöten de senaste 10 åren och endast 1 möte har varit infekterat. 2004 när vi åkte ur Allsvenskan. Likväl fanns det inga som helst hot under mötet. Folk var förbannade vilket var jävligt befogat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han det då?

 

Att han har varit det rådde det inga oklarheter om

 

Han är före detta Black Army ordförande och Hells Angels medlem och nuvarande ordförande i AIK som han själv bekräftade i programmet, såg du det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är före detta Black Army ordförande och Hells Angels medlem och nuvarande ordförande i AIK som han själv bekräftade i programmet, såg du det?

 

 

Jag såg programmet och känner Segui väldigt väl sedan våra bortaresor på 80-90 talet.

 

Frågan kvarstår. Är Höglund fortfarande med i Firman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg programmet och känner Segui väldigt väl sedan våra bortaresor på 80-90 talet.

 

Frågan kvarstår. Är Höglund fortfarande med i Firman?

 

Trodde du menade Segui, killen "Höglund" har iallafall varit en aktiv skribent på deras forum tills för några veckor sedan med en ton och stil som gör att man kan dra slutsatsen att han är en ledande företrädare för firman boys

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då lyssnade du inte ordentligt. Han sa att det är deras version.

 

I en demokrati har dom likväl som jag rösträtt. Deras jargong som finns att läsa på SS är att det skall låta värre än vad det är.

 

Jag har gått på alla årsmöten/infomöten de senaste 10 åren och endast 1 möte har varit infekterat. 2004 när vi åkte ur Allsvenskan. Likväl fanns det inga som helst hot under mötet. Folk var förbannade vilket var jävligt befogat.

 

Det är väl ingen som har påstått att hoten har uttalats öppet på årsmöten, dessa har gjorts direkt till de  personer som firman ogillar. Vad tycker du om firmans samröre med den organiserade brottsligheten? (eller blundar du för den också?)

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ingen som har påstått att hoten har uttalats öppet på årsmöten, dessa har gjorts direkt till de  personer som firman ogillar. Vad tycker du om firmans samröre med den organiserade brottsligheten? (eller blundar du för den också?)

 

// mrco

Vad dessa personer sysslar med skiter jag fullständigt i. Fakta är att vi sedan 2005 har en fantastik utveckling i klubben/styrelse/ekonomi och det är det som betyder något för mig. Jag är helt övertygad om att du kan hitta våldäktsmän/pedofiler/Rånare bland publiken också.

 

I programmet kom det inte fram några som helst nya saker som dom bevisade. Att AIK för dialog med alla supportergrupper är ingen nytt.

 

Att rekrytera nya spelare har ju inte heller varit svårt de senaste åren trots att vi hotar alla spelare och deras familjer. Märkligt.

Konstigt att Tjernström är inne på sin 14 säsong av våld och terror och förlänger ständigt sitt kontrakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du fortfarande att det var att göra en höna av en fjäder? Fy fan, jag mår illa av att se hur det fungerar i AIK.

 

// mrco

Ja

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var intressant att Josefsson inte fick filma på årsmötet. Nu vet jag inte hur andra klubbar ställer sig vad gäller sådant.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag förundras över är varför det bara blir bråk, slagsmål, upplopp, mm mellan vissa "supportrar" från storstäderna, dom måste ju lida av form av mindervärdighetskomplex, för det händer ju aldrig när lag från mindre städer möts men det är ju klart att när vissa av storstadslagens "supportrar" kommer till småstäderna så blir det ju ofta problem.

 

Nä forsla ut storstadslagens huliganer till en öde ö i Stockholm eller Göteborgs skärgård med var sin back öl, lite grillkorv och var sitt basebollträ så kan dom slå ihjäl varandra där, för då slipper ju utomstående personer drabbas av bråken.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Frågan kvarstår. Är Höglund fortfarande med i Firman?

Han är ju numera ungdomsledare i AIK och lär upp nya ligister! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var intressant att Josefsson inte fick filma på årsmötet. Nu vet jag inte hur andra klubbar ställer sig vad gäller sådant.

 

Herr Chang har talat.

 

 

AIK brukar alltid låta medlemmarna rösta innan mötet om journalister får vara på plats eller ej. Mötet är endast för medlemmar så det är inga konstigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://debatt.svt.se/2013/04/10/var-finns-bevisen-for-att-firman-hotar-aiks-demokrati/

 

 

Här har ni grundkärnan till gårdagens program som jag fortfarande väntar svar på från Josefsson med bihang.

 

Faktum är att dom inte ens kunde bevisa någonting som har med AIK och våld att göra. Vad firman hittar på i en grusgrop någonstans i landet med DFG kallar jag inte ett idrottsproblem.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://debatt.svt.se/2013/04/10/var-finns-bevisen-for-att-firman-hotar-aiks-demokrati/<br /> <br /> <br />Här har ni grundkärnan till gårdagens program som jag fortfarande väntar svar på från Josefsson med bihang.<br /> <br />Faktum är att dom inte ens kunde bevisa någonting som har med AIK och våld att göra. Vad firman hittar på i en grusgrop någonstans i landet med DFG kallar jag inte ett idrottsproblem.<br />
<br /><br /><br /><br />Bara ni pröjsar för alla snutar som krävs på era matcher så är jag nöjd.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...