Jump to content
IGNORERAD

Hur gör jag om tjejens syster ska...


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Tjejens syster vill komma till sverige å plocka blåbär å svamp i nån månad

 

Vilket visum ska vi söka??

Vilket visum är enklast å söka??

Behövs nån form av garant??

Behövs det pengar på hennes konto??

Kan jag stå som garant för tjejen å systern samtidigt??

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Jag la upp frågan här pga att andra har gjort liknande

 

Vi kanske ska skippa allt vad forum heter i framtiden då det finns information redan på nätet att läsa

 

Läs mina frågor igen så ser du vad jag vill ha reda på

om hon ska pocka bär till ditt skafferi utan betalning så e det turistvisa som gäller..

Om hon ska plocka komersiellt o få lön för det så är det arbetstillstånd som gäller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då är frågan

 

Behöver hon ett anställningsbevis för arbetsvisum??

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Då är frågan

 

Behöver hon ett anställningsbevis för arbetsvisum??

Det här ska du skicka med din ansökan:

  • kopior av de sidor i passet som visar personuppgifter, giltighetstid och om du har tillstånd att bo i andra länder än ditt hemland
  • anställningserbjudandet och ett yttrande över anställningsvillkoren från berörd facklig organisation som arbetsgivaren eller uppdragsgivaren ska fylla i och lämna till dig
  • dokument från din arbetsgivare eller uppdragsgivare som visar att kraven som Migrationsverket ställer är uppfyllda.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sök ett vanligt besöksvisa på 3 mån åt henne och nämn inget om bärplockning i ansökan för då får ni avslag. Plocka bär och svamp upp till ett visst, icke kontrollerbart, belopp får hon göra utan arbetstillstånd.

Du kan stå som garant åt både din tjej och hennes syster.

Lycka till!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Sök ett vanligt besöksvisa på 3 mån åt henne och nämn inget om bärplockning i ansökan för då får ni avslag. Plocka bär och svamp upp till ett visst, icke kontrollerbart, belopp får hon göra utan arbetstillstånd.

Du kan stå som garant åt både din tjej och hennes syster.

Lycka till!

 

 

UNDERBART med korta perfekta svar

 

Tack Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk bara på att om hon vill "gå plus" ekonomiskt på att plocka bär och svamp är en månad för kort tid. Har hon dessutom ingen erfarenhet av bärplockning bör hon nog vara här minst tre månader om hon inte ska gå back ekonomiskt.

 

Lycka till!

 

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tänk bara på att om hon vill "gå plus" ekonomiskt på att plocka bär och svamp är en månad för kort tid. Har hon dessutom ingen erfarenhet av bärplockning bör hon nog vara här minst tre månader om hon inte ska gå back ekonomiskt.

 

Lycka till!

 

/Krister

 

 

Om det blir av så blir hon i svedala 3 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns ju en del blåbär att plocka här.

Nja,här finns det väl mest kånkelbär  :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...