Jump to content
IGNORERAD

Memma


Nicholas

Recommended Posts

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • burrabus

    4

  • Nicholas

    4

  • olle123987

    3

  • emulov

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var längesen jag åt memma, är ju inte hemma runt påsk numera, men memma finns väl året runt numera kan jag tänka mig?!? :nyam:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fåvitsk, oerfaren men nyfiken som jag är:

Hur smakar memma?

Ser ut som Dinetrol bodysealant men jag antar att gummi smaken inte är lika påträngade som denna?

:-D

Link to comment
Dela på andra sajter

har du stulit bilden kapten

 

Ja, men jag brukar köpa ett paket per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memma är huvudsakligen gjord på rågmjöl, rågmalt och sirap. Rätten har en  klibbig konsistens och mörkbrun färg med mustig,  doft av spannmål. Memma äts vanligtvis med mjölk och strösocker.

 

Från vikipedia: låter ju nte speciellt gott

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi halvryssar kan ju äta detta så,,,! Det smakar lite som en blandning av stark choklad, cola och nått annat gott, man bör nog pröva detta före man ger rätten minus karma!

En sak som jag råkar ut för av denna delikatess är att magen kannbli liite hård! :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
En sak som jag råkar ut för av denna delikatess är att magen kannbli liite hård! :nyam:

Då kanske man skulle ta med sig lite memma till Thailand nästa gång. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

låter ju nte speciellt gott

 

Och smakar ungefär som det låter...inte gott...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men jag brukar köpa ett paket per år.
är det lagligt att ta andras bilder kapten bara frågar eller hur ligger det till
Link to comment
Dela på andra sajter

är det lagligt att ta andras bilder kapten bara frågar eller hur ligger det till

 

Finns några trådar här på forumet där bilderna ska vara egen tagna.

Tex dagens bild.

Gäller dock inte denna OT tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns några trådar här på forumet där bilderna ska vara egen tagna.

Tex dagens bild.

Gäller dock inte denna OT tråd.

Det tillhör väl god sed att man talar om vart/vem man stulit fotot från, eller tycker du annorlunda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen så häpnar man över det nya fattigsverige när inte alla har råd att köpa choklad till påsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen så häpnar man över det nya fattigsverige när inte alla har råd att köpa choklad till påsk.

Jag har ätit memma sedans barnsben, jag föredrar socker,mjölk och lite grädde till.

Men kopplingen till choklad har jag aldrig märkt smakmässigt, men färgmässigt kanske det går att jämföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då får jag tala om att alla di foton som jag stulit har jag norpat från nätet man vill ju inte föregå med ogod sed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då får jag tala om att alla di foton som jag stulit har jag norpat från nätet man vill ju inte föregå med god sed.

Det har nog ingen missat ;-)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket gott och väldigt speciellt. Dock ska man inte imundiga Memma om man får besök eller ska på besök dagen efter. Är det något som får fart på efrerbrännkammaren så är det Memma :focus:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...