Jump to content
IGNORERAD

Amazing Thailand!


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Mr Ning Ning

Hur tänkte man här?.

 

Köpa sig en flaska till kvällen...Nix.

Men 10 liter går bra att köpa

Konstig alkoholpolitik.

post-6510-0-13814500-1363193220_thumb.jp

 

Och hur tänkte man här?

110% solfaktor?

Blir man blekare då när man solar?

Perfekt för alla Thaitjejer som vill bli vitare i huden.

post-6510-0-50433100-1363193538_thumb.jp

post-6510-0-13814500-1363193220_thumb.jp

post-6510-0-50433100-1363193538_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr Ning Ning

    4

  • Krille

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

  • Herr Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Köpa sig en flaska till kvällen...Nix. Men 10 liter går bra att köpa Konstig alkoholpolitik.
 

 

Utan att veta så tror jag att dom har den regeln så att de som driver verksamhet där man säljer alko ska kunna köpa öl när dom vill.

Vilken medelthai går och köper 10l bärs? Det är ju en månadsinkomst...nästan.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Solskyddsfaktor 110 innebär att du kan vara 110 timmar i solen och bli lika bränd som en timme utan solskydd. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att veta så tror jag att dom har den regeln så att de som driver verksamhet där man säljer alko ska kunna köpa öl när dom vill.

Vilken medelthai går och köper 10l bärs? Det är ju en månadsinkomst...nästan.

 

Ja, så är det säkert. Dessutom är säljförbudet bland annat till för att skolungdomar inte ska supa till innan föräldrar kommer hem från jobbet och kan stoppa det. Dessa barn/ungdomar har ju troligen inte råd att köpa tio liter.

 

Å andra sidan är det inte särskilt svårt att hitta ett hål i väggen där man struntar i dessa regler.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Denna märkliga lag har irriterat mig många gånger, men det finns ju gott om ställen som inte bryr sig om några regler alls men dom har oftast inte falangsprit, och om man råkar vara i närheten av ett Lotus eller Big C just vid denna tid och vill köpa lite Gin eller rödvin så blir man förbannad, vi besöker ju bara städer någon eller högst några gånger i månaden och då vill man ju passa på att handla.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit in på 7 elvan några gånger och då har dom knutit igen påsen bara, helt ogenomträngligt ;) Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Har varit in på 7 elvan några gånger och då har dom knutit igen påsen bara, helt ogenomträngligt :wink: Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Hej

 

Ja 7-eleven har låtit mig köpa Gin under denna period också t.ex i Phon Phisai ett + till denna service.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Har varit in på 7 elvan några gånger och då har dom knutit igen påsen bara, helt ogenomträngligt ;) Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
På Tesco Lotus så sätter kassaapparaten stopp om det är fel tidpunk. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
På Tesco Lotus så sätter kassaapparaten stopp om det är fel tidpunk. Med vänlig hälsning,

Hej

 

Kan vara förklaringen till att man aldrig får något med sig därifrån under denna tid.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så är det säkert. Dessutom är säljförbudet bland annat till för att skolungdomar inte ska supa till innan föräldrar kommer hem från jobbet och kan stoppa det. Dessa barn/ungdomar har ju troligen inte råd att köpa tio liter.

 

Å andra sidan är det inte särskilt svårt att hitta ett hål i väggen där man struntar i dessa regler.

 

Herr Chang har talat.

 

Har ett sånt där hål i väggen 50 meter härifrån, hon säljer alla dagar,  vid valdagar och andra högtider så gömmer hon varorna i en papperskasse, eller så har jag med mej en liten väska.

Då är det ju bara att handla en låda öl och sen är det inte så långt kvar till 10 liter.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
På Tesco Lotus så sätter kassaapparaten stopp om det är fel tidpunk. Med vänlig hälsning, Hej Kan vara förklaringen till att man aldrig får något med sig därifrån under denna tid. Mvh isan Lover
Hej. Jag glömmer alltid bort den där regeln. Försökte handla och fick då veta att klockan var 10 i fem. Så jag fick knalla omkring i vad jag tyckte var tio minuter. Men tydligen fattades det någon halvminut då jag kom fram till kassan och då förklarade kassörskan att det inte gick att slå in i kassaapparaten för hon tyckte nog att det var lika löjligt som mej att vi skulle stå och vänta i en dryg halvminut tillsammans innan köpet kunde avslutas. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om kassorna på 7-11 också sätter stop för det. Senast när jag försökte inhandla lite Chang under de förbjudna timmarna, gick kassörskan och frågade sin kollega som först kollade in vem som skulle handla och sedan gav ett OK. Därefter skrev dom upp Changen på ett manuellt kvitto och andra tillåtna varor slogs in i kassaapparaten... Men lika glad för det är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu gillar alkohol så är det ju bara se till att man fyller på förådet innan det tar slut. Ungefär som bensin i tanken, man åker ju inte till macken när soppan är slut.    :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu gillar alkohol så är det ju bara se till att man fyller på förådet innan det tar slut. Ungefär som bensin i tanken, man åker ju inte till macken när soppan är slut.    :wink:

Nu är det inte alla som klarar av att ha full tank, utan blir då "tankad" och full rätt snabbt.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Denna märkliga lag har irriterat mig många gånger, men det finns ju gott om ställen som inte bryr sig om några regler alls men dom har oftast inte falangsprit, och om man råkar vara i närheten av ett Lotus eller Big C just vid denna tid och vill köpa lite Gin eller rödvin så blir man förbannad, vi besöker ju bara städer någon eller högst några gånger i månaden och då vill man ju passa på att handla.

 

Mvh isan Lover

 

Åker du så sällan till stan så är det bara att handla rejält så existerar inte problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid lustigt när någon försöker göra sig lustig över det de tror är andras dumheter men bara avslöjar sina egna. SPF 110 innebär inte 110% solskydd och dessutom har det inget med Thailand att göra då det är ett amerikanskt företag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att veta så tror jag att dom har den regeln så att de som driver verksamhet där man säljer alko ska kunna köpa öl när dom vill.

Vilken medelthai går och köper 10l bärs? Det är ju en månadsinkomst...nästan.

Du har så rätt så vill man köpa under föbjudna tider så är det bara köpa 10 liter (öl) dom går åt  

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Åker du så sällan till stan så är det bara att handla rejält så existerar inte problemet.

Hej

 

Brukar köpa 4 liter Gin och 2x5 liter rödvin och det räcker ju normalt länge för mig, men det är ju lätt hänt att man bjuder lite också och då kan det gå åt fortare än planerat, vår anställde är tokig i gin, dem morbror som besökte oss i Sverige förra sommaren lärde sig också tycka om gin, svärfar tar gärna lite också.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Denna märkliga lag har irriterat mig många gånger, men det finns ju gott om ställen som inte bryr sig om några regler alls men dom har oftast inte falangsprit, och om man råkar vara i närheten av ett Lotus eller Big C just vid denna tid och vill köpa lite Gin eller rödvin så blir man förbannad, vi besöker ju bara städer någon eller högst några gånger i månaden och då vill man ju passa på att handla.

 

Mvh isan Lover

 

Hej!

 

Är väl bara att vänta tills det kommer någon som köper tillräckligt stor volym och be dem "köpa ut"? Sist jag skulle handla "fel tid" ordnade t o m personalen det åt mig genom att be en restaurangägare att betala även min whiskey. Därefter ordnade sedan växel åt mig så jag kunde betala honom. Helt ok service.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, kontrollerar man mot kassans klocka nuförtiden på 7/11?

 

Tidigare satte man hänglås på de kylar som hade alkoholhaltigt. Jag kom in en gång och skulle köpa, och då var det låst. Jag går till kassan och protesterar eftersom min klocka visar 13.55. Kassörskan viker sig direkt och låser upp för mig ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla u-landsproblem. Var glada att slippa systembolaget mm.

 

Inte få handla några timmar... ohh  bu hu...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Money talks!  Vi kommer till Thailand som främlingar och skall inte försöka styra hur De sköter landet oavsett hur ruttet Vi tycker det är eller byråkratiskt för den delen.

Jag har aldrig haft problem, man lär sig alltid handla på rätt ställen så det är absolut inget att förhäva sig över som "Fjantsvensk". Nu har till och med vi hemma i Nikhom Kamsoi fått vår 7/11!  Jävvlar anamma va fint.

 

Kram, Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det är just dom här stora problemen som får en att fundera på att skippa Thailand. Eller oxå löser man båda dessa ickeproblem med att köpa en bar=Alkohol dygnet runt och har man tak som skyddar mot solen så kan man sitta i sin bar dygnet runt och supa utan risk att solen bränner ens skinn :dirol::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jävla u-landsproblem. Var glada att slippa systembolaget mm.

 

Inte få handla några timmar... ohh  bu hu...

 

Jag är mycket glad att vi har Systembolaget i sverige!

Ge gärna ett bra exempel på var man kan hitta detta stora sortiment i EN affär i något annat land, lägg sedan till beställningssortimentet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...