mangokid Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Vackert! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kongo24 Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Det är vackert där, mina föräldrar bodde där i cirkus 10 år vintertid. Ganska likt Thailand i naturen. mvh Christer Christer/Arunee/Tawan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Ja, ja, erat tyckande visar ingen större insikt i nationalekonomi. Ja kvalificerat skitsnack är du bra på Vem var det som en gång skrev :"Nej. Jag är inte naiv. men till skillnad från de flesta här vet jag mycket" Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 3, 2013 Dela Inlagd Mars 3, 2013 Jag måste erkänna att jag vågade inte köra andä upp i bergen, smalt, o brannt ner i ravinen ca 200-300 m. Inte ofta jag behövt vända men nu fick jag göra det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 5, 2013 Dela Inlagd Mars 5, 2013 Det har varit riktigt kallt och blåsigt senaste veckan. Faktiskt om jag inte fick gäst nu på fredag skulle jag ha packat väskan o siktat till varmare bredgrader. Hoppas det är över nu och vi får vår i bröstet och i luften. Här går vi o bastar en gång i veckan, ganska lyxict hotell i Benalmadena. Alla har det inte bra här heller, stackars han som har sitt hem där brevid en bilverkstad. Lånat bild, men varningens ord, drick stora öl bara.!. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 När man vistas i Sol kusten är en sväng i Marbella Hamnen en obligatorisk tripp. Om inte annat så kan man vara avundsjuk och knälla över en dyr kaffe, tror det var 4 €uro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 När man vistas i Sol kusten är en sväng i Marbella Hamnen en obligatorisk tripp. Om inte annat så kan man vara avundsjuk och knälla över en dyr kaffe, tror det var 4 €uro. Var det puerto banus ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 Var det puerto banus ? Det tror jag det är, ser ut som det i bilder iallafall. Det var fina båtar, en del är nog 100 fot eller så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 (ändrad) Det tror jag det är, ser ut som det i bilder iallafall. Det var fina båtar, en del är nog 100 fot eller så. Ja där finns det riktigt stora och fina båtar ,svärfar när han levde hade en liten båt där så även lilla jag har kört båt där (svärfar kunde inte köra båt) Ändrades Mars 6, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 6, 2013 Dela Inlagd Mars 6, 2013 Ja, ja, erat tyckande visar ingen större insikt i nationalekonomi. I en av länkarna står en antydan till förklaring, tillväxten ökade med 100 % och fler än 46 000 företag startades i Malaga-regionen. Inflationssiffror finns också angivet, vad tror ni den höga inflationen innebär? Vet ni vad den svenska inflationen är? Frågan är för vem det blivit "dyrare"? För den svenske turisten med svenska kronor blev det dyrare, det har dock inget med Eurons införande. Att en grek i Sverige tycker att det blivit dyrt i Grekland har heller inget med Euron att göra för det beror på att svenska kronan försvagats och han upplever att det blivit dyrare. Jämför istället hur mycket arbete en grek/spanjor måste utföra för att ha köpkraften kvar på samma nivå, så kanske ni får en mer sansad bild av utvecklingen. Mao. prisutvecklingen har inget med euron att göra utan beror helt på samhällets tillväxttakt och inflation. Hänger löneutvecklingen med så är det inget som blir "dyrare" för du betalar ju lika mycket i "arbetad tid". En finne som tycker att det vart surt att vad som då kostade 5 mark höjdes till 5 euro. Fransmännen vaknade upp dagen efter eurons inträde och knallade ner till den lokala brödbutiken och fick betala 1 euro för samma bröd som dagen innan kostade 1 franc. Finnarna jag pratat med bor i Finland. Fransmännen visades det om på SVT vid införandet av euron. Räknas det? Det är väl heller ingen nyhet att handlarna alltid passar på att sko sig vid ett valutabyte eller införande av lägre skatter? Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Såg härligt ut ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 10, 2013 Dela Inlagd Mars 10, 2013 Tripp till Malaga i förbifarten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Mars 10, 2013 Dela Inlagd Mars 10, 2013 Nu orkar jag inte börja diskutera om nationalekonomi, ekonomi i det hela är inte min starka sida alls, ser det i min börs varje månad. Men en del blev dubbelt, kanske till o med trippelt så dyrt bara över natten när €uron infördes, i Finaland åtminstone. T.e.x kaffe som 31.12 kostade 3 FIM kostade 01.01 plötsligt 1 € som var på den tidens kurs ca drygt 6 FIM Och inget har knappast blivit billigare sen dess, så den "införande prisökningen" ligger i potten fortfarande. Ursäkta att detta svar har dröjt. Måste lägga in en sista off-topic post, då det blev sådana vederhäftiga och ovetenskapligt underbyggda inlägg/påhopp helt utan källhänvisningar! Jag vet att det är skillnad på verklighet och verklighet för många, dock har vi ju på något sätt en skyldighet i ett demokratiskt samhälle, att förhålla oss till någon form av vetenskaplig konsensus. Dock är det ju något anarkistiskt över detta forum. "Inte dyrare med Euron i FinlandPublicerat: onsdag 30 oktober 2002 kl 13:31 , Ekot Införandet av den europeiska valutan euron i Finland ledde inte till några stora prisstegringar. Det slår den finländska konsumentforskningscentralen fast i en rapport som presenterades på onsdagen. De prishöjningar som varit i Finland har i många fall inte berot på euron, utan det har varit normala prishöjningar som alltid sker. Men kultur- och sportevenemang liksom service, som till exempel bilreparationer, har blivit något dyrare på grund av euron, enligt finska konsumentforskningscentralen. Istället har till exempel snabbmat blivit nästan 10 procent billigare sedan marken byttes mot euron." Källa: http://sr.se Kontakta konsumentforskningscentralen för de har undersökningen som beställningsbar publikation. Utkom oktober 2002.http://www.kuluttajatutkimuskeskus.fi/sv Ps. Jag är inte helt tappad bakom flötet när det gäller Peseta - Euro. Jag har haft segelbåt i Almeria, sydöstra Spanien. Ds Det är därför jag verkligen gillar din fantastiska bildtråd. Och nu är det snart läge att köpa något boende i Spanien eller Portugal. Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Jaha, tog den här tråden slut nu? "Ledare för Södertäljenätverk greps En man som anses ha lett det krimi- nella Södertäljenätverket tidigare har gripits i Spanien. Enligt Länstidningen i Södertälje misstänks den 39-årige mannen ha varit inblandad i ett försök att smuggla in ett parti på över 200 kilo kokain till franska Dunkerque i juli 2011. I februari kunde polisen knyta den nu gripne till partiet och en europeisk arresteringsorder utfärdades. Spansk narkotikapolis slog enligt Länstid- ningen till mot mannen i en villa på spanska Solkusten den 5 mars. Frankrike har begärt honom utlämnad. " Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Jaha, tog den här tråden slut nu? Nej, jag är fortfarande på fri fot. Skulle aldrig blanda mig med nåt som ens kallas drog. (om jag nu skulle välja leva sånt liv, mot all förmodan) Stil ska det vara o det är det inte i droghandlarens liv. Men övrigt har det varit mycket sånt här sistone, skulle ja inte ha haft främmande här så hade jag nog åkt iväg. Tror att det har hållit på i tre veckor nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Ja men snöfritt i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Ja men snöfritt i alla fall De e inget fel med snö, bara man har en vettig bil med friska däck!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Ja men snöfritt i alla fall De e inget fel med snö, bara man har en vettig bil med friska däck!! Ja det är väl det minsta problemet med snö Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Ja det är väl det minsta problemet med snö Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Nätter med månen blir ljusa och fina!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Fem år med euro: 60 procent dyrare med Spanien som euroland Glöm Spanien som billigt turistland. Efter att euron för fem år sedan infördes i tolv EU-länder har Spanien blivit betydligt dyrare. Det bekräftas också av flera undersökningar. Samtidigt har den ekonomiska tillväxten i Málagaprovinsen ökat dubbelt Av Ola Josefsson Sedan euro som betalningsvaluta infördes 1 januari 2002 har Spanien under de senaste åren blivit 60 procent dyrare. Det visar den undersökning som konsumentorganisationen Española de Organizaciones de Amas de Casa, Consumidores y Usuarios låtit göra och som Svenska Magasinet tagit del av.Dubbelt Konsumentorganisationen har låtit jämföra priset på 59 produkter och servicenäringar. Flera av produkterna har ökat dubbelt i pris. En ”menú del dia”, dagens rätt, har enligt undersökningen ökat 66 procent. Skolavgiften till universiteten har ökat med hela 90,2 procent. Andra häftiga prisökningar är inträde till museum 100 procent, språkkurs 156 procent, lotterier 232 procent, taxiresor 224 procent och genomsnittet för kvadratmeterpriset på bostadsmarknaden har ökat med 156 procent. Gemene man på Solkusten anser väl i första hand att prisökningen har synts mest i plånboken i samband med restaurangbesök eller vid inköp i matbutiken. Undersökningen ovan visar även på en skrämmande prisökning inom flera områden samtidigt som löneökningen inte har hängt med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Kan inte låt bli! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 12, 2013 Dela Inlagd Mars 12, 2013 Kan inte låt bli! Ser ut som han varit på soi 6 he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 13, 2013 Dela Inlagd Mars 13, 2013 (ändrad) Postar sista bilder till denna tråd. Ska nog dra ned både forum o facebook . Ha det bra alla. Nu har vi fått ett nytt Påve så lite kyrkliga bilder passar bra. Det blev till en gatuarbete i vår gata också. Mycket buller, gas avbrott, ibland vatten borta nån timme... Det är rätt tjockt med asfalt, ca 25-30 cm tyckte jag att det var. Ha det bra, Kommer säkert kika in ibland. Ändrades Mars 13, 2013 av Lemoni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Dagens vy från balkongen, efter flytten. Börjar likna nåt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuai Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Vad har du för temperatur där nere idag? Livet är en resa, lev mera! Frihet det ger man och ansvar det tar man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu