Jump to content
IGNORERAD

Saknar Glenn i "30 grader i februari"


Nisse Hult

Recommended Posts

"30 grader i februari" blev en jättesuccé.

Ännu har SVT inte beslutat om någon fortsättning - men Expressen kan dock redan i dag berätta vad som kommer att hända.

- Jag vill skildra vad som händer när Glenn tar med sig Oh tillbaka till Sverige, säger skaparen Anders Weidemann och avslöjar att han gärna skulle se Thorsten Flinck i rollen som Wildas och Joys pappa.

 
 

"30 grader i februari" har varit en av vårens tittarsuccé i SVT. I går sändes det sista avsnittet och det lämnade en hel del lösa trådar. Produktionsbolaget har planerat för en fortsättning - SVT har dock inte gett klartecken.

- Det har absolut gått jättebra. Men nu ska vi utvärdera den säsong som har sänts och kolla på vilka andra projekt som finns under utveckling, säger Christian Wikander, programchef för drama på SVT i Göteborg.

Expressen kan dock redan i dag avslöja flera detaljer om den kommande säsongen - seriens skapare Anders Weidemann har flera spår.

- Jag vill skildra vad som händer när Glenn tar med sig Oh tillbaka till Sverige, de fördomar som de möter där, säger han.

Hemlighetsfull

Vad gäller Kajsa och hennes döttrar kan det bli så att även de tvingas resa tillbaka till Sverige. Däremot är han hemlighetsfull vad gäller Majlis öde - är hon verkligen död?

- Jag vill inte säga något om det. Det är en fråga som hänger kvar i luften, säger Weidemann.

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Verkar som Glenn blev brädad bara för några dagar sen...

sata2u5a.jpg

Han var nog rätt smart den där BTT, verkar som dom flesta TGF har någon Thai pojkvän som lurar i bakgrunden..

:):)

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

"Lurkar bakom hörnet" har jag för mig det korrekta uttrycket var :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tycker inte man behöver sakna Glenn speciellt mycket..

Det räcker att ta en promenad i Pattaya nattetid, så ser man fullt av Glenn.. :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Skämt åsido, så måste jag säga att den serien var oerhört bra och karaktären "Glenn" fick man väldigt mycket sympati med på ngt sätt.

Gillar speciellt slutscenen när allt har lugnat ner sig och sitter på en veranda i en vilstol och ger sin käresta en sådan fantastisk blick som säger allt om hans känslor till hen.. :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte man behöver sakna Glenn speciellt mycket..

Det räcker att ta en promenad i Pattaya nattetid, så ser man fullt av Glenn.. :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Skämt åsido, så måste jag säga att den serien var oerhört bra och karaktären "Glenn" fick man väldigt mycket sympati med på ngt sätt.

Gillar speciellt slutscenen när allt har lugnat ner sig och sitter på en veranda i en vilstol och ger sin käresta en sådan fantastisk blick som säger allt om hans känslor till hen.. :thumbsup:

Du kan väl knalla på avenyn oxå och träffa på honom  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte följa ngn serie på tv pga oregelbundna arbetstider.

Men fick se den serien på dvd. Älskar den.

Mycket tankevärda saker.

Med vänlig hälsning,

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Du kan väl knalla på avenyn oxå och träffa på honom  :crazy:

Jo, men där heter ju alla Glenn, så det blir ju bara gammal vana... :rotfl::rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte följa ngn serie på tv pga oregelbundna arbetstider.

Men fick se den serien på dvd. Älskar den.

Mycket tankevärda saker.

Med vänlig hälsning,

Magrood

Ja, den var bra. Framförallt så fick man se lite från Thailand. Du kanske såg serien med andra ögon än oss flesta.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Han var nog rätt smart den där BTT, verkar som dom flesta TGF har någon Thai pojkvän som lurar i bakgrunden..

:):)

Med vänlig hälsning,

 

 

 

Gäddan som lurar i vassen

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

serie ligger på netflix för den som missat :crazy:

Ja den har även legat på alla nedladdningssiter 5 minuter efter den har sänds.

Och ja den blir då gratis och kostar maximalt 50kr i månaden på att vara anonym.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Torsten Flink är väl bara att filma eländet när han ligger på gatan i Stockholm och kalla det för Glenn, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ja den har även legat på alla nedladdningssiter 5 minuter efter den har sänds.

Och ja den blir då gratis och kostar maximalt 50kr i månaden på att vara anonym.

 

Varför vara anonym??

 

Mvh Anonym

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vara anonym??

 

Mvh Anonym

http://www.antipiratbyran.se/index.htm?id=facts

 

"Är det olagligt att ladda ned film från Internet?

- Ja, om filmen har lagts ut på Internet utan rättighetshavarens samtycke.

En fil som innehåller film får bara laddas ned om det är rättighetshavaren som har lagt ut filen på Internet eller om han/hon har samtyckt till att filmen lagts ut på Internet. Den fil som du kopierar ifrån ska vara en laglig förlaga. 

Du kan utgå från att rättighetshavaren till film som säljs ute i handeln, visas på bio eller video inte har gett sitt tillstånd till att deras film sprids via fildelningsnätverk som tex Direct Connect, BitTorrent, FTP-servrar etc."

 

"Får jag kopiera film från TV till DVD eller VHS?

- Ja, kopiering för privat bruk är tillåtet om du kopierar från en lovlig förlaga, som i detta fall en lovlig Tv-utsändning. 

Däremot får du inte lägga ut filmen på Internet om du inte har tillstånd från rättighetshavaren."

 

"Får jag ladda ner tv-program som en privatperson lagt ut på Internet om de redan visats på tv?

Nej, om de nedladdade tv-programmen lagts ut på Internet utan tillstånd från rättighetshavarna så är det olagligt att kopiera. Kopiering för privat bruk är bara lagligt om förlagan är ett lovligt exemplar."

 

Så vad tillåter samvetet?

Se och tänk :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag gillade med serien var att den visade thailändare som komplexa, tänkande människor vilket nog förvånade många ej så Thailandsinsatta svenska tittare. I övrigt var det rätt så mycket dravel över storyn. Glenns historia var väl den enda intressanta av de som serien berättade . men den delen var faktiskt mycket bra även om den var stereotyp.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Han var nog rätt smart den där BTT, verkar som dom flesta TGF har någon Thai pojkvän som lurar i bakgrunden..

:):)

Med vänlig hälsning,

"Lurkar bakom hörnet" har jag för mig det korrekta uttrycket var :)

Gäddan som lurar i vassen

I vassen där ligger ju Kjelle.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar Ronnie Peterson! Han kunde köra bil han! RIP!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknar Ronnie Peterson! Han kunde köra bil han! RIP!

 

Glömmer aldrig dödsbudet där, gick på skolgården i 7:e klass då min ärkefiende kom och sa att han var död.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...