Jump to content
IGNORERAD

UDFCs fotbollsäsong 2013


Rebnel

Recommended Posts

broder tuk tuk

Kan bli hårda duster det.

 

Hoppas fader Baa då tillåter att det skrivs även om Pattaya united i denna tråd

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    96

  • Chryzaliz

    21

  • Gorocco

    18

  • Rebnel

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan bli hårda duster det.

 

Hoppas fader Baa då tillåter att det skrivs även om Pattaya united i denna tråd

 

BTT

Varför skall det göras det?

Heter tråden UDFC. då skriver vi om UDFC, det går det ju bra att starta en Pattaya United tråd! Du kommer väl att på plats kommentera denna!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varför skall det göras det?

Heter tråden UDFC. då skriver vi om UDFC, det går det ju bra att starta en Pattaya United tråd! Du kommer väl att på plats kommentera denna!

 

Om båda lagen spelar i samma serie så finns det ju en gemensam trådnämnare

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om båda lagen spelar i samma serie så finns det ju en gemensam trådnämnare

 

BTT

Nämen TÄNK lite, UDFC spelar mor fler lag än Pattaya, Pattaya spelar mot fler lag än UDFC, hajaru?

Tror du MFF i HIF skulle dela på en tråd någonstans i världen?

Slutsnackat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HELVETES JÄVLA SKIT

 

 

 

 

 

Torsk igen på bortaplan.........suger mer än getpung, så jävla bra dom lirar hemma och 5 raka torsk på bortaplan...SUCK

 

Nu gick tåget till 1:an....

 

Enda fördelen, billigare biljetter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens övriga resultat förutom NakonNayok-Udon 2-1

Chiang Mai slog AngThong

och Sukhothai spelade oavgjort med Paknampho.

 

Finns en matematisk chans fortfarande då vi har kvar AngThong och PakNampho

 

Just nu.

Chiang Mai 17 Poäng

PakNampho 12

AngThong 11

Sukhothai 10

Udon 9

Nakhon Nayok 7

 

Vi kan i bästa fall få ihop 15 pinnar och måste vinna med 3 mål/match  för i Thailand räknar man inte målskillnad utan inbördes möten!

En får inte ge upp! Vi har ju två hemmafajter kvar!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

HELVETES JÄVLA SKIT

 

 

 

 

 

Torsk igen på bortaplan...suger mer än getpung, så jävla bra dom lirar hemma och 5 raka torsk på bortaplan...SUCK

 

Nu gick tåget till 1:an.

 

Enda fördelen, billigare biljetter!

 

För dåligt.

 

Jag hade hoppats på matcher mot Pattaya nästa år

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

För dåligt.

 

Jag hade hoppats på matcher mot Pattaya nästa år

 

BTT

Till vilken nytta då?

Sänds väl knappast i Sverige!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Till vilken nytta då?

Sänds väl knappast i Sverige!

 

Nej men det kanske kunde bevisat för dig att det finns skickliga ting utanför barerna även i Pattaya.

 

Och att det är en relativt normal stad med ett normalt liv vilket du nog inte riktigt begripit.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men det kanske kunde bevisat för dig att det finns skickliga ting utanför barerna även i Pattaya.

 

Och att det är en relativt normal stad med ett normalt liv vilket du nog inte riktigt begripit.

 

BTT

Vi ska nog inte jämföra vad som är sunt och begripligt oss emellan, du skulle gråta dig till döds!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet inte om du någonsin satt din fot i Pattaya eller om du enbart fått din syn på staden genom rykten eller vad du läst på diverse forum.

 

Men jag kan upplysa dig om att livet bland vanligt folk går till på samma sätt som i övriga städer i Thailand. Man arbetar inom diverse näringar.

 

Skilnaden mellan Udon och Pattaya är möjligen att det finns lite fler turister i Pattaya plus att prostituionen är en aning mer öppen på sina ställen men jag tror säkert det finns lika många nattfjärilsdamer i Udon fast lite mer diskreta förstås.

 

Så att Pattaya fått epitetet syndens stad i Thailand är en aning överdrivet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du någonsin satt din fot i Pattaya eller om du enbart fått din syn på staden genom rykten eller vad du läst på diverse forum.

 

Men jag kan upplysa dig om att livet bland vanligt folk går till på samma sätt som i övriga städer i Thailand. Man arbetar inom diverse näringar.

 

Skilnaden mellan Udon och Pattaya är möjligen att det finns lite fler turister i Pattaya plus att prostituionen är en aning mer öppen på sina ställen men jag tror säkert det finns lika många nattfjärilsdamer i Udon fast lite mer diskreta förstås.

 

Så att Pattaya fått epitetet syndens stad i Thailand är en aning överdrivet.

 

BTT

Ursäkta en oförstående, men vad har prostitutionen i Pattaya med UDFC fotboll att göra!

Inte ditt starkaste kort det här med läsförståelse!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta en oförstående, men vad har prostitutionen i Pattaya med UDFC fotboll att göra!

Inte ditt starkaste kort det här med läsförståelse!

Måste du svälja betet med hull och hår, ignorera och fokusera på UDFC. :)

Fredag, ska du med tåget?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

starta en tråd om 7/11 laget Pattaya istället

 

Det laget hade du inte velat ha som motståndare.

 

Segare spelare får man leta efter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på lördag den 30/11 är det ytterligare en MÅSTE match för UDFC, AngTong som vi förlorade mot borta med 0-1 kommer till Udon och eftersom man i Thailand tillämpar inbördes möten istället för målskillnad gäller det att inta bara vinna, utan att vinna med minst 2 mål!

Ni som är i stan, klockan 18 är det avspark, kom och heja på UDFC och om ni har lust, uppvärmning på nya RuySuk vid poolen från klockan 14 cirkus!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag och Virrpannan hade tänkt att vara i Nong Kai på lördag och Laos på söndag.

Måste ta oss en funderare, jag som till och med köpt en ny orange Udon-tröja idag.

Hur kan jag så totalt missat datumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag och Virrpannan hade tänkt att vara i Nong Kai på lördag och Laos på söndag.

Måste ta oss en funderare, jag som till och med köpt en ny orange Udon-tröja idag.

Hur kan jag så totalt missat datumet.

Gener???

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så..då är det slut på hopp och matematik...1-4 hemma, årets största förlust och just i den match man måste vinna, kanske det va just därför det gick så otroligt snett, men AngTong va bra, inget snack om den saken, deras spelare va både större starkare och snabbare samt hade lite röta, allt tillsammans ger vid handen att resultate blev som det blev, en tveksam straff, mycket bra slagen till 2-1, en tveksam frispark, även den bra slagen 3-1, sen kom 4:a av bara farten då luften gått ur helt hos UDFC:

För första gången har jag sett tendens till dåligt publikuppföranden likt Europa, man kan väl  säga att domaren inte va speciellt bra, men man kastar inte stolar och annat skräp på dom ändå.

Även om besvikelsen över att inte klara av att avancera naturligtvis var stor så kan man konstatera att på 5 matcher på bortaplan har man tagit 0 poäng och har en målskillnad på 2-10, där ligger förklaringen inte på dålig domare i en match!

Nya tag nästa säsong, hoppas på ett mer homogent lag där det inte skilljer fullt så mycket i spelkvalitet mellan "vattenbärarna" och det övriga i laget!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så..då är det slut på hopp och matematik...1-4 hemma, årets största förlust och just i den match man måste vinna, kanske det va just därför det gick så otroligt snett, men AngTong va bra, inget snack om den saken, deras spelare va både större starkare och snabbare samt hade lite röta, allt tillsammans ger vid handen att resultate blev som det blev, en tveksam straff, mycket bra slagen till 2-1, en tveksam frispark, även den bra slagen 3-1, sen kom 4:a av bara farten då luften gått ur helt hos UDFC:

För första gången har jag sett tendens till dåligt publikuppföranden likt Europa, man kan väl  säga att domaren inte va speciellt bra, men man kastar inte stolar och annat skräp på dom ändå.

Även om besvikelsen över att inte klara av att avancera naturligtvis var stor så kan man konstatera att på 5 matcher på bortaplan har man tagit 0 poäng och har en målskillnad på 2-10, där ligger förklaringen inte på dålig domare i en match!

Nya tag nästa säsong, hoppas på ett mer homogent lag där det inte skilljer fullt så mycket i spelkvalitet mellan "vattenbärarna" och det övriga i laget!

 

"En tveksam straff och en tveksam frispark" "samt hade lite röta"

 

Alltid härligt att läsa hemmasupporters bortförklaringar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Läste precis att Chiang Mai FC som vann UDFC's kvalgrupp beslutat sig för att dra sig ur spel i division 1 under 2014.

 

Orsaken var lite oklar men jag uppfattade det som att det var bristfälliga förberedelser, spelarbrist, etc.

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...