Jump to content
IGNORERAD

Vilken tid får man ta en öl...?


Burken

Recommended Posts

Lite intresserad av hur ni ser på det här med alkoholförtäring i Thailand.

Jag hör till dom som tar en öl när jag känner för det. Sen må det vara buddadag och vilken tid på dygnet som helst.

Vill jag slicka i mej en kall så gör jag det! Träffar ibland folk som börjar virida på sig bekymmrat om man vill bjuda på en pilsner.

Nej tack, klockan är bara 14 osv... jag tänker jaha.? blir de tröttare av en öl klockan 14 än 21...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    3

  • Tallviking

    2

  • Towe

    2

  • Gorocco

    1

Mest aktiva i denna tråd

Så länge man har vett att sluta i tid, så säger jag... anytime.

Fast det är inte alltid man har lust att sluta tid.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kan mycket väl bli en öl vid 11.00. Som tex just nu.., Men det kanske är både den första och den sista den dagen.. upamunep.jpg Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Lite intresserad av hur ni ser på det här med alkoholförtäring i Thailand.

Jag hör till dom som tar en öl när jag känner för det. Sen må det vara buddadag och vilken tid på dygnet som helst.

Vill jag slicka i mej en kall så gör jag det! Träffar ibland folk som börjar virida på sig bekymmrat om man vill bjuda på en pilsner.

Nej tack, klockan är bara 14 osv... jag tänker jaha.? blir de tröttare av en öl klockan 14 än 21...

 

 

Ska det pågå något speciellt mot kvällen så kan jag nog inte starta för tidigt.

Jag har en ful ovana att halsa i mig allt jag kan få tag på och däcka omgående eller inom några timmar.

 

Så för mig gäller oftast att starta ett visst klockslag om jag ska dricka på riktigt.

 

Att bara smaka på en öl när man går och äter, det kan jag göra till frukost.

Link to comment
Dela på andra sajter

I LOS brukar jag alltid starta dagen med en liten virre, i medicinskt syfte då förstås, å sen behöver man inte köra bil den dan heller :crazy:  2 flugor i samma smäll :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är törstig eller känner för en öl så 

spelar det ingen roll vad klockan är. Så tycker jag

Sen kanske det inte behöver bli så många varje dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man känner för det, oavsett tidpunkt :17:

 

Bästa sammanfattningen!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara lite seriös så säger jag, "inte före kl 11".

Men min brasklapp är att vi ju rör oss i ett internaionellt spektra så klockan är garanterat 11 någon stans på jorden!

Sedan är det ju lite diffust när det är för tidigt eller för sent, härom dagen/natten rumlade vi fram till 4 på morgonen och då kan man ju ställa sig frågan om det va för tidigt eller för sen?

Alltså...svaret blir, när jag känner för en öl tar jag en!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Tar gärna en öl, glas vin eller en grogg i princip när som helst, jag behöver ingen speciell anledning eller tidpunkt för detta och jag har definitivt blivit för gammal för att vänta tills det har blivit natt, dom enda gångerna som jag helst avstår är när jag ska arbeta hårt t.ex på farmen, man svettas kopiöst och lider mer av värmen om man dricker aklohol när det är 30-37 grader varmt.

 

Men vid såna tillfällen smakar det ändå godare när man avslutar dagens arbete med ett dopp i närmaste vattendrag och sätter sig i skuggan under ett träd med vännerna, oftast besöker jag våra olika pågående projekt dagligen och då brukar jag ta med mig Lao Kao och Öl, alternativt träffas vi hemma hos mig efter jobbet, både fastanställda och daglönare och så sammanfattar vi dagen och planerar nästa över lite Lao Kao, Öl eller Gin Tonic.

 

Inte sällan brukar vi sedan äta hos någon av morbröderna eller dom hos oss och då kan det lätt bli en grogg eller öl till, men totalt dricker jag nog inte mer här på en vecka än jag gör i Sverige på en helg.

 

Mvh Isan Lover   

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker ALDRIG alkohol före 12:00.

 

 

 

tur att klockan e efter 12:00 någonstans i världen.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite smålullig hela tiden när man är på semester i Thailand.

Får skärpa till mig kanske :crazy:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal regel är att "alkohol får inte intagas förrän solen nått över rånocken"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal regel är att "alkohol får inte intagas förrän solen nått över rånocken"

Hur gör man om det regnar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man om det regnar?

 

"Solen gått över rånocken" är en tidsangivelse så det fungerar även när det regnar

 

Snacka bara med en navigatör så kan han ange när den tiden inträffar där du befinner sig :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju på om man ska supa dagen efter man har supit, för det är ju billigare att starta en gammal fylla än att börja en ny :thumbsup:  :drinks: 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid de tillfällen det bjuds på öl eller ännu bättre starsprit är det helt okey att dricka oavsett tidpunkt och dag.

Är det egen sprit bör man däremot vara mycket restrektiv, då det ju är rätt så dyra droppar.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

En god regel säger "Inget före 12 och inget efter 12"

Men regler är väl till för att brytas. :crazy:

 

:8:

Jag bryter inte den regeln, måste ha den här i Thai för konsumtionen av beer Sing är ganska hög så att säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...