Jump to content
IGNORERAD

Köpa fristående ugn i Bangkok?

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Hej.

Njuter varje dag av maten från svärmors kök.

ranadu7y.jpg

Som i dom flesta thailändska kök så produceras det mesta från wokpannan på gasspisen eller från ångkokning på den samma..

ynavu3e9.jpg

Och ugnen är obefintlig..

dyhujuby.jpg

Och nu tänkte jag bjuda på hemgjord Pizza..

Kort sagt var köper man helst en hyfsad fristående ugn i BKK?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Jag skulle nog kollat på Homepro, finns på flera ställen i stan, eller IKEA kanske?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag skulle nog kollat på Homepro, finns på flera ställen i stan, eller IKEA kanske?

MVH Tommy

makro,big c

Dela på andra sajter

Global house har mycket att välja på, kolla där.

Själv skall jak köpa en inbyggnads ugn.

Global House

235/15 Soi Sawatdi, Vadhana, 10110, Thailand

Dela på andra sajter

Global House var nytt, annars som jag tänkt också. Tror IKEA är bra om man tänkt att göra köket likformat eller tänker designmässigt på något sätt? Och att Macro är bäst om man kollar på prislappen? I det här fallet blir det väl bara att stapla denna ugn på micron och "brödugnen" på denna ugn utan nån större tanke på finess utan att det ska vara praktiskt bara helt enkelt. Vi får shoppa runt.. Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Pizza brukar inte bli något vidare bra i vanlig ugn.

Men det kanske är lite Overkill att köpa en riktig pizzaugn för att ibland göra hemma pizza

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Pizza brukar inte bli något vidare bra i vanlig ugn.
Vi brukar göra underbar Pizza i en vanlig ugn så det är lugnt. Med vänlig hälsning

Dela på andra sajter

Global House var nytt, annars som jag tänkt också. Tror IKEA är bra om man tänkt att göra köket likformat eller tänker designmässigt på något sätt? Och att Macro är bäst om man kollar på prislappen? I det här fallet blir det väl bara att stapla denna ugn på micron och "brödugnen" på denna ugn utan nån större tanke på finess utan att det ska vara praktiskt bara helt enkelt. Vi får shoppa runt.. Med vänlig hälsning,

Ikea har ett inbyggnadsskåp för mikrovågs ugn och varmluftsugn upp till en höjd av 233 cm bredd 60 cm.

http://www.ikea.com/th/en/catalog/categories/departments/kitchen/12316/

Dela på andra sajter

Vi brukar göra underbar Pizza i en vanlig ugn så det är lugnt. Med vänlig hälsning

Jag gör panpizza i mikrovågsugnen.

post-9848-0-75876000-1358030972_thumb.jp

post-9848-0-75876000-1358030972_thumb.jp

Dela på andra sajter

Såg gott ut khun ken, recept?

Tomatsås, riven ost, ölkorv typ Hot Amigo, gröna oliver, paprika sallad, toppar det med bitar av Castello ost.

Dela på andra sajter

Tomatsås, riven ost, ölkorv typ Hot Amigo, gröna oliver, paprika sallad, toppar det med bitar av Castello ost.

Microns W-tal, inställningar och tid vore bra också samt hur du gör degen :thumbsup:  :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Microns W-tal, inställningar och tid vore bra också samt hur du gör degen :thumbsup:  :nyam:

Mvh

BBJ

:wai:

För att göra pan-pizza i en microvågsugn måste den ha crisp funktion.

Beroende på hur stor crisp pannan är, välj dom mindre måtten om pannan inte har en större omkrets än 26 cm. Själv har jag en 28 cm panna.

Degen.

10-15 gram jäst

1-1,5 dl vatten

1-1,5 matsked matolja

1 nypa salt

3-4 dl vetemjöl

Värm vattnet till 37grader, häll i jästen och rör runt, blanda i matoljan och häll i saltet.

Häll i det mesta av mjölet, knåda degen väl, låt den vila ca en halvtimma.

Kavla ut degen till crisp pannans storlek

Pensla pannan med matolja och lägg i degen och nagga den med en gaffel.

Lägg på ingridienserna kör med microns crisp funktion i 10-12 minuter beroende på hur du vill ha degytan

Strö på oregano

Smaklig spis.

Glömde tillägga att när man kör med crisp funktion ställer man inte någon temperatur.

Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Robinson har en jagla fin bankugn for straxt over 6000 bht,ca.50cm bred vad jag kunde bedoma vid en snabb titt.

Halsningar

Chan2011

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...