Jump to content
IGNORERAD

Bra/dåliga och Billiga/dyra restauranger i Pattaya?


StefanJ

Recommended Posts

Hej..  Tänkte kolla era erfarenheter om Billiga restauaranger i Pattaya...  men ändå bra. Själv äter jag på ganska blandade prisklasser/rest.

Sist åt jag på Thai rest på Soi Buakao.. 137bath för 2 pers, och det var inte nån gaturestaurang.   Helt OK thaimat + att vi drack vatten till maten, då vatten funkar bäst till Thaimat, tycker jag

 

Eller om ni har ätit på nåt dyrt och Dåligt? Turistfällor.. :kort:

 

Ses i Thailand i Februari gubbar  :drinks:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    8

  • Sam sip sam

    6

  • Pingislover

    2

  • Seaserpent

    2

Mest aktiva i denna tråd

Beefeater, JÄVLIGT BRA om än ganska dyr mat. Ligger på Soi Diana.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater, JÄVLIGT BRA om än ganska dyr mat. Ligger på Soi Diana.

Den och Big Horn känner jag väl till.. jag bor oftast i de krokarna  :)  Men den är ju Bra och "dyr"..  Jag tänker som sagt på Bra och Billiga.. eller dyra och dåliga (turistfällor)

 

Skål

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Globel Trotter tycker jag har riktigt bra pizza. Har även prövat lövbiffen som va riktigt fin rekomenderas stark. Är man sugen på en Hamburgare nån gång så barbies att rekomendera kommer man från diana tar man vänster på bakau sedan första höger så e de första baren på höger sida kosta 150 bath för en dubbel med pommes ölen tar dom 2 för 85 mellan 08.00-24.00.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Den och Big Horn känner jag väl till.. jag bor oftast i de krokarna  :)  Men den är ju Bra och "dyr"..  Jag tänker som sagt på Bra och Billiga.. eller dyra och dåliga (turistfällor)

 

Skål

Bra och billig går lixom inte ihop när det gäller mat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Bra och billig går lixom inte ihop när det gäller mat

 

Tycker du Flaggan har dålig mat ???????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tycker du Flaggan har dålig mat ???? ???

Med den prisbilden ok ,men om du jämför en fläsknoisette på flaggan kontra beefeater så är skillnaden enorm till beefeaters fördel ,men pytti pannan kan jag lika gärna äta på flaggan som beefeater

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den prisbilden ok ,men om du jämför en fläsknoisette på flaggan kontra beefeater så är skillnaden enorm till beefeaters fördel ,men pytti pannan kan jag lika gärna äta på flaggan som beefeater

 

Ja, gillar du att sitta i en bastu med bilavgaser och äta din Pytt, så är Flaggan ett bra alternativ.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Ja, gillar du att sitta i en bastu med bilavgaser och äta din Pytt, så är Flaggan ett bra alternativ.
bara jag får ha dig som bordskompis skiter jag i var jag sitter
Link to comment
Dela på andra sajter

När den här tråden är uppe, kan jag passa på att berätta om en mycket positiv restaurangupplevelse förra veckan.

 

Vi var ett gäng på tio pers som käkade olika rätter från menyn på News Steaks & Grill i Jomtien (tidigare News Café).

Alla var väldigt nöjda. Kvalitet på mat och priser ungefär som Beefeater, men lite annat att välja på.

Alla matgäster får en Irish Coffe gratis efter maten.

 

Måndagar äter två och betalar för en.

 

Vinsortimentet, som är bedrövligt på Beefeater, var betydligt bättre på News.

 

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

När den här tråden är uppe, kan jag passa på att berätta om en mycket positiv restaurangupplevelse förra veckan.

 

Vi var ett gäng på tio pers som käkade olika rätter från menyn på News Steaks & Grill i Jomtien (tidigare News Café).

Alla var väldigt nöjda. Kvalitet på mat och priser ungefär som Beefeater, men lite annat att välja på.

Alla matgäster får en Irish Coffe gratis efter maten.

 

Måndagar äter två och betalar för en.

dricker knappt aldrig vin ,för mig är maten viktigare än vin

Ok så dom har blivit bättre nu hoppas det står i sig och inte blir up and down

gratis irish ,nä du den har du betalat i den andra maten osynligt ,ingen kan leva på att ge bort ngt he he

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok så dom har blivit bättre nu hoppas det står i sig och inte blir up and down

 

De brukar köra lite olika teman i veckorna.

 

De som då har deras plastkort (alla kan få tror jag),  får  ett e-mail om detta.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker two lions har bra/kvalitet välsmakande mat i mittsegment av priser har inte blivit besviken ännu .Deras 3 rätters går inte av för hackor med en välsmakande räkcoctail som förrätt,  nån kötträtt,glass med maräng/jordgubb  395 baht för allt ialla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

STOR varning för Bei Otto, en tysk restaurang. Jag var där för 2 månader sedan och åt och åkte på en mkt kraftig matförgiftning, hamnade akut på sjukhus där bla båda njurarna slogs ut, låg på sjukhus en vecka efter det besöket där, går fortfarande på kontroll på sjukhus och äter fortfarande medicin efter detta besök, EN STOR varning för detta ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

STOR varning för Bei Otto, en tysk restaurang. Jag var där för 2 månader sedan och åt och åkte på en mkt kraftig matförgiftning, hamnade akut på sjukhus där bla båda njurarna slogs ut, låg på sjukhus en vecka efter det besöket där, går fortfarande på kontroll på sjukhus och äter fortfarande medicin efter detta besök, EN STOR varning för detta ställe.

Vad åt du?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Då var där nog giftsvamp i gulaschen

 

Det enda jag kan tänka mig som kan leda till njursvikt i en gulasch

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Då var där nog giftsvamp i gulaschen

 

Det enda jag kan tänka mig som kan leda till njursvikt i en gulasch

 

BTT

 

Båda njurarna slogs ut helt och alla blodvärden och urinvärden var helt kassa, Men idag så fungerar njurarna men fortfarande medicin för detta  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade tänkt mig en rejäl pepparpiff idag norr om soi 5 i Jomtien på första  snabbmatstället över stora vägen och blev hemskt besviken.

Biffens storlek var som en liten hamburgare och smakade ingenting.

 

Kan däremot rekomdera red horse vid nya flygplatsen i Bangkok.

Enorm anläggning med god mat och då säger jag enorm ligger en hel sjö i mitten..

Har tagit in på gästhus Valentine de sista gångerna innan hemresan 100 meter ifrån inklusive pool för 5-600 bath..

Marknad  inom gångavstånd där man köpa färskt innan flygresan. :wai:

Behöver man mer för en lyckad semester avslut?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya Beefeater   Jomtien Akvavit

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes

 

När Bowlerskan och jag går ut på krogen för att äta gott och må sådär mysigt bra, så blir det ett säkert kort - Beefeater, men det är kul att nån gång emellanåt testa något annat.

Det har ju inte hänt något på Beefeaters meny på flera år, så det börjar faktiskt bli lite trist och ospännande i det avseendet att sätta sej till bords.

 

Nu skall de stänga tre veckor i augusti för renovering och utökning och jag kan bara hoppas på att det kommer att bli lite uppfräschning i menyn också.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
När Bowlerskan och jag går ut på krogen för att äta gott och må sådär mysigt bra, så blir det ett säkert kort - Beefeater, men det är kul att nån gång emellanåt testa något annat.

Det har ju inte hänt något på Beefeaters meny på flera år, så det börjar faktiskt bli lite trist och ospännande i det avseendet att sätta sej till bords.

 

Nu skall de stänga tre veckor i augusti för renovering och utökning och jag kan bara hoppas på att det kommer att bli lite uppfräschning i menyn också.

 

Har dom flyttat ner köket redan, eller är det det dom ska göra i augusti? :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som testat Kitchen i Jomtien?

Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...