Jump to content
IGNORERAD

Användning av surfplatta


kenneth073

Recommended Posts

Hej på er alla.Skulle behöva lite råd från er ang. surfplattor.

Funderar på att köpa en i-pad mini 16gb wi-fi,2990 sek, vi tänkte ta med den till Thailand för att surfa och göra bankärenden,kolla nån film kanske m.m..

Först och främst ovan nämnda surfplatta ,är den ok eller har ni bättre förslag.

Sen är jag ganska òvetande om hur man bär sig åt nere i Thailand.vi ska vara där i en månad.

Köper man nån sorts usb och laddar med pengar,eller nåt slags abonnemang? ni får gärna förklara hur man bär sig åt och vad som är bäst.

Tackar på förhand.

Datasnillet kenneth

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en sådan i vecka och är jäkligt nöjd,använder den bara för o surfa med i princip men det blir väl mer vad det lider.

Men igår så gick jag in på biblioteket och laddade ned Zlatans bok, hur jäkla käckt som helst.

Man får ha boken i 28 dagar och det finns ju lite o välja på i e- biblioteket..kanontjänst.

Slippa släpa med sig en massa pockets är ju underbart bara det

Köper du enbart med wifi så får du köra internet genom mobilen via blåtand när man inte har tillgång till wifi.

Så ett Thaikort med internet får du fixa om du inte köper en 3G modell.

Filmer tror jag du måste synka med iTunes men jag är inte säker, det finns säkert bättre plattor för dom pengarna och med

"Ett öppnare" system men jag är jäkligt nöjd med min . Den fyller mina behov och så är den liten o lätt att ta med sig//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nexus 7, har bättre skärm och har 32gig i minnet samt billigare än den ipad mini du funderar på. Och överlägsen när det gäller att vara innovativ, med Android 2.2. :)

Ser att Lillpitten skriver att ipad mini inte har wifi? Men det har iaf Nexus 7.

http://www.komplett.36-284FB69F5D76

Har du redan en iphone eller mac, så köp en ipad.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

Men jag undrar över detta med wi-fi,måste jag gå genom mobilen för att surfa.går det inte att på nåt enklare sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och överlägsen när det gäller att vara innovativ, med Android 2.2. :)

Till och med nästan dubbelt upp, 4.1 :D

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

Men jag undrar över detta med wi-fi,måste jag gå genom mobilen för att surfa.går det inte att på nåt enklare sätt?

Det beror ju på var du är någonstans. På många hotell, barer och andra ställen finns gratis wi-fi och då kan du surfa utan problem.

Är du ute på vischan finns det kanske inte wi-fi, och då behöver du gå via mobilen. Om du köper iPad mini utan 3G.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

nja,en router är väl lika stor som surfplattan,ska ha surfplattan när jag är på resande fot.

Finns det inget enklare?

ps .kan nån moderator flytta tråden till rätt avd.d.v.s. datorer,elektronik

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med nästan dubbelt upp, 4.1 :D

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Coolare än så fyra punkt två. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolare än så fyra punkt två. :)

Hehe.. jag såg det men hann inte ändra. :)

Du har väl en Nexus 7? Är du nöjd med den? Superbra att man kan ha flera användarkonton med Jellybean 4.2. Perfekt när alla i familjen använder den.

Jag funderar på att köpa en platta till sommaren innan vi dra till Thailand. Det blir förmodligen en Nexus 7 eller Nexus 10. Om inte nåt trevligare dyker upp tiden. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå köp platt med widows 8 eller 7 typ Asus så kan du surfa o göra samma som din laptop sköta din hemsida eller vad du vill för mig är Ipad eller Samsung bara en jätte stor telefon med camera men om du köper Asus kommer ej i håg modellbeteckningen så fungerar han som laptopp med dockningsstation och som en ipad när du tar bort han frå tangentbordet fast med windows oppperativsystem o de är en jävla skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror ju på var du är någonstans. På många hotell, barer och andra ställen finns gratis wi-fi och då kan du surfa utan problem.

Är du ute på vischan finns det kanske inte wi-fi, och då behöver du gå via mobilen. Om du köper iPad mini utan 3G.

Herr Chang har talat.

iPaden är bra till att läsa och titta på bilder / Youtube med.

Men tangent bordet är mindre bra.

Tangenterna kommer på fel platser, så ett litet Tangentbord är att föredra.

Men tänk på att batteriet är mycket litet.

På den jag har i jobbet är batteritiden största problemet.

iPad2 16gb.

Så ha alltid laddaren med dig.

Eller ett riktigt stort extra batteri.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en sådan i vecka och är jäkligt nöjd,använder den bara för o surfa med i princip men det blir väl mer vad det lider.

Men igår så gick jag in på biblioteket och laddade ned Zlatans bok, hur jäkla käckt som helst.

Man får ha boken i 28 dagar och det finns ju lite o välja på i e- biblioteket..kanontjänst.

Slippa släpa med sig en massa pockets är ju underbart bara det

Köper du enbart med wifi så får du köra internet genom mobilen via blåtand när man inte har tillgång till wifi.

Så ett Thaikort med internet får du fixa om du inte köper en 3G modell.

Filmer tror jag du måste synka med iTunes men jag är inte säker, det finns säkert bättre plattor för dom pengarna och med

"Ett öppnare" system men jag är jäkligt nöjd med min . Den fyller mina behov och så är den liten o lätt att ta med sig//Hn

Vem e Zlatan?

Znake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå köp platt med widows 8 eller 7 typ Asus så kan du surfa o göra samma som din laptop sköta din hemsida eller vad du vill för mig är Ipad eller Samsung bara en jätte stor telefon med camera men om du köper Asus kommer ej i håg modellbeteckningen så fungerar han som laptopp med dockningsstation och som en ipad när du tar bort han frå tangentbordet fast med windows oppperativsystem o de är en jävla skillnad

Jag var inne på en Suface pro innan. Men nu snackar vi minst 6k i pris och den är inte släppt ännu. Surface, som finns idag lockar inte mig lika mycket som Android plattorna iaf, och framförallt inte när Nexus 7 är så billig och bra. Då är det lätt att välja bort Surface som finns idag. Och jag kommer inte köpa en Surface pro heller.. för den är alldeles för dyr imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på en Suface pro innan. Men nu snackar vi minst 6k i pris och den är inte släppt ännu. Surface, som finns idag lockar inte mig lika mycket som Android plattorna iaf, och framförallt inte när Nexus 7 är så billig och bra. Då är det lätt att välja bort Surface som finns idag. Och jag kommer inte köpa en Surface pro heller.. för den är alldeles för dyr imo.

Ja, jag fattar inte hur Microsoft satt pris på Surface Pro. Man kan väl lika gärna köpa någon Ultrabook om man vill ha Windows 8.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla.Skulle behöva lite råd från er ang. surfplattor.

Funderar på att köpa en i-pad mini 16gb wi-fi,2990 sek, vi tänkte ta med den till Thailand för att surfa och göra bankärenden,kolla nån film kanske m.m..

Först och främst ovan nämnda surfplatta ,är den ok eller har ni bättre förslag.

Sen är jag ganska òvetande om hur man bär sig åt nere i Thailand.vi ska vara där i en månad.

Köper man nån sorts usb och laddar med pengar,eller nåt slags abonnemang? ni får gärna förklara hur man bär sig åt och vad som är bäst.

Tackar på förhand.

Datasnillet kenneth

Jag satt i samma sits som dig för en månad sen och skulle köpa nytt,valde mellan en lite resedator och surfplatta men valde bort surfplattan rätt fort.

Om man har en dator på plats så man kan använda den när man känner att plattan inte riktigt räcker till så är det en sak men jag kände att det var mycket som blev jobbigt.

USB som du skriver om är det inte många plattor som har,HDMI blir ochså svårt...tror du ska fundera på om en platta täcker dina behov om du inte ska ha den som kompliment.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolare än så fyra punkt två. :)

Oops inte lätt att vara messerscmitt :D

Annars håller jag med om att det är svårt med användningsområde för plattorna om man inte använder dem för spel el dylikt.

Min platta har legat i fodralet sen augusti tror jag.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Ändrades av Ducce
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köpa WiFi tid hos True eller DTAC. Köper du en IPad mini i Thailand så kostar den 11200 Baht för 16 GB WiFi. Dock är dom just nu väldigt svåra att få tag på.

Köpte en iPad mini igår bara för att testa. Enda felet var den anti glare film jag köpte för att skydda skärmen, det är klart bättre med en klar film.

Sedan tidigare har jag en iPad 3, mini känns snabbare. iPad mini har fått en del kritik för skärmen, vilket är helt obefogad. Om man som jag gör en del fotoredigering då kan man märka att det inte är en Retina skärm, för att läsa och kolla bilder eller surfa är skärmen kanon bra.

Någon skrev att tangentbordet hamar fel, på iPad kan man slajda tangentbordet till olika positioner på skärmen, man kan även dela det i två vilket jag tycker är bra.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Oops inte lätt att vara messerscmitt :D

Annars håller jag med om att det är svårt med användningsområde för plattorna om man inte använder dem för spel el dylikt.

Min platta har legat i fodralet sen augusti tror jag.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Ska väl också erkänna att nyhetens behag domnade av efter två timmar och nu ligger den och skräpar, har så mycket roligare och mer användbara prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack seaserpent.

Att köpa wi-fi tid gör det att jag slipper gå via mobilen då?

Där det finns wifi slipper du naturligtvis. En wifi accesspunkt har inte så lång räckvid ca.100-200m. I ett stort hus får man ha flera accesspunkter för att få täckning över hela huset och ute. Wifi finns mest på flygplatser, hotell och andra gemensamma byggnader. Flygplan med wifi blir vanligare och vanligare, tågen i Sverige har mestadels wifi. Men du kan nog räkna med att de flesta platserna inte har gratis wifi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...