Jump to content
IGNORERAD

Ringa billigt från mobil till thailand


kenneth073

Recommended Posts

Suck,Nu var det dags igen.Vi gjorde oss av med våran hemtelefon pga höga abonnemangsavgift med frugans goda minne,Hon brukade köpa såna där kort med pinkod när hon ringde Thailand från den.

Nu mer ringer hon knappast dit så därför tog vi bort hemtelefonen som vi nästan aldrig använde ändå och skaffade en hemtelefon med simkort(ingen abonnemeng avgift).

Nu skulle hon ringa igen inför vår stundande resa dit.med vår nya "hemtelefon" fick hon slå nummret för mobil och då blev det ett jäkla väsen,100 kr kortet räckte bara 10 minuter mot förut kanske 100 minuter.

Vill ha tips på billigt men ej krångligt sätt att ringa från mobilen till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    5

  • Seaserpent

    3

  • Khemmarat

    3

  • Singha711

    2

Mest aktiva i denna tråd

Comviq amigos

Öppningsavgift 99 öre

Fast telefon 0,25 kr/min

Mobiltelefon 0,64 kr/min

Sms 0,49 kr

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att du frågade om mobil men...

Varför har du inte en hemtelefon via internet. När du antagligen ändå har en internetlina. Jag betalar en minimiavgift på 69 kr som jag får ringa för plus att jag har ett tillägg på "utland" för 19 kronor. Frugan ringer Thailand nästan varje dag och det blir ändå inga större summor. För 69 kr i månaden kan din tjej ringa Thailand 2,5 timmme i månaden för den summan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade ett Vectone kontantkort åt damen i somras så hon kunde ringa hem när hon var här på besök. Har för mig det kostade 69 öre/min.

Själv har jag tillägget 3 Global i mitt 3-abonnemang, kostar 29 kr./mån. som dras från min pott, samtalen kostar 69 öre/min. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

eller varför inte voipdicount funkar för oss mycket bra aven om man inte har smartphone. Då ringer man bara samtal till ett 08 nummer sedan slår in mottagarens nummer.

Mobil samtal kostar 0,29 sek med telenor jag vet inte vad andra har för minut avgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype för 50 spänn i månaden till både fasta och mobila telefoner i Thailand.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eller ett ADSL abb. i Thailand för typ 600Thb/ månad.

Installera skype, msn eller valfritt program för att snacka med varandra.

Sedan kan man ju även använda kameran i datorn, vilket kan vara både trevligt eller otrevligt beroende på vem man snackar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skype för 50 spänn i månaden till både fasta och mobila telefoner i Thailand.

Finns tyvärr inte kvar, kostar dryga 100-lappen i månaden nu. Men klart billigt ändå, enda begränsningen är väl max 6 timmar per dag (om dom inte ändrat) annars är det bara ringa hur mkt som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kärring ringer från fasta hemtelefonen med telia utland.Tycker att det är billigt med tanke på att hon ringer dagligen till sin mamma i Thailand.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har megaphone som fast/internet och Halebop på mobilen

så kan hon ringa när hon vill utan att du blir rånad

och det funkar bra med bra täckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket alla.

Som sagt det är inte så ofta hon ringer,vi ska ju ner snart så därför blir det väl en del extra samtal till släkten

Detta kanske kan vara något . 0,29 öre/min till mobil, 0,01 öre till fasta nätet 0,99 öre öppningsavgift http://www.delightmo...ivInternational Mvh Hobbe

Vi ska testa detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype för 50 spänn i månaden till både fasta och mobila telefoner i Thailand.

Inte numera va? länk till det isof...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ringa ofta och tala länge, sådär 50 kring timmar i månaden eller mer så är det "Skype to Go" som gäller. Jag skulle ändå tro att det redan lönar sig när man ringer mer än 10 timmar/mån.

Kostar ca 100 kr/mån och då kan man ringa till fasta telefoner i ett stort antal länder och till mobiler i en del länder, bl.a. Thailand.

Taxa för lokalsamtal till svensk telefonnr tillkommer naturligtvis enl prisplan med den svenska telefonleverantören.

Fördelen med "Skype To Go" är också att man faktiskt kan dela på abonnemanget. Det går att ringa "gratis" med "Skype to Go" även från Thailand men då endast från datorn eller smartphone till fasta telefoner i Sverige. Detta är speciellt bra när man är själv i Thailand och behöver ringa regelbundet och/eller länge till Sverige för ett vettigt pris.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte numera va? länk till det isof...

Tydligen har Skype tagit bort alternativet att välja ett land, så för knappa hundringen i månaden kan man ringa ett antal länder, Thailand både mobil och fast.

Vi använder det, jag kan ringa till frugan och hon ringer sina vänner genom mitt konto.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ringa ofta och tala länge, sådär 50 kring timmar i månaden eller mer så är det "Skype to Go" som gäller. Jag skulle ändå tro att det redan lönar sig när man ringer mer än 10 timmar/mån.

Kostar ca 100 kr/mån och då kan man ringa till fasta telefoner i ett stort antal länder och till mobiler i en del länder, bl.a. Thailand.

Taxa för lokalsamtal till svensk telefonnr tillkommer naturligtvis enl prisplan med den svenska telefonleverantören.

Fördelen med "Skype To Go" är också att man faktiskt kan dela på abonnemanget. Det går att ringa "gratis" med "Skype to Go" även från Thailand men då endast från datorn eller smartphone till fasta telefoner i Sverige. Detta är speciellt bra när man är själv i Thailand och behöver ringa regelbundet och/eller länge till Sverige för ett vettigt pris.

//Singha711

Skype To Go är en tjänst som gör att man kan ringa ett lokalt nummer, man måste registrera varje nummer man vill ringa till, sedan debiteras man lokal samtals taxa. Tjänsten är inte tillgänglig från Thailand.

Den tjänst du beskriver kallas Obegränsat Världen och kräver att man är inloggad på Skype på dator eller mobil, det går även att ringa fasta svenska nummer med denna tjänst, till mobil debiteras vanlig Skype taxa.

Idag går det hur fint som helst att använda Skype över 3G så lite svårt å förstå varför en del envisas me dessa telefonkort som aldrig varit direkt fördelaktiga.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla vilka abb som ringer billigt då kan man ringa billigt, ringer själv med 3 total 349:- (tecknade vid kampanj) mån fritt alla nummer i Sverige sen ringer jag Thailand via 08 nummer köper telkort "typ" [size=2]Super Star Gold 109:[size=2]- räcker för mig i 2 månader sen bara köpa nytt igen.[/size][/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen har Skype tagit bort alternativet att välja ett land, så för knappa hundringen i månaden kan man ringa ett antal länder, Thailand både mobil och fast.

Vi använder det, jag kan ringa till frugan och hon ringer sina vänner genom mitt konto.

Jo det var riktigt bra när det fanns, vi hade då 10 000 min i månaden för det priset, har det som du nämner nu för knappa hundringen i månaden för betydligt mindre tid, men ändå tillräckligt..fungerar bra då endast jag numera regelbundet ringer till Thailand, blir nog inte mer än några 4-5 min per dag till vanlig telefoni, vi kör nog mer direkt skype-skype...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var riktigt bra när det fanns

Jag har kvar samma tjänst, tog dom bort ditt ?

Trodde att alla som hadde innan dom ändrade, fick behålla tjänsten

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Om man bara ringer ett antal fasta bestämda nummer i Thailand så fungerar ju Rebtel ganska bra. Om man nu har ok Taxa för att ringa från mobilen till ett 08 (stockholm) nummer. Rebtel tar ca 20 öre förutom då din lokala svenska taxa.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kvar samma tjänst, tog dom bort ditt ?

Trodde att alla som hadde innan dom ändrade, fick behålla tjänsten

Den var kvar ett tag, men nu är den ursprungliga dealen en annan, är du verkligen säker på att du har den ursprungliga, med 10 000 minuter/månad för ca 50kr?

Detta har varit uppe förut, och då var det flera som hade fått det tidigare så generösa avtalet ändrat, fler än mig alltså.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...