Jump to content
IGNORERAD

Årets glögg


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Provade just årets årgångsglögg med smak av ingefära. Ingen större hit men den slinker ner. Herrjunga Mocca & Choklad var istället en riktigt bra överraskning. Har ni några favoriter? Hur dricker ni er glögg? För mig är det ett måste med en bira till, annars blir det för sött och klibbigt i munnen.

post-7918-0-08176800-1353168596_thumb.jp

post-7918-0-02983400-1353168635_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gorocco

    2

  • Kenneth4618

    2

  • andrejsdenruskige

    2

  • Benriach

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag brukar köpa Blossa starkvinsglögg, tar den "klassiskt" med nötter o russin och gärna pepparkakor till.

Trevlig kväll//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte just starta en liknande tråd, men nu kör vi i denna istället!

Årets glögg får ge vika för årets Juldrink nummer 1!

(Apotekarnes) Julmust och Gin, blanda halvstarkt, ca 1del Gin och 3 delar Julmust, Juligt och förvånansvärt gott!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tänkte just starta en liknande tråd, men nu kör vi i denna istället!

Årets glögg får ge vika för årets Juldrink nummer 1!

(Apotekarnes) Julmust och Gin, blanda halvstarkt, ca 1del Gin och 3 delar Julmust, Juligt och förvånansvärt gott!

MVH Tommy

Måste provas, få saker blir sämre med en skvätt gin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan den här tråden får en att vilja avbruta min vita period, glögg ger mig en riktig trevlig stämning.

Förra julafton i Udon lyckades jag koka över en del av den dyra glöggen när man glömde bort den i vattenkokaren.

post-3468-0-82259900-1353188070.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan den här tråden får en att vilja avbruta min vita period, glögg ger mig en riktig trevlig stämning.

Förra julafton i Udon lyckades jag koka över en del av den dyra glöggen när man glömde bort den i vattenkokaren.

post-3468-0-82259900-1353188070.jpg

Man ska väl aldrig koka glöggen om man vill ha alkoholen kvar :not_i: bara värma den :nyam:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glögg lite tidigt för mig aldrig före den 1/12 enligt mig :wink: här blir det en Iris coffé ... Men när det blir dax för glögg så är Blossa vinglögg min favorit spetsad med en stänk från Absolut flaskan

post-3557-0-49704200-1353197518.jpg

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Gillar glögg och jag köper alltid extra mycket som jag sparar till nästa år, för vi vill gärna ha saftglögg blandad med mörk rom i termos vid höstens hummerfiske, det finns inget som värmer så bra när det är fuktigt, rått och kallt, man blir varm inifrån, vårt problem är att glöggförsäljningen börjar i november och hummerfisket redan i slutet av september, så vi har svårt att hitta vanlig alkoholfri glögg i matbutikerna när den första frosten kommer, strårom passar alldeles utmärkt till glöggen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör alltid med Blossa lättglögg och sen spetsar den själv... Värmer den till lite halv ljummen...

Fick med mig 2 flaskor blossa lättglögg ner till Thailand, så det ska bli gott på julaftons morgon... Se vad tjejen tycker om det med,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kör alltid med Blossa lättglögg och sen spetsar den själv... Värmer den till lite halv ljummen...

Fick med mig 2 flaskor blossa lättglögg ner till Thailand, så det ska bli gott på julaftons morgon... Se vad tjejen tycker om det med,,,

Hej

Vi brukar ta med lite glögg till Thailand också, men hitills är det nästan ingen som har gillat det, dom tycker att det verkar vara väldigt starkt, förmodligen är det ångorna som sticker i näsan, mormor tycker att det luktar och smakar som natur medicin, vi brukar ju få svenska gäster vid jul och dessa brukar också ha med sig svensk glögg, det brukar ju finnas starkvins glögg på Tax Free.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi brukar ta med lite glögg till Thailand också, men hitills är det nästan ingen som har gillat det, dom tycker att det verkar vara väldigt starkt, förmodligen är det ångorna som sticker i näsan, mormor tycker att det luktar och smakar som natur medicin, vi brukar ju få svenska gäster vid jul och dessa brukar också ha med sig svensk glögg, det brukar ju finnas starkvins glögg på Tax Free.

Mvh Isan Lover

Jag tycker det är skum smak på starkvinsglögg. Tycker lättglögg och sen spetsa själv är det bästa alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tycker det är skum smak på starkvinsglögg. Tycker lättglögg och sen spetsa själv är det bästa alternativet.

Hej

Gillar både och, lite rom eller brännvin passar väl nästan i all glögg tycker jag, det blir för sött annars .

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Gillar både och, lite rom eller brännvin passar väl nästan i all glögg tycker jag, det blir för sött annars .

Mvh Isan Lover

Ja stroh rom är inte alls fel i glöggen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska väl aldrig koka glöggen om man vill ha alkoholen kvar :not_i: bara värma den :nyam:

Det har du rätt i men stod i telefon med mamma från Sverige så jag glömde totalt bort glöggen. :crazy:

78,3 grader eller nåt är väl kokpunkten, då börjar det droppa ut. :police::ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter drygt 30 år utanför Sverige så har jag fått fixa glöggen själv.

Koka upp svartavinbärssaft med socker och tillhörande kryddor, var försiktig med kanelen.

Späd med rödvin och när det börjar sjuda så stäng av värmen och blanda i vodka till angenäm styrka och smak.

(Går också bra med rom eller t.o.m. hembränt av god kvalitet. jag har ju bott i Saudi).

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar köpa alkoholfri blossa glögg och spetsa själv med hembränt,då får man fram styrkan och smaken som passar en själv.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blossa gillade grabben till höger. Han klämde nästan i sig ett helrör själv

post-3485-0-60449200-1353236969.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Blossa gillade grabben till höger. Han klämde nästan i sig ett helrör själv

post-3485-0-60449200-1353236969.jpg

Hej

Var det varm eller kall glögg?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var det varm eller kall glögg?

Mvh Isan Lover

Kall direkt ur flaskan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kryddor till glögg och pepparkakor finns i Thailand.

Ungdomen av idag är så lata. smiley-char124.gif

Enda som du behöver ta med dig från Sverige är turbojäst.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...