Jump to content
IGNORERAD

Tips på nya resedestinationer i Asien sökes

PlayTheGame

Recommended Posts

• Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• mamma bäng fan pappa käng

8

• PlayTheGame

4

• L64

3

• falukorven

3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Chan2011

Glöm inte bort att Indien också ligger i Asien.

Oerhört spännande, extrem billigt och mycket lärorikt.

Jag har aldrig träffad någon som inte var helt omtumlad efter en resa till detta kontrasternas land.

//Singha711

Tips ang. Indien,las boken Shantaram,en fantastisk beskrivning av Indien och om en vasterlannings liv dar.

Halsningar

Chan2011

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Till vintern blir det bara Thailand, men tänker mig en tripp på 4-6 veckor juli/aug 2013 och då vill jag ha nåt mer än bara Thailand.

Sommartid skulle jag ta Tokyo utan tvekan!

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Burma är också mycket sevärt ..

Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Kom på att om tid,pengar och lust finnes så skulle man kunna flyga till Tokyo och sen lämna landet från Kansai en timmes väg från Kyoto.

Tyckte väldigt mycket om Kyoto med bla Geishadistriktet Gion.

Mellan Tokyo och Kyoto tar man den trevliga shinkansen med bugande tågpersonal så fort dom går in i vagnen och även när dom lämnar densamma.Mycket underhållande!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Tja.

Bodde Här.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1066451-d301385-Reviews-The_Prince_Sakura_Tower_Tokyo-Minato_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

edapy8e6.jpg

mahysypy.jpg

a7y7agyh.jpg

ynu9epun.jpg

570 SEK per natt i enkelrum. Rummet stort som en större finlandsbåthytt men med alla bekvämligheter ( kyl, internet, tv)

Här finns lite mer info i min gamla tråd

http://www.maipenrai.se/forum/t/14246-vart-resa-10-dagar-utanfoer-Thailand-i-juli/

Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Snöa inte in på Asien..Oceanien med Samoa, Tonga och närliggande ögrupper kar MYCKET att erbjuda och är fortfarande en prisvärs avstickare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Tips på bra boende i Tokyo?

Minns inte vilka ställen jag har bott på men jag bodde första gången i området Ueno där det fanns mycket boende men upplevde det som lååångt bort från alla ställen som skulle besökas.

Sist bodde jag i Kabukicho av nån konstig anledning och där trivdes jag bra :bag:

Viktigast är nog ändå att bo nära metron eller JR-tågen tror jag så man inte behöver promenera i en halvtimme innan man hittar en station för mycket tågåkande blir det i stora Tokyo.

Nåt jag blir lite fundersam över är när du söker efter storstäder så får du tips om gulliga paradis-öar o likn.

Jaja, dom har ju sin charm också :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Tack för alla förslag men precis som Lamaien skriver så är det inte paradisöar som jag ute efter!

Storstäder skall vara

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Kom hem från Tokyo förra veckan,en fantastisk stad .Bodde i Minatoku området i centrala tokyo nära till allt.

Dela på andra sajter

Malasia; Kuala Lumpur.Singapore.och varför inte Kina.finns hur mycket som helst, och vill du vara före de flesta så är ju Burma/Myanmar på G att bli riktigt bra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Ett förslag är att åka med nåt mellanösternbolag och stanna i Dubai/Abu Dhabi eller Doha, finns en del schysta byggnader där. Kuwait har också en del imponerande hus, Manama har sitt WTC (det med propellrarna) men i övrigt inte så mycket.

Om det låter lockande så ska jag ge dig mer info.

Finns lite bilder i min skyscraper-tråd.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Jakarta? Är det något att se? Eller är det bara sopberg där?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...