PlayTheGame Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Hej, Vid de senaste resorna har vi kombinerat Thailand med ytterligare ngn destination. Saigon, Kuala Lumpur, Macau & Hong Kong. Behöver nu lite nya ideer på nya destinationer. Inga badorter, det är storstäder som gäller. Ge gärna tips och varför Ni tycker att det är ett bra resmål. Singapore? Peking? Tokyo? Seoul? Mvh / PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Tokyo- allt är så annorlunda mot vad man är van vid.Det är den korta beskrivningen på varför Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Glöm inte bort att Indien också ligger i Asien. Oerhört spännande, extrem billigt och mycket lärorikt. Jag har aldrig träffad någon som inte var helt omtumlad efter en resa till detta kontrasternas land. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 (ändrad) Glöm inte bort att Indien också ligger i Asien. Oerhört spännande, extrem billigt och mycket lärorikt. Jag har aldrig träffad någon som inte var helt omtumlad efter en resa till detta kontrasternas land. //Singha711 Ja omtumlade har nog alla varit men jag känner bara två som har pratat gott om det landet. EDIT: ändrat till två efter inlägg nedan. Ändrades November 4, 2012 av Abrafo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Singapore är värd varje krona att se, Då menar jag inte bara centrum utan hela ön med sina otroliga kontraster och mycket vackert. Innan jag var där så trodde jag att det var bars skyskrapa komplex men det finns djungel, vackra parker, natt liv och mycket mera. Kommunikationer är perfekta och sekundpunktliga. Jag ska dit igen med då ska jag ta en båt tur till en ö vid Ekvatorn som ligger ca 2 timmar båt tur från Singapore Utsikt från Faber Mountain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Ja omtumlade har nog alla varit men jag känner bara en som har pratat gott om det landet. Här får du en till!! 6 resor och 36 veckor i landet .. I love it .. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Hej. Här kommer jag att lägga in ett antal svar. Har kört lite av samma stil! Tips 1 Borneo! Vi körde in i Kota Kinabalu och ut ur Sandakan. Hur mycket som helst att se och med ett besök i bananaultanatet Brunei som kalkonhöjdpunkt!! Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Tips nummer 2 Hanoi. Suverän stad. Slagga några nätter i Gamla stan. Kör en rejäl 3-5 dagars på Haling Bay med sleep aboard. Höjdare!! Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Här får du en till!! 6 resor och 36 veckor i landet .. I love it .. Med vänlig hälsning, Ändrat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Tips 3. Seoul + Tokyo. Seoul är ju huvudstad i ett annat land i Asien .. Tokyo är en annan planet! Om bara en hinns, Prioritera Tokyo. Tokyo rules.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 (ändrad) Ja omtumlade har nog alla varit men jag känner bara en som har pratat gott om det landet. Desto större anledning att direkt vid platsen ta reda på varför det är så svårt att bryta med våra ofta förutfattade och trångsynta meningar om vad som är bra och dålig. Det kan väl aldrig vara skadligt att fördjupa sina kunskaper och livserfarenheter på just den här punkten. Visst kan det vara jobbigt för människor som aldrig hade tänkt att lämna sin egen bubbla att konfronteras med världen som den i själva verket är, nämligen mycket mera mångfacetterad och berikande än vi någonsin hade kunnat föreställa oss. Vill man inte hals över huvud göra avkall på sina invanda (västerländska) levnadsvanor så finns det även i Indien många angenäma turistställen (tex Goa) som i de flesta avseenden är fullt jämförbara med Thailand. //Singha711 Ändrades November 4, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Desto större anledning att direkt vid platsen ta reda på varför det är så svårt att bryta med våra ofta förutfattade och trångsynta meningar om vad som är bra och dålig. Det kan väl aldrig vara skadligt att fördjupa sina kunskaper och livserfarenheter på just den här punkten. Visst kan det vara jobbigt för människor som aldrig hade tänkt att lämna sin egen bubbla att konfronteras med världen som den i själva verket är, nämligen mycket mera mångfacetterad och berikande än vi någonsin hade kunnat föreställa oss. Vill man inte hals över huvud göra avkall på sina invanda (västerländska) levnadsvanor så finns det även i Indien många angenäma turistställen (tex Goa) som i de flesta avseenden är fullt jämförbara med Thailand. //Singha711 Jag är helt enig med dig men faktum är att det är inget annat land som jag har hört så många säga "aldrig mer" med en efterföljande harang om koskit på stranden och städer utan avlopp mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Jag är helt enig med dig men faktum är att det är inget annat land som jag har hört så många säga "aldrig mer" med en efterföljande harang om koskit på stranden och städer utan avlopp mm. Här tror jag jag skulle kunna skriva några A4, dels pga av min kärlek till Indien som resemål. Dels pga att du är en av dom medlemmar som skulle läsa ett svar på ditt inlägg, ska dock försöka begränsa mig ändå.. Koskit på stränderna: Indiska stränder är i genomsnitt lika renliga som thailändska. Ja det finns vilda kor på några stränder tex Goa men inte mer än 50 % av stränderna där och mindre än 10 % i hela indiem, men det är inte fler än hästskiten i Tex. Centrala Hua Hin. Indien är verkligen kontrasternas land, eller kontinent egentligen. Tror att du kan finna slumområden utan avlopp i tex Mumbai men likaså lyximråden likväl som i Bangkok. Avloppen fungerar generellt sett bra i Indien, he he elektriciteten trilskas värre ibland. Skulle vilja säga att den som aldrig sett Varanasi, har aldrig rest.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Peking gillade jag. Vi var där över förra julen för att dricka glögg på kinesiska muren på julafton. Jag skulle dock vilja åka dit en gång till när det inte är så jävla kallt. I december var det lite för kallt för att man ska tycka att det är behagligt att strosa omkring och kolla på allt. Men det är rätt coolt med kontrasterna. Hypermodernt blandat med gamla hutonger.. Nästa resa håller jag på och funderar på om jag vi ska flyga till Yangon eller Mandalay.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Här tror jag jag skulle kunna skriva några A4, dels pga av min kärlek till Indien som resemål. Dels pga att du är en av dom medlemmar som skulle läsa ett svar på ditt inlägg, ska dock försöka begränsa mig ändå.. Koskit på stränderna: Indiska stränder är i genomsnitt lika renliga som thailändska. Ja det finns vilda kor på några stränder tex Goa men inte mer än 50 % av stränderna där och mindre än 10 % i hela indiem, men det är inte fler än hästskiten i Tex. Centrala Hua Hin. Indien är verkligen kontrasternas land, eller kontinent egentligen. Tror att du kan finna slumområden utan avlopp i tex Mumbai men likaså lyximråden likväl som i Bangkok. Avloppen fungerar generellt sett bra i Indien, he he elektriciteten trilskas värre ibland. Skulle vilja säga att den som aldrig sett Varanasi, har aldrig rest.. Med vänlig hälsning, Finns nog mycket som skulle fashinera mig där, om inte annat så är jag är ju en "sucker" för indisk mat.Har varit i de indiska kvarteren i Manchester och det fanns stunder då jag undrade om jag kom med rätt plan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Peking gillade jag. Vi var där över förra julen för att dricka glögg på kinesiska muren på julafton. Jag skulle dock vilja åka dit en gång till när det inte är så jävla kallt. I december var det lite för kallt för att man ska tycka att det är behagligt att strosa omkring och kolla på allt. Men det är rätt coolt med kontrasterna. Hypermodernt blandat med gamla hutonger.. Nästa resa håller jag på och funderar på om jag vi ska flyga till Yangon eller Mandalay.. Medhavd eller hade någon inhemsk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Medhavd eller hade någon inhemsk? Medhavd. Bad hotellet värma på en flaska som jag hade med mig i termos. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Håller med om Tokyo, bra beskrivning av L64, en annan värld. Seoul tycker jag var sådär, samma med Taipei, men det finns ju en del schysta byggnader där å andra sidan. Shanghai kan vara värt ett besök också, fina byggnader där och en skön stämning i stan. Beijing imponerar måttligt på mig, och som falukorven skriver, vara där på vintern är inte kul. Men du ska dit på sommaren va? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Jag kan varmt rekommendera Sri Lanka. Även detta är som att komma till en annan värld. Visserligen 13 år sedan jag var där senast, men kommer säkerligen att återvända. /GSt Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd November 4, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 4, 2012 Håller med om Tokyo, bra beskrivning av L64, en annan värld. Seoul tycker jag var sådär, samma med Taipei, men det finns ju en del schysta byggnader där å andra sidan. Shanghai kan vara värt ett besök också, fina byggnader där och en skön stämning i stan. Beijing imponerar måttligt på mig, och som falukorven skriver, vara där på vintern är inte kul. Men du ska dit på sommaren va? Till vintern blir det bara Thailand, men tänker mig en tripp på 4-6 veckor juli/aug 2013 och då vill jag ha nåt mer än bara Thailand. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Plånboken säger bara Thailand då vi är lite låsta just nu pga husbygge men stanna ett par dar typ Singapore innan vidare transport vore inte fel. För min del är det sådana lösningar som gäller. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Tycker .Georgetown på Penang i Malaysia är en skön stad ,Kolonialstil blandat med indiska och framförallt kinesiska kvarter.Ingen Jättestad precis men finns en hel del sevärt runt ön. Flyget tar bara 1 och en halv timme från bkk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Burma/Myanmar gillar jag och dom ändrar visumreglerna nu snart/eller har gjort så det blir enklare att åka dit. Sköna stränder, häftiga weekendresemål och Burmeserna har generellt en bättre nivå på engelska språket. Har inte varit i det stora deltaområdet som blev väldigt svårt drabbat av Taifunen för några år sedan men misstänker att det kan vara ett häftigt resemål. Napalibeach funkar kanon och min favorit måste ändock bli inle lake. Mandalay Bagan är väldigt snarlikt Ankor wat, men där gjordes inga utflykter http://en.wikipedia.org/wiki/Bagan Inle lake info http://en.wikipedia.org/wiki/Inle_Lake Napali beach bilder hittade inget på wiki http://www.google.se...iw=1280&bih=709 Mc Donalds finns överallt, fast burmastyle Skumt nattliv i Yangoon, trodde vi var på en av världens sämsta modeshower, men det var tjejer som visade upp sig för att bli en nattfjäril inle lake, vi var där i januari, under fryspunkten under natten när vi var där Flytande trädgårdar i sjön Kallt på morgonkvisten men sen blir det 30grader i solen Lotusmarknad, dom utvinner en form av tråd och väver tyg av den, hur det funkar vet jag inte ens idag, men tyget var svindyrt Sen paddlar dom båtarna på ett skumt sätt Tempel med dresserade katter Inle lake, skithäftigt. Lite beachbilder Pärlförsäljerskor Från bunge nummer 2 Bunge nummer 1, lämnade den efter en natt, då jag aldrig har haft så mycket råttor omkring mig någonsin, tänk på att jag är gnagare.. Har många sköna och udda stories från Burma men jag kommer att återvända dit. Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Desto större anledning att direkt vid platsen ta reda på varför det är så svårt att bryta med våra ofta förutfattade och trångsynta meningar om vad som är bra och dålig. Det kan väl aldrig vara skadligt att fördjupa sina kunskaper och livserfarenheter på just den här punkten. Visst kan det vara jobbigt för människor som aldrig hade tänkt att lämna sin egen bubbla att konfronteras med världen som den i själva verket är, nämligen mycket mera mångfacetterad och berikande än vi någonsin hade kunnat föreställa oss. Vill man inte hals över huvud göra avkall på sina invanda (västerländska) levnadsvanor så finns det även i Indien många angenäma turistställen (tex Goa) som i de flesta avseenden är fullt jämförbara med Thailand. //Singha711 Har du procent på Indienresor? Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 4, 2012 Dela Inlagd November 4, 2012 Varför inte Manila på Filippinerna, har i och för sig inte varit där på 20 år men skulle tippa på att det fortfarande är en stad med stora konturer. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu