uptoyou Inlagd Oktober 15, 2015 Dela Inlagd Oktober 15, 2015 frugan sätter "tassar" på nya möblemanget! Uterum är så jäkla grymt. Får jag gissa så kommer ni att tillbringa er mesta lediga tid där. Är helt underbart att sitta inne fast ute på hösten/vintern. Ett råd, skaffa inte TV i uterummet men gärna lite musik. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 15, 2015 Dela Inlagd Oktober 15, 2015 frugan sätter "tassar" på nya möblemanget! Fint som f-n är det,du fattas bara en pöl att glöta sig i Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 15, 2015 Dela Inlagd Oktober 15, 2015 Uterum är så jäkla grymt. Får jag gissa så kommer ni att tillbringa er mesta lediga tid där. Är helt underbart att sitta inne fast ute på hösten/vintern. Ett råd, skaffa inte TV i uterummet men gärna lite musik. nån TV blir det inte, men en liten musikanläggning vill vi ha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 15, 2015 Dela Inlagd Oktober 15, 2015 Fint som f-n är det,du fattas bara en pöl att glöta sig i fick favoritdottern bestämma så fanns det redan en pöl att glöta sig i....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 fick favoritdottern bestämma så fanns det redan en pöl att glöta sig i....... Hon vet hur de ska vara favoritdottern Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 28, 2015 Dela Inlagd Oktober 28, 2015 det är tur att frugan är stark, dags att byta däck! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 8, 2015 Dela Inlagd November 8, 2015 idag har frugan planterat lite blomsterlökar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 15, 2015 Dela Inlagd November 15, 2015 idag krånglade frugan till det med kycklingben, de ska sedan pankofriteras! ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 15, 2015 Dela Inlagd November 15, 2015 idag krånglade frugan till det med kycklingben, de ska sedan pankofriteras! ! Samma här,veckans matlådor produceras för fullt nu Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 15, 2015 Dela Inlagd November 15, 2015 idag krånglade frugan till det med kycklingben, de ska sedan pankofriteras! ! o så här blev resultatet, ser gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 28, 2015 Dela Inlagd November 28, 2015 dagens fru storstädar, nästa helg åker hon o fru måne på en 3-veckors tjejresa............ men gubben låg inte på sofflocket utan pysslade lite vid spisen.......resultat redovisas i en tråd nära dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 12, 2015 Dela Inlagd December 12, 2015 Ledig från ordinarie jobb idag, så då donas det hemma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 19, 2015 Dela Inlagd December 19, 2015 Damen ledig idag igen. Blev sovmorgon i en halvtimme innan hon drog igång med hemmasysslorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 Godistillverkning men tydligen har hon förväxlat julen med påsk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 Nu e det fan i mej slutjobbat fram till 4/1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 25, 2016 Dela Inlagd Januari 25, 2016 idag har frugan planterat om sina avlusade limebladsbuskar............ nu får vi hoppas att dom trivs i de självvattnande krukorna som kostade 400 kronor styck! Är det Makrodd, Kaffirlime på engelska, den "skrynkliga limen? Hur har ni fixat dessa plantor? Jag har försökt med kärnor ett par gånger men aldrig lyckats alls. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 Är det Makrodd, Kaffirlime på engelska, den "skrynkliga limen?Hur har ni fixat dessa plantor?Jag har försökt med kärnor ett par gånger men aldrig lyckats alls.ber om ursäkt, detta hade jag glömt att svara på........visst är det kaffir lime!frugans plantor kommer från frö hon sått, dom är nog minst 15 år gamla!jag vet att plantagen o blomsterlandet har sålt dessa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 inte idag men igår......... svärmor slipar djungelkniven, dags att gå till fruktfarmen på andra sidan vägen! bananerna är inte färdiga att plockas men däremot blomman som ätes med nam prik eller kokas soppa på....... frugan o fastern som också är med! en fin blomma mitt i det bruna! o så ett gäng actionbilder, både svärmor o fastern är över 80 år....... den första "spången"skulle jag nog våga gå på men den andra, en gisten planka.......nääeej! frugan med en del av skörden...... o efter att alla tre käringarna försäkrat mig att det inte fanns vare sig polis eller militär i närheten ställde jag upp på bild med kärran! senare på eftermiddagen fick de tre damerna o svärfar thaimassage i köket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 ber om ursäkt, detta hade jag glömt att svara på........visst är det kaffir lime!frugans plantor kommer från frö hon sått, dom är nog minst 15 år gamla!jag vet att plantagen o blomsterlandet har sålt dessa! Stort tack för detta!!Ska kolla där snarast. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 (ändrad) bananerna är inte färdiga att plockas men däremot blomman som ätes med nam prik eller kokas soppa på....... Den är även god att fritera. Ändrades Februari 4, 2016 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 nu ska det bakas rulltårta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 en stolt fru, 5 rulltårtor blev det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 18, 2016 Dela Inlagd Februari 18, 2016 många gånger har jag blivit imponerad på frugans tålamod! igår köpte hon ett gäng knippor bai kraprao (thaibasilika) på den lilla frukt o grönsaksmarknaden på Pattaya klang som hon slog in i tidningspapper o plastpåsar........ idag packade hon upp, spolade av med vatten o repade av bladen.......... drygt 2 timmar senare............. sådärja! packat i påsar, ut med luften o in i frysen, detta kan man laga mycket gott med! oj då nu kom det lite furu med på bilden, ber om ursäkt M33... ni som tror att jag halvlåg i soffan när frugan jobbade har helt fel, jag fixade hennes matlådor i o med att hon börjar jobba redan i morgon......eller som det nu är, lite senare idag! en bild på ett fantastiskt gott pålägg! frugans frukost fixad! Tack för visat intresse! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 19, 2016 Dela Inlagd Februari 19, 2016 många gånger har jag blivit imponerad på frugans tålamod! igår köpte hon ett gäng knippor bai kraprao (thaibasilika) på den lilla frukt o grönsaksmarknaden på Pattaya klang som hon slog in i tidningspapper o plastpåsar........ idag packade hon upp, spolade av med vatten o repade av bladen.......... drygt 2 timmar senare............. sådärja! packat i påsar, ut med luften o in i frysen, detta kan man laga mycket gott med! oj då nu kom det lite furu med på bilden, ber om ursäkt M33... ni som tror att jag halvlåg i soffan när frugan jobbade har helt fel, jag fixade hennes matlådor i o med att hon börjar jobba redan i morgon......eller som det nu är, lite senare idag! en bild på ett fantastiskt gott pålägg! frugans frukost fixad! Tack för visat intresse! Sms:a hit några korvskivor omedelbums !!! “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 19, 2016 Dela Inlagd Februari 19, 2016 Sms:a hit några korvskivor omedelbums !!! tänkte faktiskt på dig när jag köpte några paket........... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu