Jump to content
IGNORERAD

I-phone till thailand


kenneth073

Recommended Posts

Vad har dessa inlägg med Iphone att göra??!

Om du störs av ett litet sidospår så är det väl bara att hoppa över.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kenneth073

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • Mankan

    3

  • Tack och Hej

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det här påminner om en mardröm jag haft många gånger. En situation där jag argumenterar för något jag först tror är korrekt men så sakteliga börjar inse är helt fel. Av någon outgrundlig anledning fortsätter jag dock att argumentera för det jag vet är fel medans alla runt omkring mig skrattar.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här påminner om en mardröm jag haft många gånger. En situation där jag argumenterar för något jag först tror är korrekt men så sakteliga börjar inse är helt fel. Av någon outgrundlig anledning fortsätter jag dock att argumentera för det jag vet är fel medans alla runt omkring mig skrattar.

Det är mänskligt... fast jag tror inte att jag drömt om det :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är skillnad i Thai på manlig och kvinnlig form.

Innan jag kom på det så blev jag tillfrågad om jag är det? eftersom jag svarade khop khun khap eller kha som flickor gör

Till en av tjejer förklarade för mig. Manlig och kvinnlig.

Vet inte om det har framgått av övriga inlägg, men.

Det är när det slutar med bokstaven "p" som det är maskulint, så att säga. Om man stavar det kHap eller kRap är av föga intresse om man inte vill bangkokifiera uttalet och ta avstånd från dessa lata Lao-avarter till språk :crazy:

Det viktiga blir alltså kraP men du kan nog lika gärna stava det kapp, kap, krrrrap, khhhhhap

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är skillnad mellan Ka som man hör det som farang och kha som man hör det som thai och krap som du hör kap men thai hör krap.

Be någon thai förklara.

Thai de skrattar när farang försöker prata thai och säger att farang är katoy för att farangen använder kvinnlig form när de pratar.

Förklaringen till det är att vi umgås för det mesta med kvinnor där av våra kunskaper i thai.

Man ska inte strö salt i sår, sparka på liggande osv men när den liggande och sårige har hamnat där pga sin egen hybris så tror jag nog att det är OK eftersom högmod sägs gå före fall.

Om vi nu ska rädda Lobuz från att för evigt bli klassad som katoy så måste vi istället hitta förklaringen till Lobuz totala avsaknad av språköra och jag tror vi kan göra det i det faktum att han är från Västergötland. Jag är själv västgötte men har hyfsat kommit undan språkförbannelsen genom att tidigt flytta därifrån men min far har problem som i mycket liknar Lobuz problem. Farsan är 60+ och lärde sig aldrig direkt någon engelska i skolan och aldrig haft någon anledning att förkovra sig senare, som en sann västgötte är det dock inget som hindrar honom från att vara övertygad om att han pratar utmärkt engelska. Oavsett om han åker till Thailand, Turkiet, Teneriffa eller till och med Trafalgar Square så är det "urinvånarna" som talar "alldeles för jävla sketen engelska". Farsans respons när de inte förstår hans svengelska med stark västgötsk brytning är därför enbart att prata högre och till slut skrika och, ja ibland funkar det. Så långt att han skulle försöka briljera med sin obefintliga thailändska på ett forum där många faktiskt pratar representabel thailändska skulle han dock aldrig gå, lite självbevarelsedrift har normalt sett även en västgötte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...