Jump to content
IGNORERAD

Fungerar min låsta telefon i Thailand?


lynn

Recommended Posts

Har en ny telefon Sony Xperia.

Fick jättemycket hjälp med den på Västgötaträffen.

Tack alla som hjälpte mig, Jag älskar min nya telefon med världens bästa kamera.

Men nu undrar jag hur jag ska göra när jag åker till Thailand i Januari?

Telefonen är låst hos 3 i några år.

Måste jag betala 3 för att låsa upp den för att kunna använda den i Thailand?

Som jag förstår så kan jag inte bara stoppa i ett nytt kort i Thailand och fortsätta komma ut på internet och MPR.

Nån som vet`?

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte ens du kan betala 3 för att låsa upp den innan bindningstiden är över... Värdelöst med låst telefon, har samma problem själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jag kan inte använda den i Thailand menar du.

Kram

Lynn

Jo med ditt svenska simkort ,men det kan bli dyrt mkt dyrt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer den nog inte att fungera i Thailand så länge den är låst till Tre eftersom du i Thailand vill använda ett simkort från en annan operatör. För att kunna använda andra opertörer/simkort än Tre måste du först låsa upp telefonen och det kan ske först när bindningstiden gått ut:

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Abonnemang-och-paket/Lasa-upp-mobil/

Så tyvärr är nog det enklaste att ta med en olåst telefon eller att helt enkelt köpa en ny på plats.

Lycka till i alla fall!

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur det är med xperia, men i mitt fall (iphone) kan jag ha igång telefonen utan kort i... Så man kan använda kamera, wifi och sånt... Men ringa och smsa är kört.. Men däremot kan man låsa upp den i Thailand vilket jag gjorde i våras när jag gav tjejen min gamla iphone... Kostade 500 bath på tucom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har låst opp gamla Nokia 3110 i Thailand och det kostade 50 kr i en liten gatubutik. Prova i Pathaya på Dot.com.

Hur det är med dom moderna telefonerna vet jag inte.

Problemet är att dom behöver ett dataprogram och det tror lag inte dom har

born41.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig gjort det själv, men nästan alla telefon butiker i Thailand annonserar "unlock phones"

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det finns nån butik på st eriksgatan i Stockholm som låser upp också. Om den finns kvar vill säga. Jag skulle få betala 200 kr får att låsa upp min mobil som jag hade då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med butiken i Kvarnen till vänster om bankomaten för det skyltar om upplåsning av telefoner

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

köp en billig lur i Thai? Jag sålde min Iphone 4s som var låst till 3 och köpte en ny olåst Iphone 5 på plats i Thai inga konstigheter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur det är med xperia, men i mitt fall (iphone) kan jag ha igång telefonen utan kort i... Så man kan använda kamera, wifi och sånt...

Funkar även på SE Xperia Mini.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en massa på Youtube om hur man låser upp sonytelefoner, men jag kan inte leta efter din, eftersom jag inte vet vilken Xperia du har.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Kolla med butiken i Kvarnen till vänster om bankomaten för det skyltar om upplåsning av telefoner

Var där idag och min telefon var för ny!

 

Ja det är ju det som är det viktiga att komma ut på MPR och facebook. Är det nån som vill prata med mig kan dom ju ringa Husse.

Det är nog lösningen.

 

Tack alla för hjälpen

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där idag och min telefon var för ny!

 

Ja det är ju det som är det viktiga att komma ut på MPR och facebook. Är det nån som vill prata med mig kan dom ju ringa Husse.

Det är nog lösningen.

 

Tack alla för hjälpen

Kram

Lynn

Du tar en risk om du låser upp den i Thaland, dels den som tidigare påpekats att garantin förverkas. Själv har jag låst upp flera lurar i Thailand och det har gått bra. Samtidigt så har jag två kompisar som låst upp sina telefoner och de har blivit ej fungerande under upplåsningen. Gissa om stället som brickade dom tog sitt ansvar, och de fick en ny telefon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Var där idag och min telefon var för ny!

 

Ja det är ju det som är det viktiga att komma ut på MPR och facebook. Är det nån som vill prata med mig kan dom ju ringa Husse.

Det är nog lösningen.

 

Tack alla för hjälpen

Kram

Lynn

 

 

Kolla denna sidan här finns till många lurar, du får koden för din lur och låser upp själv, har själv nyttjat deras tjänster genom att lämna in låst lur.

 

http://www.formedlingshuset.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...