acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Lite bilder från en resa jag var på. Egypten och Röda Havet 1991-1992 Jag seglade med det gamla fyrskeppet som jag inte kommer ihåg namnet på nu men hon blev omdöpt till Amorina i Stockholm i slutet på 80 talet. Denna resa gick från norra till södra delarna av röda havet det var väldigt intensivt med dykning 4 dyk per dag så det blev några bilder av fiskar mjukkoraller hårda koraller mm. Vi var även på det berömda vraket thistlegorm (http://www.titanicno...histlegorm.html )som sänktes under andra världskriget, en suplay båt som var på väg med materiel till Afrika. Man kan se mycket vapen gevär motorcyklar lastbilar 1000 tals gummistövlar till och med ett lok. Bilderna är överförda från dia så dom är inte av den bästa kvalitet ca 21 år gammla Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Här kommer några bilder till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Några bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 (ändrad) Det var väldigt vackra mjukkoraller som i dag är borta med kanske 50% på grund av den här törnekronan som kan äta upp ett korallrev på några månader. Ändrades Oktober 5, 2012 av acdc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Det var en höjdare att klättra i masttopparna och sätta segel på Amorina Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Jag vet inte vart Amorina tog vägen men det kanske är någon som vet här när jag var på henne så var hon svensk flaggad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Jag var på Amorina samma år som det var terrorist attentat i drottningens dal i Luxor där dom slaktade 70 talet turister. Så det var inte tillåtet att gå i land förutom en gång i Hurugada inte en ända turist så långt ögat kunde nå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Här är några till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Jag låg mitt i Barracuda stimmet och tog bilder och dom cirkulerade runt mig hela tiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Ja då var den underbara resan över Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Fan så fina bilder.Det är en magisk värld där nere.Blev sugen på att dyka nu.Dök på Fillipinerna år 2000 det slår tom Thailand. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Fan så fina bilder.Det är en magisk värld där nere.Blev sugen på att dyka nu.Dök på Fillipinerna år 2000 det slår tom Thailand. Ja det är mycket som slår Thailand när det gäller dykning filipinerna är känt för bra dykning min favorit är The Red Sea Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Det sista jag hört angående Amorina var att hon användes som charter fartyg i Medelhavet utanför Mallorca. Vet inte om hon är kvar där dock, var nog 5 år sen jag hörde detta. Jag åkte också med Amorina det året som terroristerna sköt folk i Luxor, vi var också på Thistelgorm och även Elphinestone reef, det är de två klart häftigaste dyk jag nånsin gjort!! Jag har lite bilder också, men bara på papper. Jag håller på att scanna in gamla bilder så jag kanske kan lägga in dem senare. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Det sista jag hört angående Amorina var att hon användes som charter fartyg i Medelhavet utanför Mallorca. Vet inte om hon är kvar där dock, var nog 5 år sen jag hörde detta. Jag åkte också med Amorina det året som terroristerna sköt folk i Luxor, vi var också på Thistelgorm och även Elphinestone reef, det är de två klart häftigaste dyk jag nånsin gjort!! Jag har lite bilder också, men bara på papper. Jag håller på att scanna in gamla bilder så jag kanske kan lägga in dem senare. / Joe Tack för det,Elphinestone reef så otroligt vackert ett av väldens bästa dykställe med hammarhaj i hundratal nere på platån på 35 meter jag såg även en Mola Mola där lika stor som en Volkswagen bubbla kallas även för sunfich. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Similand island väst om Khao lak är heller inte så dåligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Fina bilder! Det måste varit en fantastisk resa, tackar. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Similand island väst om Khao lak är heller inte så dåligt Aja baja inte rida på valhaj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Fina bilder! Ja, livet under havsytan är både vackert och intressant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Similand island väst om Khao lak är heller inte så dåligt Tyvärr så finns såna idi*ter som denne "mental pasient" som inte kan respektera livet i vattnet. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Lite bilder från en resa till Eilat -96 Så här såg jag ut för 16 år sen, vad hände...?? Lite dykbilder Detta var min första dykresa till Röda Havet, efter det har jag varit i Hurghada, Sharm el Sheikh, Marsa Alam och åkt live aboard med Amorina. På land är Eilat överlägset, men eftersom det är dykning det handlar om så får jag nog säga att Eilat är uselt jämfört med Egypten. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 30, 2012 Dela Inlagd Oktober 30, 2012 Blev du en fisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu