Tommy Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 (ändrad) http://web.singnet.c.../alcocount.html Tackar O-V! 10 flaskor LEO (330cl, 5%), vänta minst 15 timmar, stämmer kanske? (jag använde P3s siffror, fast han skojade väl till det lite). Med min kroppsmassa hade jag (enligt räknaren) inte behövt vänta lika länge. MVH Tommy Ändrades September 25, 2012 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 (ändrad) Vad gäller kön är det intressant nog så att kvinnor påstås saknas vissa enzym i magsäcken som förbränner alkohol innan den går ut i blodet. Vilket männen då ska ha. Och därmed "tål" männen mer alkohol även om mängden blod är samma. Samma argument framförs ju ibland vad gäller asiater, och japaner i synnerhet. Då oberoende av kön. Det där har jag också hört. Då handlade det om att vi i Sverige (Norden?) dricker mjölk i vuxen ålder vilket man inte gör nån annanstans i världen. Därifrån ska vi då utveckla detta enzym som gör oss tåligare mot alkohol. Men om det är sant vet jag inte. Dock verkar det faktiskt som att asiater däckar snabbare efter samma intag som nordbor, det har jag sett många gånger. Ändrades September 25, 2012 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 Jag använde oxå samma tabell och är körklar efter 12 timmar Sen lade jag till en 75:a och då fick jag vänta 32 timmar.Det kan jag nog tro på för mina bakrus brukar hålla i mer än 2 dagar Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 Finns en app som heter körklar, vet inte om det går att lita på den. Den har testats i någon datatidning och fick ganska bra resultat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 Untitled En öl och liten whisky 38 timmar väntetid. Man ligger verkligen på den säkra sidan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 Eksempel 1: En mand på 80 kg drikker fem øl (svarende til fem genstande alkohol à 12 gram) på tom mave. Han indtager i alt 12 x 5 = 60 g alkohol. Beregningen bliver således: Han fordeler alkoholen i 80 kg x 70% = 56 kg af kropsvægten. Alkoholkoncentrationen i blodet bliver da: 60 g/56 kg = 1,07 g/kg = 1,07 promille. Det tager lidt tid før al alkoholen, som er drukket, kommer over i blodet. Det har bl.a. betydning, om han spiser samtidig, og hvor meget. Forbrændingen starter, når alkoholen begynder at komme over i blodet. I gennemsnit forbrændes 0,15 promille per time. I eksempel 1 spiser manden ikke mad samtidigt. Alkoholpromillen 1 time efter alkoholindtag bliver: (1,07 - 0,15 promille) = 0,92 promille Alkoholpromillen efter fem timer bliver: (1,07 - (0,15 x 5) promille) = 0,32 promille. Eksempel 2: Den samme mand på 80 kg drikker samme mængde alkohol som beskrevet, men fordeler indtagelsen over fire timer. Koncentrationen i blodet efter fem timer kan blive den samme som ovenfor, 0,32 promille. men han undgår den højere 1.07 promille efter en time. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 En öl och liten whisky 38 timmar väntetid. Man ligger verkligen på den säkra sidan Du måste vara väldigt lätt! Hur stor öl och wisky skrev du in? ( det är 33cl Öl i en normal flaska) MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd September 25, 2012 Dela Inlagd September 25, 2012 Grejen är väl att man ska använda dom till att kolla om man han alkohol i utandningsluften. Inte för att kolla om man har 0.15 eller 0.20. Har man minsta utslag så stannar man hemma. Jovisst, och stannar man hemma istället för att åka till jobbet så hamnar man ju framför tv'n och kollar fotbollsrepriserna med några öl. Tillbaks till ruta ett igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 http://youtu.be /e84o5_h3x7c Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Verkar som att nån f*tta tagit över min dator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu