Jump to content
IGNORERAD

EXPERT ansökt om konkurs

Oregistrerad

Recommended Posts

Snart finns bara Elgiganten kvar i branchen. Media Mark försöker men verkar inte ha

särskild omfattande butikskedja

Expert ansöker om konkurs

”Bransch där ingen tjänar pengar” Hemelektronikkedjan Expert har ansökt om konkurs vid Linköpings tingsrätt, skriver Corren.se. Experts informationsansvariga bekräftar uppgifterna för SVT.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/uppgift-expert-ansoker-om-konkurs
Dela på andra sajter

Snart finns bara Elgiganten kvar i branchen. Media Mark försöker men verkar inte ha

http://www.svt.se/ny...oker-om-konkurs

SIBA står ganska stark än så länge också.

Sverige är för litet för så många stora kedjor, man kan inte köpa ny Samsung pryl varje månad man måste ju resa också. :crazy:

Dela på andra sajter

Siba/NetonNet verkar väl funka?

Expert har vart dyrast länge och rätt kass i övrigt också, jag var förvånad att OnOff försvann innan Expert!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

http://www.svt.se/ny...oker-om-konkurs

Media Markts strategi är ju att konkurrera ut alla andra.. Onoff/ljudobild och nu Expert.

Alla stora elektronikkedjor gör ju brakförluster varje år..Den med störst kassa vinner?? /Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Så sant med Siba/NeOnNet, men förstnämnda har 30 butiker, den andra 13 lagershop.

Nordligaste ligger i Sundsvall. Elgiganeten har nog en 70 tal butiker nordligaste i Kiruna.

Dela på andra sajter

Media markt är ju hopplösa att handla av, har du använt produkten så gäller inte garantin, jäkla blondinen fick hörsnäckan i disken

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Media markt öppnar snart ett till varuhus i Södertälje. Tror det kommer ligga vid Coop forum.

Men det blir ju en ledig lokal i Moraberg, eller har den dålig karma. Först fanns OnOff

där sen kom Expert. I för sig lokalen vid Coop var därifrån Expert flyttade till Moraberg.

Dela på andra sajter

Så sant med Siba/NeOnNet, men förstnämnda har 30 butiker, den andra 13 lagershop.

Nordligaste ligger i Sundsvall. Elgiganeten har nog en 70 tal butiker nordligaste i Kiruna.

Nordligaste netonnet finns i Umeå ...

Dela på andra sajter

Siba äger NetonNet sen ett tag, därför skrev jag som jag gjorde, lite trist eftersom NetonNet blivit sämre eller dyrare egentligen och lämnar sitt ursprungliga koncept mer för var månad.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Netonnet suger getba**e. Skulle köpa en lur där och ville kolla på den. "-Vi öppnar inte kartonger. Du kan gå till Mediamarkt och kolla och känna på den där och sen komma tillbaka hit och köpa den..."

Eller hur...

Dela på andra sajter

Siba/NetonNet verkar väl funka?

Expert har vart dyrast länge och rätt kass i övrigt också, jag var förvånad att OnOff försvann innan Expert!

MVH Tommy

Siba äger NetonNet sen ett tag, därför skrev jag som jag gjorde, lite trist eftersom NetonNet blivit sämre eller dyrare egentligen och lämnar sitt ursprungliga koncept mer för var månad.

MVH Tommy

Ja, vad skall de göra när det ursprungliga konceptet orsakar storförluster

Dela på andra sajter

Ja, vad skall de göra när det ursprungliga konceptet orsakar storförluster

Hur vet du det?

Skulle SIBA köpt dem för att de gick med förlust?Jag vet inte, har du nån koll på om det är så?

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Har man en slogan som lyder:

"Vi är vad vi heter"

så borde man byta namn från Expert.

De var rätt bra på kameror i många butiker i Göteborg för många år sedan, ni vet innan alla kollade billigaste pris på Pricerunner, och sen köpte enbart pga det

vi konsumenter har ju själva valt bort personlig service mot lägre priser (lite det som gjorde att jag gillade det ursrungliga NetonNet).

Jag handlade gärna kameror på Expert på Friggagatan förr i tiden, men det var före Internet...

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Hur vet du det?

Skulle SIBA köpt dem för att de gick med förlust?Jag vet inte, har du nån koll på om det är så?

MVH Tommy

De gjorde förluster varje kvartal 2011 men en stark julhandel rättade upp resultatet.

Vad SIBA har för orsak med köpet vet jag inte man kanske vill få en bättre e-handel eller bara köpa marknadsandelar.

DN trodde att nästa kjedja att falla efter OnOff skulle bli SIBA eller NetonNet, så blev det inte

Dela på andra sajter

Det fanns en riktgt bra Expert-butik för kameror men framför allt för kikare på Hornsgatan i Stockholm.

Butken finns kvar men ingår inte längre i Expert-kedjan.

Dela på andra sajter

Det fanns en riktgt bra Expert-butik för kameror men framför allt för kikare på Hornsgatan i Stockholm.

Butken finns kvar men ingår inte längre i Expert-kedjan.

Ja , där har man fönstershoppat några gånger. :D

Dela på andra sajter

Nu kommer ju även IKEA att börja med TV-apparater, hur man nu skall kunna knåpa ihop en sådan med en insexnyckel ...

Dela på andra sajter

Det är nog dags och ta upp några containar med Slemsugn och äckle grejer från Thailand och Kina mm för och konkurrera ut dessa stora affärrskedjor med nästan monopol på marknaden. :crazy:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Nu kommer ju även IKEA att börja med TV-apparater, hur man nu skall kunna knåpa ihop en sådan med en insexnyckel ...

Ikea strävar ju efter platta paket å de passar ju bra med moderna TVn.

Så skruva slipper man nog.

Men man får nog knåpa ihop ställning/fäste till TVn.

Veteran

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...