Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Ajjfåne är enda tele som kan säga rätt lottorad! :crazy: Eller? :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är nog dags för dom att släppa sargen nu och komma in i matchen.

Kopiera istället ... ?

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man skaffa adaptrar du får ju en laddare som passar till din pryl eller.?

Adapter behövs för att få din nya iPhone5 att passa till alla käcka tillbehör du köpt till din gamla iPhone som dockor, boombox etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone 5 gav ingen nytt av större värde.

* Dom tyckte skärmen har varit för liten och slog till med hela 4", dom gjorde den längre och mobilen tunnare.

* Iphonekontakten var för stor och behövdes förminskas efter 9 år

* Snabbare processor.

* Hela 8mp kamera.

Många saker som är efter fortfarande :)

Fanboysen får ialla fall chansen att skaffa en ny laddsladdskontakt (kul ord :nyam: )! Helt nykonstruktion som inte passar till nåt annat!

Det är väl nyskapande?

Tänk vad många adaptrar som kan säljas nu!

Från di.se "Den breda kontakten som vi vant oss med på Iphone, Ipad och Ipod försvinner men ersätts inte med en standard micro USA utan en helt nyutvecklas lightning connector. Ännu en sladd att hålla reda på, således."

MVH Tommy

Glöm inte att Apple så innovativt nu uppfunnit "EarPad" istället för att använda sig av det gamla begreppet "EarPhone".

Det är framsteg om något.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Adapter behövs för att få din nya iPhone5 att passa till alla käcka tillbehör du köpt till din gamla iPhone som dockor, boombox etc etc

Som sagt jag köper nya prylar. Jag har råd.

Det är bara fattiglappar som skaffar adapter :crazy:

Förresten så har jag tre olika laddare till mina htc prylar. det finns inte ens att få tag på några adaptrar :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man skaffa adaptrar du får ju en laddare som passar till din pryl eller.?

Adapter behövs för att få din nya iPhone5 att passa till alla käcka tillbehör du köpt till din gamla iPhone som dockor, boombox etc etc

Som Tallviking skrev.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt jag köper nya prylar. Jag har råd.

Det är bara fattiglappar som skaffar adapter :crazy:

Förresten så har jag tre olika laddare till mina htc prylar. det finns inte ens att få tag på några adaptrar :13:

Nja jag har använt HTC telefoner under många år. Och dom har nog följt standard jämfört med andra märken.

Däremot misstänker jag att din läsplatta har en bredare kontakt.

Tidigare standard kontakt mini usb byttes för ett par år sedan till microusb som idag räknas som standard.

Problemet som Apple står inför när man nu byter kontakt. Är att deras egen standard på kringprodukter helt plötsligt blir inkompatibel. Man hade ju kunnat anamma microusb standarden. Men jag antar att man vill suga ur kunderna att köpa nya kringprodukter. Frågan är om kunderna går på det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

den kan säljas i Sverige innan den ens är släppt i USA !

till vänster står det:

Tillgänglighet: I lager

http://www.swedenmobile.com/index.php?route=product/product&product_id=1183

Om du läser under beskrivning så står det beräknas finnas i lager 2012-09-28

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar priset!

Kan få 2 biljetter till Thailand för samma pengar. Har då givetvis räknat med att ha inköpt en billigare androidmobil och ändå ha en liten peng över till snask.

Apple iPhone 5 16GB Svart

IPH-5-16-BLK 11 995kr 11 995kr

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det över huvud taget så många varianter på USB-kontakter?

Hade räckt med en eller två. En stor som sitter stabilt och en liten smidig.

Istället har vi A och B, mini- och mikrovarianter och en oändlig uppsjö tillverkarspecifika.

Skulle inte USB vara en standard?

Ändrades av ano
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det över huvud taget så många varianter på USB-kontakter?

Hade räckt med en eller två. En stor som sitter stabilt och en liten smidig.

Istället har vi A och B, mini- och mikrovarianter och en oändlig uppsjö tillverkarspecifika.

Skulle inte USB vara en standard?

Micro USB är standrd idag. Mini USB var inofficiell standard tidigare.

Meningen med att EU standardiserade Microusb var för att man skulle kunna sälja nya telefoner utan laddare så man skulle kunna forsätta använda sin gamla laddare.

Detta för att bl.a spara på miljön. Och att konsumenten skulle slippa 71000 olika laddare hemma.

Tyvärr väljer Apple att gå sin egen väg och inte följa den standard som är satt av EU.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone's new Micro USB Adapter complies with EU charger standards

http://arstechnica.c...rger-standards/

Gammal länk

Nu passar den inte längre till Nya Iphone, så det är bara att köpa nya adaptrar om man vill kunna docka eventuella gamla Apple produkter till sin iphone5, plus en ny till för att kunna ladda med microUSB.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal länk

Nu passar den inte längre till Nya Iphone, så det är bara att köpa nya adaptrar om man vill kunna docka eventuella gamla Apple produkter till sin iphone5, plus en ny till för att kunna ladda med microUSB.

MVH Tommy

Jag håller med om att det inte bra att dom byter kontakt utan dom skulle ha haft den lilla som dom sätter in nu.

Men att säga att dom inte följer EU standard är lögn eftersom EU klart och tydligt har godkänt deras adapter.

Här är en länk som förklarar varför Apple valt den kontakten och inte usb.

http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-connector-feature/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det inte bra att dom byter kontakt utan dom skulle ha haft den lilla som dom sätter in nu.

Men att säga att dom inte följer EU standard är lögn eftersom EU klart och tydligt har godkänt deras adapter.

Här är en länk som förklarar varför Apple valt den kontakten och inte usb.

http://www.cultofmac...nector-feature/

Men sluta nu för fan... varför inte göra det lätt och sätta dit en usbkontakt som alla andra telefoner har??? Istället ska man ha en adapter till. Fan, ni är så naiva och springer detta jävla utsugarföretagets ärende. Sätt in usb så att alla telefoner har samma laddare. Ja, sekten kringgår lagen genom en sketen adapter. Blir så jävla trött att inte bara säga: Ja, det är dåligt av Apple att inte anpassa sig som alla andra telefonföretag gjort. Konstigt man skyr den sekten???

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var längesen Apple slutade sälja telefoner, nu säljer dom bara ett varumärke och folk verkar gå på det oavsett produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är lite nyfiken på Passbook.

Men jag är lite som Chuck Norris, jag letar inte information. Informationen får komma till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Men sluta nu för fan... varför inte göra det lätt och sätta dit en usbkontakt som alla andra telefoner har??? Istället ska man ha en adapter till. Fan, ni är så naiva och springer detta jävla utsugarföretagets ärende. Sätt in usb så att alla telefoner har samma laddare. Ja, sekten kringgår lagen genom en sketen adapter. Blir så jävla trött att inte bara säga: Ja, det är dåligt av Apple att inte anpassa sig som alla andra telefonföretag gjort. Konstigt man skyr den sekten???

Har du inte förstått det. Apple vill ju sälja en massa adapters. Är ju bra för aktien.

Adapter för att ladda med USB laddare , (När kommer adaptern för att ladda valfri "usb" telefon med Apples laddare ), Adapter för att titta på sina kamerafoton i mobilen/surfplattan, Adapter för att ansluta ett ...

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sluta nu för fan... varför inte göra det lätt och sätta dit en usbkontakt som alla andra telefoner har??? Istället ska man ha en adapter till. Fan, ni är så naiva och springer detta jävla utsugarföretagets ärende. Sätt in usb så att alla telefoner har samma laddare. Ja, sekten kringgår lagen genom en sketen adapter. Blir så jävla trött att inte bara säga: Ja, det är dåligt av Apple att inte anpassa sig som alla andra telefonföretag gjort. Konstigt man skyr den sekten???

Om du verkligen går in och läser det jag länkade till så ser du varför Apple valt den kontakt och vad den klarar av som inte usb klarar av.

Men att ni ens bryr er som inte ens har iPhone är enbart roande :)

Jag har aldrig hamnat i den situationen att jag stått slätt utan laddare med tanke på hur liten och smidig en laddare till iPhone är.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.285771/ny-tunnare-laddare-till-iphone-och-ipod

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som Samsung också har en 30 pin kontakt :)

You may remember back at Google IO when the announcement of Android 3.1 was made, and its
, which allows USB-enabled controllers or devices to run off any Honeycomb Tablet. There were many videos made with people using it on the Motorola XOOM because it had a micro-USB input, whereas the Galaxy Tab 10.1 (and 101.v) only has a 30-pin adapter. Now we can fret no more, as Samsung have now released an adapter that goes from 30-pin to USB, to allow USB devices to plug in to the Galaxy Tab 10.1. Handy. Oh yeah, it’s only $20USD from the Samsung Online Store, but they won’t ship to Australia yet.

http://ausdroid.net/2011/06/18/samsung-release-30-pin-to-usb-adapter-for-galaxy-tab-10-1-allows-android-3-1-usb-host-functionality/

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du verkligen går in och läser det jag länkade till så ser du varför Apple valt den kontakt och vad den klarar av som inte usb klarar av.

Men att ni ens bryr er som inte ens har iPhone är enbart roande :)

Jag har aldrig hamnat i den situationen att jag stått slätt utan laddare med tanke på hur liten och smidig en laddare till iPhone är.

http://macworld.idg.iphone-och-ipod

Vad den klara av. blablabla... att ni inte fattar eller tar in att ni blir rövknullade är ju för fan helt fantastiskt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad den klara av. blablabla... att ni inte fattar eller tar in att ni blir rövknullade är ju för fan helt fantastiskt. :)

Det du inte fattar att USB klarar bara av att ladda och föra över data och inget annat.

Den kontakt som Apple använder kan du fjärrstyra telefonen så när man sätter den docka för att spela musik har man en fjärr till,

Eller som när jag kopplar min telefon till bilen får jag upp all information på skärmen på stereon.

Men det är klart och tydligt att du inte är intresserad av fakta eller är kapabel att se fördelarna med en kontakt som samlar fler funktioner i ett.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det du inte fattar att USB klarar bara av att ladda och föra över data och inget annat.

Den kontakt som Apple använder kan du fjärrstyra telefonen så när man sätter den docka för att spela musik har man en fjärr till,

Eller som när jag kopplar min telefon till bilen får jag upp all information på skärmen på stereon.

Men det är klart och tydligt att du inte är intresserad av fakta eller är kapabel att se fördelarna med en kontakt som samlar fler funktioner i ett.

Har inte skittelefonen bluetooth?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...