Jump to content
IGNORERAD

Världens godaste maträtt - från Thailand!


acarls

Recommended Posts

För egen del skulle jag kunna äta bruna bönor med fläsk plus en liten potatis. varje dag... resten av mitt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del skulle jag kunna äta bruna bönor med fläsk plus en liten potatis. varje dag... resten av mitt liv.

Helt plötsligt så fick jag "Dagens mattips"

I morgon så ska jag skriva i "hur ofta fiser du" tråden

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej ..

Om man går till källan (CNN) så är artikeln från 2011.

Skulle tro att både Bruna Bönor och Pytt i Panna klättrat sen dess..

:)

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns bruna bönor med fläsk på listan..

Rackarns, nu blev jag tvungen att gå ner till köket och lägga lite bönor i blöt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade Massaman idag som frugan gjort. Massaman har blivit min absoluta favoriträtt inom det thailändska köket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dansk räkmacka , räkberg, på färjorna mellan Sveige och Danmark,,, gamla tider...mmmmmmmmmmmmmmmmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

CNN har utsett världens 50 godaste maträtter, genom FB.

Vinnare blev Massaman curry från Thailand

s-2_770496c.jpg

Väldigt märkligt förresten att inte Pytt i panna kom med på listan...

Artikel i SvD http://www.svd.se/mat-och-vin/varldens-godaste-mat_6349664.svd

Skrattretande löjligt Slafs 5. 5 555

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som haller mig "lite utanfor" mangas Thailand, forstar igentligen varfor ni ar i landet overhyudftaget eftersom ni inte ater maten

Lilla mannen

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoriter då den innehåller potatis :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra val..den och panäng kai står högst upp på min egna lilla lista.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del skulle jag kunna äta bruna bönor med fläsk plus en liten potatis. varje dag... resten av mitt liv.

I så fall rekommenderar jag dig att flytta till dom centralare delarna av Pattaya. På Globetrotter som ligger i korsningen av Pattaya Klang och Beach Road kan du få den rätten 7 dagar i veckan. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dansk räkmacka , räkberg, på färjorna mellan Sveige och Danmark,,, gamla tider...mmmmmmmmmmmmmmmmmm

Ålands båtarna Ekerö linjen mmmm å BB o Fläsk Vid hade alltid det på julborder på 50 talet Men nu får jag äta det skälv..

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns bruna bönor med fläsk på listan..

En absolut favorit, den enda svenska rätt jag saknade ibland när jag bodde i Thailand!

Också den första, enda och sista rätten jag beställde på "Scan Deli" (ren skit, tyvärr).

Ja, som haller mig "lite utanfor" mangas Thailand, forstar igentligen varfor ni ar i landet overhyudftaget eftersom ni inte ater maten

Lilla mannen

Och ni flesta ser ju ut som just puttipanna / bruna bornor o FLASK

Lilla jag

TROLL?, bara en tanke, alla äter väl vad de vill, eller?

I så fall rekommenderar jag dig att flytta till dom centralare delarna av Pattaya. På Globetrotter som ligger i korsningen av Pattaya Klang och Beach Road kan du få den rätten 7 dagar i veckan. :thumbsup:

Fritz..

Har missat det stället...Nja inte missat men undvikit, efter trist service den gången jag tänkte äta där, det var länge sen det har kanske blitt bättre.

Annars verkar listan vara OK, rätt många Thairätter bland top50, och inga svenska, helt korrekt (bortsett från BB å stekt fläsk).

Det jag blev sugen på var Fajitas, det var länge sen jag fick bra fajitas, mmmm.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Angående bruna bönor;

Finns ättika i Thailand?

Vilka bönor är 'bruna bönor' egentligen?

Med vänlig hälsning,

EDIT.

Tydligen denna böna:

Latin: Phaseolus vulgaris var. nanus

bush beans

haricots marrons

fagiolino nano

Buschbohne

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...