janne_h Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Enligt en ny undersökning som IDG publicerade idag så har tydligen Android blivit 4 gånger större än IOS. http://www.idg.se/2.1085/1.459921/android-ar-nu-fyra-ganger-storre-an-ios Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Och dessutom 4 gånger bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Nästa mastadonttråd.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Klart, ett op man får när man köper enheter för just över 500 kr, tror sig fan att det blir stort. Men kan inte riktigt jämföra så som det är skrivet, det säger absolut ingenting... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Klart, ett op man får när man köper enheter för just över 500 kr, tror sig fan att det blir stort. Men kan inte riktigt jämföra så som det är skrivet, det säger absolut ingenting... Hur ska man mäta detta för att få en rättvis jämförelse då enligt dig? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Hur ska man mäta detta för att få en rättvis jämförelse då enligt dig? Dåliga förlorare har alltid ursäkter på allt. Bara inse att Android är bäst atm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 (ändrad) Android säljer mer för att det är billigare, och används av snåla eller av de som inte har råd med en Iphone. Ungefär som att jämföra Skoda och MB när det gäller bilar. Ändrades Augusti 13, 2012 av ITOY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Android säljer mer för att det är billigare, och används av snåla eller av de som inte har råd med en Iphone. Ungefär som att jämföra Skoda och MB när det gäller bilar. Vem fan vill ha en byfåne. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Dyrt är status.. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Vem fan vill ha en byfåne. Snake Din fru? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Android säljer mer för att det är billigare, och används av snåla eller av de som inte har råd med en Iphone. Ungefär som att jämföra Skoda och MB när det gäller bilar. Skoda tillverkad i ett diktatursamhälle precis som Iphone.. och MB är som Android fritt och full gas i frihet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Din fru? Kan du ge dej på. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Android säljer mer för att det är billigare, och används av snåla eller av de som inte har råd med en Iphone. Ungefär som att jämföra Skoda och MB när det gäller bilar. Så om vi skulle jämföra kostnaden för Ifån och Samsung Galaxy SIII skulle vi få ett bra resultat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet. Är det krångligt med internet på Android? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet. Är det krångligt med internet på Android? Herr Chang har talat. Mkt enkelt ,jag klarar det ,saknade dig på v-g träffen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet. Är det krångligt med internet på Android? Herr Chang har talat. Kan det vara så att Android ägarna har råd med en dator också, så att dom i huvudsak använder den för sina behov vad gäller internet ? Telefonen används bara när man inte har tillgång till datorn (vad gäller internet ) Medan Iphone ägarna är hänvisade till att använda sin telefon för sitt internetanvändande då alla slantar gick till att köpa telefonen. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet. Är det krångligt med internet på Android? Herr Chang har talat. "de flesta". hmmmmm. Så en del påstår motsatsen då alltså. Verkar vara tvärtom med tanke på att så många iphoneanvändare har gått över till Chrome (som iofs inte är en del av Android men du vet vad jag menar). manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 "de flesta". hmmmmm. Så en del påstår motsatsen då alltså. Verkar vara tvärtom med tanke på att så många iphoneanvändare har gått över till Chrome (som iofs inte är en del av Android men du vet vad jag menar). Detta är ingen exakt vetenskap, ingen har möjlighet att granska hela världens internettrafik. Refererad länk bygger på gissningar om antal sålda Androidmobiler. Samsung berättar bara hur många man tillverkat, inte hur många som sålts till slutkund. Till skillnad från Apple. Nu menar jag olika OS, inte specifika webläsare. En statistik man kan få fram genom att granska den information webläsare skickar om använt OS, version etc. Utan tvivel har Surin P3 statistik vad gäller MPR, och jag skulle inte bli förvånad om just den statistiken visar på fler Android. Med tanke på alla fandroids på detta forum För övrigt ignorerar trådskaparen att länkad artikel behandlar smartphones. TS kanske inte vet att både iOS och Android finns även på pekplattor? Och då blir det annorlunda siffror om man räknar ihop. Men en kontroversiell trådtitel blev det i varje fall... och det var väl syftet. http://www.tuaw.com/2012/07/02/ios-claims-65-of-mobile-web-marketshare/ Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 13, 2012 Dela Inlagd Augusti 13, 2012 Kan det vara så att Android ägarna har råd med en dator också, så att dom i huvudsak använder den för sina behov vad gäller internet ? Telefonen används bara när man inte har tillgång till datorn (vad gäller internet ) Medan Iphone ägarna är hänvisade till att använda sin telefon för sitt internetanvändande då alla slantar gick till att köpa telefonen. Mvh Hobbe Kan det vara så att de flesta som köper Androidmobil aldrig använder internet? Man använder bara sin mobil för att ringa och möjligen SMS. Det är ju trevligt om dom alltid har tillgång till dator när internetsuget kommer... tillåt mig tvivla. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet. Detta är ingen exakt vetenskap, ingen har möjlighet att granska hela världens internettrafik. Refererad länk bygger på gissningar om antal sålda Androidmobiler. Samsung berättar bara hur många man tillverkat, inte hur många som sålts till slutkund. Till skillnad från Apple. Nu menar jag olika OS, inte specifika webläsare. En statistik man kan få fram genom att granska den information webläsare skickar om använt OS, version etc. Nu var det ju du som påstod att någon gissar att fler iphone är uppkopplade än android så vad har antal sålda kontra tillverkade mobiler med saken att göra, speciellt som man tydligen kan identifiera OS:et? Vi lägger väl inte ut lite rökridåer i brist på fakta, eller? Tittade lite på din s.k. "tredepartskälla" Intressant nog visar de flesta tredjepartsundersökningar att iOS har överlägsen andel av internetanvändandet About TUAW Established December 5, 2004, The Unofficial Apple Weblog (TUAW) is a resource for all things Apple and beyond. TUAW publishes news stories, credible rumors and how-to's covering a variety of topics daily. [via 9to5Mac.com] TUAW reviews everything from hardware to software to accessories and bags Nåt för "man bag" tråden kanske? Känns inte så värst mycket tredjepart tycker jag, dessutom bara en undersökning. Dessutom gissar jag (jo, jag kan också göra det) att de siffror de har gissat sig till gäller enbart för USA och inte "worldwide". manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 Ähum... du verkar missa att det inte är TUAW som gjort undersökningen. Man endast refererar resultaten från annan part. Det finns ju länk hos TUAW, varför tittar du inte där? För övrigt förstår jag inte fixeringen vid antal mobiler av det ena eller andra slaget. För mig är det ett faktum att Apple tar in överlägset största vinsten på mobiler. Både omsättning och vinst på just bara iPhone överstiger vad exempelvis Microsoft åstadkommer totalt i sin verksamhet. Också Samsungs, även om man räknar med deras tvättmaskiner, brödrostar och annat skräp. Så vem är det som är vinnare? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 "de flesta". hmmmmm. Så en del påstår motsatsen då alltså. Verkar vara tvärtom med tanke på att så många iphoneanvändare har gått över till Chrome (som iofs inte är en del av Android men du vet vad jag menar). Hur många som gjorde det? Jag har testat men tycker att chrome för ios är skit. Och om jag räknas i statistik som användare så är statistik fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 Hur många som gjorde det? Jag har testat men tycker att chrome för ios är skit. Och om jag räknas i statistik som användare så är statistik fel Riktigt, känner faktiskt inte någon som använder chrome för ios. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 Ähum... du verkar missa att det inte är TUAW som gjort undersökningen. Man endast refererar resultaten från annan part. Det finns ju länk hos TUAW, varför tittar du inte där? För övrigt förstår jag inte fixeringen vid antal mobiler av det ena eller andra slaget. För mig är det ett faktum att Apple tar in överlägset största vinsten på mobiler. Både omsättning och vinst på just bara iPhone överstiger vad exempelvis Microsoft åstadkommer totalt i sin verksamhet. Också Samsungs, även om man räknar med deras tvättmaskiner, brödrostar och annat skräp. Så vem är det som är vinnare? Herr Chang har talat. Nu undviker du ämnet igen. Det var faktiskt du som påstod att ni surfar mera. Hur viktigt det nu är vet jag inte men tycker ändå vi ska försöka klargöra den saken. Jo, får väl erkänna att jag inte tittade så mycket på själva undersökningen men nu har jag gjort det och den känns lite riggad även om jag inte kan hitta några graverande bevis (ännu) att de är i favör för apple. Men kan ju ändå konstatera att apple väljer deras s.k. undersökning då den är i deras favör (om man gillar att ha många kunder som surfar). En något mer objektiv artikel får fram en annan undersökning också, och då med lite andra siffror. Jag tycker fortfarande att siffrorna är märkliga men den undersökningen du refererar till verkar ju inte särskilt pålitligt med ett sånt litet underlag och dessutom vägda (och hur då?) mätvärden. Att sen ios och android skulle få mindre än 50% tillsammans i den andra undersökningen känns ju lite märkligt måste erkännas. Att få några märkliga mätvärden från USA är helt ointressant, antingen Sverige och/eller hela världen. Net Applications, which monitors hits on its 40,000 client sites and weighs the results based on population statistics, issued a report Sunday that shows Apple's iOS dominating the mobile Web with a record 65.27% share, up 4.2% in June alone. Google's (GOOG) Android -- despite smartphone sales that have long since overtaken the iPhone's -- came in far behind at 19.73%, although its growth year over year was faster (38% to 24.5% for iOS). StatCounter, based in Dublin, monitors more websites -- 3 million as of June, according to its fact sheet -- but does not weigh the results ("We simply publish the data as we record it"). In itslatest report, the two mobile operating systems were neck and neck at just over 24% each. http://tech.fortune.d-65-3-in-june/ manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 14, 2012 Dela Inlagd Augusti 14, 2012 Ähum... du verkar missa att det inte är TUAW som gjort undersökningen. Man endast refererar resultaten från annan part. Det finns ju länk hos TUAW, varför tittar du inte där? För övrigt förstår jag inte fixeringen vid antal mobiler av det ena eller andra slaget. För mig är det ett faktum att Apple tar in överlägset största vinsten på mobiler. Både omsättning och vinst på just bara iPhone överstiger vad exempelvis Microsoft åstadkommer totalt i sin verksamhet. Också Samsungs, även om man räknar med deras tvättmaskiner, brödrostar och annat skräp. Så vem är det som är vinnare? Herr Chang har talat. Visst är det bra för dig som aktieägare att Apple lyckas sälja sina produkter till rena fantasipriser. Men för mej som konsument är bäst valuta för pengarna som gäller. Och då går Apple fett bort eftersom Samsung kan leverera en bättre produkt till lägre pris. Härmapa eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu