Jump to content
IGNORERAD

Gillar era tjejer kräftor?


Gorocco

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    7

  • demon

    7

  • Avregistrerad clion

    5

  • hamnoi

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är väl så länge hon hållrt tillgodo med dom frysta!

Får hon smaka Svenska , blir det dyyyrt!

Mvh

Amja

Vi kör bara frysta utländska kräftor än så länge och de brukar sällan komma över hundralappen per kilo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vi kör bara frysta utländska kräftor än så länge och de brukar sällan komma över hundralappen per kilo.

Har du räknat på vad kg-priset blir på det du äter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har en liten källsjö här i närheten av Hemfosa, man kanske skulle kolla med nån kräftbur om det finns kräftor där, någon mörk kväll.

Det vore kanske en affärsidé att börja lägga in kräftor i Thailand enligt svenskt recept och sälja eftersom smaken verkar vara populär bland thailändarna med.

Frågan är bara var de säljer kräftor i Thailand, det kanske bara finns i de mer välsorterade butikerna och marknaderna i storstäderna.

Det kryllar av dammar som dom odlar kräftor i i provinsen Chonburi hur det ser ut i norra Thailand vet jag inte

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja alla mina tjejer äter kräftor med god aptit

Haj å hå tänkte ringt dig förut .men det blev en pratstund med Driverns äldsta dotter på ica i stället.men välkommen in i ljuset i gen ha ha

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi provade förra året ingen succe direkt. Men idag vill frugan ändå handla kräftor. Har lite svårt att förstå det. Har väl talat med någon thai väninna

Link to comment
Dela på andra sajter

Makro säljer kräftor, levande.

Såg det häromdagen och vart så sugen!

Vet du om dom smakar liknande dom man köper i sverige från Kina och liknande?

Räkorna här påminner ju inte enns om dom svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg det häromdagen och vart så sugen!

Vet du om dom smakar liknande dom man köper i sverige från Kina och liknande?

Räkorna här påminner ju inte enns om dom svenska.

Nu är jag ingen expert men kommer inte det mesta av smaken beroende på hur du gör lagen som dom får koka och dra sig i?

Vatten,salt,socker,öl eller porter och dill är väl en klassisk lag som ger mycket smak...Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ingen expert men kommer inte det mesta av smaken beroende på hur du gör lagen som dom får koka och dra sig i?

Vatten,salt,socker,öl eller porter och dill är väl en klassisk lag som ger mycket smak...Hn

Den stora skillnaden på fisk överlag är kall och varmvatten fisk ,fisk som lever i kallt vatten blir fastare och smakrikare tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ingen expert men kommer inte det mesta av smaken beroende på hur du gör lagen som dom får koka och dra sig i?

Vatten,salt,socker,öl eller porter och dill är väl en klassisk lag som ger mycket smak...Hn

Min tanke också!

Blir till att inhandla några kräftor och lite dill i morgon och testa.

I morgon borde det ju även finnas öl att tillgå då buddadagarna är över;)

Återkommer med rapport hur det smakade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll har jag å Lynn samt en kompis dragit i oss ett kg svenska fulfångade frächa kräftor från dalom, men ingen snappps bara jäger till, jäklar såå gott

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora skillnaden på fisk överlag är kall och varmvatten fisk ,fisk som lever i kallt vatten blir fastare och smakrikare tycker jag

Aha det är det som gör att räkorna här är så mjöliga och ofasta ovasätt smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Min tanke också!

Blir till att inhandla några kräftor och lite dill i morgon och testa.

I morgon borde det ju även finnas öl att tillgå då buddadagarna är över;)

Återkommer med rapport hur det smakade.

Smaken går att bättra och särskilt om du lägger till Kron- före dill. Att de är sega och har extremt lite kött kan du inte ens rädda med kuvös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora skillnaden på fisk överlag är kall och varmvatten fisk ,fisk som lever i kallt vatten blir fastare och smakrikare tycker jag

Så är det nog...Havsfångade skaldjur i Los tycker jag kan vara riktigt fast och fin men det smakar ju inget "au naturelle"

Tycker mycket av insjö/damm fångade skaldjur/fisk i Los smakar mest dy...man får ju doppa det i starka såser för att det skall vara gott.

Svenskt insjö var det så länge sen jag åt så det kommer jag knappt ihåg, förutom en fantastisk gös jag åt en gång :nyam: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

När frugan äter kräftor blir det nästan bara skalen kvar :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Våra (inom parentes) räkor e godare tycker hon. Kräftor frågar hon efter i typ Januari..

C;D

Som håller hårt på kräftpremiären

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du räknat på vad kg-priset blir på det du äter?

Mig kontra Lillkrabban så blir mitt kilopris mycket högre, äter bara stjärten och de med stora klor medan Lillkrabban verkar sluka dem hela. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Våra (inom parentes) räkor e godare tycker hon. Kräftor frågar hon efter i typ Januari..

C;D

Som håller hårt på kräftpremiären

Ja räkorna i sverige är mycket godare!

Link to comment
Dela på andra sajter

När frugan äter kräftor blir det nästan bara skalen kvar :thumbsup:

Får ni skal kvar? ???

Skämt åsido så blir det väl inte mycket kvar..hon äter tom huvudet på räkorna, Kyckling/revben så är dom lika renslickade som om en hund hade haft dom mm.

Och när grabben äter krabba så blir det knappt något över att koka fond på heller.

Bara jag som är "kräsen" i familjen tror jag/Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

mmmm idag har vi lärt lynn att jäka kräftsmöret också, gick bra, mmmm man får inte kasta go mat, fan va mycke jäger jag ätit idag, tangentern vill inte som jaaag

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora skillnaden på fisk överlag är kall och varmvatten fisk ,fisk som lever i kallt vatten blir fastare och smakrikare tycker jag

Inte som du tycker ..så är det...

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är kräftorna från Macro kokta och är i kylen så om några timmar så vet vi svaret hur dom smakade.

Har en liten misstanke att det är en blandning mellan hummer och kräfta men den som lever får se.

Kommer med rapport så fort den första har åkt ner i strupen.

Link to comment
Dela på andra sajter

De älskar kräftor, men kräva att jag tar upp med god storlek ;)

6e3190f6-ca78-ca3c.jpg

6e3190f6-cab2-d111.jpg

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow ingen dålig fångst

Jo, det var en best. :)

Det var gott om goda kräftvatten på den ort vi bodde i Sverige.

Men man ficka vara tyst, och ibland tömma burarna en bit från sjön ;)

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...