Jump to content
IGNORERAD

Myten om den sk lyckliga eller o-lyckliga h¤ran

Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest wUThai

Jag tror inte på det där. Skulle alla som tar droger och dricker alkohol göra det för att bedöva sin Psykiska ohälsa eller är det bara prostituerade? Av naturliga skäl dricks det en hel del alkohol i barerna arbetar man som bardam ingår det ju till och med i arbetet att dricka. I branschen flödar alkohol och droger och de är därför också de som arbetar i den har lättare att falla dit i ett missbruk. likaså är det nog mer vanligt med alkohol och droger bland de som arbetar inom nöje och krog i Sverige

Jo, det är ju klart att man börjar jobba i en bar för att dricka varenda dag och göka 100 tals olika män varje år, för att det gör en lycklig. Jag tycker inte det är konstigt att dom missbrukar alkohol och droger under dom förutsättningarna. Man måste ju bli helt likgiltig, att ha sex med vilt främmande män i tid och otid är ju inte helt normalt för nån. Och, nej. Man behöver inte vara prostituerad för att missbruka droger eller alkohol, det gör människor från alla samhällen och klasser. Men det är helt upp till var och en att dra sina egna slutsatser om varför människor gör som dom gör. Jag håller inte med dig och många andras resonemang angående detta ämne.

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

• Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

13

• Poffa

11

• Mankan

7

• mytoman

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så hur ser du på din egen roll i denna negativa spiral i din egenskap av hallick?

Vem har sagt att jag är hallick?

Jag har ett par barer där jag har ett par anställda som serverar alkohol och gärna slår sig ner och tar ett glas med kunderna i min bar, Talar lite om sevärdigheter i Thailand och lite sånt.:)

Sen att dem fattar tycke för varandra och går iväg och har älskog har väl inte med mig som arbetsgivare att göra?

Någon måste väl betala för timmarna som hon inte är och arbetar hos mig?

Eller skall hon kunna springa och gå som hon själv vill och få samma lön som alla andra?

Jag behöver ju ge lön till städerskan som städar upp efter deras kärlek på ett utav min bars rum?.

Ja du, Jag vet inte riktigt hur du kan blanda in ord som hallick i en hederlig bar och resturang ägares tillvaro som min.:(

Jag stöttar mina anställda till tusen!

Dela på andra sajter

Vem har sagt att jag är hallick?

Jag har ett par barer där jag har ett par anställda som serverar alkohol och gärna slår sig ner och tar ett glas med kunderna i min bar, Talar lite om sevärdigheter i Thailand och lite sånt. :)

Sen att dem fattar tycke för varandra och går iväg och har älskog har väl inte med mig som arbetsgivare att göra?

Någon måste väl betala för timmarna som hon inte är och arbetar hos mig?

Eller skall hon kunna springa och gå som hon själv vill och få samma lön som alla andra?

Jag behöver ju ge lön till städerskan som städar upp efter deras kärlek på ett utav min bars rum?.

Ja du, Jag vet inte riktigt hur du kan blanda in ord som hallick i en hederlig bar och resturang ägares tillvaro som min. :(

Jag stöttar mina anställda till tusen!

Ja, hur tänkte Wille nu?

Hur kan man ens nämna ordet "hallick" om någon så omtänksam person som du.

För det kan väl aldrig vara så att du har ekonomisk vinning

pga fattiga flickors utsatthet.

A.

Dela på andra sajter

Ja, hur tänkte Wille nu?

A.

Ekonomisk vinning och ekonomisk vinning, Nu tycker jag du tänker lite för mycket på pengar.

Det var inte heller det som var frågan med tråden.

Se mina barer som en mötesplats för singlar istället. :)

Många som funnit sin kärlek vid första ögonkastet!

Jag tycker att jag hjälper singlar att hitta sig en partner, Det är darför som jag har så himla bra karma. :)

Fråga alla i Phuket och Koh-samui vem "igoona-Johnny" är, Jag är en känd och respekterad man.

Jag är väldigt omtyckt skall jag säga!!

//Johnny Brun

Ändrades av mytoman
Dela på andra sajter

Kanske hopp om en bättre framtid kan göra att någon känner sig lycklig?

Men för många hopp som har grusats kan nog göra en människa väldigt olycklig.

Men jag tror nog inte att någon direkt jublar och tjoar "Jag ska bli hora i Pattis". Då hade dom nog hellre jobbat inom turistnäringen som något annat.

Sedan så finns det dom som vekligen bara jobbar i baren och inte varken efter eller före baren. Har dock varken siffror eller några länkar som gör mig trovärdig på den punkten.

Ska jag vara ärlig så vet i fan,vet att det finns en del som känner sig tvingade in i yrket pga av press från familj och dyl men dom flesta jag har träffat i pattis har åkt dit med förhoppningen om att tjäna feta pengar för att sen kunna åka hem´med en helt ny ekonomisk status och förhoppningsvis till ett nybyggt hus donerat av nån snubbe.

Lite som Svenskar som åker till Norge och rensar torsk i avkrok i sex månader för att fylla på bankboken,lyckan kommer väl när det är avklarat...sen att en del fastnar i yrket och får svårt att gå tillbaka till ett normalavlönat jobb är en annan sak.

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ska jag vara ärlig så vet i fan,vet att det finns en del som känner sig tvingade in i yrket pga av press från familj och dyl men dom flesta jag har träffat i pattis har åkt dit med förhoppningen om att tjäna feta pengar för att sen kunna åka hem´med en helt ny ekonomisk status och förhoppningsvis till ett nybyggt hus donerat av nån snubbe.

Lite som Svenskar som åker till Norge och rensar torsk i avkrok i sex månader för att fylla på bankboken,lyckan kommer väl när det är avklarat...sen att en del fastnar i yrket och får svårt att gå tillbaka till ett normalavlönat jobb är en annan sak.

Pengar kan vara kraftigt beroendeframkallande.

Borde nästan vara varningstext på pengar.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Pengar kan vara kraftigt beroendeframkallande.

Borde nästan vara varningstext på pengar.

Nyligen gavs det ut en sedel med Kronprinsens porträtt.

Räcker det i avskräckande syfte?

Dela på andra sajter

Nyligen gavs det ut en sedel med Kronprinsens porträtt.

Räcker det i avskräckande syfte?

Jaaaa

Måne

Dela på andra sajter

Lycklig är nog fel ord. Tror inte man blir inte lycklig av att jobba med data eller vara bilmekaniker eller frisör etc.

Men man kan vara stolt över sej själv att man har ett "hederligt" jobb i vår tids moral och etik-värderingar.

Eftersom att vara prostituerad inte direkt ger höga moralpoäng så...

Men däremot kan jag tro att man blir gladare i sinnet när man vet att man kan försörja sin familj uppe i byn.

Många thaitjejer har inte så mkt att välja på som vi faranger som vet och kan allt redan.

Jag e nog lycklig att jag kan svetsa,blästra å lackera, och ibland ta fram guran å dra av "knackar på himlens port b,dylan) :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Ekonomisk vinning och ekonomisk vinning, Nu tycker jag du tänker lite för mycket på pengar.

Jag tycker att jag hjälper singlar att hitta sig en partner, Det är darför som jag har så himla bra karma. :)

Fråga alla i Phuket och Koh-samui vem "igoona-Johnny" är, Jag är en känd och respekterad man.

//Johnny Brun

Ja ja, snart får du nog Nobels pris osså! :crazy:

Dela på andra sajter

Ja ja, snart får du nog Nobels pris osså! :crazy:

Vill inte skryta men jag har ju fått diverse diplom och stipendier utdelade till mig genom åren.

Bland annat, Diplom för Miljö-körkort och att jag kan cykla utan händer i 1 mil.

När jag var yngre fick jag mycket medaljer ifrån simskolor som den "baddare" jag är.

Har även fått höra att jag är jäkligt duktig av både farfar, morfar, pappa, brorsan, broderns flickvän, Ja alla möjliga!

Jag är en riktig handyman!

Jag kan nog varenda yrke skulle jag vilja påstå!

Jag har synts många gånger i TV-rutan ibland annat "Debatt" men även i "efterlyst" mesta dels i det sistnämnda programmet.

//Pristagaren Joel.

Dela på andra sajter

//Johnny Brun

Det är till att ha höga tankar om sig själv.

Om det inte vore för dom prostituerade tjejerna

så hade du inte många gäster i baren.

Och kom inte dragandes med att du gör det för att du är så jävla godhjärtad.

A.

Dela på andra sajter

Vill inte skryta men jag har ju fått diverse diplom och stipendier utdelade till mig genom åren.

Bland annat, Diplom för Miljö-körkort och att jag kan cykla utan händer i 1 mil.

När jag var yngre fick jag mycket medaljer ifrån simskolor som den "baddare" jag är.

Har även fått höra att jag är jäkligt duktig av både farfar, morfar, pappa, brorsan, broderns flickvän, Ja alla möjliga!

Jag är en riktig handyman!

Jag kan nog varenda yrke skulle jag vilja påstå!

Jag har synts många gånger i TV-rutan ibland annat "Debatt" men även i "efterlyst" mesta dels i det sistnämnda programmet.

//Pristagaren Joel.

Va faan, e det Bajs Arne i farten?? :crazy::14:

Dela på andra sajter

Kenneth4618

SLU Varning :ahh:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

äh, bara en mytoman

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Det är till att ha höga tankar om sig själv.

Om det inte vore för dom prostituerade tjejerna

så hade du inte många gäster i baren.

Och kom inte dragandes med att du gör det för att du är så jävla godhjärtad.

A.

Dem är inte prostituerade!

Dem är bara väldigt osäkra på vem dem skall binda sig med.

Du måste förstå att tjejerna i svearike och damerna i Thailand är olika.

Jag kan absolut inte tala för alla dessa tjejer i Thailand men, i mina barer är vi väldigt kärleksfulla och dem kan inte bara ge sin kärlek till en man, Det vorre väldigt egoistiskt.

Detta är buddhistiska tjejer, Sprid kärlek och få det tillbaka!!

Falangerna ser det som en fin gest att donera pengar till dessa tjejer då dem vet att dem har det lite knapert.

Va faan, e det Bajs Arne i farten?? :crazy::14:

Vem tusan är "Bajs Arne"??

Jag heter Björn Von Bernètt.

Dela på andra sajter

Ja, hur tänkte Wille nu?

A.

För själv sätter du dig inte ens i tjejbar, för du vill inte vara med om nått sånt äckligt beteende..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Fan vad bra att du kan alla yrken då.Så då kan du svetsa rostfritt med både pinne och tig då.vore jävligt kul .

Dela på andra sajter

Det verkar som alla vet hur det fungerar i barerna..

Konstigt, med tanke på att ingen verkar ha gått hem med någon...

Måste ha varit en kompis som har föklarat allt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Va faan, e det Bajs Arne i farten??

He he, fick den känslan också, men vid närmare eftertanke liknar det mer en klon eller avkomma mellan BTT och Arne! Hur fan gick det till?

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Fan vad bra att du kan alla yrken då.Så då kan du svetsa rostfritt med både pinne och tig då.vore jävligt kul .

Hahah, Faktum är att jag har kunnat svetsa Rostfritt sedan jag var 15-16 bast.

Förstår inte varför alla tycker att det skulle vara så himla svårt.

Skulle kunna svetsa rostfritt när jag är Kii-mao efter 3 flaskor sangsom, Med ett enastående resultat.

Om någon skulle vara intresserad utav att lära sig svetsa rostfritt så kan ni kontakta mig eller ett gäng grabbar som jobbar på samma yard som mig i Phuket.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

klon eller avkomma mellan BTT och Arne! Hur fan gick det till?

Fan, nu fick jag visioner :13:

Dela på andra sajter

Guest wille

Ja, det kunde blivit roligare om ballongen inte smällt så tidigt..

Ändrades av wille
Dela på andra sajter

För själv sätter du dig inte ens i tjejbar, för du vill inte vara med om nått sånt äckligt beteende..

Rock on!

Vad fan vet du om var jag sitter?

A.

Dela på andra sajter

Hahah, Faktum är att jag har kunnat svetsa Rostfritt sedan jag var 15-16 bast.

Förstår inte varför alla tycker att det skulle vara så himla svårt.

Skulle kunna svetsa rostfritt när jag är Kii-mao efter 3 flaskor sangsom, Med ett enastående resultat.

Om någon skulle vara intresserad utav att lära sig svetsa rostfritt så kan ni kontakta mig eller ett gäng grabbar som jobbar på samma yard som mig i Phuket.

Det var inte så att du blev tappad i golvet som liten?

A.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...