Jump to content
IGNORERAD

Myten om den sk lyckliga eller o-lyckliga h¤ran

Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Myten om att den ”lyckliga horan” inte skulle finnas (tidvis i alla fall).

Är man sk svenskt politiskt korrekt eller via selektivt studieval och umgängeskrets befinner sig i rätt tankefåra

så bör man också vara av och även uttrycka åsikten att den ”lyckliga horan” inte finns - punkt slut!

- Nej den prostituerade skall enligt dogmen gå, stå, sitta eller ve och fasa även ligga ner

i ett ständigt töcken av personlig missär och olycka - detta 24/7.

Det märkliga är dock att jag själv har stött på åtskilliga prostituerade som stundom har varit väldigt lyckliga i Thailand.

Jag har också stött på prostituerade i Thailand som stundom varit djupt olyckliga av olika omständigheter,

och inte nödvändigtvis pga osmakliga och taskiga Torskar eller brutala Mängdas som förpestar deras tillvaro.

De prostituerade (barchicks, freelance och go-go dancers etc) som öppet och omisskännligt har visat sig

så där nästan fånigt lyckliga har oftast varit de som ”äntligen” har fått sina pengar i näven (betalningen)

– dvs de har erhållt ”HARD EARNED CASH” att kunna spendera efter eget huvud, tycke och smak.

Denna om än lilla makt över sin tillvaro har gjort dem LYCKLIGA, om än för stunden - dock var det inte

själva särandet på benen som fick dem att dra på smilbanden eller ropa Cha-jå!

Visst finns det en del knepiga typer runt vår jord som går igång på sk ”glory holes” där de idkar kopulation

med vilt främmande människor och även njuter av det, men den absoluta majoriteten av de som jobbar som prostituerade i Thailand är enligt min uppfattning inte särskilt lyckliga när de kn*llar med packade turister

eller går till sängs med andra anonyma och tillfälliga bekantskaper mot betalning.

Därmed inte sagt att en prostituerad inte kan ha sex med en partner och även bli lycklig av det (egen erfarenhet),

men då brukar inte det sexuella umgänget ses som en uppoffring som skall kompenseras med pengar.

Då väljer hon istället att ”ta ledigt” från "arbetet". För prostitutionen bör faktiskt ses som ett tillfälligt "arbete"

och inte som ett oåterkalleligt och nedsmetande personligt karaktärsdrag, tycker jag.

Så visst finns det stundom både lyckliga och olyckliga horor alltid,

vilka många bland MPR´s herrar kan gå ed på.

Därmed inte sagt att någon kvinna blir generellt lyckligare av att gå från ett vanligt arbete

till att börja jobba som prostituerad. Den kvinna som väljer att göra detta karriärsval var med

största säkerhet ganska olyckliga redan innan hon valde att börja sälja sina sexuella tjänster mot betalning.

Prostitution påminner en hel del om alkohol,

vilket är en drog som förstärker den sinnesstämning man befann sig i innan man började bli berusad.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

• Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

13

• Poffa

11

• Tack och Hej

7

• mytoman

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Berätta nu - Har någon av er träffat på en LYCKLIG HORA - om än för stunden :_russian:

Dela på andra sajter

Berätta nu - Har någon av er träffat på en LYCKLIG HORA - om än för stunden :_russian:

Jag har träffat många bardamer som är skitlyckliga när de kan spela av mej pengar i "fyra i rad". Och extra lyckliga blir de när jag tackar nej till deras erbjudande om att de ska "följa med" och i stället ger dem dricks i nivå med vad en snåljåp betalar för en snabbis.

Så visst finns det i alla fall tillfälligtvis "lyckliga horor".

Dela på andra sajter

Tja, blir man någonsin lycklig av arbete.

Men visst, jag har träffat några som trivts så bra med att vara sexarbetare att de inte haft för avsikt att sluta.

Problemet med sexarbete är att det är rätt svårt att finna en partner som accepterar detta arbete. Bristen på kärlek och ensamhet bidrar inte direkt till lycka även om det passar somliga, åtminstone under en period i livet.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alla är vi nog lyckliga stundtals.

Om man överlag har ett lyckligt liv kan väl diskuteras.

Satt en gång i en bar och drack öl samtidigt som jag kollade på spektaklet.

Blev en massa tjat och det var tydligen någon nykomling i baren som ville bli barfine'ad (hur fan skriver man det?).

Ingen engelska kunde hon och jag hade ingen lust på varken henne eller någon annan.

Nåja, tjatet gick och dom förstod till slut att jag inte hade lust på något kn*ll. Damen i fråga sa att hon ville så gärna sova på hotell.

"Fine" sade jag och pröjsade barfine och gav henne 5000Thb så kunde hon ta in på vilket hotell hon ville.

Sedan knallade jag därifrån...

Om hon blev lycklig för stunden, lycklig för all framtid eller inte lycklig överhuvudtaget vet jag ingenting om. Men bra snopna blev damerna i baren.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tja, blir man någonsin lycklig av arbete.

Men visst, jag har träffat några som trivts så bra med att vara sexarbetare att de inte haft för avsikt att sluta.

/Siamkap

Det är väl som med alkohol.

Man har ju stött på en del som har sagt sig trivas utmärkt med att få vara småpackade 24/7

och som inte för något i världen har velat sluta upp att hälla i sig bira dagarna och nätterna i ända.

Även om skallen har velat fortsätta så har dock har kroppen till slut sagt ifrån,

vilket satte ett abrubt stopp för sådana "nöjen" i framtiden.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag tror inte på den lyckliga horan. Visst, man har ju pratat med många bartjejer en del har lättat på hjärtat och sagt att dom helst vill syssla med nåt annat än att prostituerar sig. Visst har man sett dom som beter sig som om dom vore lyckliga men jag tror det är en fasad som dom visar upp och är nog inte så lyckliga när dom ligger där ensam om natten och tänker på sin framtid eller sina barn och familj... Jag är ganska säker på att dom drömde om nåt bättre att försörja sig än som prostituerad.

Dela på andra sajter

Lycklig är nog fel ord. Tror inte man blir inte lycklig av att jobba med data eller vara bilmekaniker eller frisör etc.

Men man kan vara stolt över sej själv att man har ett "hederligt" jobb i vår tids moral och etik-värderingar.

Eftersom att vara prostituerad inte direkt ger höga moralpoäng så...

Men däremot kan jag tro att man blir gladare i sinnet när man vet att man kan försörja sin familj uppe i byn.

Många thaitjejer har inte så mkt att välja på som vi faranger som vet och kan allt redan.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Jag träffade för några år sedan en tjej från Isaan (förstås) på en sån där liten bar på en bakgata i Pattaya. Lugnt ställe, läget var nog inte det bästa och gott om tid att sitta och prata i baren. Jag förklarade att jag var med delar av min familj och att det inte var läge för fortsättning, men att jag gärna köpte "Ladydrinks" så att hon ändå skulle tjäna något.

Vi pratade länge, hennes dialekt var lätt att förstå (ni vet, den där långsamma, släpiga) och jag frågade henne om hur hon hade det. Hon hade det bra! Blev uppvaktad av snälla och generösa falang, blev behandlad som en dam, sov och åt på fina hotell och tjänade bra. Senare gick hon och hämtade sin bankbok och visade mig att hon hade sparat 219000 bath på nio månader. Hon skulle jobba ett år till och sen skulle hon köpa en ankfarm i hembyn.

Om hon var lycklig vet jag inte, men hon var i alla fall ekonomisk. Hon kanske blir lycklig som ankfarmare.

En besläktad fråga: kan det finnas lyckliga gynekologer om det inte finns lyckliga horor? Bägge säljer ju sexuella tjänster och kan inte den ena vara lycklig så kan väl inte den andra heller.Eller?

Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag är väldigt skeptiskt till att den lyckliga horan verkligen finns i verkligheten. Dock vet jag många horor som blivit lyckliga, eller rättare sagt är lyckliga efter att ha slutat prostituera sig. Så, slutet gott, allting gott :thumbsup:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Är det någon av skribenterna i den här tråden som sanningsenligt kan säga att de aldrig i Thailand

har betalt (indirekt eller direkt) för sex?

Jag talar då om att ni har gått till sängs med en vuxen person.

SN

Detta citat kommer från tråden

http://www.maipenrai.se/forum/t/20687-kvinna-i-Pattaya-salde-minderariga-flickor/page__st__60#entry534316

Jag lovade svara SN om han skapade en ny tråd, och här kommer svaret.

Direkt har jag i Thailand betalt för sex innan jag träffade min fru, därutöver även en gång innan jag och min fru gifte oss.

Indirekt har jag också betalt för sex innan jag träffade min fru.

Indirekt har jag i Thailand också blivit betald för sex, innan jag träffade min fru.

Begriper inte egentligen vad det ovanstående har med saken att göra.

Det finns många fina tjejer i Thailand en del av dom försörjer sig eller måste försörja sig med prostitution. Det finns säkert någon lycklig hora någonstans, men jag tror inte att de är så många. Tror kanske att det finns flera lyckliga fd. horor. Tror mera på som Ragson säger att de blir glada över att de kan försörja sin familj.

Jag har pratat med många tjejer på barer och haft många som kompisar, de flesta av dom har valt det själv för att de måste. Sedan finns det också en del tjejer som måste ha sex, de få jag känner tycker om sexet, men mår absolut inte bra oavsett om de jobbar i baren eller har tagit sig därifrån. Dessa har oerhört svårt att upprätthålla en normal relation med en kille och skapa familj. Man skulle väl tycka att dessa tjejer skulle må bra på en bar men jag har inte träffat någon. Ofta pratar de inte om det själva innan man lär känna dom, utan för det mesta är det deras kompisar som talar om det. Vad deras sexmissbruk beror på eller har uppståt ifrån kan jag inte sia om.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag blir lycklig av att jobba, jag sätter en heder i att göra ett bra jobb och jag tycker att det utvecklar mig som person. När jag läser att en del jämför prostitution med att arbeta ett vanligt jobb så passar det inte in på mig i vart fall. Sedan finns det säkert de som är så missnöjda med sin situation att de känner sig förnedrade på sitt arbete men det finns ingen annan än de själva som kan göra något åt det.

Lyckliga horor finns men frågan är hur stor del av dem som är lyckliga och hur länge. Jag tror att de flesta i Thailands turistområden åker dit för att de måste eller för att de hoppas träffa en farang. Tror inte att det är allt för stor del som tänker att nu ska jag åka och göra det bästa jag vet och med hur många som helst och som lök på laxen få betalt.

För en del går det bra, de träffar sin farang och sagan är all medans andra blir kvar. I en bar så är det ju lördag hela veckan, så många blir vana vid det livet och uppskattar det. Ibland träffar de någon trevlig och ibland träffar de svin men visst finns det de som blir lyckliga av det men hur stor del...

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vet inte om jag tolkar det fel men jag får ändå intrycket att en hel del av skribenterna i denna tråd

tycker att om en kvinna står till förfogande och säljer sexuella tjänster mellan exempelvis 18:00 - 24:00

så är hon även att betrakta som en heltidshora 24/7, och bör av den anledning vara olycklig under dygnets alla timmar.

Att det även för henne skulle finnas en fritid och kanske lediga dagar där hon agerar som en helt

vanlig tjej som inte "horar" verkar inte finnas på kartan om man ska tro vad man läser.

Jag har då träffat på ett flertal barbrudar som kunde skilja på arbete och fritid där de

med ett eget val av kille kunde känna både romans och ömhet utifrån ömsesidiga känslor,

vilket i sig fick henne att känna sig "lycklig" och inte bara "nöjd" i egenskap att kunna bidra ekonomiskt till nära och kära.

Så i det hänseendet när man särskiljer den tidbestämda yrkesrollen och personens roll under fritiden

så kan det förmodligen finnas ganska många olyckliga horor i aktiv tjänst,

men också en hel del lyckliga som har "day off", men då ska de inte kallas horor, eller hur?

Säg den människa som ständigt är lycklig eller bär på ett nöjt smile dagarna i ända . . .

Dela på andra sajter

Vet inte om jag tolkar det fel men jag får ändå intrycket att en hel del av skribenterna i denna tråd

tycker att om en kvinna står till förfogande och säljer sexuella tjänster mellan exempelvis 18:00 - 24:00

så är hon även att betrakta som en heltidshora 24/7, och bör av den anledning vara olycklig under dygnets alla timmar.

Att det även för henne skulle finnas en fritid och kanske lediga dagar där hon agerar som en helt

vanlig tjej som inte "horar" verkar inte finnas på kartan om man ska tro vad man läser.

Jag har då träffat på ett flertal barbrudar som kunde skilja på arbete och fritid där de

med ett eget val av kille kunde känna både romans och ömhet utifrån ömsesidiga känslor,

vilket i sig fick henne att känna sig "lycklig" och inte bara "nöjd" i egenskap att kunna bidra ekonomiskt till nära och kära.

Så i det hänseendet när man särskiljer den tidbestämda yrkesrollen och personens roll under fritiden

så kan det förmodligen finnas ganska många olyckliga horor i aktiv tjänst,

men också en hel del lyckliga som har "day off", men då ska de inte kallas horor, eller hur?

Säg den människa som ständigt är lycklig eller bär på ett nöjt smile dagarna i ända . . .

Vet inte heller om jag tolkar dig rätt! Kan det vara så att en del är lyckliga under eventuell orgasm eller bara under själva akten? Om vi skulle prata om den lycklige svetsaren, den lycklige doktorn, den lycklige psykologen och den lycklige städerskan, skulle vi då innefatta deras hela situation som människa eller bara de timmar som de utför sitt värv. Då skulle de inte kallas doktorer när de har sin fritid, eller? Själv känner jag flera socialarbetare som tar med sig en stor del av arbetet hem, visst påverkar det deras fritid och liv i övrigt.

Väldigt få som arbetar 18-24 de flesta som jag vet börjar i regel tidigare och slutar senare.

De flesta som jag har haft kontakt med som kommer sent och går tidigt är de som har en thaikille. En del av dom har inget lyckligt liv, kanske de är mera lyckliga på jobbet.

Menar du kanske en barbrud som mött en falang och är med honom under ledig tid. På många barer är de inte lediga om de är med en kille, iden med barfee går ut på att killen ska betala. Så var det förr och jag tror det är så numera också. Men går hon med en kille och är lycklig så spelar det någon roll då om det är på arbetstid eller fritid egentligen? Hon är väl lycklig i vilket fall då, så länge hon är med den rätta killen.

Jag tror inte att de är lyckliga med sitt yrkesval! De flesta har nog en dröm att träffa en farang och bli lycklig! Men är de lyckliga under tiden?

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Man kan ju fråga sig varför så många dricker eller tar yaba. det är ju ett väldigt vanligt förekommande bland prostituerade. Jag tror ju inte det är för att dom är lyckliga när dom måste ta till alkohol eller droger.. det gör dom för att bedöva sin psykiska ohälsa. Själv förstår jag inte hur man kan tro att en prostituerad kan ha ett kärleksfullt förhållande med det yrket hon har?!

Typ: Hej då älskling, jag ska dra iväg och jobba några timmar ses sen.. puss och kram. Vet inte om man skulle känna sig helt ok när hon kommer hem efter jobbet och möta upp en henne med en kram och en puss för att fråga hur hon haft det på jobbet. Känns lite sådär wierd i min värld iaf.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vet inte heller om jag tolkar dig rätt! Kan det vara så att en del är lyckliga under eventuell orgasm eller bara under själva akten? Om vi skulle prata om den lycklige svetsaren, den lycklige doktorn, den lycklige psykologen och den lycklige städerskan, skulle vi då innefatta deras hela situation som människa eller bara de timmar som de utför sitt värv. Då skulle de inte kallas doktorer när de har sin fritid, eller? Själv känner jag flera socialarbetare som tar med sig en stor del av arbetet hem, visst påverkar det deras fritid och liv i övrigt.

Väldigt få som arbetar 18-24 de flesta som jag vet börjar i regel tidigare och slutar senare.

De flesta som jag har haft kontakt med som kommer sent och går tidigt är de som har en thaikille. En del av dom har inget lyckligt liv, kanske de är mera lyckliga på jobbet.

Menar du kanske en barbrud som mött en falang och är med honom under ledig tid. På många barer är de inte lediga om de är med en kille, iden med barfee går ut på att killen ska betala. Så var det förr och jag tror det är så numera också. Men går hon med en kille och är lycklig så spelar det någon roll då om det är på arbetstid eller fritid egentligen? Hon är väl lycklig i vilket fall då, så länge hon är med den rätta killen.

Jag tror inte att de är lyckliga med sitt yrkesval! De flesta har nog en dröm att träffa en farang och bli lycklig! Men är de lyckliga under tiden?

Ärligt talat vet jag inte vad jag tycker i denna fråga.

Finns den lyckliga socialarbetaren, monarken eller horan?

Formodligen är det så att alla dessa personer har sina lyckliga och olyckliga stunder i sitt liv

(ibland i yrkeslivet och ibland på fritiden)

och att den upplevda olyckan eller lyckan beror på vitt skilda saker beroende på person och karaktär.

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanske hopp om en bättre framtid kan göra att någon känner sig lycklig?

Men för många hopp som har grusats kan nog göra en människa väldigt olycklig.

Men jag tror nog inte att någon direkt jublar och tjoar "Jag ska bli hora i Pattis". Då hade dom nog hellre jobbat inom turistnäringen som något annat.

Sedan så finns det dom som vekligen bara jobbar i baren och inte varken efter eller före baren. Har dock varken siffror eller några länkar som gör mig trovärdig på den punkten.

Dela på andra sajter

Vi kanske ska definera ordet "lycklig". Jag tror vi som diskuterar här i tråden har lite olika uppfattningar om vad det är för något.

För mej personligen inträffar lyckan väldigt sällan. Det är när allting klaffar på en gång liksom.

Rätt väder, bra med pengar, fysiken är toppen, har rätt folk omkring mej, har fått ett gott omen om framtiden osv.

Den känslan håller i ett kort tag, kanske några timmar, men det händer inte ofta.

Att bli lycklig av att bara ha ett bra jobb funkar inte för mej, det måste vara fler ingridienser i blandningen... :-)

här är en tolkning till: http://www.idealguiden.se/artiklar/cache/allavillvivaralyckligamenvadinnebardet-83.php

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sedan så kan man ju dra upp storyn om lyckliga bärplockare. Den historian blir nog inte så lång...

Dela på andra sajter

Skulle tro att lyckan är något större om man är frifräsare, än om man har någon hallick som står och petar tänderna i bakgrunden...

Dela på andra sajter

Humörsvängningarna är kraftiga som prostituerad.

Ena dagen är man skit glad för att man har träffat en snäll kille som det faktiskt kan bli något ihop med och som kan ta en ifrån detta liv, Han lovar guld och gröna skogar.

Nästa dag tänker man över sitt liv, "Vad fan gör jag detta för, Varför blir jag utnyttjad av massa olika killar hela tiden?" Då dricker man så mycket att man storknar, Mår dåligt dagen efter för att man hamnat i en sån situtation där man tex. Har ramlat omkull och ser för taskig ut, småsår på armar och skrapmärken i pannan..

Svårt att få en kund dagen efter och man har ågren, Man super den dagen oxå, Bedövar sig med lite Jaba.

Chefen pressar en på att man skall vara mera på gentemot kunderna, Att man skall gå iväg med någon.

Man blir om möjligt mer deprimerad och det blir bara en cirkel av fylla och ångest där man saknar sin familj.

För att bli lycklig så kanske man köper sig någon fin klänning eller målar naglarna fina.

"Där gick 2500THB som jag skulle kunnat skicka till min son i byn" Mår man ännu sämre.

"Må skit hela tiden och försöka spela lycklig, Är det detta liv jag valt? Varför kan jag inte ta mig ur detta och få ett annat jobb?

Det som kan rädda mig är om jag träffar en rik farang"

Dela på andra sajter

Ena dagen är man skit glad för att man har träffat en snäll kille som det faktiskt kan bli något ihop med och som kan ta en ifrån detta liv, Han lovar guld och gröna skogar.

Nästa dag tänker man över sitt liv, "Vad fan gör jag detta för, Varför blir jag utnyttjad av massa olika killar hela tiden?" Då dricker man så mycket att man storknar, Mår dåligt dagen efter för att man hamnat i en sån situtation där man tex. Har ramlat omkull och ser för taskig ut, småsår på armar och skrapmärken i pannan..

Svårt att få en kund dagen efter och man har ågren, Man super den dagen oxå, Bedövar sig med lite Jaba.

Chefen pressar en på att man skall vara mera på gentemot kunderna, Att man skall gå iväg med någon.

Man blir om möjligt mer deprimerad och det blir bara en cirkel av fylla och ångest där man saknar sin familj.

För att bli lycklig så kanske man köper sig någon fin klänning eller målar naglarna fina.

"Där gick 2500THB som jag skulle kunnat skicka till min son i byn" Mår man ännu sämre.

"Må skit hela tiden och försöka spela lycklig, Är det detta liv jag valt? Varför kan jag inte ta mig ur detta och få ett annat jobb?

En, tror jag, ganska rättvis beskrivning av verkligheten, tyvärr.

A.

Dela på andra sajter

Man kan ju fråga sig varför så många dricker eller tar yaba. det är ju ett väldigt vanligt förekommande bland prostituerade. Jag tror ju inte det är för att dom är lyckliga när dom måste ta till alkohol eller droger.. det gör dom för att bedöva sin psykiska ohälsa. Själv förstår jag inte hur man kan tro att en prostituerad kan ha ett kärleksfullt förhållande med det yrket hon har?!

Typ: Hej då älskling, jag ska dra iväg och jobba några timmar ses sen.. puss och kram. Vet inte om man skulle känna sig helt ok när hon kommer hem efter jobbet och möta upp en henne med en kram och en puss för att fråga hur hon haft det på jobbet. Känns lite sådär wierd i min värld iaf.

Jag tror inte på det där. Skulle alla som tar droger och dricker alkohol göra det för att bedöva sin Psykiska ohälsa eller är det bara prostituerade? Av naturliga skäl dricks det en hel del alkohol i barerna arbetar man som bardam ingår det ju till och med i arbetet att dricka. I branschen flödar alkohol och droger och de är därför också de som arbetar i den har lättare att falla dit i ett missbruk. likaså är det nog mer vanligt med alkohol och droger bland de som arbetar inom nöje och krog i Sverige

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

likaså är det nog mer vanligt med alkohol och droger bland de som arbetar inom nöje och krog i Sverige

Och lärare och läkare

Dela på andra sajter

Guest wille

Så hur ser du på din egen roll i denna negativa spiral i din egenskap av hallick?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...