Tack och Hej Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 (ändrad) Pris och information Stockholm - Düsseldorf 3 sep 2012 Vuxen2841 SEK Düsseldorf - Stockholm 9 sep 2012 Vuxen1859 SEK Serviceavgift30 SEK [size=1] Totalpris:4730 SEK[/size] Varav skatter och avgifter:1485 SEK Man får en halv torr macka och pissljummet kaffe som ingår i priset Ändrades Juli 28, 2012 av Lobuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 Inklusive alla OBLIGATORISKA avgifter dom tar ur för en massa slutar priserna en bra bit över 99/149 kr i slutändan. Som du ser är priset på samma strecka 10 gånger högre med SAS. Då är det fråga om du kommer att flyga 10 gånger snabbare eller ska de bära dig in och ut från planet eller vad är det som kostar 4000 SEK för det är väll inte den där mackan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 vad är det som kostar 4000 SEK för det är väll inte den där mackan Säkert brändsle, ett gäng anställda som ska ha lön, och amortering på planen som kostar en del.. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 Säkert brändsle, ett gäng anställda som ska ha lön, och amortering på planen som kostar en del.. Leif Det är kostnader som Ryanair har också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 Det går att köpa efter säkerhetskontroller också. Dessutom en strecka mellan Sverige och någon annanstans för 99 eller 149 spänn är ju som sagt nästan gratis. Två timmar utan mat borde man ju klara eller måste ni som klagar äta jämt? Sluta klaga eller flyg SAS för 4500 Stockholm-Warszawa. Då fick man i alla fall en halv torr macka och pissljummet kaffe. Öhhh jag har inte klagat, påpekade bara att det inte går att bära med sig dryck genom säkerhetskontrollen. SAS flyger jag så sällan som möjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 YES - jag hittade ett engelskspråkigt program på tv'n här på hotellrummet i Tuzla! TV-shop, men skit samma, bara man förstår vad dom säger. De andra 121 kanalerna verkar vara förbehållna politiker och proffstyckare som diskuterar Bosniens framtid. De är iofs vana då de hållit på å tjata om detta sedan 1995. Vad är väl bättre än ett östeuropeisk hotell med nysopade heltäckningsmattor. Jag misstänker att det hänger en wunderbaum i fläkten för att ta bort den trevliga doft som mest påminner om källaren hemma. Vädret är bra också- Minst 30 grader i skuggan. Turen hit var bedövande vacker. Bosnien är minst lika grant som Thailand med sina mjukt rundade gröna kullar och fruktbara åkrar. Jag tog dock GPS´ns varnande ord, då jag passerade gränsen mellan Serbien och Bosnien, på fullt allvar. Gå inte ur bilen det kan finnas minor Även om kriget avslutades för 18 år sedan så far den tyvärr inte med osanning. GPS'n / Telefonen fungerar perfekt. Tyvärr omfattar inte kartorna mer än de största vägarna men det räcker långt. I många småbyar säljs det frukt och grönt. Just nu var det vattenmeloner som var hottast. Tung industri funkade bra när Tito hade makten men nu är det privatisering som gäller... Huvudvägen mellan gränsen till Serbien och Bijeljina i Bosnien är så smal att jag undrar om det överhuvudtaget är meningen att Bosnier och Serber ska besöka varann. Jag önskade att jag hade hyrt en MC i stället för vägen var som gjort för det. Det brukar dyka upp fordon som får fram minnen om en svunnen tid. Häst- ox, -åsna eller andra kärror men den här gången fick jag nöja mig med en ko på huvudvägen mellan Bijeljina och Tuzla. mvh PS Kanske off topic men det finns så gott om nya tråder att jag inte vill starta en till Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 Köpte några öl i ett Supr Market med tanke på kvällen på hotellrummet med TV-shop Hur kul tror ni det var på en skala att upptäcka att denna Tuborg-kopia var en parodi på citronläsk med alkohol. Får ge mig ner på stan för att rätta till misstaget. Ett jävla liv med diskomusik och uteliv är det såhär en varm lördagssommarkväll. Gå ut å festa det kan de, bosnierna. Ska kanske gå in på nåt skumt ställe. Dörrvaktens visitering efter vapen kan man leva med. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 (ändrad) I ett land där jantelagen styr (=begränsar) många människors sätt att formulera sina undermetvetna behov och där det inte kotymt att öppet och ogenerat tala om för andra att man har det bra ställt eller på något sätt är framgångsrik, då måste människorna hitta andra, mera subtila former att uttrcka samma behov. En framgångsrik metod att kamoflera dessa otillåtna, men ack så påträngande behov är utan tvekan de till synes fullständig ologiska resonemang i samband med flygresor. Skribenter verkar helt bortse från risken att bli idi*tförklarade, bara man på något sätt blir av med detta så illa undertryckta behov. Och ju fler (virtuella?) tusenlappar man lyckas slänga på all upptänkbar lyx på 10000 meters höjd eller åtminstone får andra läsare att tro att det ändå bara är en droppe i havet för skribentens personliga ekonomi, desto större känsla av befrielse tycks infinna sig. Risken för en viss vanebildning är nog överhängande och dokumenteras mycket tydligt genom det faktum att det oftast handlar om samma skara skribenter i dessa sammanhang. En annan, minst lika framgångsrik metod tycks bestå i att istället och med stora krokodilstårar i ögonen beklagar sig över den svinaktiga eller obefintliga servicen som tillhandahållas av lågprisbolag under deras ofta mycket korta flygningar. Och allra värst blir det när själva biljettpriset ibland ligger under alla utlägg för (kommunal) transport till flygplatsen eller de dryga parkeringsavgifter man ibland tvingas till bara för att få ut en resväska ur bilen i närheten av ingången. Och får man då inte ta med sig mammas köttbullar samt en låda med tillhörande måltidsdryck, ja, då känner man sig väldigt kränkt. Så kränkt att det går väldigt fort över i starka brösttoner med kraftig inslag av moralisering mot ondskans representanter. Personligen har jag mycket svårt med att tro att det verkligen handlar om tanker, känslor och beskrivningar som tillhör det verkliga livet. På mina resor har jag aldrig träffat på personer som så att säga ställt sig i kön för att i onödan eller utan rimlig motprestation betala ett par tusenlappar extra, såvida de inte sitter i första- eller bussinessklassen förstås och "någon annan" betalar för dem. Jag har inte heller sett eller fått indikationer på frustration och/eller missnöje på lågprisflygningar i verkliga livet. De flesta tycks vara glada över att ha kommit över en billig biljett och tar alla eventuella begränsningar med ro. Det är ju oerhört lätt att räkna ut reaktionerna på sådana eventuella och negativa känslouttryck redan i förväg: du kan väl inte räkna med att bli hoverat som en kung när du flygar genom halva Europa till ett pris lägre än parkeringsavgiften som väntar dig när du kommer hem. //Singha711 Ändrades Juli 28, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 (ändrad) Karma för det Singha även om jag fick fundera en stund innan poängen "fes in" Medan du skrev har jag rättat till gamla misstag. Bildbevis kommer här: Satt en stund på en uteservering på en av de många gågator - fantastisk vilket folkliv det är här. Åt en Cevapi - en korsning mellan svenska köttbullar och en kebab med bröd. Högsta modet bland 18-25-åringarna är bruna ben på decimeterhöga klackar och hotpants därtill. Om någon påstår att det är mig emot, far han med osanning. Tyvärr har jag inte samma paparazzitalanger som Lamai så jag har inga bilder som kan bekräfta påståendet att många av tjejerna här på Balkan är så vackra att man kan undra varför inte alla toppmodeller är härifrån. Att många är runt 1,80 och med fötter som endast med besvär kan tryckas i storlek 43 borde inte vara ett hinder - man ska leta längre efter mera harmonisk byggda människor än dom som finns här. Till skillnad från flickorna i Thailand har de flesta dessutom så det räcker både till gatan och gården. ... hmm, det börjar märkas att inte fru GD är med. Killarna här är inte stora - de är monster. Kortklippta sådanna, dessutom. Jag såg en kille med ungefär samma längd som jag, men han hade så korta ben att jag misstänker att antingen hämtar han ut lönen på sos eller också försörjar han sig på cirkus som dvärg. mvh Ändrades Juli 28, 2012 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 (ändrad) Köpte några öl i ett Supr Market med tanke på kvällen på hotellrummet med TV-shop Hur kul tror ni det var på en skala att upptäcka att denna Tuborg-kopia var en parodi på citronläsk med alkohol. Får ge mig ner på stan för att rätta till misstaget. Ett jävla liv med diskomusik och uteliv är det såhär en varm lördagssommarkväll. Gå ut å festa det kan de, bosnierna. Ska kanske gå in på nåt skumt ställe. Dörrvaktens visitering efter vapen kan man leva med. Trodde att du kunde tyska perfekt för att förstå vad "Radler" (=cyklist) betyder. Alltså en tysk "hälso"-öl med inbyggd alibifunktion. Perfekt för den med höga moraliska principer och gärna i kombination med ett desto större antal "klara". //Singha711 Ändrades Juli 28, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 28, 2012 Dela Inlagd Juli 28, 2012 Trodde att du kunde tyska perfekt för att förstå vad "Radler" (=cyklist) betyder. Alltså en tysk "hälso"-öl med inbyggd alibifunktion. Perfekt för den med höga moraliska principer och gärna i kombination med ett desto större antal "klara". //Singha711 Höga moraliska principer ... Konstigt att inte jag gillade den. Hoppas bara att den inte ställer till problem i avloppet. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 det rör sig förfarande om flygpriser på 3-400 kronor varför gnälla Utresa 2012-09-05 20:55 Stockholm Skavsta » Düsseldorf (Weeze) Biljettpris: 43.35 SEK Internetincheckning : 63.00 SEK ETS Levy: 2.65 SEK Skatter och avgifter: 0.00 SEK Totalt pris: 109.00 SEK [size=2]Återresa 2012-09-09 18:40 Düsseldorf (Weeze) » Stockholm Skavsta Biljettpris: 219.00 SEK EU261-pålägg: 21.00 SEK Internetincheckning : 63.00 SEK ETS Levy: 2.65 SEK Skatter och avgifter: 0.00 SEK Totalt pris: 305.65 SEK [/size] Totalt pris Total Cost 414.65 SEK Är det NÅGOT att bråka om? Kolla vad samma resa kommer att kosta med SAS På min biljett till Wroclaw från Malmö står det så här: 678:- Totalt pris 0:- Skatter & Avgifter 42:- Passageraravgift: EU261-Pålägg 126:- Passageraravgift: Avgift för incheckning via internet 5.30:- Passageraravgift: ETS 126:- Passageraravgift: Administrationsavgift 977.30:- SEK totalt betalt. Man kan väl hänga upp sig lite på avgifterna som att jag får betala för att jag själv checkar in via internet och printar ut mina boardingkort och att jag måste betala 126 kronor för att betala med kreditkort-särskilt när de inte tar emot kontanter eller erbjuder överföring från banker. Att flyga dit med SAS och LOT skulle kostat i runda slängar 1600 kronor men hade tagit mycket längre tid. Men hade jag haft en normal väska på 20 kilo hade jag förlorat på att flyga med Ryanair då de skulle ha 40€ perväg för att ta med den. Det som man också ska se upp med när det gäller Ryanair är ju att de väljer att kalla en del flygplatser för något de inte är. Frankfurt för Ryanair är till exempel Hahn, drygt 2 timmart med bil från Frankfurt. Eller som de tiidgare sålde biljetter London Stanstead till Köpenhamn men man landade i Malmö på Sturup... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 På min biljett till Wroclaw från Malmö står det så här: 678:- Totalt pris 0:- Skatter & Avgifter 42:- Passageraravgift: EU261-Pålägg 126:- Passageraravgift: Avgift för incheckning via internet 5.30:- Passageraravgift: ETS 126:- Passageraravgift: Administrationsavgift 977.30:- SEK totalt betalt. Man kan väl hänga upp sig lite på avgifterna som att jag får betala för att jag själv checkar in via internet och printar ut mina boardingkort och att jag måste betala 126 kronor för att betala med kreditkort-särskilt när de inte tar emot kontanter eller erbjuder överföring från banker. Att flyga dit med SAS och LOT skulle kostat i runda slängar 1600 kronor men hade tagit mycket längre tid. Men hade jag haft en normal väska på 20 kilo hade jag förlorat på att flyga med Ryanair då de skulle ha 40€ perväg för att ta med den. Det som man också ska se upp med när det gäller Ryanair är ju att de väljer att kalla en del flygplatser för något de inte är. Frankfurt för Ryanair är till exempel Hahn, drygt 2 timmart med bil från Frankfurt. Eller som de tiidgare sålde biljetter London Stanstead till Köpenhamn men man landade i Malmö på Sturup... Hamburg=lubeck osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 ... cut ... . Eller som de tiidgare sålde biljetter London Stanstead till Köpenhamn men man landade i Malmö på Sturup... Kan inte låta bli att undra hur mycket tidigare Före freden i Roskilde kan det ha varit helt OK. Efter bron säger många att nu är det samma sak igen. Malmö = Köpenhamn M Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 Kan inte låta bli att undra hur mycket tidigare Före freden i Roskilde kan det ha varit helt OK. Efter bron säger många att nu är det samma sak igen. Malmö = Köpenhamn M I samband med att de startade flyga mellan London och Malmö så sålde de iallafall biljetter i UK marknadsförda som om man skulle flyga till Köpenhamn, en och annan britt var smått förvånade över att de klev av i ett helt annat land än de tänkt sig. Men jag har för mig att de fick sluta med den typen av marknadsföring, nu är det bara Århus och Billund man flyger till i Danmark efter man lagt ner flighten till Roskilde. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 Inklusive alla OBLIGATORISKA avgifter dom tar ur för en massa slutar priserna en bra bit över 99/149 kr i slutändan. Dom obligatoriska avgifterna är LÖJLIGA men faktum kvarstår att man kan göra otroliga fynd med Ryan. Vi åkte 3 pers Skavsta - Barcelona - Malta - Skavsta för under 3500 sammanlagt inklusive alla avgifter och en incheckad väska förrförra sommaren under högsta högsäsong, vecka 29-30. Har åkt flertal gånger med Ryan och är nöjd med pris vs service.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 29, 2012 Dela Inlagd Juli 29, 2012 Begav mig ner på stan igen ikväll. Bara några hundra meter från hotellet. Det var regn och åska på gång när jag gick över bron. Hittade snart en plats på en uteservering och beställde en stor stark och en pizza. Lika bra att slå på stort. Är det söndag så är det. 9 mark, = 38 kr för kalaset. La till mig med paparazzifasoner men det var liiite för mörkt för mobilkameran att köra utan blixt. Dessutom gick motiven för fort (eller kanske var det jag som fibblade) Inte förrän de kommit en bra bit bort fick jag ordning på kameran. Andra hade vett att närma sig i lugnt tempo Men snart blev det för mörkt och dessutom kom åskan och regnet. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu