Jump to content
IGNORERAD

Matlagningens ädla konst i bilder!


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Nu saknar jag en viktig del i anrättningen. Mat utan dryck blir bara torrt.

En mästerkock av din gourmeklass borde även kunna ge tips om passande drycker

till gourmeanrättningen. Detta skulle jag i min okunnighet inom området uppskatta oerhört.

Det kan ju tänkas att man i sin ovana att hantera sådan gourmerätter börjar helt galet med fel dryck. Tänk själv om någon skulle dra till med rödtjut, när man i själva verket ska ha en mustig skogsstärnan med stor beska för att mildra vissa drag av gourmerätten.

En världskock använder sig nog av en väldskänd Connoisseur, inget han befattar sig med, betänk att även den kunskapen är unik och högst specialicerad.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    49

  • Bibben

    15

  • hamnoi

    8

  • Khemmarat

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja, inte helt riktigt.

Det är ett högteknologiskt underverk av en viss sorts sammanfogade polymerer som är utskuren till en viss form, för att passa till erfarna gourmetkockar som opererar på hög nivå.

Var inte så blyg nu, säg att det var en japansk keramisk skärbräda extra bestrålad för steriliseringens skull...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte så blyg nu, säg att det var en japansk keramisk skärbräda extra bestrålad för steriliseringens skull...

Men herregud skär å va Gla!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En världskock använder sig nog av en väldskänd Connoisseur, inget han befattar sig med, betänk att även den kunskapen är unik och högst specialicerad.

Undrar om inte Andrejs har kapacitet att klara hela kedjan. Hans kompetens inom den våta sidan bör inte föringas.

Annars får vi hoppas att någon av MPR's stora skara av Connoisseurer startar en tråd med drickatips till gourmetråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om inte Andrejs har kapacitet att klara hela kedjan. Hans kompetens inom den våta sidan bör inte föringas.

Ja, du har nog rätt där säger Bibben som ställer sig i skamvrån med dumstruten på...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om inte Andrejs har kapacitet att klara hela kedjan. Hans kompetens inom den våta sidan bör inte föringas.

Annars får vi hoppas att någon av MPR's stora skara av Connoisseurer startar en tråd med drickatips till gourmetråden.

Till Ruskpricks kulinariska mästerverk rekommenderar jag följande smaksensationer från bolaget

Arboga 10,2 för den som vill ha öl...Alternativt Tuborg Sort Guld för snåljåpen som gillar smuggel öl

Vitt vin: California White

Rött vin : Vino Tinto

Alkoholfritt alternativ: Kranvatten med is.

Önskas en avec på maten så är förslagsvis Statesman ett fullgott alternativ och värdig en måltid som denna.

Smaka gärna ett glas eller två av alla sorter innan måltiden intages för att så gott som möjligt bedöva smaklökarna.

Övriga dryckes tips tages via PM/ Mvh Hobby Sommeliere HN :54:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Ruskpricks kulinariska mästerverk rekommenderar jag följande smaksensationer från bolaget

Arboga 10,2 för den som vill ha öl...Alternativt Tuborg Sort Guld för snåljåpen som gillar smuggel öl

Vitt vin: California White

Rött vin : Vino Tinto

Alkoholfritt alternativ: Kranvatten med is.

Önskas en avec på maten så är förslagsvis Statesman ett fullgott alternativ och värdig en måltid som denna.

Smaka gärna ett glas eller två av alla sorter innan måltiden intages för att så gott som möjligt bedöva smaklökarna.

Övriga dryckes tips tages via PM/ Mvh Hobby Sommeliere HN :54:

Grymt, nu blev jag impad.

Du har ingen amatörradiobetäckningen, eller?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt, nu blev jag impad.

Du har ingen amatörradiobetäckningen, eller?

Smsalillasnorren 11cm... din röst i natten :music: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Smsalillasnorren 11cm... din röst i natten :music: /Hn

Hmmm, nu ångrar jag att jag frågade. ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni om amore och lagarone då?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni om amore och lagarone då?

Va? Snackar du amatörradiospråk nu?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Till min mat passar all dryck. Oavsett vad man dricker så får man sig ett oförglömligt minne av en fantastisk smakupplevelse.

I morgon efter jobbet ger jag mig till butiken och inhandlar nya råvaror. Då ska vi se vad lördagen och söndagen har att erbjuda.

Jag kommer att granska råvarorna minutiöst innan inköp och det kommer att vara av högsta möjliga kvalitet.

Jag förstår att ni kommer att ligga sömnlösa fram till lördag kväll p.g.a detta. Men ni får bara ge er till tåls.

Eventuellt kan det bli dryck till maten. Den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min mat passar all dryck. Oavsett vad man dricker så får man sig ett oförglömligt minne av en fantastisk smakupplevelse.

I morgon efter jobbet ger jag mig till butiken och inhandlar nya råvaror. Då ska vi se vad lördagen och söndagen har att erbjuda.

Jag kommer att granska råvarorna minutiöst innan inköp och det kommer att vara av högsta möjliga kvalitet.

Jag förstår att ni kommer att ligga sömnlösa fram till lördag kväll p.g.a detta. Men ni får bara ge er till tåls.

Eventuellt kan det bli dryck till maten. Den som har lever får se.

Detta var väl lite taskigt.. ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hur går det med disken? :police:

Redan plockat in allt i skåpet.

Har ju för h*lv*t* diskmaskin

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan plockat in allt i skåpet.

Har ju för h*lv*t* diskmaskin

Vad heter hon?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Annars är engångstallrikar kanske nått som matchar menyn?

Du har en poäng där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fröken höger.

Slit inte ut henne, hon har andra uppgifter också ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore inte Hemfosatjut den idealiska drycken till förrätten?

Lite blött till efterrätten kan väl ordnas med en fl K-sprit och en skogaholmslimpa, men det kommer säkert i ett senare avsnitt!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vore inte Hemfosatjut den idealiska drycken till förrätten?

Lite blött till efterrätten kan väl ordnas med en fl K-sprit och en skogaholmslimpa, men det kommer säkert i ett senare avsnitt!

Mvh

Amja

Ja, faktiskt har jag silat spriten genom skogaholms lipa ett antal gånger.

Sedan druckit upp spriten...och ätit upp limpan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är det ca 4-timmar kvar innan jag står bland gourmet hyllorna och väljer och vrakar bland varorna.

Jag känner att jag vill bjuda er på något speciellt denna helg men jag vet inte hur avancerat jag vågar göra det.

Eftersom jag är oftare på jobb nu så kan vi utveckla det hela ju längre tiden lider så att ni har möjlighet att öva och praktisera av det ni möjligen ha lärt er.

Men när det kommer till perfektion så gäller som bekant, öva, öva, öva, öva, öva och åter igen öva.

Det kommer att bli många tårar och mycket skrik i era kök och det skulle inte förvåna mig om det blir en och annan skilsmässa också.

Men det är smällar man får ta om man vill komma upp på en hög nivå inom detta.

Det är nästan lika spännande för mig nu. Man vet aldrig vad som finns i butiken.

I'll be back!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hittade en hängmörad delikatess i charken så det blir en sjuhelsikes söndagsmiddag.

Dessutom så har bönderna här jobbat bra. Och mer om det blir det nog på måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en hängmörad delikatess i charken så det blir en sjuhelsikes söndagsmiddag.

Dessutom så har bönderna här jobbat bra. Och mer om det blir det nog på måndag.

Vad skall du fördriva tiden med fram till måndag ? ...

.omgås med populasen ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...