Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

Men till skillnad mot Chian Rai så är Chiang Mai är en riktig turisthåla... Jag hade sett fram emot att besöka den staden, men fan vad jag blev besviken...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men till skillnad mot Chian Rai så är Chiang Mai är en riktig turisthåla... Jag hade sett fram emot att besöka den staden, men fan vad jag blev besviken...

 

Antar att det är Chiang Mai du blev besviken på?  Om det är så kan jag inte annat än hålla med om att Chiang rai är trevligare. Provinsen Chiang rai är en personlig favorit faktiskt.

Och bara för att knyta an till trådens dagens tjej/blommor/chiang rai/flower festival ämnen så plockar jag fram ett par gamla bilder av min favorithustru.

 

Den här bilden tog jag i Chiang rai 2005.

 

CR1_zps04dc18e4.jpg

 

 

 

... och den här, enligt skylten, tydligen vintern -02/03. Samma fru på båda bilderna dock.

 

CR2_zps8da13787.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är Chiang Mai du blev besviken på?  Om det är så kan jag inte annat än hålla med om att Chiang rai är trevligare. Provinsen Chiang rai är en personlig favorit faktiskt.

Och bara för att knyta an till trådens dagens tjej/blommor/chiang rai/flower festival ämnen så plockar jag fram ett par gamla bilder av min favorithustru.

 

Den här bilden tog jag i Chiang rai 2005.

 

CR1_zps04dc18e4.jpg

 

 

 

... och den här, enligt skylten, tydligen vintern -02/03. Samma fru på båda bilderna dock.

 

CR2_zps8da13787.jpg

Favorithustru?Har du skaffat flera?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är Chiang Mai du blev besviken på?  Om det är så kan jag inte annat än hålla med om att Chiang rai är trevligare. Provinsen Chiang rai är en personlig favorit faktiskt.

Och bara för att knyta an till trådens dagens tjej/blommor/chiang rai/flower festival ämnen så plockar jag fram ett par gamla bilder av min favorithustru.

 

Den här bilden tog jag i Chiang rai 2005.

 

CR1_zps04dc18e4.jpg

 

 

 

... och den här, enligt skylten, tydligen vintern -02/03. Samma fru på båda bilderna dock.

 

CR2_zps8da13787.jpg

Kan förstå att det är din favorithustru.

Hur många andra hustrur har du?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Typ puck sjua.

 

Bigamisten Kim slipper således min kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Favorithustru?Har du skaffat flera?

 

 

 

Nää, hon är min hitills enda lagvigda hustru och fler lär det inte bli. Så hon håller favorithustruplatsen med bravur. ;)

Och för att slippa släppa ifrån mig ett bildlöst meddelande i en bildtråd så lägger jag skamlöst ut ytterligare två gamla bilder av favvofrun.

Dessa blir från Chiang mai bara för att knyta an till senaste diskuterade ämnet Chiang rai vs Chiang mai.

 

 

Första bilden tog jag då tsunamin rullade in över södra Thailand vilket alltså måste ha varit år 2004. Mae naam Ping.

 

CR4_zps39ca273e.jpg

 

 

 

 

... andra tog jag vid Chiang mai's klassiska ringmur vintern -02/03.

 

CR5_zps2dda4334.jpg

 

 

Trivs rätt så bra i Chiang mai också även om jag föredrar lite lugnare Chiang rai.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, hon är min hitills enda lagvigda hustru och fler lär det inte bli. Så hon håller favorithustruplatsen med bravur. :wink:

Och för att slippa släppa ifrån mig ett bildlöst meddelande i en bildtråd så lägger jag skamlöst ut ytterligare två gamla bilder av favvofrun.

Dessa blir från Chiang mai bara för att knyta an till senaste diskuterade ämnet Chiang rai vs Chiang mai.

 

 

Första bilden tog jag då tsunamin rullade in över södra Thailand vilket alltså måste ha varit år 2004. Mae naam Ping.

 

CR4_zps39ca273e.jpg

 

 

 

 

... andra tog jag vid Chiang mai's klassiska ringmur vintern -02/03.

 

CR5_zps2dda4334.jpg

 

 

Trivs rätt så bra i Chiang mai också även om jag föredrar lite lugnare Chiang rai.

Hon är alldeles för snygg för dig  :crazy: Hälsa de dina :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är alldeles för snygg för dig  :crazy: Hälsa de dina :thumbsup:

 

Hehe, är beredd att hålla med dig. Men jag är ju istället en eftertänksam, ordentlig, plikttrogen, empatisk och strävsam far till hennes avkomma samt en stabil, arbetsam och förutseende partner så det kompenserar snygghetsskillnaden mer än väl.

Dessutom har jag alltid varit potent i överkant. :wink:

 

 

Och för att inte göra meddelandet bildlöst så kör jag ännu en bild på favvohustrun när hon var nyanländ hit till gamla Sverige och vi ännu inte börjat jobba på avkomman. annat än som skarp och flitig övning under några år.

 

CR3_zpse2688389.jpg

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

I fredags fick sambon sitt PUT beviljat. Fotot är från en eftermiddagspromenad på Koh Mook januari 2013.

 

//Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tjej blev dockan t o m kär i och ville ta med sig hem till Svea. :)

post-4078-0-61385100-1363067864.jpg

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

kharess

Very welcome back det var inte igår

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

I fredags fick sambon sitt PUT beviljat. Fotot är från en eftermiddagspromenad på Koh Mook januari 2013.

 

//Johan

 

Grattis till PUT :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

idag var det lätt att gå till jobbet med ett leende o glatt humör vaknade i morse av att dottern låg och pillade mig i håret o ansiktet o när jag slog upp ögonen så var det första jag hörde äskar dejj  så dagens tjej blir min dotter "det är det väl ioförsig alla dar i veckan för mig"

 

 

post-7210-0-95562100-1363174369_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...